Luuk's Clio 1.8 16V rusty racer
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nah, het kan jaren goed gaan maar even de kop opfrissen scheelt je een boel ergenis met bijvullen en dat gezeik van iedereen dat ie zo vreselijk blauw rookt. Ik wou alleen aangeven dat het niet gek veel kwaad kan maar als ik het nog een keer zou moeten doen had ik 'm meteen uit elkaar getrokken.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
ja woensdag lasplaten gezaagd en gelast woensdag avond kooi voor 60% gespoten donderdag laatste deel van de kooi gespoten en vrijdag bouten en tap gehaald voor de zijdes van de lasplaten.Steven schreef:Kooi erin met lasplaten en al? Doe je rappies..
Je kent dat dynamo revisie boertje (DeZe) op het Marlo terrein wel neem ik aan? Rijd daar ff langs, die trekken de diagnose ook als ie er nog inzit.
zaterdag groot deel van het interieur naar de sloop gebracht en de voor stoelen en geluids demping eruit gehaald en slotbouten gehaald voor de bodemlasplaten.
zondag lasplaten erin gemaakt en vast gezet een punt was precies boven de bezine leiding


maandag de laatste loodjes gedaan tectyl en menie enz.
@ Ronald wat een verhaal vooral dit stuk



maar super uitlegik heb het getest met de laatste F7P die ik had, de hele Eiffel ging elke maand in rook op en in een pitstraat moest iedereen verplicht met mistlampen aan rijden

Wat zowel jij als Koen aangeven klopt helemaal gisteren maar weer eens gezien in zijn 2 door trappen tot 7000 rpm en en kwam idd een schiterend rook pluimpje uit toen ik het gas los liet
Dynamo heb ik alweer nieuw geregeld voor scherpe limburgse prijzen

wat ik voor de rest nog wil vervangen voor maart (hopelijk ring doop) drijfstang lagers waterpomp loop span rollen multie riempie distributie riem en kop pakking dus was word weer een maand rijst eten
Laatst gewijzigd door LuukRS op do 10 okt 2013 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Even wat foto's van de kooi en troep, er ligt nog veel demp stof en bitume achterin moet ik nog dumpen plus de stalling velgen staat nu even op semi's
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 718306.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... d3f2ef.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... fe250d.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... b11a77.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... a7cff0.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 718306.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... d3f2ef.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... fe250d.jpg[/img]



[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... b11a77.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... a7cff0.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
NEtjes Luuk ! doe je goed en snel 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Gaaf Luuk!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Doe mij ook zo'n kooi



'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Mooi 16kleppertje.
Zie dat de velgjes goed opgeknapt zijn.
Kooi en velgen zien er geslaagd uit.
Zie dat de velgjes goed opgeknapt zijn.
Kooi en velgen zien er geslaagd uit.
maar...istie rusty of crusty?
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
had de kooi min of meer de zelfde dag als dat ik de 16V had gekocht Koen bood hem via facebook aanMartijnG schreef:Doe mij ook zo'n kooi![]()

Ja de velgen zijn echt top ze hadden wat corrosie maar na wat dagen schuren helemaal goed en met balanceren had een velg maar 10 gram plaklood nodig totaalCleaned_Clio_16v schreef:Mooi 16kleppertje.
Zie dat de velgjes goed opgeknapt zijn.
Kooi en velgen zien er geslaagd uit.

Huh ? ? ? zal wel aan mij liggen maar ik vat hem ff niet verklaar u naderHaas schreef:maar...istie rusty of crusty?

-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Rusty = roest dus "punten aan te pakken"
crusty= roest die afpelt / waar je je vuist door kan steken
crusty= roest die afpelt / waar je je vuist door kan steken

kijk..koen snapt het 

-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
haha nee valt echt reuze mee hoor de bodem is hard en heeft zelfs geen vlieg roest of zo het is alleen dorpel en achter schermen
oja er ZAT roest en rot bij het achterraam maar dat is al weg geslepen en ingelast 


Ram m ff met een paar vrij rijden dagen over Zandvoort, voor je ermee de ring opgaat, kun je mooi ff 'testrije'
Vooral als het regent moet je juist gaan en dan bij voorkeur gewoon op straatbanden, dan leer je goed met zo'n mormel te rije
Vooral als het regent moet je juist gaan en dan bij voorkeur gewoon op straatbanden, dan leer je goed met zo'n mormel te rije

-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Zo weer wat update's
group A lucht filter geplaatst accu naar achteren gegooid
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... dca3e3.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... bb4330.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3b436a.jpg[/img]
En bij z'n filter hoort natuurlijk een lekker fout filmpje sorry voor de beeld kwaliteit maar sturen schakelen en filmen gaan niet samen
group A lucht filter geplaatst accu naar achteren gegooid
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... dca3e3.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... bb4330.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 3b436a.jpg[/img]
En bij z'n filter hoort natuurlijk een lekker fout filmpje sorry voor de beeld kwaliteit maar sturen schakelen en filmen gaan niet samen

Goed bezig !!
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Je hoort em lekker 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Als je nou een nog betere plaats voor je accu wilt kan je achterin een stuk bodem eruitslijpen en een bak maken, zakt die nog een 20cm
Maar ziet er netjes uit zo.

Maar ziet er netjes uit zo.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Luuk rijd voor de hobby, verspilde tijd als je het mij vraagt om hem nog lager te krijgen. Zeker gezien er nog wat werk in zit om hem 100% goed te krijgen.
Als je het echt goed doet pak je een motorfiets accutje onder de bijrijders stoel of zelfs beter op die plek zonder stoel erop
Lekker bezig luuk, nog ff doorzetten en volgend jaar lekker plezier van hebben
Als je het echt goed doet pak je een motorfiets accutje onder de bijrijders stoel of zelfs beter op die plek zonder stoel erop

Lekker bezig luuk, nog ff doorzetten en volgend jaar lekker plezier van hebben

Racing is the best way to convert money into noise
heb ik idd ook zon klein motordingetje weegt 1 kg 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ik vind ze achter al te licht, maar wil wel graag het gewicht zo laag mogelijk hebben, dus zover mogelijk naar achteren en zo laag mogelijk.
Of het nu hobby is of niet het is nog geen uur werk
Of het nu hobby is of niet het is nog geen uur werk

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Als je gewicht wilt besparen kun je beter je uitlaatspruitstuk vervangen door een dunwandige 4in1 of 2in2in1. Dat scheelt 7kg. Ik heb het zelf gewogen tijdens de montage. (Aan het spruitstuk zelf mankeert volgens mij niet zo veel)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
De accu staat mij prima zo
Wat Daniel al zij ik moet hem eerst motorisch 100% goed krijgen de dynamo had het ook begeven na wat zoek werk eindelijk de juist gevonden op de sloop het beestje rijdt nu weer maar heel ver durf ik er nog niet mee het psychische vertrouwen moet eerst weer wat groeien daarom wil ik na aanleiding van Steve z'n tip 2 november eens wat rondjes toeren op Zandvoort ALS HET WEER MEE ZIT.
Motor loopt op wat witte kuchen rook na prima hoor
de kop moet gereviseerd worden Ronald middendrop wil gelukkig de revisie uitvoeren verder staan de lager schalen op de lijst even eens als de water pomp loop rol en span rol distri en multi riem.
Ook wil ik er het liefst nog een frisse olie pomp in na 2 ton mag dat wel denk olie druk is niet echt hoog

Chris schreef:Luuk, heb het misschien gemist, maar hoe is het met de motor zelf (af)gelopen?!
Motor loopt op wat witte kuchen rook na prima hoor

Ook wil ik er het liefst nog een frisse olie pomp in na 2 ton mag dat wel denk olie druk is niet echt hoog
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
knap dat je het slim gekregen hebt luuk ! ik heb de tijd niet meer gehad om te kijken voor je na de berichten van afgelopen week
Klinkt wel leuk hé ?

Klinkt wel leuk hé ?

-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Even kort verslag van Zandvoort
Rijden ging lekker rusty hield zich redelijk accu is wel overleden ik denk dat de vorige dynamo daar aan mee heeft geholpen.
De baan was de eerst twee heats lekker nat dus dat werdt glijden met semi's nee ik had geen zin in een banden wissel en ik had ook geen knappe straat rag banden op voorraad
Wel besloot het afdek kapje van het blok de benen te nemen en het spruitstuk deed de rest.
Ook het olie verbruik is echt achterlijk hoog voor de start net iets onder de max na 2 heats van 20 min was het pijl meer dan onder de helft
Conclusie er is echt een hele hoop te doen
Tja tijdens het wachten stond er eentje met een echte kachelpijp als einddemper
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... b73ad1.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... d8c660.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0f7719.jpg[/img]
Rijden ging lekker rusty hield zich redelijk accu is wel overleden ik denk dat de vorige dynamo daar aan mee heeft geholpen.
De baan was de eerst twee heats lekker nat dus dat werdt glijden met semi's nee ik had geen zin in een banden wissel en ik had ook geen knappe straat rag banden op voorraad

Wel besloot het afdek kapje van het blok de benen te nemen en het spruitstuk deed de rest.
Ook het olie verbruik is echt achterlijk hoog voor de start net iets onder de max na 2 heats van 20 min was het pijl meer dan onder de helft

Conclusie er is echt een hele hoop te doen
Tja tijdens het wachten stond er eentje met een echte kachelpijp als einddemper
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... b73ad1.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... d8c660.jpg[/img]
[img]http://i1074.photobucket.com/albums/w41 ... 0f7719.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door LuukRS op wo 6 nov 2013 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
toch is de aanblik onder die shitvic toch redelijk profi 
