
[Bas' 11 Turbo ph I '84 'KZ']
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Netjes!!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Mooie 11 turbo
Erg dik resultaat zo!! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Geweldig Bas, ik wist dat het goed zou komen ondanks de drukte etc
kom gauw kijken!

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Wat een gave 11 Turbo 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Geweldig mooie auto. Heel gaaf zo met die verlaging en originele striping er nog op!




Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
voor diegene die ook z'n leuk project als die van Bas zoeken heb nog 2 in de aanbieding
85 er zender turbo met 50000 km en een 87 phase 2 met 133000 km
85 er zender turbo met 50000 km en een 87 phase 2 met 133000 km
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
heb je daar een topic en fotos van?r5alpine schreef:voor diegene die ook z'n leuk project als die van Bas zoeken heb nog 2 in de aanbieding
85 er zender turbo met 50000 km en een 87 phase 2 met 133000 km
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Dank allemaal 
Ik focus me qua auto's eerst even op deze 11 turbo, die wil ik technisch verder in orde maken.
De auto staat ook met de fotogenieke kant op de foto. De andere zijde vereist nog wat spuitwerk
Hier staan foto's van de Zender: http://renault-tuning.com/viewtopic.php ... 2#p2369142

Ik focus me qua auto's eerst even op deze 11 turbo, die wil ik technisch verder in orde maken.
De auto staat ook met de fotogenieke kant op de foto. De andere zijde vereist nog wat spuitwerk

Hier staan foto's van de Zender: http://renault-tuning.com/viewtopic.php ... 2#p2369142
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
En hier wat pica's van de zwarte 11 turbo, ding loopt mooi trouwens. Zaterdag nog even mogen horen 
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3549_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3550_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3551_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3552_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3553_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3554_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3555_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3556_1024.jpg[/img]

[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3549_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3550_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3551_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3552_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3553_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3554_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3555_1024.jpg[/img]
[img]http://5gt.nl/img/r/r11zwart/thumb_IMG_3556_1024.jpg[/img]
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'




elia velgen en verlaging
devil uitlaat
org schuifdak
Hé Ron, graag wat meer info over de zwarte
mag via pb 


hoi Rob heb pb gestuurd
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Zo, vandaag even naar beroerde stationair lopen gekeken en het totale gebrek aan vermogen bij accelereren (vandaag tot 2x toe invoegpoging moeten afbreken, 1x op N-weg en 1x op de snelweg...
Bleek dat de CO stelschroef pleite was en dat de benzine 'flow meter' verstopt zit. Deze laatste is nu gebypassed en de auto trekt nu echt als een dolle (heb tot nu toe rustig aan gedaan)
Met dank aan Michiel en Berko
Volgende probleem: slippende koppeling
Oh well... houd je van de straat...
Bleek dat de CO stelschroef pleite was en dat de benzine 'flow meter' verstopt zit. Deze laatste is nu gebypassed en de auto trekt nu echt als een dolle (heb tot nu toe rustig aan gedaan)



Met dank aan Michiel en Berko

Volgende probleem: slippende koppeling

Oh well... houd je van de straat...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
ik zag je spuitwerk gisterochtend terwijl je door Dedemsvaart zoefdeBas schreef:Dank allemaal
Ik focus me qua auto's eerst even op deze 11 turbo, die wil ik technisch verder in orde maken.
De auto staat ook met de fotogenieke kant op de foto. De andere zijde vereist nog wat spuitwerk![]()
Hier staan foto's van de Zender: http://renault-tuning.com/viewtopic.php ... 2#p2369142

Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
haha beter ! nextBas schreef:Zo, vandaag even naar beroerde stationair lopen gekeken en het totale gebrek aan vermogen bij accelereren (vandaag tot 2x toe invoegpoging moeten afbreken, 1x op N-weg en 1x op de snelweg...
Bleek dat de CO stelschroef pleite was en dat de benzine 'flow meter' verstopt zit. Deze laatste is nu gebypassed en de auto trekt nu echt als een dolle (heb tot nu toe rustig aan gedaan)![]()
![]()
![]()
Met dank aan Michiel en Berko![]()
Volgende probleem: slippende koppeling![]()
Oh well... houd je van de straat...
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus geen ontsteking meer nodig?
Wat bedoel je met die benzine 'flow meter'?
Als je die koppeling vervangt, kun je ook meteen preventief de bak wisselen
Aan werk nooit genoeg

Wat bedoel je met die benzine 'flow meter'?
Als je die koppeling vervangt, kun je ook meteen preventief de bak wisselen

Aan werk nooit genoeg

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ha Martijn,
Ligt er even aan _welke_ RE037 jij hebt. Er zijn 2 soorten, ik zal binnenkort even een foto van beide maken naast elkaar. De aansluitingen zijn nl. anders. Ik heb een vijfpolig + 3 polige stekker, terwijl de meeste 2x 3 en 1x 2 hebben (gelijk aan de 208 en 209).
De 11 turbo heeft (vanaf de ph I) een boordcomputertje i.p.v. een simpel klokkie (zit op dezelfde plek). Onder de kap zit na de drukregelaar een 'flow meter' die aan de computer laat weten wat het actuele verbruik is. Dat ding is schijnbaar beetje vertieft van binnen, nu even gebypassed...
Hier nog ff n pica (ergens gejat), ff niet letten op de pijltjes. Gaat om het ding met de stekkers er boven op.
[img]http://5gt.nl/img/b/11/benz-flow-meter.jpg[/img]
Ligt er even aan _welke_ RE037 jij hebt. Er zijn 2 soorten, ik zal binnenkort even een foto van beide maken naast elkaar. De aansluitingen zijn nl. anders. Ik heb een vijfpolig + 3 polige stekker, terwijl de meeste 2x 3 en 1x 2 hebben (gelijk aan de 208 en 209).
De 11 turbo heeft (vanaf de ph I) een boordcomputertje i.p.v. een simpel klokkie (zit op dezelfde plek). Onder de kap zit na de drukregelaar een 'flow meter' die aan de computer laat weten wat het actuele verbruik is. Dat ding is schijnbaar beetje vertieft van binnen, nu even gebypassed...
Hier nog ff n pica (ergens gejat), ff niet letten op de pijltjes. Gaat om het ding met de stekkers er boven op.
[img]http://5gt.nl/img/b/11/benz-flow-meter.jpg[/img]
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Update; spruitstuk was gescheurd, spruitstukpakking was lek. Beide verholpen door een ander uitlaatspruitstuk te pakken + nieuwe pakking van CGB Motorsport.
Tijdens deze operatie heb ik een steun verwijderd (voor de koeling van de carburateur). Nadat alles klaar was de motor proef laten draaien. Deze liep erg mooi, helaas heeft de pakking van de afdekplaat op de cylinderkop de geest gegeven met het losmaken van de steun.
Resultaat: 3 bouten afgebroken in het blok. Met veel gedoe en moeite 2 kunnen verwijderen, 1 bout zit nog afgebroken in het blok. Ik hoop hier op korte termijn verder mee te kunnen.
Helaas dus nog weinig gereden met de 11 dit jaar.
Tijdens deze operatie heb ik een steun verwijderd (voor de koeling van de carburateur). Nadat alles klaar was de motor proef laten draaien. Deze liep erg mooi, helaas heeft de pakking van de afdekplaat op de cylinderkop de geest gegeven met het losmaken van de steun.
Resultaat: 3 bouten afgebroken in het blok. Met veel gedoe en moeite 2 kunnen verwijderen, 1 bout zit nog afgebroken in het blok. Ik hoop hier op korte termijn verder mee te kunnen.
Helaas dus nog weinig gereden met de 11 dit jaar.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
tja bekende troubles met die oude c blokjes.. ik heb het 2Xgehad aan de andere kant 1X gt en 1X twingo, kop wegbrengen en laten uitboren bij een revisie bedrijf. bij de twingo kop ging dat mis en en toen kreeg ik de tip boor er een gat naast en tap daar draad in.. dus misschien ook voor jou een tip en boor er een gaatje naast door dat plaatje en draai er een zelftapper in dan kan het tappen ook niet fout gaan,en die zijn ook met 6-kant kop (geen rvs he)(ook het gaatje in de plaat eerst iets groter maken)
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Update; vandaag poging gedaan tot uitboren van de bout. Ging lekker totdat ik van 4 naar 5mm boor switchte (had geen 4,5mm bij de hand...). Natuurlijk boor afgebroken...
Omdat ik het gekloot wel zat ben ondertussen de cylinderkop vandaag gedemonteerd. Buiten de auto bouw ik ff een andere kop op, die ik van week terug wil zetten.
Nu nog even een pakkingset scoren. Iemand nog suggesties?
Omdat ik het gekloot wel zat ben ondertussen de cylinderkop vandaag gedemonteerd. Buiten de auto bouw ik ff een andere kop op, die ik van week terug wil zetten.
Nu nog even een pakkingset scoren. Iemand nog suggesties?

Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ik zie dat ik hier nog geen update had gepost... Vorig jaar bij Drentse Motoren Revisie de afgebroken bout uit laten boren en de waterpomp laten demonteren.
Daarna samen met Ron de boel weer in elkaar gezet en in 2016 wat kunnen toeren. De auto is aan de linkerkant ook deels gespoten, dus de lelijke plamuurplekken zijn pleite
Helaas in september bij de APK bleek het CO-gehalte te hoog. Aangezien ik het op het laatste moment aan had laten komen en ook andere bezigheden had op dat moment, heb ik de auto geschorst en in de winteropslag geplaatst.
Daarna samen met Ron de boel weer in elkaar gezet en in 2016 wat kunnen toeren. De auto is aan de linkerkant ook deels gespoten, dus de lelijke plamuurplekken zijn pleite

Helaas in september bij de APK bleek het CO-gehalte te hoog. Aangezien ik het op het laatste moment aan had laten komen en ook andere bezigheden had op dat moment, heb ik de auto geschorst en in de winteropslag geplaatst.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Co is toch 2 tellen schroefje draaien ?
En ding mag 4.5 procent hebben !
En ding mag 4.5 procent hebben !
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Op de 34e verjaardag van de 11 opnieuw gekeurd. Ding had 10,8, dat was niet meer weg te schroeven. Vermoeden is dat ie valse lucht aanzuigt bij de carburateurvoet. Vanavond zet ik er even nieuwe pakkingen tussen, dan hoop ik dat op te lossen. Schroefset moet nog opgedraaid worden i.v.m. vrijheid in spatborden.Co is toch 2 tellen schroefje draaien ?
En ding mag 4.5 procent hebben !
Verder al gedaan:
- Mistlampen voor werkten niet -> kapot relais (wel klikken, maar niet schakelen) + slecht contacten in 1 lamp
- Claxon defect -> vervangen door een nieuw Carpoint exemplaar
- Ruitenwissers vervangen i.v.m. strepen
- Ruitensproeiers afgesteld
Wordt vervolgd...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma 14 jun 2004 20:36
- Locatie: Bolsward
Klaar maken voor Oh Oh Renault?
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Ik hoop dat dat gaat lukken, CO lijkt nog steeds niet goed dus moet even kijken wat ik als vervolgstap ga doen, wellicht complete carb vervangen...
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Creër een lucht lek gaat co omlaag
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
- Bas
- Bestuurslid
- Berichten: 4002
- Lid geworden op: ma 8 jan 2001 0:00
- Car: Clio IV RS
- Locatie: Om de hoek
Na lang wikken en wegen heb ik de turbo verkocht; er zat best nog wat werk aan en ik merkte dat ik er niet zo'n zin in had 'm te maken zoals ik hem wilde hebben (was vooral een probleem qua tijd). De auto is in het najaar geëxporteerd naar België.
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'