Zie je dan wel in Spa, je kunt me herkennen aan een grijze RS

PeteRS250 schreef:Zo! Goed bezig dan.... Nordschleife staat ergens in augustus voor mij op de planning, zit dan een weekje daar.
Zie je dan wel in Spa, je kunt me herkennen aan een grijze RS
Ben ik niet met je eens , ik rij in verschillende auto'sTim schreef:Geen garantie hoor. Zoiets ontstaat of door een schijf die niet optimaal is maar meestal gewoon door heftig gebruik. Daar kunnen ze geen garantie op geven.
RS3NL schreef:Ben ik niet met je eens , ik rij in verschillende auto'sTim schreef:Geen garantie hoor. Zoiets ontstaat of door een schijf die niet optimaal is maar meestal gewoon door heftig gebruik. Daar kunnen ze geen garantie op geven.
Maar heb nog nooit een scheur in de schijven gehad, teven is de megane gemaakt om snel te rijden en re remmen
Waarom anders brembo remmen, teven zit er een racemonitor in.
Dus gewoon garantie. Het materiaal voldoet niet aan de eisen die bij Z'n auto hoort.
Renault wil het nog niet vergoeden, maar dit gaan we aan vechten, mijn ervaring met audi en garantie zijn die veel beter.coupe16v schreef:garantie heb je bij normaal gebruik.
dit is geen normaal gebruik, ze zijn roodgloeiend geweest
zo te zien zitten ze ook redelijk aan de minimale maat.
ze zouden echter niet zo mogen scheuren.
netjes dat Renault het voor je vergoed. bij pon merken zal je dat niet lukken.
Daarom denk ik over de Lexus rc f met nordscheife proof remmenSteven schreef:Nou ik denk dat als jij aan Renault gaat vragen of de RS in standaard trim geschikt is voor veelvuldig ring/circuitgebruik, dat ze dan toch echt wel de boel uitsluiten, wat ik overigens terecht vind.
Die snelste ringronde is van de productieauto die vaak 1 hotlap doet, als je er meerdere achter elkaar doet is het een ander verhaal want dan ben je gewoon veelvuldig circuitgebruik aan het doen.
Die Amerikaanse 'I-sue-you'-mentaliteit werkt gelukkig niet hier in Nederland
En als laatste kan ik nog een hele discussie over (beginnend) remgebruik op het circuit gaan houden, maar ik zal dit maar besparen want je hebt je keuze blijkbaar toch al gemaakt?
Oja koop btw ook een geen BMW M-series, want die hebben ALTIJD onderbemeten remmen
Of ik bij / voor Renault werk doet niet ter zake. Ik geef gewoon mijn visie met mijn ervaring in de after-sales en opgedane kennis uit de praktijk (zoals nog een aantal hier).RS3NL schreef:
Ik ben denk 1 van de weinge audi rijders die een renault heeft gekocht.
waarom heb ik deze auto gekocht omdat deze goed presteerde op de ring.
ik ben het met j eens als er overdadig slijtage aan de remschijven waren geweest, was ddt aan mij te wijten, maar dit was niet het geval.
bij mijn andere auto,s is nog nooit een schijf door midden geweest.
bandendoe ik ongeveer 12000 - 15000 mee.
het ronde record van de Rs is met een originele rs met originele onderdelen gereden, waarom zou ik dn wat aan de auto moeten aanpassen?
Maar zo te horen werk je voor Renault?
Wil je een straatauto die geschikt is voor racegebruik, neem dan een TT RS, RS4 of RS6 met carbon remschijven, die zijn hufterproof.RS3NL schreef:Daarom denk ik over de Lexus rc f met nordscheife proof remmenSteven schreef:Nou ik denk dat als jij aan Renault gaat vragen of de RS in standaard trim geschikt is voor veelvuldig ring/circuitgebruik, dat ze dan toch echt wel de boel uitsluiten, wat ik overigens terecht vind.
Die snelste ringronde is van de productieauto die vaak 1 hotlap doet, als je er meerdere achter elkaar doet is het een ander verhaal want dan ben je gewoon veelvuldig circuitgebruik aan het doen.
En als laatste kan ik nog een hele discussie over (beginnend) remgebruik op het circuit gaan houden, maar ik zal dit maar besparen want je hebt je keuze blijkbaar toch al gemaakt?
Oja koop btw ook een geen BMW M-series, want die hebben ALTIJD onderbemeten remmen
p.s. waarom maken ze dan een megane rs trophy R, die ga je ook gewoon op de normale weg rijden?
Arco schreef:Of ik bij / voor Renault werk doet niet ter zake. Ik geef gewoon mijn visie met mijn ervaring in de after-sales en opgedane kennis uit de praktijk (zoals nog een aantal hier).RS3NL schreef:
Ik ben denk 1 van de weinge audi rijders die een renault heeft gekocht.
waarom heb ik deze auto gekocht omdat deze goed presteerde op de ring.
ik ben het met j eens als er overdadig slijtage aan de remschijven waren geweest, was ddt aan mij te wijten, maar dit was niet het geval.
bij mijn andere auto,s is nog nooit een schijf door midden geweest.
bandendoe ik ongeveer 12000 - 15000 mee.
het ronde record van de Rs is met een originele rs met originele onderdelen gereden, waarom zou ik dn wat aan de auto moeten aanpassen?
Maar zo te horen werk je voor Renault?
Het rijden van een ronderecord is wat anders dan diverse dagen over een circuit denderen, of niet ?![]()
Als er hittescheuren aanwezig zijn in de remschijven, is deze schade veroorzaakt door een externe factor. Hetzij door de bestuurder die de remmen heeft overbelast (langdurig remmen op snelheid of langdurig remmend stilstaan) of door een falende remklauw waarbij of de remblokken zijn blijven hangen of er een remzuiger is vast komen te zitten waardoor de remblok langdurig tegen de schijf heeft staan aandrukken. Daarnaast was een beoordeling van de remblokken en de remklauw ook wenselijk geweest. Remblokken hadden in dit geval ook aanvullende info kunnen (en moeten) geven (waren er brokken afgebroken of niet ? Dikke groeven in de remblokken ? )
Jouw remschijf vertoont diepe groeven over de gehele lengte, welke duid (zover mijn ervaring en kennis reikt) op stevig remwerk voor een langere periode.
Een mooie uitleg over diverse schades aan remschijven : http://www.juratek.com/support-discs.php
Tuurlijk kan er een productfout in de remschijf hebben gezeten, maar tot zover wijst daar niets op.
Bandenslijtage zegt daarnaast vaak ook al iets over het gebruik van een auto, maar dat terzijde.
Wil je een straatauto die geschikt is voor racegebruik, neem dan een TT RS, RS4 of RS6 met carbon remschijven, die zijn hufterproof.RS3NL schreef:Daarom denk ik over de Lexus rc f met nordscheife proof remmenSteven schreef:Nou ik denk dat als jij aan Renault gaat vragen of de RS in standaard trim geschikt is voor veelvuldig ring/circuitgebruik, dat ze dan toch echt wel de boel uitsluiten, wat ik overigens terecht vind.
p.s. waarom maken ze dan een megane rs trophy R, die ga je ook gewoon op de normale weg rijden?
De remmen van een RC F zijn van een iets andere orde dan die van de Renault (380mm met 6 zuiger remklauwen t.o.v. 340mm met 4zuiger remklauwen) met een auto die zo'n 150kg zwaarder is, maar of dit ook afdoende is ? De praktijk zal het uitwijzen.
1 advies van mij (en denk ik ook anderen) ; neem / monteer meteen een andere / betere set remblokken die de warmte wel kunnen verdragen en afvoeren.
Wat Martijn Kool ook al zegt, verteld gewoon het juiste verhaal. Remmen krijgen een hoop hun donder met veelvuldig en langdurig afremmen. De warmte raken ze kwijt door rijwind en via de remblokken, als deze er niet is, houdt het op helaas en hitte is funest voor elke rem, hoe goed ook. Versleten zijn ze niet kwa dikte, maar wel op door de hitte die er in is gekomen.
Tja, de Trophy-R is een speciale serie n.a.v. het ronderecord, bedoeld voor de openbare weg en sportief / recreatief gebruik op circuit. Daarnaast is deze uitvoering voorzien van een paar speciale features zoals de Ohlins schokdempers, Michelin Sport Cup banden, Akrapovic uitlaatsysteem en als OPTIE het pakket "Performance" met o.a. de remschijven die de diameter van 350mm hebben en zijn voorzien van een aluminium hart ipv 340mm staal (waarmee wel de werktemperatuur met zo'n 100 graden naar beneden gaat), maar nog wel de standaard remblokken heeft.
http://www.renaultsport.com/Megane-R-S- ... ml?lang=fr
En ja, daarmee mag je wel verwachten dat wel allemaal redelijk heel blijft na wat rondjes op de ring. Maar nogmaals, het is geen volbloed raceauto, en ook niet te vergelijken met een gelimiteerde uitvoering (lees : striping & kleur) van een standaard Megane 3 RS. Daarvoor staat deze Trophy-R een stukje hoger op de trede (dan ook de normale Trophy).