
ACT: Renault 5
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Moeilijk te zeggen. Zal eens kijken of dat scharnier te stellen is zodat hij er losser tegen aan ligt? Heb er al die jaren niets aan gedaan maarja.. Piepen en kraken word je ook gek van.
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
De meeste van ons kennen deze creatie wel, maar het filmpje had ik nog niet eerder gezien...
http://www.autoblog.nl/nieuws/bizarre-c ... -6x6-74470
http://www.autoblog.nl/nieuws/bizarre-c ... -6x6-74470
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ik vroeg me of of iemand van hier misschien nog een raammechanisme heeft liggen voor de deur aan de bestuurderskant? Ik had er nog een liggen, maar toen ik die geinstalleerd had bleek hij ook defect te zijn. Als ik er eentje over kan nemen van iemand, graag! Daarnaast zoek ik ook nog een luchtfilterhuis, of zal ik er een open luchtfilter op zetten?
Hoop dat iemand me verder kan helpen! Het gaat hier om een Renault Supercinq btw

-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb laatst een nieuwe imitatie besteld op mister-auto.nl, de kwaliteit is redelijk (voor de prijs iig die was rond de 35 euro)
Da's een stuk goedkoper dan bij Renault... daar kosten ze al snel 150 euro, weet ik uit ervaring. Kwaliteit is wel goed te noemen, maar dat mag ook wel voor dat geld natuurlijk.m1n1 (Jasper) schreef:Ik heb laatst een nieuwe imitatie besteld op mister-auto.nl, de kwaliteit is redelijk (voor de prijs iig die was rond de 35 euro)

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Laten bestellen?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Thanks mensen, het is intussen al gelukt bij een ander bedrijf.
De leverancier van Brezan vertelde dat die ouwe troep niet meer gemaakt wordt, maar ander bedrijf had er nog een aantal op voorraad. Die pompen lagen echter wel op een andere locatie, dus is nog even afwachten wanneer ik er eentje op kan halen.


-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
Ik trof in de onderste radiateur slang een rvs veer. Hoort deze daar en wat is de functie ervan?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ja die hoort daar en is om eventueel vervormen / dichtklappen onder vacuum te voorkomen.
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
Het heeft dus zin om hem weer te monteren. Weten jullie ook of er ergens een restrictie moet in een van de koelslangen van een gt turbo?
er zit een restrictie in de retour vanaf de turbo. En er zit veel verschil in de uitvoering van je auto afhankelijk van de "fase" 1, 1,5 en 2
en in de lange dikke slang zit de thermostaat, die mag je terug monteren met een klein gaatje (3mm) boven in. Dat is makkelijker ontluchten. Lijkt klein maar ik heb er ooit een 6 mm gaatje ingeboord en ik had op koude dagen problemen het water op temperatuur te krijgen.
en in de lange dikke slang zit de thermostaat, die mag je terug monteren met een klein gaatje (3mm) boven in. Dat is makkelijker ontluchten. Lijkt klein maar ik heb er ooit een 6 mm gaatje ingeboord en ik had op koude dagen problemen het water op temperatuur te krijgen.
Iemand die toevallig Electra wizard is?
Ik heb deze week een spanningsregelaar stukgereden. Toeval of niet maar dit is nummer 2 op 4jaar tijd.
Gewoon toeval of zou er probleem zitten in de alternator?
Nr1 was een Hella, de laatste een Beru.
Ik heb deze week een spanningsregelaar stukgereden. Toeval of niet maar dit is nummer 2 op 4jaar tijd.
Gewoon toeval of zou er probleem zitten in de alternator?
Nr1 was een Hella, de laatste een Beru.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hoe weet je dat het de spanningsregelaar is?
Hoe zien de koolborstels eruit + hoe hoe zien de sleepringen in je dynamo eruit? Kan ook best zijn dat de sleepringen zo slecht zijn dat daardoor de koolborstels extra hard slijten.
Hoe zien de koolborstels eruit + hoe hoe zien de sleepringen in je dynamo eruit? Kan ook best zijn dat de sleepringen zo slecht zijn dat daardoor de koolborstels extra hard slijten.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wel Matrijn omdat ik 4 jaar terug een nieuwe alternator gemonteerd heb.MartijnG schreef:Hoe weet je dat het de spanningsregelaar is?
Hoe zien de koolborstels eruit + hoe hoe zien de sleepringen in je dynamo eruit? Kan ook best zijn dat de sleepringen zo slecht zijn dat daardoor de koolborstels extra hard slijten.
Een compleet nieuwe geen revisie om dit te verduidelijken.
Vorige keer heb ik een probleem gehad met de diodenbrug, die maakte soms een kortsluiting.
Nu lijkt het terug een spannings regelaar probleem omdat het acculampje niet meer oplicht bij contact.
En ja het lampje werkt nog en bij het doormeten van de kabel lijkt kabelbreuk uitgesloten.
Volgens mij zit er terug ergens een schakelprobleem in de regelaar.
Ik ben opzoek naar een werkende gebruikte om dit even op te helderen.
Of kan je de regelaar ergens op doormeten?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Rij je veel circuit / hoge toerentallen?
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat ja 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Er zijn ook 5jes met een kleinere krukaspoelie geleverd.
zou dat geen oplossing kunnen zijn?
zou dat geen oplossing kunnen zijn?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja, maar op hoge toeren heb je wel minderlast van cavitatie en dus juist minder doorstroom.Daniël W. schreef:Dan loopt je waterpomp toch ook langzamer?
er is een engels stuk hierover maar kan het even niet vinden.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Cavitatie is inderdaad wel een issue, vooral met de kunststof composiet impellers die tegenwoordig gebruikt wel veel gebruikt worden.
Zie ook b.v. https://www.youtube.com/watch?v=bt7_DhsTG_Q
Bij Renault komt dit overigens zelden voor, je kan soms wel sporen zien (alsof de schoepen aangevreten zijn), maar dat de schoepen compleet weg zijn... nee.
Zie ook b.v. https://www.youtube.com/watch?v=bt7_DhsTG_Q
Bij Renault komt dit overigens zelden voor, je kan soms wel sporen zien (alsof de schoepen aangevreten zijn), maar dat de schoepen compleet weg zijn... nee.
Owww Heren,
Ik bedenk me nu dat ik post in "Renault 5" tewijl ik met een F7P Turbo blokje rij...
Voor alle duidelijkheid, iedereen die meedenkt drop ff het C1J blokje uit het geheugen
Voor alle duidelijkheid, ik heb er een nieuwe alternator inzitten, geen revisie ding.
Testrit heb ik nog niet kunnen maken aangezien ik de HRC van een laguna heb gemonteerd en mijn achterste ontluchtingsnippels heb afgebroken...
Ik bedenk me nu dat ik post in "Renault 5" tewijl ik met een F7P Turbo blokje rij...

Voor alle duidelijkheid, iedereen die meedenkt drop ff het C1J blokje uit het geheugen

Voor alle duidelijkheid, ik heb er een nieuwe alternator inzitten, geen revisie ding.
Testrit heb ik nog niet kunnen maken aangezien ik de HRC van een laguna heb gemonteerd en mijn achterste ontluchtingsnippels heb afgebroken...
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Voor een F7P is het poelie verhaal zelfs nog relevanter 

-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Merijn en Haas hebben met hun circuit clio ook wat uitgehaald met de poulie's ivm. de dynamo die het erg warm kreeg (F7P) moet je de heren even vragen wat precies.
Ik heb met mijn 5 (C1J) er een kleinere krukas pouli opgezet ivm wegvliegende v-snaar ophoge toeren. sindsdien geen last meer van gehad. Koelen gaat nog steedsm goed!
Ik heb met mijn 5 (C1J) er een kleinere krukas pouli opgezet ivm wegvliegende v-snaar ophoge toeren. sindsdien geen last meer van gehad. Koelen gaat nog steedsm goed!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Pouli van een campus jasper?m1n1 (Jasper) schreef:Merijn en Haas hebben met hun circuit clio ook wat uitgehaald met de poulie's ivm. de dynamo die het erg warm kreeg (F7P) moet je de heren even vragen wat precies.
Ik heb met mijn 5 (C1J) er een kleinere krukas pouli opgezet ivm wegvliegende v-snaar ophoge toeren. sindsdien geen last meer van gehad. Koelen gaat nog steedsm goed!
Project: GTT Blue Sport