ACT: 5 GT Turbo
Ik voel me straal belachelijk maar tegelijk wist ik dat het echt wel iets simpel en soms ging zijn.
Maar welke Franse ingenieur komt er in Godsnaam toch op om een stekker met verschillende aders te ontwerpen die verschillende aansluit mogelijkheden heeft?
Maar welke Franse ingenieur komt er in Godsnaam toch op om een stekker met verschillende aders te ontwerpen die verschillende aansluit mogelijkheden heeft?
ach in 30 jaar hebben ze vast wel bijgeleerdGiovanni schreef:Ik voel me straal belachelijk maar tegelijk wist ik dat het echt wel iets simpel en soms ging zijn.
Maar welke Franse ingenieur komt er in Godsnaam toch op om een stekker met verschillende aders te ontwerpen die verschillende aansluit mogelijkheden heeft?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ja.jacob schreef:Is het fusee van een Gtt hetzelfde als die van een clio 16v? Dit ivm dat ik de hispec set van de clio williams op de Gtt wil zetten.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nee.
Wiellager is groter. Rest is hetzelfde.

Wiellager is groter. Rest is hetzelfde.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Ja werkt goed. Kwaliteit is goed chinees
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
- Car: Renault Rodeo Turbo
- Locatie: Alkmaar
Omdat ik in de buurt woon, ben ik even langs gereden om een radiateur te halen. Daar zijn ze niet op ingericht (geen winkel, geen balie o.i.d.), maar ze hebben wel 2 chinese dames die heel behulpzaam zijn, je helpen met uitzoeken en redelijk Engels spreken. Al met al een leuke ervaring.Iemand ervaring met dit bedrijf?
Radiateur bevalt ook prima overigens.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Heeft iemand hier de handremkabel al eens vervangen? Ik moet ze los krijgen van de remklauw. Heb de ontluchtingsnippel afgebroken 

B18FT... what else ?
met een doorslag er uit slaan, en een nieuwe kabel kopen
los maken is zo goed al onmogelijk heb ik al meerdere keren gemerkt. Wel kan je de kabel aan de andere kant losmaken en dan in combinatie van de auto halen 


-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Had het inmiddels vernomen
Nu nog een remklauw scorn 


B18FT... what else ?
ik heb als het goed is nog wel wat Clio RS achterklauwen liggen. Zullen knapper zijn dat de gemiddelde gtt klauw die je nog kan vinden 

-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Oké prijs incl. Verzenden, mag via pb
B18FT... what else ?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Klopt (y)
B18FT... what else ?
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Zit inmiddels een andere klauw op. Citroën Xsara is het zelfde als het oude exemplaar.
Morgen nog een stukje nieuw koper er tussen en dan APK keuren
Morgen nog een stukje nieuw koper er tussen en dan APK keuren
B18FT... what else ?
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Weet er toevallig iemand waar je zo'n stelveer voor de remdrukbegrenzer naar de achteras kan bestellen? (liefst nieuw)
Ik krijg het nergens gevonden online, alleen complete remdrukbegrenzers.
Ik krijg het nergens gevonden online, alleen complete remdrukbegrenzers.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo ver ik weet ....zijn ze niet los te verkrijgen.
Heb dat grapje ooit lang geleden gehad ..
Apk bij Renault dealer...eind vd dag sorry afgekeurd..op de veer want die was gebroken....
Hadden ze alvast een remdrukverdeler besteld ...400 gld omdat ze die veer nodig hadden...
Dus toen maar even op de motor zo'n veer op de sloop gescoord...Toen stonden ze er nog wel eens eind jaren negentig
Heb dat grapje ooit lang geleden gehad ..
Apk bij Renault dealer...eind vd dag sorry afgekeurd..op de veer want die was gebroken....
Hadden ze alvast een remdrukverdeler besteld ...400 gld omdat ze die veer nodig hadden...
Dus toen maar even op de motor zo'n veer op de sloop gescoord...Toen stonden ze er nog wel eens eind jaren negentig

-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
CGB heeft ze nieuw. Op eBay wel te vinden
Eventueel heb ik nog wel wat liggen weet de staat niet
https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/371327642283 Helaas niet gratis
Eventueel heb ik nog wel wat liggen weet de staat niet
https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/371327642283 Helaas niet gratis
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Bedankt voor de tips! Ik was al bang dat ze niet los te vinden waren.
Volgende keer haal ik 'm los als de achteras ff moet zakken
Ik heb nu iig weer wat remdruk achter door de veer zoveel mogelijk in vorm te douwen en de stelmoer max in te draaien.
Eens kijken of de apk meneer dat ook vind...
Volgende keer haal ik 'm los als de achteras ff moet zakken

Ik heb nu iig weer wat remdruk achter door de veer zoveel mogelijk in vorm te douwen en de stelmoer max in te draaien.
Eens kijken of de apk meneer dat ook vind...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vraag me nog steeds af hoe je de remdruk achter het beste in kan stellen? Ergens tijd op een remmenbank krijg je niet zo snel om dat netjes af te stellen. En om dat nou elke keer op de openbare weg te doen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
70% voor en 30% achter ga maar rekenen...... en zorgen dat die achter niet blokeerd
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Zo het ik het gedaan: Eerst die veer flink aandraaien. Rustig straatje op zoeken, de eerste keer remmen blokkeren de achterremmen zeker. Steeds die veer een stukje losser zetten totdat de achterremmen net niet meer blokkeren maar de voorremmen wel.
Hallo,
Ik heb 2 weken mn GTT niet gebruikt en nou start hij niet meer. Heb hem aan de praat gekregen met remmenreiniger maar het lijkt er sterk op dat hij geen benzine krijgt....
Nu merk ik als ik mijn sleutel omdraai dat ik de benzinepomp niet hoor zoemen., dat hoort hij toch wel te doen?? Daar zorgt het startrelais toch voor?
Ik heb 2 weken mn GTT niet gebruikt en nou start hij niet meer. Heb hem aan de praat gekregen met remmenreiniger maar het lijkt er sterk op dat hij geen benzine krijgt....
Nu merk ik als ik mijn sleutel omdraai dat ik de benzinepomp niet hoor zoemen., dat hoort hij toch wel te doen?? Daar zorgt het startrelais toch voor?
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Die pomp zou je wel moeten horen.
Het kan idd je relais (bij de zekeringen onder je dashboard), of de pomp zelf zijn.
Je kan de 2 dikke kabels (rood en wit geloof ik) die op je relais uitkomen ff doorverbinden, als ie 't dan wel doet is het tijd voor een ander relais.
Het kan idd je relais (bij de zekeringen onder je dashboard), of de pomp zelf zijn.
Je kan de 2 dikke kabels (rood en wit geloof ik) die op je relais uitkomen ff doorverbinden, als ie 't dan wel doet is het tijd voor een ander relais.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Niet meer bij renault, maar er is ook een volvo exemplaar wat past (geen idee hoe ie heet bij volvo) die kan je ook eventueel bij de rtoc winkel bestellen.
http://www.rtoc.org/shop/product_info.p ... 5r4602do54
http://www.rtoc.org/shop/product_info.p ... 5r4602do54
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
pomp draaid pas bij starten want dan is er een toerentalsingaal
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Sleutel omdraaien is toch starten?
Bij mij krijgt ie dan iig genoeg omwentelingen om die pomp te laten draaien
en me vervolgens weer tig keer die sleutel om te laten draaien tot ie loopt, (moet je je choke er maar niet uitslopen)

Bij mij krijgt ie dan iig genoeg omwentelingen om die pomp te laten draaien
en me vervolgens weer tig keer die sleutel om te laten draaien tot ie loopt, (moet je je choke er maar niet uitslopen)
Nou het is dus het relais. Ff een hengst ertegenaan met een schroevendraaier en hoorde hem meteen schakelen. Motor sloeg meteen aan
.
Even getest en de benzinepomp loopt dus NIET als je de sleutel omdraai. Alleen als je start dus..
Bedankt voor meedenken jullie


Even getest en de benzinepomp loopt dus NIET als je de sleutel omdraai. Alleen als je start dus..
Bedankt voor meedenken jullie


-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Ik heb laatst weer de compressie van m'n 5 gemeten en die is nu een jaar of drie het zefde, alle cilinders tussen de 9 en 9,5 bar.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd of dat dat goed is...
Weet iemand wat het zou moeten zijn (ik krijg het niet gevonden op 't forum). Of is er iemand met die het getest heeft met nieuwe bussen en zuigers in het blok?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd of dat dat goed is...
Weet iemand wat het zou moeten zijn (ik krijg het niet gevonden op 't forum). Of is er iemand met die het getest heeft met nieuwe bussen en zuigers in het blok?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
