Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?
Die paar knaken zullen mij echt een worst wezen, je kunt zelf niet bepalen wanneer je gaat rijden.
Zoals de erehaag voor Gabri hadden we nooit kunnen doen als dit onmiddelijk in was gevoerd.
Zoals de erehaag voor Gabri hadden we nooit kunnen doen als dit onmiddelijk in was gevoerd.
Hmm ik had ergens een prachtreactie geplaatst, maar helaas is die pleite.
Ik vind het wel humoristisch om overal te lezen dat mensen hun oldtimer opeens MOETEN verkopen omdat hij niet rijdbaar meer is.
Naar mijn idee hebben we maar weinig echte autoliefhebbers in Nederland, we hebben alleen maar egocentrische mensen die klagen op de inhaligheid van de regering.
Want als jij je mooie '86 er BMW op LPG moet verkopen omdat hij nu opeens te duur is, dan ben je geen liefhebber maar iemand die mooi heeft kunnen profiteren van de maas in de wet.
Anders trek je die LPG tank eruit, schreeuw je 3x k*t & kl*te en rijd je daarna gewoon verder, want die paar €100 meer aan benzinekosten maakt voor jou toch niet uit, gezien je maar enkele 1000en km's rijd met je liefhebberij auto en dan rijd je misschien ietsje minder de komende jaren.
Tuurlijk jammer voor de dikke 4x4's en de amerikanen, daar mag je wat mij betreft een uitzondering voor maken, maar dan wel met minimaal 3 maanden schorsen, want een echte liefhebber heeft ruimte of stalling om 'm weg te zetten.
En dan uiteraard klagen dattie niets meer waard is? Nee je Oldtimer is nu weer normale waarde, omdat die prijzen de afgelopen jaren ook verkracht zijn met heel Europa wat door ons zelf is leeggekocht.
Beter emigreren de grootste zeikers, misschien wordt het dan wel weer gezellig
Ik vind het wel humoristisch om overal te lezen dat mensen hun oldtimer opeens MOETEN verkopen omdat hij niet rijdbaar meer is.
Naar mijn idee hebben we maar weinig echte autoliefhebbers in Nederland, we hebben alleen maar egocentrische mensen die klagen op de inhaligheid van de regering.
Want als jij je mooie '86 er BMW op LPG moet verkopen omdat hij nu opeens te duur is, dan ben je geen liefhebber maar iemand die mooi heeft kunnen profiteren van de maas in de wet.
Anders trek je die LPG tank eruit, schreeuw je 3x k*t & kl*te en rijd je daarna gewoon verder, want die paar €100 meer aan benzinekosten maakt voor jou toch niet uit, gezien je maar enkele 1000en km's rijd met je liefhebberij auto en dan rijd je misschien ietsje minder de komende jaren.
Tuurlijk jammer voor de dikke 4x4's en de amerikanen, daar mag je wat mij betreft een uitzondering voor maken, maar dan wel met minimaal 3 maanden schorsen, want een echte liefhebber heeft ruimte of stalling om 'm weg te zetten.
En dan uiteraard klagen dattie niets meer waard is? Nee je Oldtimer is nu weer normale waarde, omdat die prijzen de afgelopen jaren ook verkracht zijn met heel Europa wat door ons zelf is leeggekocht.
Beter emigreren de grootste zeikers, misschien wordt het dan wel weer gezellig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
My thoughts!!Steven schreef:Hmm ik had ergens een prachtreactie geplaatst, maar helaas is die pleite.
Ik vind het wel humoristisch om overal te lezen dat mensen hun oldtimer opeens MOETEN verkopen omdat hij niet rijdbaar meer is.
Naar mijn idee hebben we maar weinig echte autoliefhebbers in Nederland, we hebben alleen maar egocentrische mensen die klagen op de inhaligheid van de regering.
Want als jij je mooie '86 er BMW op LPG moet verkopen omdat hij nu opeens te duur is, dan ben je geen liefhebber maar iemand die mooi heeft kunnen profiteren van de maas in de wet.
Anders trek je die LPG tank eruit, schreeuw je 3x k*t & kl*te en rijd je daarna gewoon verder, want die paar €100 meer aan benzinekosten maakt voor jou toch niet uit, gezien je maar enkele 1000en km's rijd met je liefhebberij auto en dan rijd je misschien ietsje minder de komende jaren.
Tuurlijk jammer voor de dikke 4x4's en de amerikanen, daar mag je wat mij betreft een uitzondering voor maken, maar dan wel met minimaal 3 maanden schorsen, want een echte liefhebber heeft ruimte of stalling om 'm weg te zetten.
En dan uiteraard klagen dattie niets meer waard is? Nee je Oldtimer is nu weer normale waarde, omdat die prijzen de afgelopen jaren ook verkracht zijn met heel Europa wat door ons zelf is leeggekocht.
Beter emigreren de grootste zeikers, misschien wordt het dan wel weer gezellig
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: vr 27 dec 2013 13:12
- Car: Clio II
- Locatie: Sintmaartensvlotbrug
normale waarde ?Steven schreef:
Tuurlijk jammer voor de dikke 4x4's en de amerikanen, daar mag je wat mij betreft een uitzondering voor maken, maar dan wel met minimaal 3 maanden schorsen, want een echte liefhebber heeft ruimte of stalling om 'm weg te zetten.
En dan uiteraard klagen dattie niets meer waard is? Nee je Oldtimer is nu weer normale waarde, omdat die prijzen de afgelopen jaren ook verkracht zijn met heel Europa wat door ons zelf is leeggekocht.
Beter emigreren de grootste zeikers, misschien wordt het dan wel weer gezellig
beetje jammer als je hem voor de helft van de waarde verkoopt dan dat je hem gekocht hebt dan is m'n hobby een stuk minder leuk , ik wou hem eerst 5 jaar stallen , maar ik vond het idee niet leuk dat ik niet in m'n Laro kan rijden voor m'n plezier hij was nog origineel defensie .
en dat dankzij een paar handelaren die even wat mercedessen naar binnen haalde kenteken er op en klaar.
gelukkig heb ik wel wat troost in het idee dat er handelaren zijn die er te veel van hebben staan , lekker puh
nou nog even de kever verder restaureren en dan kan ik weer lekker touren met een stukje mexicaanse geschiedenis op de weg .
De evenementenregeling, daar had ik echt nog nooit van gehoord...
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nregeling/
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... nregeling/
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Deze regeling bestaat al wat jaartjes, werd weinig gebruik van gemaakt. Kan me voorstellen dat dat nu wel zal gebeuren
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Denk dat er maar heel weinig evenementen zijn waarbij de organisator van alles wil aanmelden bij de belastingdienst.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
gewoon allemaal lekker dokken zolang je een ,melkkoe hebt, mrb gaat ook weer omhoog waarschijnlijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja het is ook enkel en alleen maar om geld binnen te harken.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ik blijf er een "naar" gevoel van houden...
http://www.autoweek.nl/nieuws/32558/on- ... t-deur-uit
http://www.autoweek.nl/nieuws/32558/on- ... t-deur-uit
16 april 2015 | 10:36 | Tekst: Eelko Rol Print Mail
Young- en oldtimers verdwijnen momenteel massaal naar het buitenland of zelfs de sloop. Hun eigenaren zijn niet van plan de vaak torenhoge belastingen op te hoesten. Is dat een goede ontwikkeling?
Voor veel mensen is het nu klaar. De uitspraak van de eerste rechtszaak van Stichting Autobelangen en Vrijstellingoldtimer.nl is geen goed voorteken en ook van de brief van staatssecretaris Wiebes wordt deze groep bestuurders niet vrolijk. Nee, voor hen is het laatste restje ongedwongen plezier van het oldtimer-bezit er nu wel af. Na jaren voordelig genieten, worden zij nu opeens geacht zich blauw te betalen voor hun diesel- of lpg-auto. Ja, of ze moeten het doen met een oudere benzine-auto waar ze gedurende de wintermaanden niet eens mee mogen rijden! Nee, dat gaat dus niet meer gebeuren. Die auto gaat weg tegen het hoogste bod en ze kopen ervoor in de plaats een klein, zuinig tweedehandsje dat goedkoop is in de wegenbelasting.
Voor de echte liefhebbers is er niets aan de hand. Zij rijden hun geliefde oldtimer toch alleen maar wanneer het mooie weer dat toelaat en zijn bereid in de buidel te tasten om hun hobby te bekostigen. Dat beetje belasting valt immers in het niet bij de geweldige bevrediging die het rijden met zo’n klassieker met zich meebrengt. Bovendien zijn ze blij dat ze weer iets écht bijzonders rijden, nu al die pseudo-klassiekers zijn geschorst, gesloopt of geëxporteerd. Ja, het kaf is van het koren gescheiden.
De zogenaamde profiteurs contra de echte liefhebbers. Hoe het ook zij, het is een feit dat een fors deel van de ‘stinkende ouwe diesels’ en andere young- en oldtimers (vaak op lpg) die tot vóór 1 januari 2014 belastingvrij te rijden waren inmiddels uit het straatbeeld verdwenen is. Dit ongetwijfeld tot grote tevredenheid van de genieën achter dit initiatief, oud-staatssecretaris Frans Weekers en diens opvolger, Eric Wiebes.
Wel gaan zij hardhandig voorbij aan het feit dat, zoals CDA’er Pieter Omtzigt het zo mooi zei, een dergelijke maatregel leidt tot ‘vernietiging van ons cultureel erfgoed’. Bovendien zou de regeling tot dusver bij lange na niet het verwachte voordeel voor de schatkist hebben opgeleverd en ook wat betreft de luchtkwaliteit is er nog niet bepaald een slag geslagen, getuige dit rapport.
Onze stelling luidt desondanks:
‘Uiteraard is het jammer dat er een hoop moois op de schroothoop is beland, maar het was hoog tijd dat alle profiteurs van de oude regeling een halt werd toegeroepen. En de schoonheid van het klassieke wagenpark is er alleen maar op vooruitgegaan!’
Ben je het eens of oneens met deze stelling, heb je een vraag hierover of wil je gewoon je ei kwijt, laat het in de reacties hieronder weten. De drie meest relevante inzendingen krijgen een mooi plekje in ons blad en worden van repliek gediend door één van onze redacteuren
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Opzich heeft de beste man best een punt, het had alleen heel anders gekund....
Sja, maar dat is niet humaan
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Zo even een nieuw vraagstuk...
In 2014 ben ik aan de overgangsregeling begonnen..
Dus kwart tarief en niet rijden in december 2014 ..
Januari en Februari zijn in 2015 ...leuk detail om op te letten. ..
De auto moet dat geschorst zijn...letterlijk of figuurlijk is mij nog niet echt duidelijk.
Maar goed...ik heb dus mijn auto geschorst in oktober 2014 en ik deed mee aan de overgangsregeling. ..
Nu heb ik net mijn auto uit de schorsing gehaald...
Betaal ik dan weer kwart tarief ...over 2015 ?
Of moet ik dat nu weer aan gaan vragen...voor 2015 ?
Of moet ik het volle pond betalen nu ik de auto uit de schorsing heb gehaald zonder of voordat ik de overgangsregeling heb aangevraagd 2015...?
Belastingen...leuker kunnen we t niet maken...wel ingewikkelder.
Iemand dit al bedacht of mee gemaakt ...
In 2014 ben ik aan de overgangsregeling begonnen..
Dus kwart tarief en niet rijden in december 2014 ..
Januari en Februari zijn in 2015 ...leuk detail om op te letten. ..
De auto moet dat geschorst zijn...letterlijk of figuurlijk is mij nog niet echt duidelijk.
Maar goed...ik heb dus mijn auto geschorst in oktober 2014 en ik deed mee aan de overgangsregeling. ..
Nu heb ik net mijn auto uit de schorsing gehaald...
Betaal ik dan weer kwart tarief ...over 2015 ?
Of moet ik dat nu weer aan gaan vragen...voor 2015 ?
Of moet ik het volle pond betalen nu ik de auto uit de schorsing heb gehaald zonder of voordat ik de overgangsregeling heb aangevraagd 2015...?
Belastingen...leuker kunnen we t niet maken...wel ingewikkelder.
Iemand dit al bedacht of mee gemaakt ...
Nee zoveel ik weet hoef je niet te schorsen. Dat staat ook nergens, je mag niet op de weg met je auto van december tot aan maart.. Je betaalt gewoon via je belastingdienst aanslag wegenbelasting je kwart tarief..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Okee...mooi
En de rest van t verhaal ...aanvraag overgangsregeling 2015 ?
Hebben jullie dat ook weer gedaan of ...ging dat automatically omdat jullie hem niet echt geschorst hadden ?
En de rest van t verhaal ...aanvraag overgangsregeling 2015 ?
Hebben jullie dat ook weer gedaan of ...ging dat automatically omdat jullie hem niet echt geschorst hadden ?
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Inderdaad een leuk vraagstuk ja. Heb jij toen in 2014 ook aangegeven dat je met die auto zou deelnemen aan de overgangsregeling en ook de acceptgiro betaald ? Dan doe je mee aan de overgangsregeling, als je de acceptgiro niet hebt betaald doe je automatisch niet mee. Een deel van het vraagstuk staat op de site van de belastingdienst, maar jammer genoeg weer niet het deel wat er nu toe doet dus als je er eentje uit de schorsing haalt :
Als u gebruikmaakt van deze overgangsregeling, dan mag u met uw motorrijtuig niet de openbare weg op in januari, februari en december. Laat u uw motorrijtuig schorsen? Dan krijgt u geen teruggaaf van belasting.
Wat Abel en Jacco ook aangeven : je moet / hoeft je auto niet te schorsen, door deelname aan de overgangsregeling mag je niet met je auto op de openbare weg in die periode.
Edit : ik heb dus ook geen nieuwe aanvraag hoeven te doen voor 2015, want ik deed mee aan de regeling (en had ze niet geschorst).
Als u gebruikmaakt van deze overgangsregeling, dan mag u met uw motorrijtuig niet de openbare weg op in januari, februari en december. Laat u uw motorrijtuig schorsen? Dan krijgt u geen teruggaaf van belasting.
Wat Abel en Jacco ook aangeven : je moet / hoeft je auto niet te schorsen, door deelname aan de overgangsregeling mag je niet met je auto op de openbare weg in die periode.
Edit : ik heb dus ook geen nieuwe aanvraag hoeven te doen voor 2015, want ik deed mee aan de regeling (en had ze niet geschorst).
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Das mij nou duidelijk. .Jacob
En ja ik deed mee met de regeling in 2014
Ik hoefde hem niet echt te schorsen..das mijn "fout" geweest
Maar nu is ie wel uit een echte schorsing en zal ik dus voor 2015 weer het kwart tarief moeten aanvragen...
Ga morgen wel bellen met de belastingdienst. ...dieven
En ja ik deed mee met de regeling in 2014
Ik hoefde hem niet echt te schorsen..das mijn "fout" geweest
Maar nu is ie wel uit een echte schorsing en zal ik dus voor 2015 weer het kwart tarief moeten aanvragen...
Ga morgen wel bellen met de belastingdienst. ...dieven
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Nou hij gaat dus automatisch naar de overgangsregeling ..Na het schorsen.
je hoeft dus niets te doen ..Enkel ff opletten als je de mrb binnen krijgt of ie voor kwart tarief is of per 3 mnd tijdvak. ..
Is het een 3 mnd tijdvak... niet betalen , doe je dat wel dan zit je er aan vast en heb je dus bewust niet voor de overgangsregeling gekozen .
Als je de belastingdienst belt als je de 3 mnd tijdvak hebt gekregen dan zetten zij het om naar de overgangsregeling en dus het kwart tarief
je hoeft dus niets te doen ..Enkel ff opletten als je de mrb binnen krijgt of ie voor kwart tarief is of per 3 mnd tijdvak. ..
Is het een 3 mnd tijdvak... niet betalen , doe je dat wel dan zit je er aan vast en heb je dus bewust niet voor de overgangsregeling gekozen .
Als je de belastingdienst belt als je de 3 mnd tijdvak hebt gekregen dan zetten zij het om naar de overgangsregeling en dus het kwart tarief
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja das idd een smerig zaakje.
En er valt dan niets meer aan te doen ..
Ja schorsen en weer een jaar wachten.
En er valt dan niets meer aan te doen ..
Ja schorsen en weer een jaar wachten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heb nog nooit iets gehoord over het aanvragen van de overgangsregeling in welke brief/acceptgiro dan ook. Mijn 5 heeft dan ook al zeker vanaf 2002 geschorst gestaan ofzo. Laatst uit de schorsing gehaald en tot op heden nog geen enkel bericht van de Belastingsdienst wat betreft MRB (en dus ook niks betaald tot op heden)...we zullen het zien Stelletje achterlijken
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
http://www.nu.nl/auto/4054472/kabinet-w ... affen.html
is hier al meer info van? Dat we uitgemolken worden snap ik, maar misschien op een andere manier toch gunstig?
is hier al meer info van? Dat we uitgemolken worden snap ik, maar misschien op een andere manier toch gunstig?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: di 3 mar 2015 17:32
- Car: dauphine
ben ik blij dat ik zweden woon. hier kun je gewoon een Dauphine verbouwen en laten keuren door een organisatie die daar voor in het leven is geroepen,
BPM kennen ze ook niet hier en belasting? betaal 250€ voor mijn Koleos per jaar.
BPM kennen ze ook niet hier en belasting? betaal 250€ voor mijn Koleos per jaar.