Jackels GTT Phase 2 1989

Vertel hier alles over je project.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hallo, ook maar weer een topicje gestart. Mijn 7e GTT (VD-81-ZG) alweer want tja zonder is ook zo wat :D
Heb hem een half jaar geleden uit Rotterdam/Hoogvliet gehaald van een jongen die hem van Okkie heeft gekocht (ook wel bekend hier geloof ik)

Ben deze week begonnen met het blok eruit te takelen want de koppeling heeft het begeven! Eerst maar weer rijdend krijgen iig.

Volgende puntjes zijn:
-Voorbumper, zijscherm vervangen + laten spuiten
-Originele stickers op de zijkanten.
-Dashbord vervangen (is in gezaagd :@ )
-Op zoek naar een andere turbo omdat ik nu olie tegenkom aan de luchtfilterkant
Wagentje heeft een frontmounted intercooler, oliekoeler, dump en bleedvalve en nog een hoop andere zooi. Heb het liever origineel allemaal eigenlijk..

Hier een paar fotookes!

[img]http://img21.imageshack.us/img21/4228/qyha.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

[img]http://img707.imageshack.us/img707/1598/zk1p.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us

Turbo die het niet droog houdt:

[img]http://img713.imageshack.us/img713/2030/hbb6.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Vind het nog steeds een stoere GT! (Y)

Okkie komt hem toen bij Auto Service Amersfoort.

Weet je misschien de kentekens van je vorige 5jes nog?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Welkom hier :D
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Ziet er goed uit ! (Y)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hier mijn vorige GTT's
LJ-HT-51**94-JB-PZ**XD-11-JL**HR-SN-20**BY-85-SN en nog een rooie waar ik helaas geen kenteken van heb..
Autoservice Amersfoort., dat is toch antoinne? Die heeft weer mijn 94-JB-PZ gekocht :grin:
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Wat een nette GTT :worship: Veel plezier ermee!
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ja hij glimt wel als een tiet! Helaas wel een keer een klein kusje gehad rechtsvoor maar dat doe ik volgend jaar wel!
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Mooie 5,ben je ook woonachtend in de omgeving van Hoogvliet?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Moet altijd aan de mijne denken bij tungsten. Blijft toch een van de mooiste kleuren :worship:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ja vind het ook wel een chique kleurtje netzoals parelmoer. Ik woon in Culemborg.
Vandaag trek ik het blok eruit, hopelijk kom ik niet nog meer ellende tegen!
Droes Junior
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 18 jun 2006 11:45
Car: R5 Alpine Turbo
Locatie: België

knappe GTT!
en die kleur (Y) voor mij mooiste kleur voor een GTT 8)
5 Alpine Turbo
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Mooie GTT zeg! Precies het kleurtje wat ik ook wil op de mijne :D (Y)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Vandaag maar weer aan het kloten geweest. Wat een gehannes blijft dat met takel en blok. Denk zet hem ff op een bokkie en dan kan ik het blok verplaatsen maar dat is niet te doen!
Is het trouwens normaal dat er maar 1 hijsoog op het blok zit?

[img]http://img20.imageshack.us/img20/6053/p2d0.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Dikke kar, zeg!! (Y)

Klein detail, dat kapje in de voorbumper hoort voor het andere gat te zitten... :-)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Je bedoelt de linkerkant van de bumper? Dat is een scheur :grin:
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Vanwege die scheur lijkt het inderdaad net alsof er een kapje aan die kant zit (wat dus eigenlijk over het gat aan de linkerkant hoort te zitten). Maar dus ook geen sleepoog meer aan de rechterkant (die door de bumper heen steekt ? ).
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Die bumper is aan bonken.., die moet vervangen of gefixed worden! Wil hem eerst rijdend maken. Kapje van de bumper zat er helaas niet op :(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ohhhh, nu zie ik het pas! Hahah... Op mijn foon leek het net of dat kapje daar zat, maar na inzoomen zie ik dat het inderdaad een scheur is. (F)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

turbo is waarschijnlijk niet stuk hoor, die olie is vast van de carther ontluchting. die drup olie zit namelijk voor het druk circuit, dus in de luchtfilter buis zeg maar. olie lekkage zit eerder aan de uitlaat zijde!

mooie auto! veel km gemaakt? bij goed onderhoud zijn de blokjes nagenoeg onverwoestbaar. Maar aangezien dit je 7e is :worship: weet je er natuurlijk meer af dan ik. (ik heb er maar 3 gehad waar van ik maar ik 1 mocht rijden andere zijn slopers)
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ok, dus die carterontluchting die zal dan verstopt moeten zijn? Ik merk er niks van met rijden, genoeg power heeft hij nog..., wel komt er af en toe een flinke rookwolk uit de uitlaat (leuk als je in de file staat :smoke: ) en stinkt het gewoon echt naar de olie.. Dus er is nog hoop? :grin:
Wat ik ook zag is dat de intercooler en de buizen hiervan ook vol met olie zitten..
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Rookwolken en stinken. Die zijn standaard bij de sportieve reno na een jaar of 15 volgens mij :smoke:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

De intercooler en slangen zijn meestal wel wat vetgeslagen, maar er hoort geen laag in de intercooler te liggen... Ook een keer gehad en tevens aan duwkracht geen gebrek, maar toch overleden

Drupje olie aan de inlaatzijde kan ook van de uitlaatzijde doorslaan
Mrtn = Maarten
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ok, nou ja dat is het volgende puntje dan. Eerst de koppeling maar eens goed werkend krijgen..
Vandaag aan het klootzakken geweest op de stoep, wat een kutwerk! :@ |: Is het mogelijk om zonder koelvloeistoef de motor ff aan te zetten? Wil even checken of de koppeling nou goed werkt. (scheelt weer een wat werk als het niet goed is...)
Dus alleen motorolie erin en de linkeraandrijfas en ff aanslingeren
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

NEE starten in eerste versnelling en koppeling in trappen.

Maar wel ff de bobinekabel aan massa leggen
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

1e versnelling? Ok, waar is dat voor dan?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Als ie dan vooruit gaat door je start motor....en je hebt de koppeling in getrapt terwijl die in zijn 1 staat...dan weet je dat er nog wat fout zit.

En op deze manier hoeft je motor niet aan te slaan/lopen
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Goeie tip! Maar helaas kwam ik niet zo ver. Heb er een aandrijfas in gezet, koppelingskabel aangesloten en de versnellingspook. Ik kan roeren wat ik wil met of zonder koppeling, de aandrijfas blijft gewoon draaibaar (in z'n vrij zeg maar). Begin nu bang te worden dat het aan de versnellingsbak ligt.
Ik kan wel alle versnellingen maken zeg maar, maar daar houdt het mee op :@
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik snap niet helemaal wat je nu bedoeld eigenlijk. Hoe heb je het nu getest dan?

Edit: ff het 5 GT Turbo topic gelezen :) maar aan je bak kan het niet liggen als ie niet ontkoppelt, daar heeft de bak geen invloed op. Wat ze indd zeggen, stelmechanisme bekijken / vervangen. Je hebt de hele koppelingsset vervangen dus ook drukgroep en druklager?
Laatst gewijzigd door MartijnG op wo 28 aug 2013 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

@Jackel, wat je nu doet is niet handig, je post het hier en in de 5 sectie, nu wordt het erg onoverzichtelijk en ga je dingen missen.
Want de een geeft hier antwoord en mist misschien weer het stukje wat je in de 5 sectie hebt geplaatst en andersom.

Kijk eens naar het stelmechanisme van je pedaal, dat de vork op je bak maar 15mm beweegt lijkt me te weinig en die vork trek je echt met een tangetje niet verder om, ja misschien met een grote baco, maar zou eerst naar het stelmechanisme kijken zoals jochem al zei.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ok, ik zal het bij dit topic houden dan!
@Martijn:
Getest door de auto in z'n 1 te starten, wielen op de grond met pedaal ingetrapt, dan voel je dat hij begint te rollen/stoten. Ik heb een nieuwe valeo-set gemonteerd (plaat,drukgroep en lager).
@Luco:
Heb met een grote griptang de hevel beetgepakt en krijg er weinig beweging in. Zal morgen dat pedaal eens bekijken, ik laat het wel weten dan!
Thnx voor meedenken iig allemaal!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Misschien domme vraag, maar weet je zeker dat je hevel en druklager goed gemonteerd hebt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ja, dat weet ik zeker, tenminste.., heb het zo gemonteerd zoals het eruit kwam, heb de auto een maand of 6 en hij schakelde gewoon goed!
Een maand geleden brak mn kabel. Heb toen bij de brezan een nieuwe gehaald., geen originele dus. Lengte was voorzover ik kon zien het zelfde als van die er uit kwam. Na kabelwissel heeft hij het even gedaan nog, niet geweldig. Totdat ik echt stil kwam te staan en hij door ANWB thuis is afgezet.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

vervang je complete koppelingspedaal maar.
die plastic meuk is op na meer als 20 jaar.
gelijk ook een nieuwe kabel monteren.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Misschien is het koppleingsverhaal van Roald ook nog de moeite: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=2135
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bij mij bleek dus het stel mechanisme nog goed te zijn, check of de tandjes niet rond zijn of afgebroken zowel op dat plastic tandwieltje en het deel (3 tandjes) die aan het koppelingspedaal vast zit.
Bij mij was na ruim 20 jaar en 250.0000 KM de zooi dus nog gewoon als nieuw.

Als ik het zo lees vermoed ik de koppeling, of dat de schakelstang van pook naar bak niet goed staat afgesteld, nog een andere optie zou kunnen zijn dat die clip in het differentieel misschien niet goed meer zit, als ik het goed heb heeft een 5 ook een JB3 bak heeft net zoals een 19 16v/Clio 16v.
En daar is dat nog wel eens een bekend kuurtje dat het kreng los wil schieten.
Anything worth doing is worth doing right!.
Plaats reactie