Roald's 19 16v F7R Turbo
Hoe ga je dit oplossen. Boven de thermostaat zit toch een pijpje dat naar het expansievat loopt. Plaatje er tegen met een nippel.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c16dd4.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c16dd4.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Warmtewisselaar komt er weer op dus daar komt een thermostaathuis op voor een motor met warmtewisselaar. Achteraf kun je er ook gewoon een pijpje in zetten. Heb ik ook wel eens gedaan.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Het is een paar maanden geleden dat ik hier op RTC de laatste update heb gedaan maar dat betekent niet dat er is stil gezeten.
Integendeel er is gestaag aan dit project door gewerkt en langzaam gaan het nu toch echt de goede kant op.
Hier en daar ondertussen wel wat aanpassingen gedaan die nodig waren uiteraard maar geen spannende dingen gelukkig.
De geest kwam uit de fles in Bas zijn Williams project topic, met Jacques die erg opmerkzaam was met de foto:
Sinds de laatste foto (zie boven) is er nogal wat veranderd aan het turbo blok
In chronologische volgorde zal ik de updates afwerken, ga er voor zitten pak er een bakkie koffie of een biertje en wat popcorn bij het is een hele zit

We beginnen maar ergens begin Augustus, De 19 16v reed al een tijdje niet meer wegens originele koppeling na 21 jaar en 270.000 km overleden (doorslippen)
Dus een oprijwagen gehuurd met chauffeur voor een schappelijk bedrag.
Eerst de kofferbak volgeladen ala tetris met de onderdelen die ik in de loop der maanden verzameld heb.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... feba1b.jpg[/img]
De chauffeur was mooi op tijd en de 19 16v er met zorg opgeladen.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 8725cc.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... e1584e.jpg[/img]
Aangekomen bij de sleutel ruimte en weer zonder schade van de oprijwagen af, gebroedelijk naast de Fase 1 19 16v van... hier welbekend denk ik
Moest helaas wel de onderlip er af schroeven anders past de auto niet op de oprijwagen, geen gezicht zonder, maar die komt weer terug.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9c1cf8.jpg[/img]
De Renault 19 16v op de brug geduwd en natuurlijk even foto.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... a5f6ec.jpg[/img]
Alles weer inruimen en binnen zetten het is alweer laat en tijd om naar huis te gaan.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f84144.jpg[/img]
Een dag later kreeg ik vrij laat van Ronald een whatsapp berichtje met de volgende foto's
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c0f309.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9b661e.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... eb7a00.jpg[/img]
Bye Bye trouwe F7P 1.8 16v
Hij word bedankt voor jaren plezier, talloze stoplicht sprintjes en de betrouwbaarheid.
We hebben het motortje nog 1 keer laten lopen voor ie er uit ging, na weken en weken stil staan nog steeds starten en lopen!
Hulde aan de dit blokje voor 21 jaar en 270.000 trouwe betrouwbare kilometers!
Volgens Ronald is mijn 19 16v verreweg de netste 19 16v waar hij ooit aan gewerkt heeft! alles keihard qua carrosserie, alles nog met originele boutjes vast, motor was er nog nooit uit geweest.
Meen me zelfs te herinneren dat ie er een beetje jaloers op was
Wist ik al natuurlijk, maar altijd leuk om bevestigd te krijgen, Ronald kunnen toch wel de "19 16v whisperer" noemen hier
Daarna Uiteraard de motorruimte schoonmaken, dacht heb ik iig ook iets gedaan
Onder alle vuiligheid blijkt nog een prachtige originele motorruimte te zitten, geen krassen geen roest!
Let niet op de roestige ECU en luchtfilterhuis steun, dat komt later aan bod
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f4a877.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... dca7f2.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 418f38.jpg[/img]
Omdat we het standaard grijze kleppendeksel niet mooi vonden en de coating best wel beschadigd was besloten we dit kan zo niet dat moet anders!
Dus ben ik aan de slag gegaan met een ander kleppendeksel om daar wat moois van te maken.
Zo zag het kleppendeksel wat ik had mee genomen bij Ronald er uit toen ik begon:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5c9d79.jpg[/img]
Na:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f46c62.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 336d07.jpg[/img]
Ondertussen ook nog wat onderdelen binnen gekregen, Forge FMDV004 Blow off valve, nieuw 2e hands overgenomen.
Was eigenlijk een set voor Megane 2 RS maar dit was goedkoper dan alleen de losse BOV en meteen wat vacuüm slang en klemmen er bij.
T Stukje had ik al in blauw silicone.
Heb verder natuurlijk nog tal van andere onderdelen verzameld, noem alleen de hoofdpunten maar
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5b27b3.jpg[/img]
Tis toch een beetje performance blok, dus we willen ook wat meer gegevens in de gaten kunnen houden.
Kost wat maar dan heb je ook weer wat, een 3 tal meters van AEM gekocht.
AFR meter met wide band lambda sensor, AEM Turbo Druk meter en AEM olie temperatuur meter.
Kleur van de verlichting van de klokjes is in te stellen op typische amber kleur die renault al sinds mensen heugenis gebruikt (net zoals dat knopje voor de elektrische spiegel verstelling
)
Helaas voor de AFR meter even plaatje van AEM zelf gebruikt gewoon vergeten foto te maken
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 650296.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 60270b.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5ef112.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c48990.jpg[/img]
Dat moet ook natuurijk weer een plekkie krijgen in de 19 16v... ja maar waar hmmmz.
Wilde eerst een poly klus gaan doen op een midden console die ik uit een sloop 19 16v had gehaald, maar dat is weer een zeer tijd rovend klusje moest wat anders bedenken.
Wil ze niet Sjonnie Snel in de A-stijl hebben ook al heb je daar het beste zicht er op, bovendien wederom lastig want stuk plastic loopt helemaal door tot en met de B-Stijl.
Wil ze er in hebben met zo min mogelijk schade aan mijn mooie originele interieur
Na wat rond zoeken en uitproberen op de volgende oplossing uitgekomen.
Eerst even geprobeerd en gemeten met een oud radio frame wat ik nog had liggen, dat bleek allemaal te gaan passen!
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 963b1a.jpg[/img]
Vanaf de bestuurders stoel zijn de meters zo goed af te lezen.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 32522b.jpg[/img]
Eind resultaat, men neemt een 1 DIN radio onderbouw bakje en een frontje waar 3 maal een 52mm klokje in kan.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9e2970.jpg[/img]
Klein hoekje uit de bodem van het onderbouw bakje moeten zagen omdat deze anders klem kwam tegen de onderkant van de middenconsole, nu valt er precies mooi overheen.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f326d8.jpg[/img]
Goed we gaan weer terug naar de motor zoals ik zei heb je even ? tis nogal een update
Intercooler (Forge) een plekje geven bleek nog best lastig te zijn, na 6 plekken geprobeerd te hebben word het ongeveer zo nu:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fee72a.jpg[/img]
Met Bumper er op, lijkt dit hem ongeveer te gaan worden (zitten nog wat haken en ogen aan, kan nog veranderen)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9d07b9.jpg[/img]
Tevens word er ook aan de remmerij gedacht, ging voor Clio 2 RS Remmerij maar dat is toch iets stevigers geworden.
Zit allemaal nog lang niet definitief, maar wel leuk om even een preview te hebben toch
Origineel:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 78a045.jpg[/img]
Zoals het gaat worden:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 31c4f3.jpg[/img]
Met de velg er voor vallen ze gelukkig niet heel erg op
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 616800.jpg[/img]
Eergisteren een stapel steuntjes weg gebracht om te laten stralen en poedercoaten (hoogglans zwart word het)
Alles netjes van Label met naam voorzien.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 7528c6.jpg[/img]
De voorgaande stappen zijn er een aantal alweer een tijd geleden en ook niet compleet met foto's (zoals schoonmaken van motorruimte niet compleet)
Tevens ook veel onderdelen preventief vervangen, zoals o.a. nieuwe motorsteunen,nieuwe stuurkogels (binnen+buiten) uiteraard nieuwe distributie set incl. loop en spanrol en nieuwe multiriem.
Ook vervangen word natuurlijk de HRC i.v.m. de veel grotere Brembo klauwen, deze had ik nog gloednieuw liggen.
Nieuwe stuurhuis hoezen, tevens zoek ik ook nog stuurhuis bevestiging rubbers, deze zijn nieuw niet meer leverbaar (alleen links nog
)
Ook zoek ik nog een nieuwe of zo goed als nieuwe radiateur, dus als iemand die nog heeft liggen.... let me know.
Ook een nieuw KVS potje gekocht voor het mooie, ook nieuwe veren gekocht Eibach pro dit komt er onder samen met Koni geel.
Tevens ook nieuwe benzine pomp sinds de oude echt een kolere herrie begon te maken in de tank als je een half uurtje gereden had.
Ook nieuwe rotor,verdeler, bougies etc etc etc.... geen idee wat ik nog vergeet maar vast een hele berg.
Eigenlijk kunnen we spreken van een technische restauratie met uuuhm best wat upgrades
Maar het beste bewaren we natuurlijk weer pesterig voor het allerlaatste, je dacht toch niet klaar te zijn met lezen ? hell no!
Tja hoe ziet dit er nu allemaal bij elkaar uit, sja lastig te zeggen met woorden, foto's doen het beter!
Bring on the Pr0n
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5af05c.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5193ff.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... e9aebe.jpg[/img]
Need more ? dacht ik al
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c59534.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 63e586.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c59534.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... a523eb.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... e5eed2.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 2e4623.jpg[/img]
And more....
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 2840a5.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 369416.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 3ca128.jpg[/img]
Tevens ga ik hier van kleine stickertjes van laten maken om op de klapraampjes te plakken achterin.
Ooit eens verzonnen samen met een vriend in een ahum dronken bui..... zeer dronken...., najah straal bezopen eigenlijk
Klonk wel Frans achtig alleen tot voor kort niet wetende dat het ook nog een bestaand Frans word was en nog correcte betekenis heeft, althans volgens google translate wel
Maak kennis met de Stokbrood Raket
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... b87bb5.png[/img]
Dit is echt dan het einde van deze best wel lange update, we gaan weer vrolijk verder.
Er zijn nog tal van klussen te doen op dit moment echt heel veel, we zijn er nog lang niet, maar het resultaat begint nu toch echt zichtbaar te worden.
Bij deze wil ik in het het bijzonder Ronald1916v bedanken voor alle tijd en moeite die hij er in gestoken heeft.
Zonder zijn expertise was dit hele project niet mogelijk geweest!
En uiteraard iedereen die dit project mogelijk heeft gemaakt.
Grtz,
Roald
Integendeel er is gestaag aan dit project door gewerkt en langzaam gaan het nu toch echt de goede kant op.
Hier en daar ondertussen wel wat aanpassingen gedaan die nodig waren uiteraard maar geen spannende dingen gelukkig.
De geest kwam uit de fles in Bas zijn Williams project topic, met Jacques die erg opmerkzaam was met de foto:
Nou van mij dusjacques schreef: Van wie is dit turbo blok?

Sinds de laatste foto (zie boven) is er nogal wat veranderd aan het turbo blok

In chronologische volgorde zal ik de updates afwerken, ga er voor zitten pak er een bakkie koffie of een biertje en wat popcorn bij het is een hele zit




We beginnen maar ergens begin Augustus, De 19 16v reed al een tijdje niet meer wegens originele koppeling na 21 jaar en 270.000 km overleden (doorslippen)
Dus een oprijwagen gehuurd met chauffeur voor een schappelijk bedrag.
Eerst de kofferbak volgeladen ala tetris met de onderdelen die ik in de loop der maanden verzameld heb.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... feba1b.jpg[/img]
De chauffeur was mooi op tijd en de 19 16v er met zorg opgeladen.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 8725cc.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... e1584e.jpg[/img]
Aangekomen bij de sleutel ruimte en weer zonder schade van de oprijwagen af, gebroedelijk naast de Fase 1 19 16v van... hier welbekend denk ik

Moest helaas wel de onderlip er af schroeven anders past de auto niet op de oprijwagen, geen gezicht zonder, maar die komt weer terug.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9c1cf8.jpg[/img]
De Renault 19 16v op de brug geduwd en natuurlijk even foto.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... a5f6ec.jpg[/img]
Alles weer inruimen en binnen zetten het is alweer laat en tijd om naar huis te gaan.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f84144.jpg[/img]
Een dag later kreeg ik vrij laat van Ronald een whatsapp berichtje met de volgende foto's

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c0f309.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9b661e.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... eb7a00.jpg[/img]
Bye Bye trouwe F7P 1.8 16v

Hij word bedankt voor jaren plezier, talloze stoplicht sprintjes en de betrouwbaarheid.
We hebben het motortje nog 1 keer laten lopen voor ie er uit ging, na weken en weken stil staan nog steeds starten en lopen!
Hulde aan de dit blokje voor 21 jaar en 270.000 trouwe betrouwbare kilometers!
Volgens Ronald is mijn 19 16v verreweg de netste 19 16v waar hij ooit aan gewerkt heeft! alles keihard qua carrosserie, alles nog met originele boutjes vast, motor was er nog nooit uit geweest.
Meen me zelfs te herinneren dat ie er een beetje jaloers op was

Wist ik al natuurlijk, maar altijd leuk om bevestigd te krijgen, Ronald kunnen toch wel de "19 16v whisperer" noemen hier

Daarna Uiteraard de motorruimte schoonmaken, dacht heb ik iig ook iets gedaan

Onder alle vuiligheid blijkt nog een prachtige originele motorruimte te zitten, geen krassen geen roest!
Let niet op de roestige ECU en luchtfilterhuis steun, dat komt later aan bod

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f4a877.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... dca7f2.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 418f38.jpg[/img]
Omdat we het standaard grijze kleppendeksel niet mooi vonden en de coating best wel beschadigd was besloten we dit kan zo niet dat moet anders!
Dus ben ik aan de slag gegaan met een ander kleppendeksel om daar wat moois van te maken.
Zo zag het kleppendeksel wat ik had mee genomen bij Ronald er uit toen ik begon:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5c9d79.jpg[/img]
Na:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f46c62.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 336d07.jpg[/img]
Ondertussen ook nog wat onderdelen binnen gekregen, Forge FMDV004 Blow off valve, nieuw 2e hands overgenomen.
Was eigenlijk een set voor Megane 2 RS maar dit was goedkoper dan alleen de losse BOV en meteen wat vacuüm slang en klemmen er bij.
T Stukje had ik al in blauw silicone.
Heb verder natuurlijk nog tal van andere onderdelen verzameld, noem alleen de hoofdpunten maar

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5b27b3.jpg[/img]
Tis toch een beetje performance blok, dus we willen ook wat meer gegevens in de gaten kunnen houden.
Kost wat maar dan heb je ook weer wat, een 3 tal meters van AEM gekocht.
AFR meter met wide band lambda sensor, AEM Turbo Druk meter en AEM olie temperatuur meter.
Kleur van de verlichting van de klokjes is in te stellen op typische amber kleur die renault al sinds mensen heugenis gebruikt (net zoals dat knopje voor de elektrische spiegel verstelling

Helaas voor de AFR meter even plaatje van AEM zelf gebruikt gewoon vergeten foto te maken

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 650296.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 60270b.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5ef112.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c48990.jpg[/img]
Dat moet ook natuurijk weer een plekkie krijgen in de 19 16v... ja maar waar hmmmz.
Wilde eerst een poly klus gaan doen op een midden console die ik uit een sloop 19 16v had gehaald, maar dat is weer een zeer tijd rovend klusje moest wat anders bedenken.
Wil ze niet Sjonnie Snel in de A-stijl hebben ook al heb je daar het beste zicht er op, bovendien wederom lastig want stuk plastic loopt helemaal door tot en met de B-Stijl.
Wil ze er in hebben met zo min mogelijk schade aan mijn mooie originele interieur
Na wat rond zoeken en uitproberen op de volgende oplossing uitgekomen.
Eerst even geprobeerd en gemeten met een oud radio frame wat ik nog had liggen, dat bleek allemaal te gaan passen!
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 963b1a.jpg[/img]
Vanaf de bestuurders stoel zijn de meters zo goed af te lezen.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 32522b.jpg[/img]
Eind resultaat, men neemt een 1 DIN radio onderbouw bakje en een frontje waar 3 maal een 52mm klokje in kan.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9e2970.jpg[/img]
Klein hoekje uit de bodem van het onderbouw bakje moeten zagen omdat deze anders klem kwam tegen de onderkant van de middenconsole, nu valt er precies mooi overheen.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... f326d8.jpg[/img]
Goed we gaan weer terug naar de motor zoals ik zei heb je even ? tis nogal een update

Intercooler (Forge) een plekje geven bleek nog best lastig te zijn, na 6 plekken geprobeerd te hebben word het ongeveer zo nu:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... fee72a.jpg[/img]
Met Bumper er op, lijkt dit hem ongeveer te gaan worden (zitten nog wat haken en ogen aan, kan nog veranderen)
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 9d07b9.jpg[/img]
Tevens word er ook aan de remmerij gedacht, ging voor Clio 2 RS Remmerij maar dat is toch iets stevigers geworden.
Zit allemaal nog lang niet definitief, maar wel leuk om even een preview te hebben toch

Origineel:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 78a045.jpg[/img]
Zoals het gaat worden:
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 31c4f3.jpg[/img]
Met de velg er voor vallen ze gelukkig niet heel erg op

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 616800.jpg[/img]
Eergisteren een stapel steuntjes weg gebracht om te laten stralen en poedercoaten (hoogglans zwart word het)
Alles netjes van Label met naam voorzien.
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 7528c6.jpg[/img]
De voorgaande stappen zijn er een aantal alweer een tijd geleden en ook niet compleet met foto's (zoals schoonmaken van motorruimte niet compleet)
Tevens ook veel onderdelen preventief vervangen, zoals o.a. nieuwe motorsteunen,nieuwe stuurkogels (binnen+buiten) uiteraard nieuwe distributie set incl. loop en spanrol en nieuwe multiriem.
Ook vervangen word natuurlijk de HRC i.v.m. de veel grotere Brembo klauwen, deze had ik nog gloednieuw liggen.
Nieuwe stuurhuis hoezen, tevens zoek ik ook nog stuurhuis bevestiging rubbers, deze zijn nieuw niet meer leverbaar (alleen links nog

Ook zoek ik nog een nieuwe of zo goed als nieuwe radiateur, dus als iemand die nog heeft liggen.... let me know.
Ook een nieuw KVS potje gekocht voor het mooie, ook nieuwe veren gekocht Eibach pro dit komt er onder samen met Koni geel.
Tevens ook nieuwe benzine pomp sinds de oude echt een kolere herrie begon te maken in de tank als je een half uurtje gereden had.
Ook nieuwe rotor,verdeler, bougies etc etc etc.... geen idee wat ik nog vergeet maar vast een hele berg.
Eigenlijk kunnen we spreken van een technische restauratie met uuuhm best wat upgrades

Maar het beste bewaren we natuurlijk weer pesterig voor het allerlaatste, je dacht toch niet klaar te zijn met lezen ? hell no!
Tja hoe ziet dit er nu allemaal bij elkaar uit, sja lastig te zeggen met woorden, foto's doen het beter!


Bring on the Pr0n

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5af05c.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 5193ff.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... e9aebe.jpg[/img]
Need more ? dacht ik al

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c59534.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 63e586.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... c59534.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... a523eb.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... e5eed2.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 2e4623.jpg[/img]
And more....

[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 2840a5.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 369416.jpg[/img]
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... 3ca128.jpg[/img]
Tevens ga ik hier van kleine stickertjes van laten maken om op de klapraampjes te plakken achterin.
Ooit eens verzonnen samen met een vriend in een ahum dronken bui..... zeer dronken...., najah straal bezopen eigenlijk


Klonk wel Frans achtig alleen tot voor kort niet wetende dat het ook nog een bestaand Frans word was en nog correcte betekenis heeft, althans volgens google translate wel

Maak kennis met de Stokbrood Raket
[img]http://i42.photobucket.com/albums/e311/ ... b87bb5.png[/img]
Dit is echt dan het einde van deze best wel lange update, we gaan weer vrolijk verder.
Er zijn nog tal van klussen te doen op dit moment echt heel veel, we zijn er nog lang niet, maar het resultaat begint nu toch echt zichtbaar te worden.
Bij deze wil ik in het het bijzonder Ronald1916v bedanken voor alle tijd en moeite die hij er in gestoken heeft.
Zonder zijn expertise was dit hele project niet mogelijk geweest!
En uiteraard iedereen die dit project mogelijk heeft gemaakt.
Grtz,
Roald
Laatst gewijzigd door Roald op vr 3 okt 2014 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dit zijn nog eens leuke projecten om te volgen
Ga je vanaf de FMIC helemaal terug naar de oorspronkelijke gasklep aansluiting of ga je het spruitstuk nog aanpassen?
Keep the updates coming

Ga je vanaf de FMIC helemaal terug naar de oorspronkelijke gasklep aansluiting of ga je het spruitstuk nog aanpassen?
Keep the updates coming

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Intercooler is aangepast en heeft beide aansluitingen aan dezelfde kant zitten, Dus hij gaat vanaf daar ook meteen weer terug naar de gasklep. Enigzins wat aan de krappe kant die intercooler met die aanpassing maar voorlopig goed genoeg. 
Motortje inbouwen enzo is qua tijdsbestek echt een eitje vergeleken met de uren die ik doorgebracht heb met alleen het motorblok, Aangezien de 19 16V van Roald eigenlijk overal glimmend en droog aankomt (weer of geen weer..) met die enorme waxlaag die er altijd opzit
was ik niet van plan om die motor even in elkaar te knallen en er in te hangen, de 19 16V stond er ook nog niet dus ik moest het met een kale motor doen en een zolder vol met aanbouwdelen, het is enigszins uit de hand gelopen maar het resultaat mag er zijn volgens mij. Zitten heel wat uurtjes schoonmaken/schuren/polijsten in.
Heb gisteren weer met verbazing mezelf zitten aankijken hoe ik hier weer even in een paar avonden een motor in elkaar schroef en er in hang terwijl die zeepkist van mij nog steeds in de hoek staat zonder motor met een berg onderdelen op zolder. Dit motiveerd wel weer. 

Motortje inbouwen enzo is qua tijdsbestek echt een eitje vergeleken met de uren die ik doorgebracht heb met alleen het motorblok, Aangezien de 19 16V van Roald eigenlijk overal glimmend en droog aankomt (weer of geen weer..) met die enorme waxlaag die er altijd opzit



-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@Chris,
Thx
Nee is niet meer mijn daily anders zou het zonde zijn van al dat werk wat er tot nu is ingestoken.
De 19 16v mag nu elk jaar winterslaap binnen gaan doen, deze winter stal ik hem bij mijn vader in den bosch in zijn magazijn (kost me niks, ja paar flessen bacardi
)
Tegen het eind van de winter ga ik op zoek naar een garage box hier in de buurt en een daily el cheapo banger.
Thx

Nee is niet meer mijn daily anders zou het zonde zijn van al dat werk wat er tot nu is ingestoken.
De 19 16v mag nu elk jaar winterslaap binnen gaan doen, deze winter stal ik hem bij mijn vader in den bosch in zijn magazijn (kost me niks, ja paar flessen bacardi

Tegen het eind van de winter ga ik op zoek naar een garage box hier in de buurt en een daily el cheapo banger.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heren,
wat ik ff niet snap. is dat in de berg gecoate onderdelen de originele fanbracket er tussen ligt. Als je nu toch al zo ver bent is het net ff netter om er een nieuwe blazer tussen te zetten?
Verder "Keep up the good work"
wat ik ff niet snap. is dat in de berg gecoate onderdelen de originele fanbracket er tussen ligt. Als je nu toch al zo ver bent is het net ff netter om er een nieuwe blazer tussen te zetten?

Verder "Keep up the good work"

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Gerald,
Daar had ik al aan zitten te denken, ook een aanzuigende fan (dus lucht van buiten naar binnen trekken) met een hogere capaciteit dan de originele en een handmatige override knop in het mac kroket vakje links van het stuur.
Maar dat bewaar ik voor na de winter, nu eerst zaak alles werkend er in te hebben, het zal geen 30 graden meer worden dit jaar
Daar had ik al aan zitten te denken, ook een aanzuigende fan (dus lucht van buiten naar binnen trekken) met een hogere capaciteit dan de originele en een handmatige override knop in het mac kroket vakje links van het stuur.
Maar dat bewaar ik voor na de winter, nu eerst zaak alles werkend er in te hebben, het zal geen 30 graden meer worden dit jaar

Anything worth doing is worth doing right!.
Hmm je zou es een drukmeter moeten hangen over die intercooler, ik vrees dat je daar behoorlijk wat drukverlies op gaat hebben!
Das namelijk verre van ideaal om op zo'n klein koelblok een omloop te splitsen en dus het effectieve doorstroomoppervlak te halveren.
Maakt voor nu natuurlijk niet zoveel uit, als ie het hier straks mee doet ben je natuurlijk allang de man, maar voor de toekomst wel een aandachtspuntje.
Dik project verder
Maareh wie gaat straks Ronald zelf eens helpen en achter de broek aanzitten? Ik zie alleen maar ander werk uit z'n handen komen, help die verkapte Cupmegane eens op de weg jongens
Das namelijk verre van ideaal om op zo'n klein koelblok een omloop te splitsen en dus het effectieve doorstroomoppervlak te halveren.
Maakt voor nu natuurlijk niet zoveel uit, als ie het hier straks mee doet ben je natuurlijk allang de man, maar voor de toekomst wel een aandachtspuntje.
Dik project verder

Maareh wie gaat straks Ronald zelf eens helpen en achter de broek aanzitten? Ik zie alleen maar ander werk uit z'n handen komen, help die verkapte Cupmegane eens op de weg jongens

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda



5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Volgens mij kom je bij een phase 2 niet weg met een andere intercooler, althans, 1 met andere aansluitingen in combinatie met de originele voorbumper, radiateur of weet ik veel wat. Geen verstand van 
Maar zoiets was het verhaal meen ik.

Maar zoiets was het verhaal meen ik.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het schreeuwt natuurlijk om een chargecooler
Maar precies wat je zegt Roald, eerst maar eens alles inbouwen en rijdend hebben. Tijd zat om verbeteringen door te voeren. In dat stadium zit ik nu ook...rijden met die frikandel 


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Jezus dit mag wel gezien worden!! Ik zeg blijven updaten!
Heel mooi project. Blok ziet er echt super uit. Respect!
Succes met afbouwen!

Heel mooi project. Blok ziet er echt super uit. Respect!

Succes met afbouwen!

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dank voor de leuke reacties en voor het meedenken voor toekomstige verbeteringen.
Voor de toekomst is de FMIC wel een aandacht punt, het zal lastig zijn een grotere IC kwijt te raken in de bumper, dit past echt allemaal nog maar net.
Had er ook aan zitten denken de inlaat om te draaien zoals Glenn (Glekke) van RCB ooit heeft gedaan, dan kom je een heel stuk beter weg met de slangen en 'standaard' aansluiting van een FMIC.
Charge cooler ook aan zitten denken, echter alles wat ik er over lees lijken die een stuk minder efficiënt te zijn dan een FMIC en is gecompliceerder systeem dan FMIC.
Zoals MartijnG inderdaad zegt eerst de boel aan het werk hebben en van daar uit weer verdere verbeteringen door voeren.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe Entity_Razer dit heeft opgelost gezien hij met een F7P Turbo ombouw in een 19 16v PH2 rond rijdt.

Voor de toekomst is de FMIC wel een aandacht punt, het zal lastig zijn een grotere IC kwijt te raken in de bumper, dit past echt allemaal nog maar net.
Had er ook aan zitten denken de inlaat om te draaien zoals Glenn (Glekke) van RCB ooit heeft gedaan, dan kom je een heel stuk beter weg met de slangen en 'standaard' aansluiting van een FMIC.
Charge cooler ook aan zitten denken, echter alles wat ik er over lees lijken die een stuk minder efficiënt te zijn dan een FMIC en is gecompliceerder systeem dan FMIC.
Zoals MartijnG inderdaad zegt eerst de boel aan het werk hebben en van daar uit weer verdere verbeteringen door voeren.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe Entity_Razer dit heeft opgelost gezien hij met een F7P Turbo ombouw in een 19 16v PH2 rond rijdt.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Euh charge cooler minder efficiënt ?
Misschien na tijdelijk stil stand dat je water wat warmer is ..maar verder.
Als ik nu zie wat voor een ic je plaatst. ...kan een charge cooler daar simpel tegen op. .
En t scheelt veel ruimte bij de bumper.
Enkel krijg je daar een radiateur...maar de charge cooler zelf is wel ff kijken waar ie past
Misschien na tijdelijk stil stand dat je water wat warmer is ..maar verder.
Als ik nu zie wat voor een ic je plaatst. ...kan een charge cooler daar simpel tegen op. .
En t scheelt veel ruimte bij de bumper.
Enkel krijg je daar een radiateur...maar de charge cooler zelf is wel ff kijken waar ie past
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dat is wat ik tot nu toe over een charge cooler vs FMIC heb kunnen vinden Jochem.
Tijdens stilstand zal de huidige FMIC ook warmer worden gezien er dan geen rijwind koeling is en er een warme radiateur achter zit.
Ik geef toe deze FMIC is verre van ideaal maar voorlopig heb ik weinig ideeën hoe ik een grotere kwijt zou kunnen raken, vandaar dat ik benieuwd ben hoe Entity_Razer dit heeft opgelost bij zijn Ph2 19 16v.
Heeft er iemand hier misschien wat meer harde gemeten gegevens van FMIC vs Charge Cooler ?
Tijdens stilstand zal de huidige FMIC ook warmer worden gezien er dan geen rijwind koeling is en er een warme radiateur achter zit.
Ik geef toe deze FMIC is verre van ideaal maar voorlopig heb ik weinig ideeën hoe ik een grotere kwijt zou kunnen raken, vandaar dat ik benieuwd ben hoe Entity_Razer dit heeft opgelost bij zijn Ph2 19 16v.
Heeft er iemand hier misschien wat meer harde gemeten gegevens van FMIC vs Charge Cooler ?
Anything worth doing is worth doing right!.
Ik vraag me eerder af waar je dat gelezen hebt, als gewone luchtkoeling beter zou zijn reden wel allemaal nog in n oude kever
En dat opwarmen valt ook wel mee, de warmtebuffer van n CC is doorgaans ook groter dan n FMIC en je kan tevens met kleine fannetjes werken op de radiateur.
Drukverlies is vaak minder door gunstiger inlaattraject en zo is er vast nog wel t een en ander te noemen.
Lotus Esprits, De Peugeot T16 modellen en zo zijn er nog zat jongere types te noemen die t fabriek af hadden.
Maargoed, start ie al? :-P
Edit: Lancia Delta's hadden geen CC's

En dat opwarmen valt ook wel mee, de warmtebuffer van n CC is doorgaans ook groter dan n FMIC en je kan tevens met kleine fannetjes werken op de radiateur.
Drukverlies is vaak minder door gunstiger inlaattraject en zo is er vast nog wel t een en ander te noemen.
Lotus Esprits, De Peugeot T16 modellen en zo zijn er nog zat jongere types te noemen die t fabriek af hadden.
Maargoed, start ie al? :-P
Edit: Lancia Delta's hadden geen CC's
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Starten zal ie best wel kunnen steven maar of ie ook gaat aanslaan ?
Maar goed zonder gekkigheid, ik wil wel serieus gaan kijken naar een betere oplossing dan de huidige, voorlopig zal ik het hier mee moeten doen.
Als ik ga zoeken op IC vs CC dan zie ik overal ongeveer dezelfde voor en nadelen van beide systemen.
Nou kan ik me voorstellen dat een CC in mijn geval nu een hele verbetering zou kunnen zijn ten opzichte van de huidige FMIC.

Maar goed zonder gekkigheid, ik wil wel serieus gaan kijken naar een betere oplossing dan de huidige, voorlopig zal ik het hier mee moeten doen.
Als ik ga zoeken op IC vs CC dan zie ik overal ongeveer dezelfde voor en nadelen van beide systemen.
Nou kan ik me voorstellen dat een CC in mijn geval nu een hele verbetering zou kunnen zijn ten opzichte van de huidige FMIC.
Anything worth doing is worth doing right!.
Een charge cooler scheelt je inieder geval een hoop lengtes buis en diverse bochten. Wat uiteidelijk drukverlies oplevert. Ook is de montage eenvoudiger. Maar jij wilde toch graag dat originele luchtfilterhuis houden?
Nu de Intercooler erop zit zou ik het eens zo proberen. Overigens kun je de inlaatlucht temperatuur te zijner tijd gewoon met de XRD meten.
Nu de Intercooler erop zit zou ik het eens zo proberen. Overigens kun je de inlaatlucht temperatuur te zijner tijd gewoon met de XRD meten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Voor nu wilde ik het originele luchtfilterhuis behouden, maar stel ik zou gaan voor charge cooler dan zal ik die ruimte nodig hebben waar nu het luchtfilterhuis zit.
Dat ding is me niet heilig dat ie moet blijven zitten hoor.
Met een charge cooler heb je inderdaad minder bochten en korter traject en dus minder drukverlies.
Ik zat te denken eens te gaan meten met een temperatuur sensor voor en na de intercooler en inlaat temperatuur dan uit te lezen via XRD.
Dat ding is me niet heilig dat ie moet blijven zitten hoor.
Met een charge cooler heb je inderdaad minder bochten en korter traject en dus minder drukverlies.
Ik zat te denken eens te gaan meten met een temperatuur sensor voor en na de intercooler en inlaat temperatuur dan uit te lezen via XRD.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Wat mega vet project Roald, heerlijk om te lezen en om van te kwijlen.
Jou oude cilinderkop doet het nog steeds perfect in mijn roest Baquette
Keep up the good work en houdt ons echt op de hoogte
Jou oude cilinderkop doet het nog steeds perfect in mijn roest Baquette

Keep up the good work en houdt ons echt op de hoogte

Maakt niet uit wat je monteerd, alles valt of staat met de kwaliteit van de set.
Inlaatluchtemp. Van de originele sensor is ook zo onbetrouwbaar als wat, deze zit in het inlaatspruitstuk welke opwarmt door de motor en de radiateur...
Inlaatluchtemp. Van de originele sensor is ook zo onbetrouwbaar als wat, deze zit in het inlaatspruitstuk welke opwarmt door de motor en de radiateur...
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Erg netjes allemaal! Mooi project! 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Morgenavond heb ik weer even tijd om er mee verder te gaan, even de laatste dingen uitzoeken. Moet nog even een custom hitteschildje maken voor het schutbord bij de turbo, de originele gaat er niet meer tussen passen. Daarna is het even wachten op wat onderdeeltjes zoals een radiateur en dergelijke en dan eens de sleutel omdraaien om te kijken of er een beetje leven in zit. 

-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Hey Roald,
wat wil je weten ivm hoe ik het heb aangepakt ?
De aansluiting van mijn FMIC loopt zo:
[img]https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54BF8D0D[/img]
Onderste slang van de FMIC is de Koude kant en loopt zo omhoog:
[img]https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54BA1376[/img]
Dit is het zicht langs onder aan het subframe:
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 79f20c6db1[/img]
Hopelijk ben je er wat mee, zo niet val je me maar ff lastig via Facebook of dergelijke
Mvg,
wat wil je weten ivm hoe ik het heb aangepakt ?
De aansluiting van mijn FMIC loopt zo:
[img]https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54BF8D0D[/img]
Onderste slang van de FMIC is de Koude kant en loopt zo omhoog:
[img]https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... e=54BA1376[/img]
Dit is het zicht langs onder aan het subframe:
[img]https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 79f20c6db1[/img]
Hopelijk ben je er wat mee, zo niet val je me maar ff lastig via Facebook of dergelijke

Mvg,
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Wat een gaaf project
Erg leuk om het hele verhaal te lezen. Veel succes met de afbouw 


-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@ Entity_Razer
Was dus benieuwd hoe jij het aan had gepakt met de FMIC, als ik het zo zie niet veel anders, ook aansluitingen van IC omgelast naar 1 kant en een IC die zo op het oog ongeveer even groot lijkt op de foto.
@LuukRS:
Leuk om te horen dat die cilinderkop goed werkt
@Tutuur,
Het is een Forge IC, heb eigenlijk alleen maar gerenommeerde merken gebruikt in alle componenten/onderdelen.
@Willem-Jam:
Thx! ja en nu maar hopen dat het helle spulletje wil werken, toch spannend als de motor straks voor het eerst gestart wordt, doet ie het of doet ie het niet
@All:
Dank voor alle leuke reacties, het was tot nu toe een hele toer om alles bij elkaar te zoeken, we gaan nu richting de eindfase, alles in elkaar zetten de laatste plooien glad strijken etc.
Zodra er iets significant te melden is zal het topic een update krijgen.
Was dus benieuwd hoe jij het aan had gepakt met de FMIC, als ik het zo zie niet veel anders, ook aansluitingen van IC omgelast naar 1 kant en een IC die zo op het oog ongeveer even groot lijkt op de foto.
@LuukRS:
Leuk om te horen dat die cilinderkop goed werkt

@Tutuur,
Het is een Forge IC, heb eigenlijk alleen maar gerenommeerde merken gebruikt in alle componenten/onderdelen.
@Willem-Jam:
Thx! ja en nu maar hopen dat het helle spulletje wil werken, toch spannend als de motor straks voor het eerst gestart wordt, doet ie het of doet ie het niet

@All:
Dank voor alle leuke reacties, het was tot nu toe een hele toer om alles bij elkaar te zoeken, we gaan nu richting de eindfase, alles in elkaar zetten de laatste plooien glad strijken etc.
Zodra er iets significant te melden is zal het topic een update krijgen.
Laatst gewijzigd door Roald op ma 6 okt 2014 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Stokbrood Raket, hahaha hoe kom je erop.
Zie de in rookwolken gehulde petjes al zitten bij het verkeerslicht sprintje.
Eerst lachen om de stickers op de ramen en dan...
Zie de in rookwolken gehulde petjes al zitten bij het verkeerslicht sprintje.
Eerst lachen om de stickers op de ramen en dan...

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87