ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik denk dat Martijn gelijk heeft, 20mm zou nog moeten kunnen.
Dan heb je waarschijnlijk ook meteen een probleempje minder met naven afslijpen omdat de spoorverbreder er niet ver genoeg overheen valt, daar had ik last van met 13mm verbreders...
Dan heb je waarschijnlijk ook meteen een probleempje minder met naven afslijpen omdat de spoorverbreder er niet ver genoeg overheen valt, daar had ik last van met 13mm verbreders...
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
- Car: 5 GTT phase 1; R14
- Locatie: Bemmel
Dank heren!
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Wat is de beste manier om de externe benzinepomp aan te sluiten?
Ik heb eerst het filter achter de benzinepomp gezet, maar toen ging de pomp stuk door wat achteraf een soort plastic sliertje bleek te zijn.
Nu heb ik het filter voor de pomp, maar krijg ik het idee dat de pomp daardoor niet goed aanzuigt (geluid wat lijkt op cavitatie) vooral als ik de bocht omga.
Ik dacht dat origineel het filter na de pomp komt bij de GT Turbo?
Wie weet hier iets over te zeggen?
Ik heb eerst het filter achter de benzinepomp gezet, maar toen ging de pomp stuk door wat achteraf een soort plastic sliertje bleek te zijn.
Nu heb ik het filter voor de pomp, maar krijg ik het idee dat de pomp daardoor niet goed aanzuigt (geluid wat lijkt op cavitatie) vooral als ik de bocht omga.
Ik dacht dat origineel het filter na de pomp komt bij de GT Turbo?
Wie weet hier iets over te zeggen?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Als je een filter voor de pomp zet moet dat wel een groffilter zijn.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Het filter hoort normaliter na de pomp, een groffilter is als het goed is al aanwezig in de aanzuigmond van de tank. Ik denk dat je gewoon vette pech hebt gehad! (Had je trouwens niet verteld van dat sliertje
)

-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Toen wist ik dat ook niet. Ik heb in mijn nieuwsgierigheid de pomp afgelopen zondag uit elkaar gehaald en toen kwam ik het tegen. Ik kon 'm nog wel in weer in elkaar krijgen, maar niet benzinedicht. Wat ik eruit geleerd heb is dat die pompen erg slijtagebestendig in elkaar zitten, maar ook erg gevoelig zijn voor vuil.tutuur schreef:Het filter hoort normaliter na de pomp, een groffilter is als het goed is al aanwezig in de aanzuigmond van de tank. Ik denk dat je gewoon vette pech hebt gehad! (Had je trouwens niet verteld van dat sliertje)
Nooit zo'n pomp uit elkaar getrokken, heb je ook foto's gemaakt? Ben wel benieuwd!
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Nee, helaas. Ik heb de oude nog. Ik zal 'm mee nemen naar Castres. Inderdaad best interessant van binnen
Ik heb nu overigens net een nieuwe Bosch 069 erop gezet. Filter erachter, nieuwe slang vanaf de vlotter, extra rubber tussen pomp en klem. Ik moet nu echt luisteren om te horen of ie aanstaat.

Ik heb nu overigens net een nieuwe Bosch 069 erop gezet. Filter erachter, nieuwe slang vanaf de vlotter, extra rubber tussen pomp en klem. Ik moet nu echt luisteren om te horen of ie aanstaat.

Toppertje! Ideale pomp voor jou setup
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Mijn achterremmen van de R5 (GT schijfremmen) klapperde nogal eervorig weekend. Toen ik keek hingen die veertjes die het klapperen tegengaan half los.
Ik heb er toen meteen maar nieuwe blokken op gezet en alles erop gezet zoals ik dacht dat het moest, maar nu vandaag begint het klapperen weer.
Iemand ideeen wat dat veroorzaakt?
Ik heb er toen meteen maar nieuwe blokken op gezet en alles erop gezet zoals ik dacht dat het moest, maar nu vandaag begint het klapperen weer.
Iemand ideeen wat dat veroorzaakt?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
verkeerd gemonteerd?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Sommige remblokken hebben op de metalenachterkant een rib.
Als die er zit moet je die aan de kant van de verdraaibarezuiger zetten (geloof ik) en zorgen dat die in een groef van de zuiger valt.
Als dit niet lekker zit kan het wel eens gaan rammelen lijkt me.
Hoe het verder allemaal in elkaar zit is volgensmij zo:
Dat spietje / hoekprofieltje aan de bovenzijde van de klauw.
Het borgveertje voor de spie op het binnenste gaatje
De antitrilveertjes om het onderste nokje van het remblok en dan dat armpje ervan over het remblok om 'm op spanning te zetten.
Zal van de week ff een fototje maken anders.
Als die er zit moet je die aan de kant van de verdraaibarezuiger zetten (geloof ik) en zorgen dat die in een groef van de zuiger valt.
Als dit niet lekker zit kan het wel eens gaan rammelen lijkt me.
Hoe het verder allemaal in elkaar zit is volgensmij zo:
Dat spietje / hoekprofieltje aan de bovenzijde van de klauw.
Het borgveertje voor de spie op het binnenste gaatje
De antitrilveertjes om het onderste nokje van het remblok en dan dat armpje ervan over het remblok om 'm op spanning te zetten.
Zal van de week ff een fototje maken anders.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Dank je wel. Het meeste zit wel goed, maar ik vond net een fotootje en ik denk dat bij mij de veer verkeerd zit.
[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... in_041.jpg[/img]
De foto is van een Saxo.
[img]http://www.forum-auto.com/uploads/20050 ... in_041.jpg[/img]
De foto is van een Saxo.
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
zo klopt het wel op het saxo fotootje
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Gaat niet via de tellerbak. Maar via brandstofrelais zekeringen kast onder het dashboard
Het is de dikke witte draad passierskant voor de stekker die naar achteren gaat.
Het is de dikke witte draad passierskant voor de stekker die naar achteren gaat.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Weet iemand of er nog remdrukverdelers te krijgen zijn bij Renault?
Kan me vaag iets herinneren dat die al heel lang niet meer te krijgen zijn....
Geloof dat cgb nog wel van die (namaak) dingen verkoopt? Iemand ervaring mee?
Ik heb er één die lekt en één die elke keer vastgerot
zit.....
Edit: cgb verkoopt ze in ieder geval nog wel http://www.cgbmotorsport.net/brake-comp ... -717-p.asp
Kan me vaag iets herinneren dat die al heel lang niet meer te krijgen zijn....
Geloof dat cgb nog wel van die (namaak) dingen verkoopt? Iemand ervaring mee?
Ik heb er één die lekt en één die elke keer vastgerot
zit.....

Edit: cgb verkoopt ze in ieder geval nog wel http://www.cgbmotorsport.net/brake-comp ... -717-p.asp
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Schakelstang afstellen ...bij de gtt.
Iemand handige tips.
Momenteel gaat ie niet in 2 en 5 ..
Iemand handige tips.
Momenteel gaat ie niet in 2 en 5 ..
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Dat is toch: los, in achteruit zetten, vastmaken en klaar?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Geen idee...vandaar mijn vraag .
En hoe staat de versnellingsbak dan ..tenminste de schakelpin ?
En hoe staat de versnellingsbak dan ..tenminste de schakelpin ?
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Ik heb een maand terug die van CGB gebruikt. Ziet er prima uit, meteen een knappe veer erbij genomen.spir@l schreef:Weet iemand of er nog remdrukverdelers te krijgen zijn bij Renault?
Kan me vaag iets herinneren dat die al heel lang niet meer te krijgen zijn....
Geloof dat cgb nog wel van die (namaak) dingen verkoopt? Iemand ervaring mee?
Ik heb er één die lekt en één die elke keer vastgerot
zit.....
Edit: cgb verkoopt ze in ieder geval nog wel http://www.cgbmotorsport.net/brake-comp ... -717-p.asp
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Gewoon nieuw in de aftermarket leverbaar (zit er bij mij onder):spir@l schreef:Weet iemand of er nog remdrukverdelers te krijgen zijn bij Renault?
Kan me vaag iets herinneren dat die al heel lang niet meer te krijgen zijn....
Geloof dat cgb nog wel van die (namaak) dingen verkoopt? Iemand ervaring mee?
Ik heb er één die lekt en één die elke keer vastgerot
zit.....
Edit: cgb verkoopt ze in ieder geval nog wel http://www.cgbmotorsport.net/brake-comp ... -717-p.asp
http://www.mijnautoonderdelen.nl/renaul ... r-regelaar
Komen allemaal ZONDER veer. Die zijn niet meer nieuw te krijgen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Dan weet ik niet wat ik er nu onder heb zitten, maar het werkt prima:MartijnG schreef:
Komen allemaal ZONDER veer. Die zijn niet meer nieuw te krijgen.
http://www.cgbmotorsport.net/brake-comp ... 1163-p.asp
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Restanten in de UK waarschijnlijk, hier in NL was die veer niet meer los leverbaar een paar jaar geleden 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
past wel maar de hoogte is anders....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
zijn langer dus 5 zal hoger staan
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Hoogte zal afhangen maar de veren maar ze kunnen niet zo ver inveren omdat ze bottomen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Helaas... clio 1 zitten ongelijk op hoogte.
Als ik me niet vergis
Als ik me niet vergis