Kwam er al min of meer achter...
Die sproeier onderin de vlotterkamer (niet de hoofdsproeier) heeft ook zo'n rubber ringetje.
En de stationairsproeier dus ook.
Die ringen van de gasklep-as heb ik ook weten te vinden en vervangen.
En die oranje ring bovenaan is inderdaad van de accel.sproeier (met dat buisje)
Maar ik ben er weer effe helemaal klaar mee...
Net de hele tijd staan klooien om dat ding netjes afgesteld te krijgen.
Krijg het gewoon niet voor mekaar.
Hij loopt op zich best goed regelmatig stationair. Maar vrij hoog in toeren (1100+).
En zodra ik dan een heeeeel klein beetje gas geef zakt hij eerst terug (900) als een soort van hapering om daarna pas te klimmen in toeren.
Het volgende moment blijft hij na gas geven weer erg lang "hangen" in toeren en zakt dan maar langzaam terug.
Dan na een keer plotseling het gas loslaten zakt-ie ineens weer helemaal terug naar bijna uitvallen.
En dan weer zus en dan weer zo...
Kan er weer een heel lang verhaal van maken...........
Nu ben ik met die gasklep bezig geweest om die afdichtingsringetjes te vervangen.
Heb dus de hele klep en as eruit gehad.
Stel die klep/as zit niet exact zoals hij zat (ben er toch vrij nauwkeurig in geweest dacht ik...) kan dat dan ook van dit soort problemen geven?
Of moet ik het toch echt in de juiste combi van stationair- en COschroef zoeken?
EDIT: als ik de mengselschroef (CO) indraai...gaat hij dan rijker of armer lopen?
EDIT 2: en heeft die mengsel(CO)schroef alleen invloed op stationair, of op het gehele toerenbereik? Ik dacht dat je er alleen je stationair mengsel armer/rijker mee maakt en dat daarna de andere sproeiers het overnemen....maar ik lees nu verschillende dingen....