Ondanks dat ik al 3 phase 1 GT's heb gehad en ze ook weer heb verkocht, is een phase 1 mij altijd blijven trekken.
En wit parelmoer vind ik DE kleur voor deze auto.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc320/Golfje75/JG-LH-26/8135062041_d8bb8d9ebb_c_zpsd383af29.jpg[/img]
Deze auto heb ik dus overgenomen van NH Autoservice/Baaf Rallying. Navigator Vincent v.d. Berg kreeg deze auto destijds aangeboden. HIj wilde de auto zelf weer netjes op de weg krijgen, maar vanwege een gebrek aan tijd en vanwege meerdere lopende projecten heeft hij uiteindelijk toch besloten deze GT te verkopen.
Er waren een aantal problemen bekend zoals veel te hoge turbodruk, thermocontact was defect, wat massaprobleempjes. De apk liep nog een paar maandjes. [img]http://i213.photobucket.com/albums/cc320/Golfje75/JG-LH-26/IMG-20140318-WA0019_zpsb918d199.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc320/Golfje75/JG-LH-26/IMG-20140318-WA0014_zpsbc9ca938.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc320/Golfje75/JG-LH-26/20140429_122917_zps15223ae7.jpg[/img]
Na aankoop is de auto APK gekeurd, heeft een kleine beurt gehad, zijn de kleppen gesteld, is het probleem met de turbodruk opgelost, zijn de remblokken voor vervangen, zijn de massaprobleempjes met de verlichting verholpen en is er een Devil trompet demper onder gehangen die ik nog had liggen.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc320/Golfje75/JG-LH-26/IMG-20140527-WA0000_zps89b989c8.jpg[/img]
Bij aflevering van de auto de auto gestart en wat tikkends gehoord. Even laten lopen en later weer gekeken/geluisterd. Tikken werd harder. Er sputterde ook geen olie uit de olievul opening. Oliepomp verstopt of kapot? Auto uit gezet en hij is weer op de brug gegaan. Toen het carter er onder vandaan kwam, lager er een lager in de carterpan inclusief de verse olie met metaalslijpsel.


Enorm balen dit. Hoe kan een goed en mooi stil lopend blok ineens ' in de soep' lopen?