5 TR-T [400K!!!]

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
bassyyyy
Berichten: 311
Lid geworden op: ma 9 apr 2012 22:02
Car: Clio 16V, R19 16v
Locatie: Almelo

Shockspray op de afgebroken tapeinden, bevriest dan, dan proberen de pomp eraf te halen
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Maar voorlopig zit ik dus nog niet op de bank met een fles pils... :nee:
Ben nog geen ene moer opgeschoten.... (letterlijk) :-(
Na een paar uur timmeren/slaan/rammen/duwen/trekken/wrikken ben ik gesloopt, maar zit de waterpomp nogsteeds waar die daarvoor ook zat... :gun:
Onbegrijpelijk hoe vast dat ding zit.
Helaas zitten de 5 afgebroken bouten precies allemaal aan de achterkant (op de afbeelding links) en heb ik alleen de voorste twee (op de afbeelding rechts. Die achter de pulley en degene daar links van) er helemaal uit gekregen.
[img]http://www.mijnautoonderdelen.nl/image. ... 086206.jpg[/img]
Hierdoor blijft hij aan de achterkant (linkerkant) nog vast zitten en je kan op die zijde ook nauwelijks kracht zetten/slaan/trekken/duwen/etc...
Heb geprobeerd er een schroevendraaier tussen te slaan, maar dat haalt ook weinig uit. Plus ik ben bang dat ik daarmee alleen maar mn kop beschadig.

Wat kan ik nog proberen?
- Warm stoken?
- Bevriezen? (Shock spray?!)
- Waterpomp in stukken slaan? (heb ik al bijna zin in.... :gun: )
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat in stukken slaan zou ik zeker doen, gewoon lekker zijdelings tegen dat loopwiel, dan sla je of dat wiel eraf of de pomp komt los, hopelijk het eerste en anders heb je de pomp toch stevig pijn gedaan :lol:

Als de boel nog gewoon werkt kun je 'm ook nog ff warmrijden (gewoon 1 boutje erin ter borging) ipv warmstoken, ff een bak eronder voor de koelvloeistof die meekomt als ie losgaat.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

zware kamer met kleine felle tikken, niet met lomp beuken.

ik zou nu toch echt wel rekening gaan houden met het feit dat je je kop zou moeten demonteren (Roy (D) )
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nogmaals gewoon naar garage brengen?
voor een beetje goeie garage is dit een peuleschil.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Baal er echt wel een beetje van hoor gasten...
Kan geeneens een lullig waterpompje vervangen... |:

Hoe pakt een garage dit dan aan, Mark?
Ik zou dat ding er toch op zn minst zelf ook gewoon af moeten kunnen krijgen?
Of heeft een garage hier één of andere handige tool voor?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ja meeste garages hebben wel onder in de kast een waterpomp demontagetang liggen >)

Krijn, gewoon pech. de boutjes die roesten vast in de waterpomp huis.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Kom maar langs met dat ding ...
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sla gewoon eerst dat waterpompwiel er eens af, huilend naar de garage kan altijd nog :)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Vandaag.... Krijn vs Waterpomp: round 3....

Motor laten lopen.
Alles lekker warm.
Handschoenen aan en sjorren maar.
Niks.
Toen was ik het zat.
Grotere hamer gekocht (deed het eerst nog netjes met een kunststof hamer...).
Do or die!
Effe lekker staan rammen (met beleid natuurlijk... :lol: ) ...hier en daar een stukje waterpomp dat rondvloog...
En na een half uur zat er EINDELIJK meer beweging in!....
Nog zeker een kwartier staan wrikken en rammen voordat hij eindelijk helemaal los kwam! :bang:
De stukjes draadeind kwamen er daarna godzijdank vrij eenvoudig uit met behulp van een paar moertjes en een griptang (hadden natuurlijk ook al flink op hun flikker gekregen... :smile: ).

Nieuwe pomp erop. Effe uitzoeken welke lengte bout ook alweer waar ging... :~
Et voila. (Y)

Heb ik alleen nog 1 dingetje.
Dat is dat uitsteekseltje dat op de waterpomp zit en er volgens mij voor zorgt dat de v-snaar er niet af kan lopen ofzo. Of misschien spant hij hem zelfs nog wel iets....(???)
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-Wwal ... AG0257.jpg[/img]

Ik dacht dat die aan de onderzijde van de waterpomp zat (positie 1 op de afbeelding), maar als ik hem daar monteer dan heeft hij helemaal geen nut.
Nu lijkt hij op een andere plek wel mooi te passen (positie 2), maar hoort hij daar ook is mijn vraag...
Ik kan helaas net geen goede foto vinden waar het duidelijk op te zien is.
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-M65B ... mp_pos.jpg[/img]
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ok, laat die laatste vraag maar zitten...
Hij zit op positie 2 op de afbeelding en daar hoort hij volgens mij ook.
Zie op de oude pomp nog lichtelijk hoe hij heeft gezeten aan de hand van verkleuring/vuil.

Net alles ontlucht.
Lijkt helemaal goed te werken. Zie in ieder geval koelvloeistof in het reservoir terug gepompt worden.
Geen lekkages meer zo te zien...Of......??? :(
...het kan natuurlijk ook niet een helemaal happy ending zijn.... :X
Het ontluchtingsnippeltje op de slang met de thermostaat erin sluit niet meer.... :-(
Het schroefdraad "pakt" gewoon niet meer. Je kan hem er helemaal indrukken en zo weer uithalen....
En daar lekt hij dus ook een beetje....

Iemand nog een mooie oplossing voor?
Of betekend dit dat ik voor een volledige nieuwe slang zal moeten gaan?!

Vind het heel effies mooi voor vandaag...
Ben gesloopt maar redelijk voldaan.
Eindelijk tijd om op de bank te gaan zitten met een kouwe pils... :beer:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

hoort op nummer 2. Je bent 1 van de weinigen die 'm nog heeft denk ik. (heb er ooit 1 gekocht voor te duur). Zorgt ervoor dat tijdens goed gasgeven de riem er niet vanaf kan springen. Is ooit alleen geleverd op 1ste phase 1.

je hebt dus het moertje losgedraaid uit het rubber waarschijnlijk...

2 componentenlijm gebruiken om dat dunne moertje op z'n plek te houden/lijmen in de slang zelf en een metalen boutje gebruiken ipv dat oud plastic ding wat al aardig dolgedraaid is.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

een ander schroefje scoren op de sloop ;-)
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Goed bezig Krijn. :biertjuh:

Het kapotte schroefje is een lastige. Ik zou er rekening mee houden dat heel de kop vervangen moeten worden.. (0)
5 GT Turbo '88 GT5
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Roy schreef:Goed bezig Krijn. :biertjuh:

Het kapotte schroefje is een lastige. Ik zou er rekening mee houden dat heel de kop vervangen moeten worden.. (0)
@Krijn, echt mooi dat het uiteindelijk zo goed ging. (Y)

@Roy p.nis :p
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

of een mooie reden om een siliconen slangetje te bestellen. Als de koelnippels verrot zijn zal de slang ook niet gister uit het schap gehaald zijn (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die zitten er al in toch?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

een nieuw siliconen slangetje dus :D
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Zitten inderdaad al siliconen slangen op. Zijn dus ook nog niet vreselijk oud.
Zijn dus ook metalen nippels.
Ik kijk wel even of ik het kan oplossen met iets van tape ofzo.
En anders toch maar een nieuwe slang. Ook geen drama.
Mocht ik er niet uitkomen dan kan ik altijd nog de kop vervangen........ :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vindt die maar eens los, zo'n slang...zit je meteen weer aan set vast van een paar honderd euro :S
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:(



:lol:
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Oh ja...die dingen gaan per set....dat is waar ook....crap. :-(
Hopelijk werkt een stukkie loodgieterstape voorlopig even voldoende....

Edit:
Zie dat CGB hem wel los verkoopt trouwens. (maar helaas alleen in blauw...)
http://www.cgbmotorsport.net/hose-silic ... 1222-p.asp
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Rood loodgieters tape eromheen ;-)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Rood loodgieters tape eromheen ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hmm valt mee:

http://www.axauto-parts.com/mecanique/s ... -9588.html

http://www.axauto-parts.com/mecanique/s ... o-730.html

Alhoewel op mijn set ook daar de ontluchtingsventiel lek van was :X Maar dat kwam door rubber afdichtingsringetje wat niet goed aansluit...beetje kit doet wonderen :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hehe ouwe miepert die Krijn, maar je ziet met een beetje geweld los je alles op :D

Zoals Menno ooit zo mooi als signature had:
'Don't force it son, just use a bigger hammer'

Nou geniet van die pils, die nippel ga je ook provisorisch wel gefixed krijgen (Y)
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

:lol:

Ik zei het op een gegeven moment ook tegen mezelf toen die plastic hamertjes niets uithaalden...
We're gonna need a bigger hammer! :smile:

Stukkie tape doet het voorlopig nog prima in die ontluchtingsnippel.
Sindsdien geen druppel kvs meer kwijtgeraakt.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Man man je maakt ook alles mee met die auto :p Mooi om te horen dat het gelukt is (en hoe :D )
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ennnnn weer terug naar de HRC...

Krijg net bericht dat degene die ik besteld had wordt omgeruild voor deze:
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... ec/H613130
Is er dus eentje voor een Peugeot 405.
Neem aan dat dat geen probleem is?
Ik ga er maar van uit dat die gasten weten wat ze doen...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

spir@l schreef:ennnnn weer terug naar de HRC...

Krijg net bericht dat degene die ik besteld had wordt omgeruild voor deze:
http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... ec/H613130
Is er dus eentje voor een Peugeot 405.
Neem aan dat dat geen probleem is?
Ik ga er maar van uit dat die gasten weten wat ze doen...
Als je een HRC van een Clio 1.8 16V had besteld, hadden ze ook deze http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... trw/PMF148 kunnen leveren ...

Tis en beetje drama met hun de laatste tijd. Onderdelen die niet geleverd kunnen worden / besteld kunnen worden en zodoende dus wat anders geleverd krijgt (terwijl op de site staat dat het wel voorradig is (I) ) :(
Bel je op, krijg je te horen dat er voorraadverschil is... Raar, want fysiek hebben ze geen voorraad daar en dat heb ik nu al 3x te horen gekregen voor verschillende onderdelen. En alsnog het juiste bestellen doen ze niet.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Heb ze ook gemaild met de vraag waarom ik niet een andere heb gekregen voor de 16v clio.
Maar goed...deze zou het volgens de specificaties ook moeten doen denk ik.
En hij was nog iets cheaper dan degene die ik in eerste instantie had genomen...dus ik vind het prima.
Ik heb eigenlijk nooit eerder problemen met mijnautoonderdelen.nl gehad. Eerste keer dat ik hier tegen aan loop.
Misschien volgende keer toch weer Mister Auto proberen... (Alhoewel ik daar ook genoeg slechte verhalen over heb gehoord/gelezen....)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

spir@l schreef:Heb ze ook gemaild met de vraag waarom ik niet een andere heb gekregen voor de 16v clio.
Maar goed...deze zou het volgens de specificaties ook moeten doen denk ik.
En hij was nog iets cheaper dan degene die ik in eerste instantie had genomen...dus ik vind het prima.
Ik heb eigenlijk nooit eerder problemen met mijnautoonderdelen.nl gehad. Eerste keer dat ik hier tegen aan loop.
Misschien volgende keer toch weer Mister Auto proberen... (Alhoewel ik daar ook genoeg slechte verhalen over heb gehoord/gelezen....)
ook daar kan ik over meepraten ... Je moet soms geduld hebben met de levering van hun (vanuit Frankrijk en lange overslagtijd in Belgie) en dus geen haast hebben :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dat is de prijs die je moet betalen als je goedkopere onderdelen zoekt... Als je naar de lokale automaterialenhandel gaat heb je het vaak de volgende dag in huis, als ze het niet gewoon op voorraad hebben. Dat is mij in veel gevallen wel wat waard. (Y)

Anyway, succes ermee, Krijn!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ho ho ho...
Even voor de goede orde...
Ik ben dus niet per se op zoek naar de cheapste onderdelen!
Had nu ook in eerste instantie gewoon een exemplaar van Bosch genomen.
Heb verder altijd erg goede (en snelle) ervaring gehad met deze site en ik vind het gewoon erg fijn dat ik vanachter mn pc/telefoon effe snel wat onderdelen kan bestellen zonder de deur uit te moeten.

Mister Auto heb ik verder ook alleen maar goede ervaring mee, maar ik hoor die verhalen veel, Arco...
Wilde mn geluk dus ook niet verder testen.
Mijnautoonderdelen heeft me tot nu toe nog nooit in de steek gelaten.
Helaas nu dus toch (een beetje). Komt nu donderdag pas binnen ipv morgen.
Maar als het allemaal past/werkt dan vind ik het allemaal prima.
Plaats reactie