en ontsteking? kijk eens op mp, daar staat een hele nette 209 te koop
5 TR-T [400K!!!]
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
BDP kabel helemaal netjes gemaakt.
Helaas was dat het probleem niet.
Bobine vervangen. Contactpunten tussen bobine en ontsteking zagen er nog goed uit verder.
Geen resultaat. Niet starten.
Motor draait, maar hij slaat totaal gewoon niet aan. Geen enkel hikje.
Zit ik inderdaad nog aan dat relais te denken wat Abel ook al aangeeft.
Nu zoek ik dus eigenlijk op korte termijn iets om dat uit te sluiten/testen....
Kan ik misschien even een ander relais pakken? Die van de radiateurfan bijvoorbeeld? Of werkt de boel ook niet als ik die ertussenuit haal?
Of zit er toevallig iemand in de omgeving van Rotterdam die nog zo'n relais heeft liggen?
Of...???
Kan ik verder nog dingen doormeten ofzo?
Ben nog steeds een kneus op elektra gebied, maar ik bezit een multimeter en met enkele aanwijzingen kan ik vast een eind komen....
Helaas was dat het probleem niet.
Bobine vervangen. Contactpunten tussen bobine en ontsteking zagen er nog goed uit verder.
Geen resultaat. Niet starten.
Motor draait, maar hij slaat totaal gewoon niet aan. Geen enkel hikje.
Zit ik inderdaad nog aan dat relais te denken wat Abel ook al aangeeft.
Nu zoek ik dus eigenlijk op korte termijn iets om dat uit te sluiten/testen....
Kan ik misschien even een ander relais pakken? Die van de radiateurfan bijvoorbeeld? Of werkt de boel ook niet als ik die ertussenuit haal?
Of zit er toevallig iemand in de omgeving van Rotterdam die nog zo'n relais heeft liggen?
Of...???
Kan ik verder nog dingen doormeten ofzo?
Ben nog steeds een kneus op elektra gebied, maar ik bezit een multimeter en met enkele aanwijzingen kan ik vast een eind komen....
-
Jochem de Haas
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ieder relais kan erin .uit de motor ruimte.
vergelijk ff het schema op de zijkant voor de zekerheid
vergelijk ff het schema op de zijkant voor de zekerheid
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Helaas staat er op het relais van de ontsteking geen schema.
Maar op die van de radiateurfan wel (rechts). Is die te gebruiken?
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-d73b ... C01079.JPG[/img]
en verder alleen nog dit (radfan: links)
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-iPfW ... C01080.JPG[/img]
Maakt het verder nog uit in welke volgorde de twee kabeltjes (rood/wit) van de bdp in de ontsteking zitten?
Heb ze volgens mij weer in dezelfde positie teruggezet toen ik met het stekkertje ben bezig geweest, maar weet het niet 100% zeker...
Ze kunnen dus omgedraaid zitten, maar ik dacht ook eigenlijk dat dit niet uit maakt.
Moet ik dan toch maar eens die hele ontekingsunit gaan vervangen?!
Zou dat het inderdaad kunnen zijn? Ik twijfel er zelf een beetje over, maar misschien moet ik het toch maar uitsluiten.
Die op marktplaats ziet er inderdaad wel erg netjes uit....
209 op marktplaats
Maar op die van de radiateurfan wel (rechts). Is die te gebruiken?
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-d73b ... C01079.JPG[/img]
en verder alleen nog dit (radfan: links)
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-iPfW ... C01080.JPG[/img]
Maakt het verder nog uit in welke volgorde de twee kabeltjes (rood/wit) van de bdp in de ontsteking zitten?
Heb ze volgens mij weer in dezelfde positie teruggezet toen ik met het stekkertje ben bezig geweest, maar weet het niet 100% zeker...
Ze kunnen dus omgedraaid zitten, maar ik dacht ook eigenlijk dat dit niet uit maakt.
Moet ik dan toch maar eens die hele ontekingsunit gaan vervangen?!
Zou dat het inderdaad kunnen zijn? Ik twijfel er zelf een beetje over, maar misschien moet ik het toch maar uitsluiten.
Die op marktplaats ziet er inderdaad wel erg netjes uit....
209 op marktplaats
Laatst gewijzigd door spir@l op wo 3 dec 2014 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij vervroeg je de ontsteking als je de draden omwisselt.
Heb anders ook wel een complete 209 voor je incl behuizing, mag je best proberen.
Heb anders ook wel een complete 209 voor je incl behuizing, mag je best proberen.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Relais van de ontsteking is een Mixo8 en die is gelijk aan die van je claxon compressor.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Bedankt Alpine.
Ik zal die van de claxon eens proberen.
Jammer dat je niet echt in de buurt zit anders had ik graag die 209 even van je willen proberen.
Ik ga kijken of ik er ergens eentje vandaan kan halen.
Ik moet gewoon even uitsluiten dat het aan de ontstekingsmodule zelf ligt.
Ik zal die van de claxon eens proberen.
Jammer dat je niet echt in de buurt zit anders had ik graag die 209 even van je willen proberen.
Ik ga kijken of ik er ergens eentje vandaan kan halen.
Ik moet gewoon even uitsluiten dat het aan de ontstekingsmodule zelf ligt.
Voor € 6,75 is ie bij je
Lost het je probleem niet op stuur je hem terug
Lost het je probleem niet op stuur je hem terug
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
Gerard race GT
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
ik heb dit geintje ook eens gehad, me dood gezocht naar de oorzaak.
meet de spanning eens op je ontsteking, als die beneden de 9 volt is dan heb je geen vonk.
bij mij zat het probleem in de stekker op het schutbord achter de asbak (ja , leuk klusje om er bij te kunnen) Er zitten er 2, eentje met dikke rode draden en een grote steker met heel veel draden, beide even loshalen en een paar keer in en uitelkaar. je asbak moet je compleet verwijderen om er bij te kunnen (en dan is het nog een kutklus)
ik heb toen de stekker losgehaald, contacten gereinigd en het probleem was opgelost.
meet de spanning eens op je ontsteking, als die beneden de 9 volt is dan heb je geen vonk.
bij mij zat het probleem in de stekker op het schutbord achter de asbak (ja , leuk klusje om er bij te kunnen) Er zitten er 2, eentje met dikke rode draden en een grote steker met heel veel draden, beide even loshalen en een paar keer in en uitelkaar. je asbak moet je compleet verwijderen om er bij te kunnen (en dan is het nog een kutklus)
ik heb toen de stekker losgehaald, contacten gereinigd en het probleem was opgelost.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Complete unit is onderweg naar je.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Net relais gewisseld.
Nog steeds geen ontsteking. Wel claxon... (met relais van ontsteking)
Relais is dus niet de oorzaak.
Gerard,
Dit heeft voor mij helaas nog even wat meer uitleg nodig...
Spanning op de ontsteking meten.
Klinkt simpel genoeg, maar ik weet gewoon echt niet hoe.
Ik neem aan dat de spanning via 1 van die draden op die driepolige stekker zit? ("A,B,C")
Alpine, thanks!
Die zal ik meteen proberen als hij binnen is.
Nog steeds geen ontsteking. Wel claxon... (met relais van ontsteking)
Relais is dus niet de oorzaak.
Gerard,
Dit heeft voor mij helaas nog even wat meer uitleg nodig...
Spanning op de ontsteking meten.
Klinkt simpel genoeg, maar ik weet gewoon echt niet hoe.
Ik neem aan dat de spanning via 1 van die draden op die driepolige stekker zit? ("A,B,C")
Alpine, thanks!
Die zal ik meteen proberen als hij binnen is.
voltmeter tussen de + en de - dan kan je meten. voor nood kan je ook even 12V van de accu halen.. maar ik zou niet 24/7 je ontsteking aan de stroom hangen. iedereen kan hem dan aan duwen als je in je versnelling parkeert
laat staan je auto uit zetten

-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik zal het dit weekend eens proberen te meten.
Vandaag geen zin meer in gehad aangezien mn vingers zowat afbraken van de kou....
Nog wel even met die stekkers lopen rommelen waar Gerard het over had.
Maar verder nog geen succes mee geboekt.
Ben er ondertussen uit dat die driepolige stekker bestaat uit plus/min/toerenteller.
Dus ik neem aan dat ik daar mn meter op aansluit (plus/min).
En is het aanzetten van het contact dan voldoende om iets te kunnen meten? Of moet ik hem ook starten?
Heb wel het idee dat de ANWB meneer dit ook heeft gemeten en daardoor tot de conclusie kwam dat het de bobine was die weigerde.
Maar hij was zo snel (en ik had het zo fucking koud van het wachten) dat ik het toen niet allemaal meer heb gevraagd. (normaal vraag ik zoiemand namelijk de hemd van het lijf...
).
Dit weekend doormeten en een andere ontsteking proberen.
Dan weten we in ieder geval weer wat meer.
Even nog een vraag...
Wat betekend het als je een weerstand van 200 ± 50 ohm moet meten?
Als in:
Vandaag geen zin meer in gehad aangezien mn vingers zowat afbraken van de kou....
Nog wel even met die stekkers lopen rommelen waar Gerard het over had.
Maar verder nog geen succes mee geboekt.
Ben er ondertussen uit dat die driepolige stekker bestaat uit plus/min/toerenteller.
Dus ik neem aan dat ik daar mn meter op aansluit (plus/min).
En is het aanzetten van het contact dan voldoende om iets te kunnen meten? Of moet ik hem ook starten?
Heb wel het idee dat de ANWB meneer dit ook heeft gemeten en daardoor tot de conclusie kwam dat het de bobine was die weigerde.
Maar hij was zo snel (en ik had het zo fucking koud van het wachten) dat ik het toen niet allemaal meer heb gevraagd. (normaal vraag ik zoiemand namelijk de hemd van het lijf...
Dit weekend doormeten en een andere ontsteking proberen.
Dan weten we in ieder geval weer wat meer.
Even nog een vraag...
Wat betekend het als je een weerstand van 200 ± 50 ohm moet meten?
Als in:
Moet ik dit zien als een waarde ergens tussen 150 en 250 Ohm?Is the resistance between Pins (4) and (5) 200 ± 50 ohms?
-
MartijnG
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dat laatste klopt ja.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Gerard race GT
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
zo dus.Abel schreef:voltmeter tussen de + en de - dan kan je meten. voor nood kan je ook even 12V van de accu halen.. maar ik zou niet 24/7 je ontsteking aan de stroom hangen. iedereen kan hem dan aan duwen als je in je versnelling parkeertlaat staan je auto uit zetten
![]()
een betere uitleg kan ik even helaas niet geven, heb het werkplaatsboek niet bij de hand. Hier staat het volgens mij in hoe dat moet.
(het is dan ook al weer een jaar of tien geleden dat ik dit gedaan heb)
Heb je wel een vonk op je bougie?
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Vandaag alles doorgemeten van de ontsteking.
Zag er allemaal prima uit.
Hij krijgt voldoende spanning en alle weerstanden waren zoals ze horen.
Ontsteking van Alpine geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Toch merkte ik dat er op een gegeven moment, met mijn eigen ontsteking weer op zn plek, dat er wat meer leven in begon te komen.
Af en toe leek het er zelfs op alsof hij aan ging slaan.
Begon toen toch eens verder te kijken.
Heb me natuurlijk behoorlijk blind zitten staren op die hele ontsteking....
Carb open gemaakt. Zag er allemaal prima uit.
Aansluitingen op de carb gechecked. Prima. Alles vast. Geen vacuum lek.
hey....
Wat is dit voor en stekker...die komt me helemaal niet bekend voor.....
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-hgXw ... AG0362.jpg[/img]
Wacht es effe...horen die twee draden niet ergens onder de carb vast te zitten?!?!
En jahoor.... hier dus....
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-U-MH ... AG0361.jpg[/img]
Geen idee wat dit ding precies doet, maar ik weet wel dat hij het nu in ieder geval niet meer doet...
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-8TNt ... AG0366.jpg[/img]
Ik was gewoon zo overtuigd dat het de ontsteking was dat ik niet verder heb gekeken dan mn neus lang was....
Maar goed...wie weet wat dat ding/sensor doet?
En zou ik hem even kunnen doorverbinden om te kijken of de boel dan wel werkt?
EDIT: Ik lees dat het een schakelaar is van de anti-perculatiefan?!
Dan zou het dus niets met mijn probleem te maken hebben....???
Ja...ik zie het al...het is gewoon een thermo-schakelaartje...
Oftewel...dit is niet het probleem?!
Zag er allemaal prima uit.
Hij krijgt voldoende spanning en alle weerstanden waren zoals ze horen.
Ontsteking van Alpine geprobeerd, maar hetzelfde resultaat.
Toch merkte ik dat er op een gegeven moment, met mijn eigen ontsteking weer op zn plek, dat er wat meer leven in begon te komen.
Af en toe leek het er zelfs op alsof hij aan ging slaan.
Begon toen toch eens verder te kijken.
Heb me natuurlijk behoorlijk blind zitten staren op die hele ontsteking....
Carb open gemaakt. Zag er allemaal prima uit.
Aansluitingen op de carb gechecked. Prima. Alles vast. Geen vacuum lek.
hey....
Wat is dit voor en stekker...die komt me helemaal niet bekend voor.....
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-hgXw ... AG0362.jpg[/img]
Wacht es effe...horen die twee draden niet ergens onder de carb vast te zitten?!?!
En jahoor.... hier dus....
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-U-MH ... AG0361.jpg[/img]
Geen idee wat dit ding precies doet, maar ik weet wel dat hij het nu in ieder geval niet meer doet...
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-8TNt ... AG0366.jpg[/img]
Ik was gewoon zo overtuigd dat het de ontsteking was dat ik niet verder heb gekeken dan mn neus lang was....
Maar goed...wie weet wat dat ding/sensor doet?
En zou ik hem even kunnen doorverbinden om te kijken of de boel dan wel werkt?
EDIT: Ik lees dat het een schakelaar is van de anti-perculatiefan?!
Dan zou het dus niets met mijn probleem te maken hebben....???
Ja...ik zie het al...het is gewoon een thermo-schakelaartje...
Oftewel...dit is niet het probleem?!
-
Jochem de Haas
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Klopt. ..vrees ik....Dit is niet je probleem
Krijg jij wel benzine in de Carb ?
Krijg jij wel benzine in de Carb ?
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ja wel benzine.
Heb ook al het benzinepomrelais doorverbonden gehad om te kijken of dat wat opleverde.
Komt gewoon peut uit, en als ik de gasklep beweeg zie ik ook in de carb brandstof spuiten.
Goed, gaan we dus weer verder met de ontsteking...
De bobinekabel moet toch een vonk geven als je die tegen iets van metaal aanlegt en probeert te starten?
Of ben ik nou echt dom bezig?! (gewoon zeggen hoor...gebeurt wel vaker...
)
Heb ook al het benzinepomrelais doorverbonden gehad om te kijken of dat wat opleverde.
Komt gewoon peut uit, en als ik de gasklep beweeg zie ik ook in de carb brandstof spuiten.
Goed, gaan we dus weer verder met de ontsteking...
De bobinekabel moet toch een vonk geven als je die tegen iets van metaal aanlegt en probeert te starten?
Of ben ik nou echt dom bezig?! (gewoon zeggen hoor...gebeurt wel vaker...
-
Jochem de Haas
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja dat is wel gebruikelijk.
-
Jochem de Haas
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ff tegen een bout op je blok aan ofzo.
t word alleen lastig om te zien als je in de auto zit om te starten
t word alleen lastig om te zien als je in de auto zit om te starten
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ok...ik denk dat ik het nu gevonden heb....
Ben uiteindelijk alles maar weer los gaan trekken.
Verdelerkap (paar honderd km oud...) eraf getrokken....
Hele boel onder het koperstof...
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-Nb-_ ... AG0367.jpg[/img]
En de rotor...
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-vtcm ... AG0369.jpg[/img]
Dat contactplaatje ligt er helemaal af....
Dat borgingkje is gewoon afgebroken.
Zocht het hier gewoon helemaal niet in aangezien dat net nieuw was.
Gelukkig heb ik mn oude rotor + kap nog bewaard.
Die maar eens proberen.
Ben uiteindelijk alles maar weer los gaan trekken.
Verdelerkap (paar honderd km oud...) eraf getrokken....
Hele boel onder het koperstof...
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-Nb-_ ... AG0367.jpg[/img]
En de rotor...
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-vtcm ... AG0369.jpg[/img]
Dat contactplaatje ligt er helemaal af....
Dat borgingkje is gewoon afgebroken.
Zocht het hier gewoon helemaal niet in aangezien dat net nieuw was.
Gelukkig heb ik mn oude rotor + kap nog bewaard.
Die maar eens proberen.
de lange naar de verdeelkap kan tegen een ruitenwisser stang gebonden wordenJochem de Haas schreef:Ff tegen een bout op je blok aan ofzo.
t word alleen lastig om te zien als je in de auto zit om te starten
maar ik zou daar niet zo veel moeite in steken. zorg dat je een + en min op je ontsteking hebt. dan weet je voldoende.
Ontsteking zelf kan fout zijn, dan het relais, dan de stekker onder de dashboard en als laatste haast de contactslot en de voeding naar het contactslot.
Ontsteking zelf kan fout zijn, dan het relais, dan de stekker onder de dashboard en als laatste haast de contactslot en de voeding naar het contactslot.
-
Jochem de Haas
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Oké simpel uiteindelijk
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Heb er gewoon weer een "normale" rotor en verdelerkap opzitten hoor. Moet toch gewoon prima werken lijkt me.
Vanwege alle ontstekingsproblemen nooit aan toegekomen om de carb eens uit elkaar te trekken en te reviseren.
Hij liep namelijk nog niet helemaal zoals ik wil.
Gister eindelijk de carb dus uit elkaar gehaald.
Alles een beetje gereinigd. Sproeiers eruit en schoongemaakt. Nieuwe vlotternaald. Alle pakkingen vervangen en de boel weer in elkaar geschroefd.
Helaas heeft dat niet het gewenste effect gehad...
Hij loopt nu zeer moeizaam en onrustig stationair en schommelt zo rond de 500tpm...soms zelfs tegen afslaan aan...
Hij lijkt verder prima op gas te reageren.
Alle aansluitingen zitten weer goed op hun plek. (double check...triple check...)
Iemand bij wie er direct een lampje gaat branden?
Anders ga ik hem maar weer uit elkaar halen...........................
Vanwege alle ontstekingsproblemen nooit aan toegekomen om de carb eens uit elkaar te trekken en te reviseren.
Hij liep namelijk nog niet helemaal zoals ik wil.
Gister eindelijk de carb dus uit elkaar gehaald.
Alles een beetje gereinigd. Sproeiers eruit en schoongemaakt. Nieuwe vlotternaald. Alle pakkingen vervangen en de boel weer in elkaar geschroefd.
Helaas heeft dat niet het gewenste effect gehad...
Hij loopt nu zeer moeizaam en onrustig stationair en schommelt zo rond de 500tpm...soms zelfs tegen afslaan aan...
Hij lijkt verder prima op gas te reageren.
Alle aansluitingen zitten weer goed op hun plek. (double check...triple check...)
Iemand bij wie er direct een lampje gaat branden?
Anders ga ik hem maar weer uit elkaar halen...........................
CO-schroef niet goed afgesteld?
Anders heb je nog een hele grote schroef aan de zijkant erin zitten (moet je met een enorme platte schroevendraaier eruit halen), die kan je ook ff schoonspuiten met remmenreiniger.
Anders heb je nog een hele grote schroef aan de zijkant erin zitten (moet je met een enorme platte schroevendraaier eruit halen), die kan je ook ff schoonspuiten met remmenreiniger.
-
spir@l
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Sorry, vergeten te melden...
Ik heb verder NIET aan stelschroeven gezeten!
Dus zowel de CO als de stationair zouden nog hetzelfde moeten zitten.
Maar goed... zit er nu over na te denken..
Voor hetzelfde geld per ongeluk toch iets aangepast...dus misschien geen gek idee om eens aan te draaien.
Ben gewoon bang om een goed werkende setup te verklooien...
Die grote schroef.. bedoel je de stationair sproeier? (dat ding dat uit drie delen bestaat)
Die heb ik er namelijk uit gehad en schoongemaakt.
Zal ik nog eens doen aangezien je daar redelijk makkelijk bij kan.
Ik heb verder NIET aan stelschroeven gezeten!
Dus zowel de CO als de stationair zouden nog hetzelfde moeten zitten.
Maar goed... zit er nu over na te denken..
Voor hetzelfde geld per ongeluk toch iets aangepast...dus misschien geen gek idee om eens aan te draaien.
Ben gewoon bang om een goed werkende setup te verklooien...
Die grote schroef.. bedoel je de stationair sproeier? (dat ding dat uit drie delen bestaat)
Die heb ik er namelijk uit gehad en schoongemaakt.
Zal ik nog eens doen aangezien je daar redelijk makkelijk bij kan.