Wouter's Megane RS F1 Team -> Fout!

Vertel hier alles over je project.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gatverpiellekes... wat netjes.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Laatst gewijzigd door Wouter op vr 2 sep 2011 16:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Adinsx schreef:Prima zo :)

@Arno
borden?
Voor is het alleen het frame toch?

Achter staat het niet als je alleen een dun frame hebt, dat valt niet mooi binnen de uitsparing n.m.i.
Joh, ik zit even te dollen richting Chris..... ;-)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

lekker knallend kleurtje! :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Vanmiddag even een blokkie om geweest... :bonk: Wat een machine!!! :worship:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ding klink goed als die voorbij komt......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

En wij maar tobben met die ouwe rommel :worship:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

ja het is niet anders......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Lex schreef:En wij maar tobben met die ouwe rommel :worship:
Je hebt de kans gehad, maar ging voor een Leon... (0)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Remon
Berichten: 1840
Lid geworden op: wo 8 dec 2004 18:57
Locatie: Soest

Begin de Megane RS steeds dikker te vinden :worship: Erg vet ook in deze kleur! (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Heb ook nog wel zitten kijken naar een Clio II RS (phase II of III) en Clio III RS phase I.

Megane is net ff stukkie groter en rijd wat beter vind ik. Vanaf 2000 toeren trekt ie al goed door. Bij een Clio moet je toch wat hoger in de toeren blijven rijden voor een beetje power.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Mooie bak Wouter. Zou ook mijn keuze zijn als ik een RS zou kopen!
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Als je keer goeie foto's wil weet je me te vinden (Y)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Die foto's die Wouter hierboven post doen 't anders prima.... (Y) :p
R.C.G60
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 7 mei 2008 15:41
Contacteer:

Heerlijke Megane Wouter :bang: !!!!,Onwijs veel plezier ermee...,maar dat gaat vast dubbel en dwars goedkomen :D

Gr René
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Oei, hier is het al een tijd stil geweest zeg.

Megane doet (of deed) het prima. Laatst mee even een weekje naar zuid Frankrijk geweest. Heerlijk even bijkomen met nog 28 graden en een zonnetje. Zal binnenkort even wat foto's posten :)

Laatst een dumpvalve er tussen geknutseld, best leuk dat geluidje :smile: :smile:

Nu heb ik sinds vanochtend voor het eerst een probleem(pje). In het schermpje staat "controleer injectie" Motor loopt zo te horen wel normaal maar het vermogen is weg. Iemand een tip om dit op de lossen? Anders moet ik morgen is even gaan zoeken. (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Uit laten lezen, kan van alles zijn namelijk maar ik vermoed een turbodruksensortje ofzo maar helemaal zeker weten doe je het nooit zonder uitlezen.
zipzip
Berichten: 388
Lid geworden op: ma 17 jan 2011 23:32
Locatie: Hagestein

Is het elke keer als je hem start?
Ik heb vorige maand hetzelfde probleem gehad.
Alleen bij mij stond er Inspuiting controleren.
Bij mij was t een klepje dat niet reageerde. Het klepje wat de turbo aanstuurd.
Dat moest vervangen worden.
Koste iets van 55,-
Renault Clio III RS
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Fout blijft elke keer terugkeren. Hoor vaker turbodruk sensor, morgen eens kijken of het uit te lezen is.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

vaak 3 mogelijkheden, het kan inderdaad dat kleppie zijn of een van de 2 druksensoren op de inlaat of een vacuumlek... ff uitlaten lezen weet je 't snel genoeg :)
Trust me. I know what I'm doing.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Krijg een foutmelding op de wastegate. Alles zit netjes aangesloten en geen lek in het systeem.

Zou dat iets kunnen zijn met de dumpvalve die er laatst tussen is geknutseld??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nou ik zou t in ieder geval niet uitsluiten...
Dus ff ertussen uit ...die dumpvalve.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Wouter schreef:Krijg een foutmelding op de wastegate. Alles zit netjes aangesloten en geen lek in het systeem.

Zou dat iets kunnen zijn met de dumpvalve die er laatst tussen is geknutseld??
Hoe groot is de kans dat het toeval is?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

50/50
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Heb je de recirc. wel netjes 'afgedopt' ?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Alles is aangesloten zoals het ook hoort te zitten Arno.

Fout was gisteren opgelost, maar vanavond toen ik weg wilde op bij mijn werk ging het oranje sleuteltje weer branden. Morgen laat ik de dumpvalve er weer vanaf trekken en dan kijken of het wel goed gaat. Er zijn verder geen fouten volgens het systeem, en omdat de problemen er pas zijn nadat de dumpvalve geplaatst is, is dat eigenlijk nog mijn enige optie (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dumpvalve er tussenuit maar de fout "P0243" blijft aanwezig. Iemand een idee??
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ik had em daarna ook gevonden Abel, dank je! (Y)

Morgen even uit laten lezen bij OmeRenault, kijken of dat het probleem inderdaad is (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Lijkt me duidelijk. Welke slang hebben ze afgetakt om aan de dumpvalve te koppelen? Één van de slangen die ook naar de solenoid hoort te lopen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Nee geen een van die slangen, en zonder dumpvalve blijft de fout ook.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Welke slang hebben ze dan wel gebruikt? Maar goed, de foutcode leidt naar die solenoid, dus zou daar beginnen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Heb je de dumpvalve aangesloten met dat t stuk? Of heb je die extra afdopplaat ook gebruikt?
Cleaned Style
Projecttopic
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Fout opgelost, zat inderdaad in de solenoid :) Was zo opgelost
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie