Dennis' Mégane RS 225 --- Ook verkocht :)
Duur grapje die achter schijven..
Mooi gedaan met de uitlaat!
Mooi gedaan met de uitlaat!
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Kreeg net ons mei nummer hier op het bureau en daar zat een flyer van Brembo bij in.
Die verklaart meteen de donkere kleur van je remschijven...
Je bent gewoon heel milieubewust bezig nu
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00041.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00040.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00039.jpg[/img]
Die verklaart meteen de donkere kleur van je remschijven...
Je bent gewoon heel milieubewust bezig nu

[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00041.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00040.jpg[/img]
[img]http://i263.photobucket.com/albums/ii15 ... -00039.jpg[/img]
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Zo, dan even een update, al is het al weer een paar weken geleden gebeurd
Aangezien de vakantie voor de deur staat maar eens de olie ververst, nieuwe achterremmen gemonteerd, etc. Ik wilde al een tijdje de remklauwen voorzien van een mooie rode laklaag, dus dat ook maar gelijk gedaan. Ik was ook nog een setje R26 stickers tegen gekomen via Ebay voor weinig geld (het is dan ook niet origineel, mja) en die er ook maar gelijk op geplakt. Voor het geld wat het me gekost heeft ziet het er super uit, al is de passing lang niet perfect. Voorlopig laat ik het lekker zitten, als ik het zat ben is het er ook zo weer vanaf
Plaatjes doet het altijd goed hier:
[img]http://imageshack.us/a/img51/5146/foq5.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img51/6273/edgh.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/6391/crsz.jpg[/img]
[img]http://img706.imageshack.us/img706/9453/8wzg.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img132/2389/tijn.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img849/1209/e29b.jpg[/img]

Aangezien de vakantie voor de deur staat maar eens de olie ververst, nieuwe achterremmen gemonteerd, etc. Ik wilde al een tijdje de remklauwen voorzien van een mooie rode laklaag, dus dat ook maar gelijk gedaan. Ik was ook nog een setje R26 stickers tegen gekomen via Ebay voor weinig geld (het is dan ook niet origineel, mja) en die er ook maar gelijk op geplakt. Voor het geld wat het me gekost heeft ziet het er super uit, al is de passing lang niet perfect. Voorlopig laat ik het lekker zitten, als ik het zat ben is het er ook zo weer vanaf

Plaatjes doet het altijd goed hier:
[img]http://imageshack.us/a/img51/5146/foq5.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img51/6273/edgh.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img43/6391/crsz.jpg[/img]
[img]http://img706.imageshack.us/img706/9453/8wzg.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img132/2389/tijn.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img849/1209/e29b.jpg[/img]
-
- Moderator
- Car: Megane
Stickers staan hem goed. En zo te zien lijken ze behoorlijk op het echte spul. Goeie koop dus
Klauwen in rood staan ook top!

Klauwen in rood staan ook top!
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Heel erg netjes Dennis!
staat goed zo!
Blijft een mooie auto

Blijft een mooie auto

-
Staat goed zo die klauwen in het rood !
Laatste foto is super
Laatste foto is super

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Super update zo
Echt een nette RS 

Zo, weer terug van vakantie!
Caravan is prima mee terug gekomen, maar helaas dit jaar de auto niet
Ik ging 's ochtends even naar de bakker om brood te halen in het dorpje, rij weg de heuvel op en ineens totaal geen vermogen meer. Motor liep nog wel stationair zonder motormanagement lampje, maar ging weer aan zodra ik iets vermogen wilde hebben, kon er dus niet mee weg rijden. Parkeerplaats op geduwd en wilde daarna ook 9 van de 10 keer niet meer aanslaan.
Gelukkig ANWB enzo afgesloten, dus ik werd netjes gehaald door een berger. Naar een Universele garage gebracht 30 km verderop, uiteindelijk gaf de BDP sensor een rare waarde aan, maar die moest natuurlijk weer besteld worden
Met de taxi naar de camping en de volgende dag een nieuwe Golf VII op kunnen halen voor 2 dagen
Na 2 dagen werd ik gebeld door de garage dat ze de sensor vervangen hadden maar dat de motor nog steeds niet aan wilde slaan. Ook de Renault uitleesapparatuur gaf geen storingen, ze dachten dat het te maken had met het alarm. Ook ging er steeds een zekering kapot van de knipperlichten ofzo, maar dat begreep ik niet helemaal.
Maargoed, ANWB weer gebeld aangezien het onze laatste dag was en we weer naar huis moesten. De Golf had geen trekhaak, dus na wat zoekwerk kon ik een Volvo V60 ophalen en daarmee naar Nederland rijden. De Mégane wordt nu op transport gezet, dus kan wel 2-3 weken duren voordat ik 'm weer zie
Hoop dat ik 'm zonder beschadigingen weer terug krijg, we zullen 't zien...
Iemand nog tips? Ik ga het iig eerst proberen met de andere sleutelkaart, al verklaard dat niet de kapotte zekering elke keer. Rode lampje van alarm knipperde trouwens ook snel tijdens starten.
Voor de rest ging het rijden met caravan wel echt super met de RS, zoveel beter dan met de Clio RS de vorige keer. Dat koppel is echt heerlijk, zolang je maar boven de 2000 tpm zit kom je elke heuvel op
Voor je 't weet rij je dus ook weer 130 op de snelweg
En een verbruik van 1:9 is ook top, beter als met de Volvo, dat was schakelen bij elk heuveltje 

Caravan is prima mee terug gekomen, maar helaas dit jaar de auto niet

Ik ging 's ochtends even naar de bakker om brood te halen in het dorpje, rij weg de heuvel op en ineens totaal geen vermogen meer. Motor liep nog wel stationair zonder motormanagement lampje, maar ging weer aan zodra ik iets vermogen wilde hebben, kon er dus niet mee weg rijden. Parkeerplaats op geduwd en wilde daarna ook 9 van de 10 keer niet meer aanslaan.
Gelukkig ANWB enzo afgesloten, dus ik werd netjes gehaald door een berger. Naar een Universele garage gebracht 30 km verderop, uiteindelijk gaf de BDP sensor een rare waarde aan, maar die moest natuurlijk weer besteld worden

Na 2 dagen werd ik gebeld door de garage dat ze de sensor vervangen hadden maar dat de motor nog steeds niet aan wilde slaan. Ook de Renault uitleesapparatuur gaf geen storingen, ze dachten dat het te maken had met het alarm. Ook ging er steeds een zekering kapot van de knipperlichten ofzo, maar dat begreep ik niet helemaal.
Maargoed, ANWB weer gebeld aangezien het onze laatste dag was en we weer naar huis moesten. De Golf had geen trekhaak, dus na wat zoekwerk kon ik een Volvo V60 ophalen en daarmee naar Nederland rijden. De Mégane wordt nu op transport gezet, dus kan wel 2-3 weken duren voordat ik 'm weer zie

Iemand nog tips? Ik ga het iig eerst proberen met de andere sleutelkaart, al verklaard dat niet de kapotte zekering elke keer. Rode lampje van alarm knipperde trouwens ook snel tijdens starten.
Voor de rest ging het rijden met caravan wel echt super met de RS, zoveel beter dan met de Clio RS de vorige keer. Dat koppel is echt heerlijk, zolang je maar boven de 2000 tpm zit kom je elke heuvel op

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gelukkig , dat nieuwe spul kan ook kapot.
Wel spijtig dennis, t beinvloed je vakantie altijd zo.

Wel spijtig dennis, t beinvloed je vakantie altijd zo.
Vanmiddag om 16.00 de auto weer mogen ontvangen uit Frankrijk, gelukkig geen schades kunnen ontdekken. Nog even de jongens er naar laten kijken maar nog niks gevonden, helaas is het niet een kapotte sleutelkaart.
Wat ze zo snel gevonden hebben: Auto geeft aan geen communicatie te hebben met de motormanagement computer. Dat kan een stekker of bedrading zijn, maar ook een computer
de motor wil nu ook helemaal niet meer starten, dat was voorheen nog wel. De koelvin slaat steeds een paar tellen aan, dat deed de auto ook al nadat ik stil was gevallen. Het lijkt er op dat het vervangen van de BDP sensor niet nodig is geweest, maar vreemd dat er na het vervangen van de sensor opeens meer problemen zijn. Kunnen ze die makkelijk slopen? Knipperlichten rechts doen het ook niet meer (of althans niet altijd, nog niet goed op gelet), ze hadden het in Frankrijk ook over "een" zekering die steeds kapot gaat, geen idee welke.
Iemand ideeën? Ik zal morgen even een elektrisch schema bij Renault opvragen, dat werkt wat makkelijker.
Wat ze zo snel gevonden hebben: Auto geeft aan geen communicatie te hebben met de motormanagement computer. Dat kan een stekker of bedrading zijn, maar ook een computer

Iemand ideeën? Ik zal morgen even een elektrisch schema bij Renault opvragen, dat werkt wat makkelijker.
-
- Car: Clio III RS Lux 2008
Gelukkig is ie zonder schade terug gekomen.
Er balen dit... Ik durf het zo ook niet te zeggen.
Succes iig met het vinden van de storing!
Er balen dit... Ik durf het zo ook niet te zeggen.
Succes iig met het vinden van de storing!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Heb je al je zekeringen al gechecked? Zowel IN de auto als onder de motorkap?
Wat ik veel terug vindt is dat er water in de zekeringkast onder de kap kan komen. Kijk maar eens of je daar corrosie of water in ziet staan (om mee te beginnen). Dat je fan aangaat is volgens mij een standaard actie als er een grote storing is opgetreden.
Kijk vooral eens naar de verbindingen van de UCH naar je ECU. Zwarte zekeringkast naar de stekkers op de ECU. Krijg je ook storingsmeldingen/lampjes op je dash? Wordt je stuurslot wel vrijgegeven?
Wat ik veel terug vindt is dat er water in de zekeringkast onder de kap kan komen. Kijk maar eens of je daar corrosie of water in ziet staan (om mee te beginnen). Dat je fan aangaat is volgens mij een standaard actie als er een grote storing is opgetreden.
Kijk vooral eens naar de verbindingen van de UCH naar je ECU. Zwarte zekeringkast naar de stekkers op de ECU. Krijg je ook storingsmeldingen/lampjes op je dash? Wordt je stuurslot wel vrijgegeven?
If the radiator cooling fan is running all the time after you have tried to start the engine, then there is a wiring fault between the engines injection ecu and the body computer next to the battery, this is a common fault.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Stuurslot wordt vrij gegeven en het servicelampje brandt inderdaad. Kan er ook mee te maken hebben dat de accu nu erg zwak is natuurlijk, de koelvin heeft 'm redelijk leeg getrokken de afgelopen 2 weken.
Zal morgen de zekeringen even nader bekijken en of ik sporen kan vinden van waterlekkage. Heb op vakantie wel een dag regen gehad, maar dat was een week voordat ik problemen kreeg, tussendoor gewoon 27 graden geweest.
Bedankt voor je hulp Martijn
Zal morgen de zekeringen even nader bekijken en of ik sporen kan vinden van waterlekkage. Heb op vakantie wel een dag regen gehad, maar dat was een week voordat ik problemen kreeg, tussendoor gewoon 27 graden geweest.
Bedankt voor je hulp Martijn

-
- Über-Spammer
Op je accuklemmen zitten als het goed is ook zekeringen (aan je plus). Kijk die ook even goed na of deze niet kapot zijn en of ze goed contact maken.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Indd even je zekeringen in de auto nakijken, ook onder de motorkap, zitten vaak op de + pool nog wat zwaardere zekeringen.
Haal ook even de stekker los van de ECU, en kijk of er geen corrosie tussen zit.
Je kan ook de ECU eruit halen en even opsturen naar AC Tronics.. ben je hem wel een weekje kwijt maar dan weet je zeker dat je ECU heel/kapot is..
Haal ook even de stekker los van de ECU, en kijk of er geen corrosie tussen zit.
Je kan ook de ECU eruit halen en even opsturen naar AC Tronics.. ben je hem wel een weekje kwijt maar dan weet je zeker dat je ECU heel/kapot is..
Idd, tis wel serieus niet goed zo... wel klote al die electronica ongein tegenwoordig.
Mijn vader heeft ooit ook bij een schadebedrijf aan z'n Laguna gehad dattie wilde wegrijden dat alles op hol sloeg en de motor uit etc., was toen ook de computer (die mogelijk na laswerkzaamheden de geest heeft gegeven.)
Mijn vader heeft ooit ook bij een schadebedrijf aan z'n Laguna gehad dattie wilde wegrijden dat alles op hol sloeg en de motor uit etc., was toen ook de computer (die mogelijk na laswerkzaamheden de geest heeft gegeven.)
In Frankrijk zeggen ze dat al gedaan te hebben, maar die gaf niks aan. Wij kunnen met onze apparatuur in principe ook alles zien, alleen telecoderen enzo niet natuurlijk.Tom schreef:Is het geen idee hem eens goed uit te laten lezen bij reno zelf?
-
- Car: R19.R
Wat MartijnG zegt, waarschijnlijk heb je ergens water waar het niet hoort (en dat verklaart gelijk die zekering die er steeds uit klapt).
-
- Contacteer:
Is je kabelboom misschien beschadigd, heb ik ook een keer gehad bij de mijne daardoor starten hij niet en kreeg ook diverse foutmeldingen en lampjes die branden.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik heb van een dealer wel eens begrepen dat er meer Megane's zijn die waterschade hebben. Water uit de parafanbak kan niet weg en de computer kan dan onder water komen te staan
Je kan een stop eruit trekken en dan heb je er geen last meer van, wel een ruk constructie van Renault overigens

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Het afvoerslangetje van de paravan heeft aan de onderkant een soort klepje waardoor er van onderaf geen vuil in komt.
Maar door dat klepje gaat ie juist dichtzitten.
Had die er bij mij afgeknipt.
Het is vooral interessant welke foutcodes er zijn.
Maar door dat klepje gaat ie juist dichtzitten.
Had die er bij mij afgeknipt.
Het is vooral interessant welke foutcodes er zijn.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
De afwatering van je airco condenswater bedoel je? Dat klepje moet er inderdaad af. Maar vaak als die verstopt zit dan zitten je opbergbakken in de vloer vol water 
Ben benieuwd Dennis, of je wat kunt vinden.

Ben benieuwd Dennis, of je wat kunt vinden.
-
- Über-Spammer
En daaronder zitten ook o.a. wat stekkers en modules als ik mij niet vergis ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Moderator
- Car: Megane
Zuur om te lezen. Hopelijk word het snel duidelijk wat het probleem is. Suc6 ermee 

Hij doet het weer!!
Via een maat welke bij Renault werkt hoorde ik dat de zekeringkast naast de accu wel eens kapot wil gaan, meestal door waterlekkage. Gelukkig hadden ze daar een testunit op voorraad liggen, die aangesloten, maar nog steeds helemaal niks. Alles werkt en brandt, behalve het motormanagementlampje en startte dus ook niet. Met uitlezen bleef de apparatuur aangeven dat er geen communicatie was met het motormanagement, het leek er dus op dat de computer kapot was.
Toen gaf een collega van die maat van me aan dat er regelmatig een draadbreukje wil zitten in de kabelboom welke van de zekeringkast naar de computer loopt, voor de accu langs. Schema's erbij gepakt en de draad opgezocht (nummer 3AA om precies te zijn, aanturing inspuitsysteem) de boel doorverbonden en starten-lopen
Je moet het maar weten dit, ik had al bijna een nieuwe computer besteld
Ik ben er blij mee, kost me nu alleen een paar kratjes bier enzo

Via een maat welke bij Renault werkt hoorde ik dat de zekeringkast naast de accu wel eens kapot wil gaan, meestal door waterlekkage. Gelukkig hadden ze daar een testunit op voorraad liggen, die aangesloten, maar nog steeds helemaal niks. Alles werkt en brandt, behalve het motormanagementlampje en startte dus ook niet. Met uitlezen bleef de apparatuur aangeven dat er geen communicatie was met het motormanagement, het leek er dus op dat de computer kapot was.
Toen gaf een collega van die maat van me aan dat er regelmatig een draadbreukje wil zitten in de kabelboom welke van de zekeringkast naar de computer loopt, voor de accu langs. Schema's erbij gepakt en de draad opgezocht (nummer 3AA om precies te zijn, aanturing inspuitsysteem) de boel doorverbonden en starten-lopen

Ik ben er blij mee, kost me nu alleen een paar kratjes bier enzo

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dit soort info ff ergens bewaren ....zal vast vaker voor gaan komen.
Maar beter dat ie weer rijd...
Maar beter dat ie weer rijd...