Bij deze een update.
Een paar maanden terug was ik in de gelegenheid om de oudste, origineel NL, 11 turbo te kopen. Deze auto heeft 19 jaar stil gestaan (waarvan de eerste 16 jaar bij dezelfde eigenaar). Ik heb deze kans niet laten schieten en de auto gekocht. Met name omdat het project dat ik al had nog erg veel tijd in beslag zou nemen en ik dit jaar echt de turbo rush nog wilde voelen. Daarnaast ga ik volgende maand verhuizen (nou ja, meubels opslaan even wachten tot de renovatie van mijn nieuwe woning klaar is).
Van de vorige eigenaar ontvangen:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_2940_1024.jpg[/img]
Wat verlichting in orde maken:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3036_1024.jpg[/img]
Originele hoedenplank terguplaatsen:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3037_1024.jpg[/img]
Setje 'gele' koplampen plaatsen (nieuw gescoorde set):
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3048_1024.jpg[/img]
Koelsysteem doorspoelen, slangen vervangen i.v.m. beunwerk (pvc en koperleidingen opgenomen in het circuit
):
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3105_1024.jpg[/img]
Bij huis:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3115_1024.jpg[/img]
Lekker bezig met het interieur:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3131_1024.jpg[/img]
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3132_1024.jpg[/img]
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3133_1024.jpg[/img]
'Nieuwe' remvoeringen plaatsen:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3137_1024.jpg[/img]
Nog wat interieur dingen:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3174_1024.jpg[/img]
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3175_1024.jpg[/img]
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3176_1024.jpg[/img]
Long overdue detailing beurtje:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3400.jpg[/img]
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3401.jpg[/img]
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3402.jpg[/img]
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3403.jpg[/img]
Eindresultaat:
[img]
http://5gt.nl/img/b/11/thumb_IMG_3536_1024.jpg[/img]
De auto is nog lang niet af, de storingen in de elektra spelen af en toe op en ik heb de bak droog gereden... Dat laatst lijkt toch goed af te lopen. Na het vervangen van de O-ring van de eindkap lekt de bak niet meer.
Grootste uitdaging op dit moment is het fatsoenlijk stationair lopen, de ontsteking is niet helemaal fris. Daarnaast lekt de motor olie langs de krukaskeerringen, dat mag nog aangepakt.
Bij deze wil ik de volgende personen/bedrijven bedanken voor het mogelijk maken van dit project: Ron (met stip op nr 1
), Henk, Bart, Emile en Autobedrijf Thalen in Dedemsvaart.