ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Door een gevalletje hagelschade ben ik genoodzaakt geweest om de hemel van mijn 5 te verwijderen. Deze had ik met dubbelzijdige tape vastgezet na de restauratie van mijn auto, maar dit was zeker niet ideaal. Bij rijden op snelheden boven de 50 met het raam open komt de helem los en gaat klapperen. Niet handig. :)

Nu vraag ik me af hoe ik de hemel het beste vast kan zetten, zodat ik 'm (redelijk) probleemloos weer los kan krijgen, in het geval van schade of gewoon als ik 'm wil vervangen voor een ander exemplaar of zo.

Ik weet dat MartijnG die van hem vastgezet heeft met BisonTix, maar dat zie ik niet zitten. Dat is redelijk onomkeerbaar en dat is niet wat ik wil. :)

Advies is meer dan welkom! (Y)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Origineel zat hij ook vast met iets van bison tix of zo.
Bij mijn hemel hebben we er destijds een infrarood lamp op gezet en kwam deze zonder problemen los.

zal van de week eens vragen waar ik hem het beste mee kan plakken. ;-)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Spuitlijm werkt erg goed zit sl een jaar of 3 in de zwarte 5
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Thanks, mannen. Ik heb het gisteren met spuitlijm van Bison geprobeerd. Dat ging verbazingwekkend goed! Eens kijken hoe het zich gaat houden de komende jaren. ;-)

Nogmaals dank voor de snelle reactie! (Y)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Of gewoon met je raam dicht rijden.

Maar die dikke elleboog van jou moet er zeker weer uithangen. :D ;-)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Willeon de Zoete schreef:Of gewoon met je raam dicht rijden.

Maar die dikke elleboog van jou moet er zeker weer uithangen. :D ;-)
Je kent me! :D :lol:
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Ik ben begonnen aan een refurb. Van de bodem aan mijn GTT.
Bij het verwijderen van de remleidingen en benzineleidingen me op dat de bevestiging in slechte staat was.
Zijn die "houders" nog verkrijgbaar eigenlijk?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat is universeel ook nog wel te vinden, zoveel autos (en dus ook Renaults) die dat gebruiken...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Giovanni schreef:Ik ben begonnen aan een refurb. Van de bodem aan mijn GTT.
Bij het verwijderen van de remleidingen en benzineleidingen me op dat de bevestiging in slechte staat was.
Zijn die "houders" nog verkrijgbaar eigenlijk?
Een jaar of 6 geleden was het al moeilijk om ze allemaal nieuw te krijgen. Maar wellicht is de voorraad gewoon aangevuld.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:[

Een jaar of 6 geleden was het al moeilijk om ze allemaal nieuw te krijgen. Maar wellicht is de voorraad gewoon aangevuld.
2 jaar geleden waren alleen degene tegen het schutbord niet meer leverbaar, rest nog wel gewoon.

voor bestelnummers moet je even kijken bij MartijnG in zijn topic.
:D
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Gerald schreef:
Merijn schreef:[

Een jaar of 6 geleden was het al moeilijk om ze allemaal nieuw te krijgen. Maar wellicht is de voorraad gewoon aangevuld.
2 jaar geleden waren alleen degene tegen het schutbord niet meer leverbaar, rest nog wel gewoon.

voor bestelnummers moet je even kijken bij MartijnG in zijn topic.
:D
Ok check!

Ik heb daarnet contact gehad met de lokale dealer.
Die kon me alvast vertellen dat hij enkele soorten op stock had en die passen op verschillende modellen.
Maar ik denk dat je toch 5 verschillende nodig hebt bij de gt.
Ik kijk even na in Martijn zijn topic.

Cheers!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Oke,

ik heb weer eens wat.
Volgens Martijn hoort de pluskabel naar de startmotor met een beugel en steun of iets op het blok vast te zitten.
Maar die heeft er bij mij nooit op gezeten.
heeft iemand er een foto van of nog mooier die beugel over, welke ik over kan nemen? :smile:

(Y) groeten Gerald
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb hier halverwege de pagina ergens twee foto's van MartijnG staan. Volgens mij is daar op te zien wat je bedoeld...
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... r#p2378212
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

spir@l schreef:Heb hier halverwege de pagina ergens twee foto's van MartijnG staan. Volgens mij is daar op te zien wat je bedoeld...
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... r#p2378212
http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 6xeigp.jpg

ja, zo iets inderdaad. :D
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

:smile:
Ja....zoiets ja.....
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nog steeds geenidee of dat een standaard beugel is hoor. Misschien dat meer mensen deze beugel kennen? Anders zelf een beugeltje fabriceren, veel stelt het niet voor :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja hoor is origineel. Niet heel ingewikkeld, zorgt er voor dat de pluskabel ruim langs eventuele "schuur" word geleid en steviger vast zit. Ik zal eens in mijn beugel/steun doos kijken :D Anders heeft Willeon vast nog wel 5 liggen :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Abel schreef:ja hoor is origineel. Niet heel ingewikkeld, zorgt er voor dat de pluskabel ruim langs eventuele "schuur" word geleid en steviger vast zit. Ik zal eens in mijn beugel/steun doos kijken :D Anders heeft Willeon vast nog wel 5 liggen :D
Als je wil kijken graag. 8) rest kan ook via pm :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:Nog steeds geenidee of dat een standaard beugel is hoor. Misschien dat meer mensen deze beugel kennen? Anders zelf een beugeltje fabriceren, veel stelt het niet voor :p
Zelf maken kan ook, maar dan moet ik wel even precies weten hoe de boel er uit hoort te zien. ;-) anders gezegd, dan wil ik hem eerst weer even van jou lenen. :beer:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wel ja joh, de 5 ligt nu toch al helemaal uit elkaar :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

[quote="Giovanni"

Ok check!

Ik heb daarnet contact gehad met de lokale dealer.
Die kon me alvast vertellen dat hij enkele soorten op stock had en die passen op verschillende modellen.
Maar ik denk dat je toch 5 verschillende nodig hebt bij de gt.
Ik kijk even na in Martijn zijn topic.

Cheers![/quote]

Giovanni, check ook even ebay, cgb heeft een aantal clips online staan. (D)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Gerald schreef:
Abel schreef:ja hoor is origineel. Niet heel ingewikkeld, zorgt er voor dat de pluskabel ruim langs eventuele "schuur" word geleid en steviger vast zit. Ik zal eens in mijn beugel/steun doos kijken :D Anders heeft Willeon vast nog wel 5 liggen :D
Als je wil kijken graag. 8) rest kan ook via pm :D
:grin: :lol: Ik kijk morgen ff! (Y)
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Iemand al problemen gehad met de lichtschakelaar van de Gtt?
Sinds kort lijkt het kerstmis vooraan en achteraan!
De richtingsaanwijzers zijn nu American Style.
Dus mijn verlichting knippert mee, het dashlampje van de mistlamp licht ook op.
Zelfs bij de achteruitversnelling gaat mijn rechter richtingsaanwijzer indicatorlampje branden in het Dash...
Heel eigenaardig.
Ik dacht aan een massa probleem en heb alle punten opgeschuurd maar dit overtreft alles!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

massa probleem achter het dashboard zelf??
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Abel schreef:massa probleem achter het dashboard zelf??
Net gechecked. Ik blijf het vreemd vinden dat beide knipperlichten hun werking niet doen maar de verlichting in plaats.
Het lijkt alsof de kabels een andere volgorde gekregen hebben in de stekkers.

Kan dit nog onder een massa probleem vallen?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Massa van de koets naar de accu zelf al gecheckt? Massa van de achterlichten zelf?

Edit: al een andere schakelaar geprobeerd?
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Gerald schreef:Massa van de koets naar de accu zelf al gecheckt? Massa van de achterlichten zelf?

Edit: al een andere schakelaar geprobeerd?
Ik heb volgende massa punten gevonden en opgeschuurd:
-massa links en rechts achter de voorste richtingsaanwijzers.
-massa van de battery naar de koets
-massapunt links onder het dash, waar de stekkers samen komen onder het plastic.
-massa achter het linker lichtblok achteraan.

De schakelaar heb ik ondertussen losgekoppeld en uitgezocht welke stekkers wat doen.
Met een extra voedingskabel heb ik afzonderlijk de 1 voor 1 gechecked welke kabel wat was.
Zonder resultaat. Ik had hetzelfde probleem.
Heeft er iemand schema's van de verlichting?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Ik denk dat je een defect relais hebt, of knipperlicht relais defect zekeringkast of onder de rechter koplamp
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Joost van der Hammen schreef:Ik denk dat je een defect relais hebt, of knipperlicht relais defect zekeringkast of onder de rechter koplamp
Mooie tip!
Ondertussen heb ik in de zekeringskast het knipperlichtrelais vervangen, maar zonder resultaat.
Morgen kijk ik onder de koplampen, ik zie er 1 onder de linker en de rechter?
Denk je dat dit probleem er kan voor zorgen dat de achterste knipperlichten vervangen worden door de verlichting?.

Thanks voor alle hulp dusver!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Als er sluiting in zit! Ook hier zit nog een massa punt. Suc6
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Even heel dom ...

Zit je stekker van je achterlicht er goed op...
Je kan hem namelijk ook omgekeerd monteren.. (ervaring)
En dan krijg je ook vage dingen...
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Klopt idd moet van onder naar boven met de draden aan de onderkant
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Jochem de Haas schreef:Even heel dom ...

Zit je stekker van je achterlicht er goed op...
Je kan hem namelijk ook omgekeerd monteren.. (ervaring)
En dan krijg je ook vage dingen...
Godverdomme man!
Het lijkt wel een mop.
Dat was inderdaad het probleem :D ik ben nu natuurlijk heel gelukkig maar natuurlijk.
Helaas heb ik de volledige kabelboom al gefileerd....
Morgen een paar rolletjes isolatietape gaan scoren.

Toch heel bedankt voor de belachelijk eenvoudige tip!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Sorry ...had t al eerder gelezen.
Maar t schoot me gister pas te binnen
.dat het dat kon zijn...
Waarschijnlijk gebeurt na je schadeherstel. ..
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

omg, hoe simpel kan het soms wezen.. Maar als je dit niet weet dan zoek je tot je een onsje weegt
Plaats reactie