ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Niet het pedaal tot de bodem trappen he, best kans dat je de cupjes in je HRC kapot trapt. Lang leve het Eazybleed systeempje (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Kans dat dat gebeurt is ja. Maar ach, na 28 jaar mag er wel eens een ander op, of niet ? Had de remdrukverdeler al vervangen, maar dat bood ook geen soelaas helaas. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Na vandaag weer het systeem wederom ontlucht en op druk gezet te hebben, gooi ik de handdoek in de ring :p

Net maar ff een nieuwe HRC van een Clio 1.8 16V (20.6mm ipv 19mm) besteld en een nieuwe remdrukregelaar voor de achteras (0)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Arco schreef:Dialogys geeft een ander nummer dan de spruitstuktapeindes ... :S ik dacht dat deze hetzelfde waren. Niet dus.

Elbow 8 * 125-L30 : 77 03 027 293 (ruim 10 euro p/stuk :( ) (zo te zien dus 30mm)

Spruitstuk - turbo : 77 03 027 167 (ruim 7 euro p/stuk :( )

Spruitstuk 37mm : 77 03 027 082
Spruitstuk 47mm : 77 03 027 007
Het tapeind dat eruit kwam was 37mm.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alpine schreef:
Het tapeind dat eruit kwam was 37mm.
Marcel wat heb je nodig, denk dat ik ze nog wel over heb.. :D
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

4 of alle 5 tapeindes waarmee de elbow vast zit aan de turbo.
Mocht je ze hebben (Y) (zondag aanwezig?)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alpine schreef:4 of alle 5 tapeindes waarmee de elbow vast zit aan de turbo.
Mocht je ze hebben (Y) (zondag aanwezig?)
zal morgen even zoeken, ben zondag aanwezig :D
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Mijn auto moet gekeurd worden en hij is nogal crokkie bij de kriksteun, weet iemand of ze nog te krijgen zijn?
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Ja ze zijn nog leverbaar,recent nog aangeschaft.

7751 621 719 € 47.88 ex btw
7751 621 720 € 48,79 ex btw
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Zeer recent nog 2 vervangen....kriksteunen.
En de buitendorpels en de binnendorpels....
FF 2 plekjes voor de apk ...huh huh...
Dun ijzer op zo'n 5je.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Op die ph2 van jou?
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Op die ph2 van jou?
Doe niet zo raar ... :p


Naja...ik zal van t weekend eens kijken hoe die erbij staat qua roest...
2001 gespoten dus ja het zou kunnen...
Aan de andere kant toen had ie al geen roest, vroeg in zijn leven een tectyl behandeling gehad.
En die heb ik dunnetjes euh dik over gedaan in 2002...
Maar je weet t nooit.. :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Sorry :D Ik was al even bang, ergens zou het mij niet verwonderen als iemand mij had verteld dat zijn 5 (weer) roest heeft na een restauratie.
Aan de andere kant, worden die gerestaureerde vijfjes een stuk minder gebruikt, zeker in de winter. Dus zouden ze theoretisch ook langer goed moeten blijven.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ligt aan de restauratie....doen ze gewoon over de roest heen werken, wat vaak gebeurt... dan is het na een tijdje weer janken.
zelfs al haal je alle roest weg dan nog is behandeling noodzakelijk.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yup :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

thnx voor de info! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Tenzij je alles in een zuurbad gooit en laat verzonken zal het uiteindelijk altijd eerder weer roesten dan nieuw. Helaas kom je met een restauratie nooit overal bij!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja dat is mogelijk Tuur....wel een dure hobby.
Maar t is wel effectief..
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

tutuur schreef:Tenzij je alles in een zuurbad gooit en laat verzonken zal het uiteindelijk altijd eerder weer roesten dan nieuw. Helaas kom je met een restauratie nooit overal bij!
Belangrijkste is droog stallen en goed ventileren .
En ik heb bij mijn gt van die dikke oliezooi in alle kokers gespoten dus ik hoop dat die van mij niet meer roest.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Gerald schreef:
Alpine schreef:4 of alle 5 tapeindes waarmee de elbow vast zit aan de turbo.
Mocht je ze hebben (Y) (zondag aanwezig?)
zal morgen even zoeken, ben zondag aanwezig :D
gevonden :D
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

:biertjuh:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Arco schreef:Na vandaag weer het systeem wederom ontlucht en op druk gezet te hebben, gooi ik de handdoek in de ring :p

Net maar ff een nieuwe HRC van een Clio 1.8 16V (20.6mm ipv 19mm) besteld en een nieuwe remdrukregelaar voor de achteras (0)
Hoppa. Vanmiddag binnen en er nu al onder. Morgen ff de boel weer opnieuw vullen & ontluchten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Arco schreef:
Arco schreef:Na vandaag weer het systeem wederom ontlucht en op druk gezet te hebben, gooi ik de handdoek in de ring :p

Net maar ff een nieuwe HRC van een Clio 1.8 16V (20.6mm ipv 19mm) besteld en een nieuwe remdrukregelaar voor de achteras (0)
Hoppa. Vanmiddag binnen en er nu al onder. Morgen ff de boel weer opnieuw vullen & ontluchten.
Waar heb jij die groter HRC vandaan?
Als ik op winparts kijk bij een 16v geeft tie 19mm aan voor een HRC.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... emcilinder

Ik heb de LPR 1228 genomen (i.v.m. 4xM10 aansluiting. ff rekening mee houden) (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Arco schreef:http://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-o ... emcilinder

Ik heb de LPR 1228 genomen (i.v.m. 4xM10 aansluiting. ff rekening mee houden) (Y)
(Y)
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

Heren, even een vraagje over de (koperen) remleidingen aansluitingen voor de 5gtt.
Ik ben bezig met het restaureren van mijn phase 1 en eindelijk klaar met lassen. Nu gelukkig weer aan het opbouwen.
Echter, de originele remleidingen zijn of kwijt, of vergaan, of verbogen (ben ook al 10 jaar bezig 8) ).
Aangezien ik ook geen goede fotos heb gemaakt ben ik ok niet meer zo zeker van de aansluitingen (kan ook niks vinden in het werkplaatshandboek dat ik heb).

Vandaar mijn vraag: klopt onderstaand schema?
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTR87VMJ.jpg[/img]



De rembekrachtiger achter heeft aan 1 kant nippels van 11 mm (ik neem dat die ‘bij elkaar’ horen), de andere kant 10. Aan de voorkant is alles 10mm.


Weet iemand toevallig nog de lengte van de leidingen (ja ik ben te lui om ze zelf te gaan opmeten :D, dat kan altijd nog)
Standaard dikte is 4,75 mm denk ik?
Of een plek waar je ze kant en klaar zou kunnen kopen (op ebay staat wel wat, maar daar krijg ik nog niet echt een duidelijk antwoord van).

Alvast bedankt!

Groet,
Martin
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nou heb ik er 2 dagen onder gelegen en die delen vervangen maar ik moest ff nadenken hoe het zit.

Volgens mij komen de remleiding van voor naar achter uit op de 2 voorste aansluitingen van de remdrukverdeler. De 2 achterste (dus dicht bij de hevel) gaan naar de wielen toe.
Anders kan ik pas maandag weer ff voor je kijken.

Lengtes heb ik geen idee van. Renault leverde ze ook niet op maat / kant en klaar. Alleen per rol van 5 meter. Remleiding is 4.7mm ja (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Schema klopt zit kruislinks aangesloten (Y)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Tinus, ik heb onlangs ook de remleidingen van mn gtt vervangen aan de hand van de oude originele. Als je intresse hebt kan je ze bij me op komen halen in duiven. Kan je gelijk zien hoe het hoort te zitten ;-)


pm maar als je intresse hebt.

Gr gerald
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:
Erik Olijnsma schreef:Op die ph2 van jou?
Doe niet zo raar ... :p


Naja...ik zal van t weekend eens kijken hoe die erbij staat qua roest...
2001 gespoten dus ja het zou kunnen...
Aan de andere kant toen had ie al geen roest, vroeg in zijn leven een tectyl behandeling gehad.
En die heb ik dunnetjes euh dik over gedaan in 2002...
Maar je weet t nooit.. :(
Nou nog geen spoor te vinden van roest....t zit een x mee..
En dat voor een auto waar nog nooit aan gelast is ...

Onee heb ooit een gat te groote van 10cent gelast.
Turbo Tinus
Berichten: 290
Lid geworden op: za 8 mar 2003 17:29
Car: 5 GTT phase 1; R14
Locatie: Bemmel

Heren,

Bedankt voor de antwoorden!

Gerald >zie pm :)

Arco> dank voor het aanbod, maar vooralsnog hoef je niet extra onder de auto te gaan liggen :grin:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Arco schreef:Vandaag gezocht, maar niet gevonden... :-(

Kan iemand mij helpen aan het volgende :

- wat is de schroefdraadmaat van de banjobout voor de olietoevoerleiding naar de turbo ?
- wat is de schroefdraadmaat van de slang op de terugslagklep (of de uitgang van deze klep) van de olietoevoerleiding naar de turbo ?
(F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

schema van de remdruk begrenzer klopt ook achterste komen van voor en de voorste gaan naar de wielen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Arco schreef:
Arco schreef:Vandaag gezocht, maar niet gevonden... :-(

Kan iemand mij helpen aan het volgende :

- wat is de schroefdraadmaat van de banjobout voor de olietoevoerleiding naar de turbo ?
- wat is de schroefdraadmaat van de slang op de terugslagklep (of de uitgang van deze klep) van de olietoevoerleiding naar de turbo ?
(F)
Je mag bij mij thuis opmeten als je wilt.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gé GTX/GTT
Berichten: 87
Lid geworden op: di 11 mar 2008 20:09
Locatie: Venlo
Contacteer:

Passen er ook veerpoten van een andere renault b.v. clio twingo op een gtt ?
Plaats reactie