ACT: Nürburgring
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Oei, is dit recent?:
(de bekende NL Golf 1 aan het begin)
(de bekende NL Golf 1 aan het begin)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wiel afgebroken en daardoor vangrail?
kan ook andersom natuurlijk!

-
Stond iets over in het verslag van Paskal op zijn website ring-world.nl
Helaas Marco ook tegengekomen die na een afgebroken fuseekogel bij Ex-Mühle de vangrail van iets te dichtbij had bekeken. Gelukkig geen persoonlijk letsel en gezien zijn gouden handjes en bijnaam Knutselsmurf gaat het weer helemaal goed komen met de Golf
Helaas Marco ook tegengekomen die na een afgebroken fuseekogel bij Ex-Mühle de vangrail van iets te dichtbij had bekeken. Gelukkig geen persoonlijk letsel en gezien zijn gouden handjes en bijnaam Knutselsmurf gaat het weer helemaal goed komen met de Golf
Dit staat op het volks forumDe Golf 1 is inderdaad die van vriend Marco. De fuseekogel lv was afgebroken bij Marco en daardoor onbestuurbaar en zonder remmen (afgeknapte remleiding) bij Ex-Mühle (1e bocht na Breidscheid) de vangrail in. Wiel is dubbel geklapt en is klem komen te zitten tussen auto en vangrail waardoor de hele linker kant in elkaar zit. Maar hij wordt niet voor niks knutselsmurf genoemd dus het komt helemaal weer in orde met het Golfje . De eerste stappen zijn alweer gezet (onderdelen bij elkaar zoeken, andere Golf 1 body gescoord, plaatwerker en richtbank vastleggen etc.).
-
- Car: R19.R
Die twingo gooit hem ook lekker de bocht door 

Iemand dit al gelezen?
http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... oming-soon
Mag toch hopen dat dit niet de realiteit gaat worden, 1x een baansluiting en eer dat je de baan af bent is je tijd op.
Je kunt nu nog tegen oud tarief rondes kopen, mocht dit waar zijn ga ik er iig op z'n minst alvast 4 kopen....
http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... oming-soon
Mag toch hopen dat dit niet de realiteit gaat worden, 1x een baansluiting en eer dat je de baan af bent is je tijd op.
Je kunt nu nog tegen oud tarief rondes kopen, mocht dit waar zijn ga ik er iig op z'n minst alvast 4 kopen....
Is inderdaad gepost op 1 April
Ben wel benieuwd wat het nieuwe terief dan gaat zijn voor aankomend jaar, kan het nergens terug vinden....

Ben wel benieuwd wat het nieuwe terief dan gaat zijn voor aankomend jaar, kan het nergens terug vinden....
valt me opzich nog mee 

-
- Car: Meerderen Renault's
Ik hoop idd dat de prijs een beetje normaal blijft vond die 518 euro voor een 25 ronde kaart al een pak geld. Als 1 ronde straks 30,- gaat kosten (dit is een gok) dan word het toch steeds minder leuk.
Als de sneeuw weg gaat daar ga is de laatste 2 rondes nog ff oprijden 27 en 28 december.
Doel stelling 2015 eindelijk eens ringen met de racer (als het nu wel een keer mag)
Als de sneeuw weg gaat daar ga is de laatste 2 rondes nog ff oprijden 27 en 28 december.
Doel stelling 2015 eindelijk eens ringen met de racer (als het nu wel een keer mag)
Tja die prijzen voor een ronde tov de totaalkosten voor het weekend vallen helemaal in het niets... als ik een gemiddelde van 1:6 reken voor de 5, dan kom ik met een weekendje snel op 1000km en een gemmidelde van €1,70 voor 98.
-Brandstof: €285
-12 rondes van een 25 rondenkaart: €250
-Beetje eten& drinken: €40
Komt op een goeie €575 voor een weekend, als de rondes nu van €2 duurder zouden worden, komt daar €24 bij, das iets van 4% meer, ik blijf er niet voor thuis
Een auto op een trailer zetten en trekken met een goeie diesel, is voor mij een grotere winstpakker
Goed nu zal je met je clio ietsje goedkoper rijden wegens gunstiger verbruik, misschien dat je dan €175-200 verstookt aan brandstof, dan nog ist maar 5-5,5% meer..
-Brandstof: €285
-12 rondes van een 25 rondenkaart: €250
-Beetje eten& drinken: €40
Komt op een goeie €575 voor een weekend, als de rondes nu van €2 duurder zouden worden, komt daar €24 bij, das iets van 4% meer, ik blijf er niet voor thuis

Een auto op een trailer zetten en trekken met een goeie diesel, is voor mij een grotere winstpakker
Goed nu zal je met je clio ietsje goedkoper rijden wegens gunstiger verbruik, misschien dat je dan €175-200 verstookt aan brandstof, dan nog ist maar 5-5,5% meer..
En dan reken je nog met 1 dag en geen weekend. Dan komt er nog een overnachtig bij in je rekensom en valt een verhoging van de prijzen nog verder in het niet.
Desondanks is het een enorme berg geld wat je zo even uit geeft
De kans dat de ring nog open gaat dit jaar is niet zo groot. De afschrijving van je 2 rondjes is dan 54 euro (op basis van losse rondes). Beter plannen van trips in combinatie met hoeveel rondjes je realistisch denkt te kunnen rijden is goedkoper dan een grotere rondenkaart te kopen en nu met 2 rondes blijven zitten. Dan kunnen ze de rondenprijs nog een mooi stukje omhoog gooien voor je op die 54 euro zit

Desondanks is het een enorme berg geld wat je zo even uit geeft

De kans dat de ring nog open gaat dit jaar is niet zo groot. De afschrijving van je 2 rondjes is dan 54 euro (op basis van losse rondes). Beter plannen van trips in combinatie met hoeveel rondjes je realistisch denkt te kunnen rijden is goedkoper dan een grotere rondenkaart te kopen en nu met 2 rondes blijven zitten. Dan kunnen ze de rondenprijs nog een mooi stukje omhoog gooien voor je op die 54 euro zit

-
- Moderator
- Car: MB
Tja, die tol kun je ook een leuke discussie over beginnen denk ik. Maar voor de gemiddelde nederlander zal het (net als die belachelijke umwelt zones) vooral op toeristje pesten lijken.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Bovendien praten we nu over 2015 en de tolheffing start pas in 2016.
Het is idd Euro op euro, maar op n totaal plaatje zijn het minimale procenten en alles wordt alleen maar duurder. De brandstofprijs staat straks ook rustig weer op 2 euro de liter.
Je kan er wel over miepen, maar gaat t iets helpen? Blijf je er dan voor thuis?
Het is idd Euro op euro, maar op n totaal plaatje zijn het minimale procenten en alles wordt alleen maar duurder. De brandstofprijs staat straks ook rustig weer op 2 euro de liter.
Je kan er wel over miepen, maar gaat t iets helpen? Blijf je er dan voor thuis?
Wist niet eens dat die tol er door was joh 

Tja beter of allemaal geen tolheffing of allemaal wel... nu is het allemaal zo halfbakken.
Laat die strandgeile Duitsers/Polen/etc. ook maar betalen voor een vakantie hier, zou ik dan zeggen.
Maargoed uiteindelijk gaat het erom dat de prijsverhoging marginaal hoger zijn als je de totaalkosten voor een tripje uitrekent
In dat opzicht zijn prijsverhogingen per rondje echt een lachertje, net als het tolvignetje (wat ws. alleen voor autobahnen geldt, dus trailerqueens kunnen de racer stickervrij houden).
Waar je de grootste winst mee kan behalen is een lichtgewicht budget racer nemen, zoals de 5jes/Clio's of Donkervoort-achtigen/Lotus Elises etc.
Daar kun je je ringbudgetten wel serieus mee beperken, hoofdzakelijk op runningcosts (en verbruik niet te vergeten!)
Laat die strandgeile Duitsers/Polen/etc. ook maar betalen voor een vakantie hier, zou ik dan zeggen.
Maargoed uiteindelijk gaat het erom dat de prijsverhoging marginaal hoger zijn als je de totaalkosten voor een tripje uitrekent
In dat opzicht zijn prijsverhogingen per rondje echt een lachertje, net als het tolvignetje (wat ws. alleen voor autobahnen geldt, dus trailerqueens kunnen de racer stickervrij houden).
Waar je de grootste winst mee kan behalen is een lichtgewicht budget racer nemen, zoals de 5jes/Clio's of Donkervoort-achtigen/Lotus Elises etc.
Daar kun je je ringbudgetten wel serieus mee beperken, hoofdzakelijk op runningcosts (en verbruik niet te vergeten!)
-
- Moderator
- Car: MB
Alleen kijken is nog goedkoper
Steven heeft wel een punt natuurlijk. Het is gewoon een dure hobby. Als je echt vaak die kant op gaat dan is stallen daar ook nog wel een leuke optie. Nadeel is alleen dat sleutelen dan weer onhandiger wordt.
Voor wat betreft die tol zou een Europees systeem wellicht een goede optie zijn.

Steven heeft wel een punt natuurlijk. Het is gewoon een dure hobby. Als je echt vaak die kant op gaat dan is stallen daar ook nog wel een leuke optie. Nadeel is alleen dat sleutelen dan weer onhandiger wordt.
Voor wat betreft die tol zou een Europees systeem wellicht een goede optie zijn.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Kan voor ons alleen maar goedkoper uitpakken 

http://www.motorsport.com/automotive/vi ... ation-2014
Dat BMWtje op het eind... "even zwaaien naar de camera..."
Dat BMWtje op het eind... "even zwaaien naar de camera..."

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Zitten ook wel weer echt zure bij hoor