Willem-Jan's Renault 25 V6 Turbo Baccara

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Bedankt voor de tips heren (Y) Hier kan ik wel wat mee.

Even voor de info, als ik half gas rijd dan wil hij wel door dat toerengebied, sowieso is het inhouden dan veel minder.
Abel
Über-Spammer

hoe lijkt het WJ? nog gekeken?
Willem-Jan
Bestuurslid

Nog niet aan toe gekomen helaas. Ik heb wel weer wat meer info. Afgelopen weekend even een stuk op de snelweg gereden. Dan is het verbruik gewoon normaal (1:10/ 1:11). Maar als ik weer 80 ga rijden dan gaat het verbruik omhoog naar 1:8...
Willem-Jan
Bestuurslid

Goed nieuws en slecht nieuws.
Eerst het goede nieuws maar, het probleem met inhouden en het hoge verbruik is verholpen. Er bleek een scheur te zitten in de vaccuumslang naar de mapsensor. Daarna liep hij weer fantastisch...totdat hij enorm begon te haperen.
De bobinekabel sloeg door. Direct een compleet nieuwe set bougiekabels besteld. Gisteren zou ik die even monteren, maar nu bleek er niet zo'n mooie dop op te zitten om de bougieschacht af te dekken.
Gelukkig kon ik die doppen van de oude kabels halen en op de nieuwe kabels zetten. Daarbij moest ik wel erg hard aan de kabels trekken. En nu wil de 25 helemaal niet meer starten met de nieuwe kabels. Ik ben dus bang dat ik ze stuk heb getrokken...
Ik vrees dat ik maar weer een nieuwe set moet bestellen. Komende week eerst deze kabels maar eens doormeten.
Abel
Über-Spammer

:( tjee balen!

heeft Luco niet nog een setje liggen? (~)
Steven
Car: M536

Als je de doppen los hebt gehad van de kabels kun je ze wegsmijten, krijg je nooit meer goed. Heb ik al honderden keren geprobeerd met diverse merken en diverse auto's.
Aftermarket is hier vaak erg matig, dus origineel of iets als magnecor is dan de oplossing, duurkoop blabla je kent t wel ;-)
Alpine
Contacteer:

Moet het even zoeken maar volgens mij heb ik nog een gebruikte set liggen.
Kijk vanochtend wel voor je,laat van me horen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Willem-Jan
Bestuurslid

Ik kreeg die doppen er wel weer op Steven, gewoon de kabels een beetje invetten met olie. Maar ik denk dat ik gewoon veel te hard aan die kabels heb lopen trekken en ik wist eigenlijk niet dat dat niet helemaal de bedoeling is.
Het is gelukkig goed op te lossen. Even een goede set vinden met die doppen 8) Ik ben benieuwd of je nog wat hebt Alpine.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Als het van Aalten/Arnhem naar Drachten moet, dan kan ik eventueel van dienst zijn.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Alpine
Contacteer:

Hallo W-J.

Een dagje later maar wel met goed nieuws.
Heb nog een 7-dlg set liggen,gebruikt maar goed.

gr Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Willem-Jan
Bestuurslid

Alpine schreef:Hallo W-J.

Een dagje later maar wel met goed nieuws.
Heb nog een 7-dlg set liggen,gebruikt maar goed.

gr Marcel
Geweldig! Je hebt pm 8)
Jasper11turbo

Die jankende stuur pomp , heb je dat al opgelost ? Let er wel op dat je snelheids afhankelijke stuurbekrachtiging heb , is uit te lezen met de xr-25
Willem-Jan
Bestuurslid

Je blijft hem horen, maar misschien hoort dat ook wel. Het is geen nieuwe auto natuurlijk, misschien maken die pompen gewoon wat meer lawaai dan tegenwoordig. De stuurbekrachtiging werkt perfect. (Y)
Jasper11turbo

Merk je wel verschil met sturen op lage snelheid en hogere snelheid ? Ook ik hoor de pomp maar alleen bij 'fout' stilstaand sturen .
Willem-Jan
Bestuurslid

Ja, het proportionele werkt zeker nog. Bij inparkeren heerlijk licht en op snelheid zwaarder.
Jasper11turbo

Totdat het tegendeel bewezen is dus onder controle houden , lekker door toeren . Nog 1 maand dan gaat de mijne weer onder zeil. Alpine klaar maken .
Willem-Jan
Bestuurslid

Gisteren samen met Arno naar Rheden afgereisd voor een artikel in het Alpine Magazine van de Club Renault Sportives.
We kwamen rond 11 uur aan bij de Posbank waar het wemelde van de racefietsers. Al snel kwam er ook een Safrane Bi-Turbo en er stond al een Alpien A610. Het gezelschap was compleet waarna we achter de Laguna van de familie Bouwmeester aan een stuk over de Veluwe hebben gereden waarbij Ronald Bouwmeester foto's nam vanuit de achterbak.
Later zijn er nog foto's gemaakt vlakbij Brummen en hebben we de Gallery natuurlijk nog even bezocht.
De foto's volgen binnenkort.

De 25 heeft zich prima gehouden, al viel hij uit na 10 minuten stationair draaien. Maar nadat het blok wat afgekoeld was startte hij weer direct en heeft daarna nog 200 km gereden. Al met al toch 360 km gereden en wat rijdt dat mooi in zo'n 25 :)

Hopelijk levert dit alles ook nog een koper op 8)

[img]http://i39.photobucket.com/albums/e157/ ... j3s2zm.jpg[/img]
ARNO16V
Contacteer:

Was een leuk dagje toeren zo man! Zal van de week de foto's ff posten in je topic! (Y)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
ronald clio

Was een geslaagde dag Willem-Jan en Arno. (Y)
Spijtig genoeg duurde het tanken met de dorstige Safrane Biturbo vrij lang, want anders was je chique R25 misschien helemaal niet afgeslagen.

Jammer dat je de R25 gaat verkopen, en jammer dat ik hier geen ruimte heb, want anders wist ik het wel! ;-)

[img]http://i884.photobucket.com/albums/ac47/Ronald_A310/Clio%20V6%20Phase%20II%20Jaune%20Saturne/IMG_0898_zps0c368df9.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor

Vet man! Ben ik niet de enige die in een blad staat :D
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Joh, ik sta elke maand in een blad. Met m'n hoofd nog wel :lol:

Jouw repo trouwens ook gelezen. Heel gaaf met mooie foto's. (Y)

Alpine Magazine ook ooit eens ingestaan met een RS182 bijeenkomst om alle kleuren bij elkaar te krijgen.
Was toen ook erg leuk en gezellig (Y)
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... C00040.jpg[/img]

Ontopic:
Prachtige foto van die mooie R25. Je hebt hem ook niet kunnen 'slijten' aan m'n kennis?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ARNO16V
Contacteer:

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Willem-Jan
Bestuurslid

Mooie plaatjes Arno 8)
Willeon de Zoete

Mooie bak!

Wielen komen mooi uit zo! Flink op gepoetst! :grin:
Willem-Jan
Bestuurslid

De 25 is verkocht en gaat naar België. Het was een fantastische auto en ik heb er veel plezier van gehad. Nu is het tijd voor de GT.
Abel
Über-Spammer

:bye:
Gaatze
Bestuurslid
Car: 5AT,12TS

Je hebt in ieder geval genoeg tijd gehad om afscheid te nemen. :)
Plaats reactie