Renault Megane RS rijder stelt zich voor!

Nieuw op de site? Stel je hier voor.
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

mooie auto (Y) (Y) (Y) , heb ook de intercooler en big pipe set van forge erop inclusief milltek uitlaatsysteem en heb stage 1 fastchip erop zitten, maar vind het zo goed heb geen zin om straks weer een koppeling te moeten gaan vervangen o.i.d. heb er net een ander blok in liggen aangezien de andere 2 keer koppakking binnen een jaar eruit had liggen :discrunt:
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

hoeveel pk en nm heb je aan de wielen pieter met die setup?
tilpieter
Berichten: 201
Lid geworden op: di 17 sep 2013 11:52
Car: Megane II Rs
Locatie: Drachten

heb hem na de laatste aanpassingen dus uitlaat en intercooler niet meer op de bank gehad. heb hem daarvoor met slechte chip (zeg niet van wie) op bank gehad bij VVT in marum. en had toen 253pk en 386nm op de motor ga ik vanuit :grin: heb de uitdraai daavan ook wel, maar heb ik niet online staan. maar heb daarna i.v.m. problemen softwaren stage 1 van fastchip ingelezen en nooit meer problemen gehad en daarna de milltek eronder gezet en de forge intercooler set.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ik mag niks meer zeggen...opdracht van het moderatorteam.


Enkel wil ik kwijt dat de std Td04 bij 260-270 pk (krukas) op zen eind zit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Jo niet zo flauw. Natuurlijk wil wij graag je expertise horen. Het gaat om de toon die de muziek maakt (Y)

Je hebt veel kennis van zake. Deel deze kennis op een respectvolle wijze en dan is iedereen blij (Y) :worship:
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

Jo niet zo flauw. Natuurlijk wil wij graag je expertise horen.
Als dat zo is, stel ik voor om anders met die JOngen om te gaan. Verschillende invalshoeken / meningen zijn belangrijk voor een forum. Anders wordt het er maar 1 die de bovenTOON voert.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jo (en iedereen op dit forum) is vrij om zijn mening te geven. (Y) Jo is enkel en alleen aangesproken op de wijze waarop hij dit soms doet. Die manier getuigt in sommige gevallen van weinig respect en dat wordt niet (meer) getolereerd. Nog nooit heeft Jo te horen gekregen dat hij zijn mening hier niet mag geven... Nooit! We juichen het zelfs toe om dat wél te doen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Merijn, ik ben ik. Als ik iets lees wat rechtstreeks uit de fabeltjeskrant komt, zoals een oem 225 turbo die net geen 300 pk aantikt, wat verwachten jullie dan ? Mijn reactie's zijn (bijna) nooit naar een rtc lid of eigenaar geweest, enkel naar de oplichters die ze deze cijfers geven. Als ik dit op "mijn" manier meedeel is het meestal ook erg duidelijk, misschien wel bot, maar duidelijk.

Het is trouwens niet de eerste keer dat bedrijf X een print van een andere auto durft mee te geven.

Dit hoeft niet in een discussie uit te monden, alles is gezegd wat ik kwijt wou.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Een forum is inderdaad een plek waar je een mening ( je eigen mening ) geeft, niets meer en niets minder.
Ook moet je daar je ongezouten mening kwijt kunnen en je kennis kunnen delen.

Het is ook vaak hoe iemand een post leest, degene die er op reageert kan het nog zo netjes willen doen, de lezer kan dat anders zien.
En wat is nu een botte reactie....definitie?

Maar zolang het niet op de man spelen is moet het allemaal kunnen vind ik!

En iemand zonder respect voor een andere individu mag wat mij betreft op een raket naar de maan.
We zijn in de wereld al genoeg respectloos naar elkaar.

On topic:

Mooi kar kerel, succes met verder upgraden etc...etc.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

Hehe alle meningen en reacties lees ik uiteraard met volle aandacht. Maar ik ben een geboren en getogen Amsterdammer en heb me hart op me tong liggen. Dus zo gezegd kan ik ook een flapuit zijn en geef ik dan ook gerust commentaar/reactie terug wat misschien bot kan over komen....

Om op het verhaal terug te komen. Ik ben er zelf ook niet van overtuigd dat ik 293 pk in mijn megane heb zitten althans zo voelt het niet aan. Denk dat ik ergens tussen de 250-260pk zal zitten.
Het opvallende was bij Unlimited Tuning is dat er 3 runs vooraf zijn gegaan waarbij er eerst 229pk werd gemeten toen 233 en 238. Ik zelf was al helemaal verontwaardigd. Toen in ene met de run daarna tikte hij zo in eens de 275pk aan? Ik vond dit al heel vreemd en opvallend net alsof er iets met de weerstand van de rollenbank wat aan gedaan is.
Koppelwinst is het geen wat ik zeer zeker wel merk en ben dan ook wel overtuigd dat ik daar wel degelijk winst heb op geboekt.

Plannen die ik nu nog heb is dus 95mm intercooler halen en 630cc injectoren. En dan opnieuw laten mappen bij denk Ringsleutel aangezien ik daar wel goede ervaringen mee heb.

Bedankt voor alle tips en reacties mensen word absoluut gewaardeerd! Lijkt me ook x leuk een meeting bij te wonen !

Groetjes,

Benjamin
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Ik vraag mij af waarom er echt niet geluisterd wordt naar advies van iemand die deze motoren en software van binnen en buiten kent, ik verwijs daarmee naar Henk.

In de eerste plaats heb je voor 270 pk geen grotere injectoren nodig. Ten tweede is de mapping op deka's waardeloos, en daarmee verwijs ik naar de mapping van RS tuning. Het gaat zelfs zover dat Paul (RStuning) aan Henk gevraagd heeft om te helpen met de injectorsizing. Dat Henk hier geen voorstander van is kan ik goed begrijpen. Ondertussen zijn de wagens bijna 10 jaar oud en neemt de tuner het volle risico om aan zoiets te beginnen.
Indien je absoluut meer vermogen wil moet je naar een stg3 en dat betekent een andere turbo want zoals tig keer gezegd, de max van de td04 ligt rond de 270 pk. Hou er dan ook gelijk rekening mee dat de koppeling moet gedaan worden en dan nog heb je geen garantie op een leuke auto want de std internals van de 225/230 zijn niet voorzien op extreme vermogens. De drijfstangen willen nog wel eens breken.

Dat er vanalles, dikwijls gebakken lucht, aangeboden wordt in Uk ben ik het helemaal mee eens...helaas lees je enkele weken later dat de motor gesneuveld is. En eigenlijk hoef ik dit niet eens neer te zetten want jullie lezen meer dan ik als het op deze dingen aankomt.

Mijn advies is om even een afspraak te maken met Jochem of Boy en kennis te maken met een echte stg2 zoals het hoort.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

Ja echte pk's zijn duur en tegenwoordig episch om het zo maar te noemen :)

Kan iemand mij vertellen hoe ik in contact kan komen met "Henk" uit Goes?
En kan iemand mij ook een indicatie geven wat het ongeveer zal kosten bij henk om hem te fine tunen?

Gr,

Benjamin
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Benjamin schreef: Het opvallende was bij Unlimited Tuning is dat er 3 runs vooraf zijn gegaan waarbij er eerst 229pk werd gemeten toen 233 en 238. Ik zelf was al helemaal verontwaardigd. Toen in ene met de run daarna tikte hij zo in eens de 275pk aan? Ik vond dit al heel vreemd en opvallend net alsof er iets met de weerstand van de rollenbank wat aan gedaan is.
En dat gebeurd ook echt...ik heb bij zo'n bedrijf gewerkt waarbij eenvoudig met de correctiewaardes van luchtdruk en luchtvochtigheid geklooid werd om aan de pk wensen van de klant te kunnen voldoen. Zal de naam niet noemen, maar ze/waren zijn gespecialiseerd in VW :beer:

En hiermee zeg ik niet dat alle bedrijven zo handelen, maar toch komt het vaak genoeg voor heb ik het idee.

Maar wat je voornamelijk merkt aan het extra koppel zal je glimlach elke keer vast weer tevoren schijnen, dat is toch altijd wat telt in mijn ogen. PK's zijn enkel cijfertjes.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die mobiele dynobank van Jaap Botman heet ie geloof ik, kan ook zo mooi aangepast worden.

Ik quote even een verhaal van Roy Steenland uit 2003? Was Frans festival op het Midland circuit in Lelystad.
Gozer ging daar met een 205 1.9 GTI op de rollerbank van Botman, de 205 wordt gerolt en Botman rekent een motorvermogen terug van 105pk, de gozer gaat gigantisch uit z'n plaat dat dit niet kan, hij had een Remus einddemper, Green luchtfilter en een veerpootbrug en hij zou 150pk moeten hebben! Dhr Botman kijkt 'm schuin aan, zegt doe de kap maar open bij de run, dan kijken we nog een keer. En jawel daar wad 143 [pk] oid. Gozer blij en Botman lachen :lol:

Aan dit verhaal kunnen geen rechten worden ontleent, mogelijk heeft dhr. Elffers het iets mooier gemaakt dan dat het was...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:lol:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Waar ben je dan mee bezig ? Das toch pure oplichterij ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Of het is bevrediging van de behoefte van de klant :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Er is blijkbaar behoefte aan, dus... Triest, heel triest, dat mensen dit doen. (N) Aan de andere kant: Als je opgelicht wil worden, dan word je opgelicht. Het heeft echter vooral met integriteit van de (in dit geval) tuner te maken. Beneden alle peil...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou volgens mij deed Botman het destijds puur om te kijken wat hij zou zeggen, hij verwachte waarschijnlijk een discussie, maar de Peug-rijder was blijkbaar in 1x tevreden gesteld. :D
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

MOD
Back on topic! (F)
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

Yo mensen,

Nou ben eergisteren op de rollenbank geweest bij ringsleutel. En daar kwamen wat geloofwaardiger meting uit.
240pk op de wielen en 395nm koppel.

Inplaats van de 268pk op de wielen en 420nm koppel die unlimted tuning heb gemeten wat echter ook al niet zo aan voelde... Ga ik ze hiermee toch confrenteren en kijken wat ze te zeggen hebben. Want dit pik ik toch niet echt.

Verder heb ik nog me intercooler binnen gekregen die ga ik er van het weekend denk op gooien en dan maar weer opnieuw afstellen en dan vind ik het ook wel leuk voor voorlopig!

Groetjes
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Benjamin schreef:
Daan2D schreef:Het is niet van mijn auto ;-) Dit zit op een megane van een vriend.
Intercooler is wel merkbaar maar hij is nog niet afgesteld ernaa.
De injectors heeft hij ook al liggen. Het is nu enkel wachten op een 3inch uitlaat en dan laten afstellen.

Het gaat om deze injectoren;
http://www.rstuning.co.uk/fuel-supply-c ... c-140_168/
Oke zijn soort zelfde injectoren als die van K-Tec racing maar iets duurder...
Ik neig toch naar de intercooler van K-Tec en injectoren die ik van 711 pond kan kopen ongeveer 890 euro in totaal.
Enige waarin ik twijfel/bang voor ben is dat ik geen grote turbo gap wil krijgen....
Nee joh, bij ktec kosten een setje 260pond en bij rstuning kost een set injectors 240 (I)
Racing is the best way to convert money into noise
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Dit klinkt zeker een stuk geloofwaardiger. Je hebt wel een lekker bak aan koppel (Y)

Ik ben benieuw wat ze te zeggen hebben bij dat bedrijf.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik denk dat de discussie aan gaan weinig zin heeft. Dat wordt uiteindelijk een standaard praatje, modder gooien of iets in die richting.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Precies. Andere bank, andere Methode, ander weer, andere bla bla.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Tom, dan hebben ze hem op de noordpool gemeten...van 268 naar 240 (0)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

-jo- schreef:Tom, dan hebben ze hem op de noordpool gemeten...van 268 naar 240 (0)
Hey Jo wat bedoel je hier precies mee dan ?

"btw foutje gemaakt het is 375nm koppel niet goed gekeken :)"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hij probeert het verschil van 28PK en 25Nm te verklaren (koude lucht is iets meer vermogen)
Fastchip
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 24 dec 2004 11:04
Contacteer:

- Remap bij Jeroen van Unlimited Tuning gedaan met als resultaat 293,7 PK in de motor en aan de wielen is dat volgens hem omgerekend 267,8 PK. En een mooie Koppel van 420nm :D (D)
"btw foutje gemaakt het is 375nm koppel niet goed gekeken
En hoe is het afgelopen nu bleek dat je geen 420 Nm had maar 375 Nm ? 375 Nm is overigens een goede waarde (aan de wielen)
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

Fastchip schreef:
- Remap bij Jeroen van Unlimited Tuning gedaan met als resultaat 293,7 PK in de motor en aan de wielen is dat volgens hem omgerekend 267,8 PK. En een mooie Koppel van 420nm :D (D)
"btw foutje gemaakt het is 375nm koppel niet goed gekeken
En hoe is het afgelopen nu bleek dat je geen 420 Nm had maar 375 Nm ? 375 Nm is overigens een goede waarde (aan de wielen)
Goedenavond,

Ben een beetje afwezig en enorm druk geweest dus zodoende dat ik nog geen feedback heb kunnen geven.

Uhm na best veel mails over en weer gemaild te hebben met unlimited alleen dat ze zeggen dat ze het zelf ook opvallend vinden dat verschil. Nog altijd ben ik meer ervan overtuigd dat de rollenbank van Henk Ringsleutel geloofwaardiger is dan die van unlimited. Des al niettemin is mijn megane niet slecht afgesteld want de auto rijd op zich goed en koppel winst is absoluut merkbaar. Al hoe wel ik ontevreden was over de uitslag en niet overtuigd was en ze hiermee heb geconfronteerd. Ben ik eigenlijk niet heel veel wijzer geworden op de lange termijn.

Verder is er besproken want mijn wensen verder zijn, en hebben ze voorgesteld mijn wederom te ontvangen om de auto opnieuw af te stellen wanneer ik me 95mm intercooler en 630cc injectoren heb gemonteerd.
Aangezien de custom afstelling best prijzig is en ik deze vergoed krijg heb ik besloten hiervoor te gaan. Dit omdat ik momenteel niet de financiën heb om bijvoorbeeld naar Henk van fastchip te gaan.

Verder heb ik een storende onbalans in mijn auto wat me ontzettend stoort. Heb geconstateerd dat me tussenlager stuk van was me aandrijfas. Dit uiteraard meteen gerepareerd maar nog steeds voel ik een storende onbalans in mijn auto :( Heb een vermoeden dat het in me aandrijfassen zit.

Dus momenteel hoop ik dit probleem op te kunnen lossen. En dan ga ik verder orienteren wat ik nog kan upgraden aan me megane rs mits alles mee zit en toe laat.
Bijvoorbeeld:

- Versterkte koppeling
- Grotere Turbo


Mvg,

Benjamin
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Mag ik onbeleefd correct zijn ?

Je zegt dat dat je niet de financiën hebt voor een custom map maar spreekt wel over grotere turbo, koppeling en injectoren ? Ik ben even de logica kwijt hoor ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Benjamin
Berichten: 56
Lid geworden op: za 2 jun 2012 10:47
Contacteer:

-jo- schreef:Mag ik onbeleefd correct zijn ?

Je zegt dat dat je niet de financiën hebt voor een custom map maar spreekt wel over grotere turbo, koppeling en injectoren ? Ik ben even de logica kwijt hoor ;)
Je mag onbeleefd zijn en incorrect zijn.

Ik heb "momenteel" niet de financiën voor een custom map bijvoorbeeld bij Henk te laten doen. En ben aan het oriënteren voor zulke upgrades in de nabije toekomst als in een paar maanden o.i.d. Heb momenteel wat andere prioriteiten maar dat neemt niet weg dat ik ondertussen wel aan het brainstormen/oriënteren ben Jo...
Uiteraard dit allemaal o.v.b.

Dus misschien bij deze dat je de logica wel inziet ;-)

Gr,

Ben
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Kom je ook rollen in goes?
bozothenutter
Berichten: 671
Lid geworden op: wo 1 feb 2012 12:45
Car: 95-PZ-KJ
Contacteer:

Benjamin schreef:
-jo- schreef:Mag ik onbeleefd correct zijn ?

Je zegt dat dat je niet de financiën hebt voor een custom map maar spreekt wel over grotere turbo, koppeling en injectoren ? Ik ben even de logica kwijt hoor ;)
Je mag onbeleefd zijn en incorrect zijn.

Ik heb "momenteel" niet de financiën voor een custom map bijvoorbeeld bij Henk te laten doen. En ben aan het oriënteren voor zulke upgrades in de nabije toekomst als in een paar maanden o.i.d. Heb momenteel wat andere prioriteiten maar dat neemt niet weg dat ik ondertussen wel aan het brainstormen/oriënteren ben Jo...
Uiteraard dit allemaal o.v.b.

Dus misschien bij deze dat je de logica wel inziet ;-)

Gr,

Ben

custom map bij henk is toch niet zo duur?
Heb mijn clio toen laten doen bij een rollenbankdag van hier...weet niet meer wat het kostte, maar was in vergelijking met de onderdelen waar je het over hebt zeker niet de grootste uitgave.
Born Grippy
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Maar als ie het geld NU niet heeft, dan kan het alsnog niet... :P
Plaats reactie