Dennis' Mégane RS 225 --- Ook verkocht :)

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Maar ook als ze schoon geremd zijn lijken ze donkerder voor mijn idee :)
Tiemen
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 10:58
Contacteer:

Duur grapje die achter schijven..

Mooi gedaan met de uitlaat!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Kreeg net ons mei nummer hier op het bureau en daar zat een flyer van Brembo bij in.
Die verklaart meteen de donkere kleur van je remschijven...
Je bent gewoon heel milieubewust bezig nu (0)

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00041.jpg[/img]

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00040.jpg[/img]

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00039.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat verzacht de uitstoot weer een beetje :p
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zo, dan even een update, al is het al weer een paar weken geleden gebeurd :p

Aangezien de vakantie voor de deur staat maar eens de olie ververst, nieuwe achterremmen gemonteerd, etc. Ik wilde al een tijdje de remklauwen voorzien van een mooie rode laklaag, dus dat ook maar gelijk gedaan. Ik was ook nog een setje R26 stickers tegen gekomen via Ebay voor weinig geld (het is dan ook niet origineel, mja) en die er ook maar gelijk op geplakt. Voor het geld wat het me gekost heeft ziet het er super uit, al is de passing lang niet perfect. Voorlopig laat ik het lekker zitten, als ik het zat ben is het er ook zo weer vanaf :beer:


Plaatjes doet het altijd goed hier:


[img]http://imageshack.us/a/img51/5146/foq5.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img51/6273/edgh.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img43/6391/crsz.jpg[/img]

[img]http://img706.imageshack.us/img706/9453/8wzg.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img132/2389/tijn.jpg[/img]

[img]http://imageshack.us/a/img849/1209/e29b.jpg[/img]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Gaaf Dennis, je ziet die stootknobbel aan de achterkant zo echt niet zitten (Y)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Stickers staan hem goed. En zo te zien lijken ze behoorlijk op het echte spul. Goeie koop dus (Y)

Klauwen in rood staan ook top!
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Heel erg netjes Dennis! (Y) staat goed zo!
Blijft een mooie auto :)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Staat goed zo die klauwen in het rood !

Laatste foto is super (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Thx voor de positieve feedback! (F)
Arno S.
Berichten: 548
Lid geworden op: do 24 nov 2011 19:00
Locatie: Zegveld

Heb ook meermaals overwogen om de stickers aan te schaffen, maar was bang dat het niet mooi zou staan, ben echter zeer aangenaam verrast met het resultaat, top!
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Super update zo (Y) Echt een nette RS 8)
Allepinie
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 13:19
Car: Clio III RS

Ziet er echt mooi uit met die stickers@ (L)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zo, weer terug van vakantie! (0)

Caravan is prima mee terug gekomen, maar helaas dit jaar de auto niet :-(

Ik ging 's ochtends even naar de bakker om brood te halen in het dorpje, rij weg de heuvel op en ineens totaal geen vermogen meer. Motor liep nog wel stationair zonder motormanagement lampje, maar ging weer aan zodra ik iets vermogen wilde hebben, kon er dus niet mee weg rijden. Parkeerplaats op geduwd en wilde daarna ook 9 van de 10 keer niet meer aanslaan.

Gelukkig ANWB enzo afgesloten, dus ik werd netjes gehaald door een berger. Naar een Universele garage gebracht 30 km verderop, uiteindelijk gaf de BDP sensor een rare waarde aan, maar die moest natuurlijk weer besteld worden :~ Met de taxi naar de camping en de volgende dag een nieuwe Golf VII op kunnen halen voor 2 dagen (Y)

Na 2 dagen werd ik gebeld door de garage dat ze de sensor vervangen hadden maar dat de motor nog steeds niet aan wilde slaan. Ook de Renault uitleesapparatuur gaf geen storingen, ze dachten dat het te maken had met het alarm. Ook ging er steeds een zekering kapot van de knipperlichten ofzo, maar dat begreep ik niet helemaal.

Maargoed, ANWB weer gebeld aangezien het onze laatste dag was en we weer naar huis moesten. De Golf had geen trekhaak, dus na wat zoekwerk kon ik een Volvo V60 ophalen en daarmee naar Nederland rijden. De Mégane wordt nu op transport gezet, dus kan wel 2-3 weken duren voordat ik 'm weer zie :( Hoop dat ik 'm zonder beschadigingen weer terug krijg, we zullen 't zien...

Iemand nog tips? Ik ga het iig eerst proberen met de andere sleutelkaart, al verklaard dat niet de kapotte zekering elke keer. Rode lampje van alarm knipperde trouwens ook snel tijdens starten.

Voor de rest ging het rijden met caravan wel echt super met de RS, zoveel beter dan met de Clio RS de vorige keer. Dat koppel is echt heerlijk, zolang je maar boven de 2000 tpm zit kom je elke heuvel op (Y) :worship: Voor je 't weet rij je dus ook weer 130 op de snelweg :lol: En een verbruik van 1:9 is ook top, beter als met de Volvo, dat was schakelen bij elk heuveltje (N)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Gelukkig , dat nieuwe spul kan ook kapot. :p

Wel spijtig dennis, t beinvloed je vakantie altijd zo.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Vanmiddag om 16.00 de auto weer mogen ontvangen uit Frankrijk, gelukkig geen schades kunnen ontdekken. Nog even de jongens er naar laten kijken maar nog niks gevonden, helaas is het niet een kapotte sleutelkaart.

Wat ze zo snel gevonden hebben: Auto geeft aan geen communicatie te hebben met de motormanagement computer. Dat kan een stekker of bedrading zijn, maar ook een computer (U) de motor wil nu ook helemaal niet meer starten, dat was voorheen nog wel. De koelvin slaat steeds een paar tellen aan, dat deed de auto ook al nadat ik stil was gevallen. Het lijkt er op dat het vervangen van de BDP sensor niet nodig is geweest, maar vreemd dat er na het vervangen van de sensor opeens meer problemen zijn. Kunnen ze die makkelijk slopen? Knipperlichten rechts doen het ook niet meer (of althans niet altijd, nog niet goed op gelet), ze hadden het in Frankrijk ook over "een" zekering die steeds kapot gaat, geen idee welke.

Iemand ideeën? Ik zal morgen even een elektrisch schema bij Renault opvragen, dat werkt wat makkelijker.
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Gelukkig is ie zonder schade terug gekomen.
Er balen dit... Ik durf het zo ook niet te zeggen.
Succes iig met het vinden van de storing!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heb je al je zekeringen al gechecked? Zowel IN de auto als onder de motorkap?

Wat ik veel terug vindt is dat er water in de zekeringkast onder de kap kan komen. Kijk maar eens of je daar corrosie of water in ziet staan (om mee te beginnen). Dat je fan aangaat is volgens mij een standaard actie als er een grote storing is opgetreden.

Kijk vooral eens naar de verbindingen van de UCH naar je ECU. Zwarte zekeringkast naar de stekkers op de ECU. Krijg je ook storingsmeldingen/lampjes op je dash? Wordt je stuurslot wel vrijgegeven?
If the radiator cooling fan is running all the time after you have tried to start the engine, then there is a wiring fault between the engines injection ecu and the body computer next to the battery, this is a common fault.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Stuurslot wordt vrij gegeven en het servicelampje brandt inderdaad. Kan er ook mee te maken hebben dat de accu nu erg zwak is natuurlijk, de koelvin heeft 'm redelijk leeg getrokken de afgelopen 2 weken.

Zal morgen de zekeringen even nader bekijken en of ik sporen kan vinden van waterlekkage. Heb op vakantie wel een dag regen gehad, maar dat was een week voordat ik problemen kreeg, tussendoor gewoon 27 graden geweest.

Bedankt voor je hulp Martijn (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Op je accuklemmen zitten als het goed is ook zekeringen (aan je plus). Kijk die ook even goed na of deze niet kapot zijn en of ze goed contact maken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Indd even je zekeringen in de auto nakijken, ook onder de motorkap, zitten vaak op de + pool nog wat zwaardere zekeringen.
Haal ook even de stekker los van de ECU, en kijk of er geen corrosie tussen zit.

Je kan ook de ECU eruit halen en even opsturen naar AC Tronics.. ben je hem wel een weekje kwijt maar dan weet je zeker dat je ECU heel/kapot is..
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Is het geen idee hem eens goed uit te laten lezen bij reno zelf?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, tis wel serieus niet goed zo... wel klote al die electronica ongein tegenwoordig.

Mijn vader heeft ooit ook bij een schadebedrijf aan z'n Laguna gehad dattie wilde wegrijden dat alles op hol sloeg en de motor uit etc., was toen ook de computer (die mogelijk na laswerkzaamheden de geest heeft gegeven.)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Tom schreef:Is het geen idee hem eens goed uit te laten lezen bij reno zelf?
In Frankrijk zeggen ze dat al gedaan te hebben, maar die gaf niks aan. Wij kunnen met onze apparatuur in principe ook alles zien, alleen telecoderen enzo niet natuurlijk.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Wat MartijnG zegt, waarschijnlijk heb je ergens water waar het niet hoort (en dat verklaart gelijk die zekering die er steeds uit klapt).
pascalrstrophy
Berichten: 131
Lid geworden op: zo 13 feb 2011 18:03
Contacteer:

Is je kabelboom misschien beschadigd, heb ik ook een keer gehad bij de mijne daardoor starten hij niet en kreeg ook diverse foutmeldingen en lampjes die branden.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Rijd dat ding al onderhand? :D

Als het overigens de ecu zelf is dan zou ik toch eens een coulance balletje opgooien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Ik heb van een dealer wel eens begrepen dat er meer Megane's zijn die waterschade hebben. Water uit de parafanbak kan niet weg en de computer kan dan onder water komen te staan (N) Je kan een stop eruit trekken en dan heb je er geen last meer van, wel een ruk constructie van Renault overigens
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Het afvoerslangetje van de paravan heeft aan de onderkant een soort klepje waardoor er van onderaf geen vuil in komt.
Maar door dat klepje gaat ie juist dichtzitten.

Had die er bij mij afgeknipt.

Het is vooral interessant welke foutcodes er zijn.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De afwatering van je airco condenswater bedoel je? Dat klepje moet er inderdaad af. Maar vaak als die verstopt zit dan zitten je opbergbakken in de vloer vol water ;)

Ben benieuwd Dennis, of je wat kunt vinden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

En daaronder zitten ook o.a. wat stekkers en modules als ik mij niet vergis ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Zuur om te lezen. Hopelijk word het snel duidelijk wat het probleem is. Suc6 ermee (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Hij doet het weer!! :smile:

Via een maat welke bij Renault werkt hoorde ik dat de zekeringkast naast de accu wel eens kapot wil gaan, meestal door waterlekkage. Gelukkig hadden ze daar een testunit op voorraad liggen, die aangesloten, maar nog steeds helemaal niks. Alles werkt en brandt, behalve het motormanagementlampje en startte dus ook niet. Met uitlezen bleef de apparatuur aangeven dat er geen communicatie was met het motormanagement, het leek er dus op dat de computer kapot was.

Toen gaf een collega van die maat van me aan dat er regelmatig een draadbreukje wil zitten in de kabelboom welke van de zekeringkast naar de computer loopt, voor de accu langs. Schema's erbij gepakt en de draad opgezocht (nummer 3AA om precies te zijn, aanturing inspuitsysteem) de boel doorverbonden en starten-lopen (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) Je moet het maar weten dit, ik had al bijna een nieuwe computer besteld :(

Ik ben er blij mee, kost me nu alleen een paar kratjes bier enzo 8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Goed nieuws! (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Dit soort info ff ergens bewaren ....zal vast vaker voor gaan komen.
Maar beter dat ie weer rijd...
Gesloten