BobA5
Zoals aangegeven in wie is wie hierbij mijn topic betreffende mijn R5 Alpine
2009 Alpine opgehaald en begonnen met het opknappen
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... ect052.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1640.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1615.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1676.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 023002.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C00077.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C00222.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C00741.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01216.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01219.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01473.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01504.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 820111.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... fb0319.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C02215.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C02253.jpg[/img]
eerste afstelling; motor kapot gegaan in jan 2013 en de maanden daarop een nieuwe gebouwd met andere kop, nokas en 45 webers.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 36f42c.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 320132.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... r0206I.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 6c67d7.jpg[/img]
en weer op de bank okt 2013
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... BeekII.jpg[/img]
voor het eerst op het circuit nov 2013 samen met een vriend.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C03787.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... ssen12.jpg[/img]
2014 gebruik voor aanpassingen oa tarox schijven voor en trommels achter omgeboud naar schijven, ATl tank en OMP brandblusser en testen oa op zandvoort
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 170852.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 170843.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0010.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0012.jpg[/img]
Wordt vervolgd
2009 Alpine opgehaald en begonnen met het opknappen
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... ect052.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1640.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1615.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... CN1676.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 023002.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C00077.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C00222.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C00741.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01216.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01219.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01473.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C01504.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 820111.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... fb0319.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C02215.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C02253.jpg[/img]
eerste afstelling; motor kapot gegaan in jan 2013 en de maanden daarop een nieuwe gebouwd met andere kop, nokas en 45 webers.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 36f42c.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 320132.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... r0206I.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 6c67d7.jpg[/img]
en weer op de bank okt 2013
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... BeekII.jpg[/img]
voor het eerst op het circuit nov 2013 samen met een vriend.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... C03787.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... ssen12.jpg[/img]
2014 gebruik voor aanpassingen oa tarox schijven voor en trommels achter omgeboud naar schijven, ATl tank en OMP brandblusser en testen oa op zandvoort
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 170852.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 170843.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0010.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0012.jpg[/img]
Wordt vervolgd
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Dik project Bob !!

Ik kom je nog wel een paar keer lastig vallen komend seizoen



Ik kom je nog wel een paar keer lastig vallen komend seizoen


- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Mooi project Bob, volgens mij heb ik me bij de circuitdag van de CRS in Assen nog lopen vergapen in jouw 5 Alpine 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Erg gaaf! 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Heerlijk!!!!
Erg gaaf opgebouwd!
Ook ik heb er op de laatste circuitdag van de CRS even bij staan kwijlen....

Erg gaaf opgebouwd!

Ook ik heb er op de laatste circuitdag van de CRS even bij staan kwijlen....
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Enorm dik!





Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Erg gaaf project dit!
In het bijzonder vind ik de handrem/remkrachtverdeling, het blussysteem en de middenconsole echt onwijs netjes gedaan!
Die triangel he, ik dacht dat dit verboden was in Nederland? Heb je hem zo ook hierheen gehaald?
In het bijzonder vind ik de handrem/remkrachtverdeling, het blussysteem en de middenconsole echt onwijs netjes gedaan!
Die triangel he, ik dacht dat dit verboden was in Nederland? Heb je hem zo ook hierheen gehaald?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Bah wat een rot project. .. 

Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op vr 19 dec 2014 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Dank voor de leuke reacties. Had op de CRS dag idd weinig te klagen qua aandacht.
Inmiddels wel alweer wat updates. Handrem en remdruk verdeler zijn er inmiddels tussen uit als ook de rembekrachtiger + hoofdremcylinder. Ik bleef onvoldoende pedaaldruk houden ondanks diverse maten hoofdremcylinders etc. Hiervoor is een BIAS brakebox in de plaatsgekomen met een remdrukverdeler op het dashboard. Remprobleem opgelost.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 181440.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 28285d.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... /remII.jpg[/img]
Binnenkort gaan de R17 remmerij / voor er nog op. 54 zuigers en geventileerde schijven. Gebruiken hiervoor een R17 naaf opnieuw geboord naar steek 100 en een AT fusee. Zag er zo uit
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 221627.jpg[/img]
nu zo:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 182645.jpg[/img]
Overgestapt op AVO dempers. Bevalt prima. Niet duur en prima kwaliteit.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... empers.jpg[/img]
Inmiddels wel alweer wat updates. Handrem en remdruk verdeler zijn er inmiddels tussen uit als ook de rembekrachtiger + hoofdremcylinder. Ik bleef onvoldoende pedaaldruk houden ondanks diverse maten hoofdremcylinders etc. Hiervoor is een BIAS brakebox in de plaatsgekomen met een remdrukverdeler op het dashboard. Remprobleem opgelost.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 181440.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 28285d.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... /remII.jpg[/img]
Binnenkort gaan de R17 remmerij / voor er nog op. 54 zuigers en geventileerde schijven. Gebruiken hiervoor een R17 naaf opnieuw geboord naar steek 100 en een AT fusee. Zag er zo uit
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 221627.jpg[/img]
nu zo:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 182645.jpg[/img]
Overgestapt op AVO dempers. Bevalt prima. Niet duur en prima kwaliteit.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... empers.jpg[/img]
Recent nog aanschaft oa een nieuwe koppeling merk. Black Diamond met verzwaarde drukgroep. Ook nog een setje reserve velgen gescored.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 140641.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 134952.jpg[/img]
Grootste verandering ivm afkeur van de huidige rolkooi is een nieuwe gecertificeerde rolkooi welke ik in Italie bij Sassa heb laten maken. Pasvorm leek goed echter kwam in de lengte toch zo'n 4 cm te kort
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0010.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 223656.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 132718.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0023.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 120143.png[/img]
Kooi wordt binnenkortv gespoten in jagermeister oranje.
Nieuw stoelframe:
http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0006_1.jpg
Vanmorgen de vloer opnieuw gelakt:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 123901.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 140641.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 134952.jpg[/img]
Grootste verandering ivm afkeur van de huidige rolkooi is een nieuwe gecertificeerde rolkooi welke ik in Italie bij Sassa heb laten maken. Pasvorm leek goed echter kwam in de lengte toch zo'n 4 cm te kort
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0010.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 223656.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 132718.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0023.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 120143.png[/img]
Kooi wordt binnenkortv gespoten in jagermeister oranje.
Nieuw stoelframe:
http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 0006_1.jpg
Vanmorgen de vloer opnieuw gelakt:
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 123901.jpg[/img]
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Potverpielekes! Er lopen toch een paar mooie projecten hier!
Heerlijk plaatjes kijken!


Heerlijk plaatjes kijken!

-
- Berichten: 1364
- Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
- Locatie: Twello
Mooi hoor damn!
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Nice work Bob


Idem, maar we zullen ons gedragenJacob Priem schreef:Ik kom je nog wel een paar keer lastig vallen komend seizoen![]()

Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Amen!Willeon de Zoete schreef:Potverpielekes! Er lopen toch een paar mooie projecten hier!![]()
![]()
Heerlijk plaatjes kijken!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Gisteren begonnen met het vastzetten van de rem- en brandblusleiding + de accukabel. Vandaag koppelingen, bulkheads + nieuwe teflon brandstofleiding aangeschaft + aansluitingen op de Facet pomp. Mooi klusje voor van de week. Ook nog wat kleine aanpassingen gedaan onder de kap.
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 150012.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 150017.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 170352.jpg[/img]
Nieuwe brandstof rail + gaskabel houdertjes
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0017.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 134359.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 150012.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 150017.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 170352.jpg[/img]
Nieuwe brandstof rail + gaskabel houdertjes
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... WA0017.jpg[/img]
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... 134359.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door BobA5 op ma 29 dec 2014 19:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Tevens heb ik mij ingeschreven in het NK GT voor 2015 samen met Michel Vaillant van Brax Vintage Racing. Programma:
■Historic Zandvoort Trophy May 2-3,
■Spa Summer Classic June 27-28,
■Historic Assen Trophy 11-12 July,
■Historic Grand Prix Zandvoort 28-30 August,
■Westfalen Trophy Nurburgring 23-25 October
Moet nog wel effe mn licentie halen maar dat gaat in maart gebeuren.
Denk dat we ook nog wel wat testdagen zullen pakken in maart en april. Hou jullie wel op de hoogte.
Nb: voor onze andere R5 Alpine is onderstaande motor opnieuw opgebouwd: 14xx cc, > 150 pk ; > 9000 rpm
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... ischer.png[/img]
■Historic Zandvoort Trophy May 2-3,
■Spa Summer Classic June 27-28,
■Historic Assen Trophy 11-12 July,
■Historic Grand Prix Zandvoort 28-30 August,
■Westfalen Trophy Nurburgring 23-25 October
Moet nog wel effe mn licentie halen maar dat gaat in maart gebeuren.

Nb: voor onze andere R5 Alpine is onderstaande motor opnieuw opgebouwd: 14xx cc, > 150 pk ; > 9000 rpm
[img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66 ... ischer.png[/img]
Laatst gewijzigd door BobA5 op ma 29 dec 2014 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
9000 toeren? wat voor stoterstangen gebruik je i.c.m. welke klepveren? zelfgemaakt?
- Rik Hamberg
- Berichten: 2448
- Lid geworden op: di 5 jun 2001 0:00
- Car: Clio IV R.S. (JS)
- Locatie: Loozen (bij Gramsbergen)
Wauw!! Mooi Bob
. Hoop de 5 zeker een keer in het echt te kunnen horen brullen!!

Had dezelfde vraag.Maarten-Jan schreef:9000 toeren? wat voor stoterstangen gebruik je i.c.m. welke klepveren? zelfgemaakt?
Dikke hulde Bob, zo moet je omgaan met dit soort historisch erfgoed

Hoop eens te komen kijken op 1 van die dagen, vooral die 9000rpm wil ik horen!
Allen dank voor de reacties. Kom gerust kijken, koppie koffie en wat te eten.
@ Maarten-Jan; idd zwaardere klepveren en lange massieve klepstoters en holle kleine klepstoters.
Filmpie voordat ie op Zolder kapot ging; lekker wat toeren
https://www.youtube.com/watch?v=WPTYzPZOtu4
https://www.youtube.com/watch?v=h7i2bPKR7AI
@ Maarten-Jan; idd zwaardere klepveren en lange massieve klepstoters en holle kleine klepstoters.
Filmpie voordat ie op Zolder kapot ging; lekker wat toeren
https://www.youtube.com/watch?v=WPTYzPZOtu4
https://www.youtube.com/watch?v=h7i2bPKR7AI
kugelfisher lekker simpel en gaat nooit stuk. 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Erg vet Bob, wat een motor
Hoe regel je de mechanische injectie? luchtweegklep of?

Hoe regel je de mechanische injectie? luchtweegklep of?
Aangepaste kop / inlaat. Bezien mengsel wordt er zo ingegoten
[img [img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66/Spaar_2010/Mobile%20Uploads/IMG-20141230-WA0013.jpg[/img]/img]
[img [img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66/Spaar_2010/Mobile%20Uploads/IMG-20141230-WA0012.jpg[/img]/img]
[img [img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66/Spaar_2010/Mobile%20Uploads/IMG-20141230-WA0013.jpg[/img]/img]
[img [img]http://i814.photobucket.com/albums/zz66/Spaar_2010/Mobile%20Uploads/IMG-20141230-WA0012.jpg[/img]/img]
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ah op die manier, lekker extreem, wel erg gaaf 
