ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Mrtn schreef:Verschillende diktes ben ik al weg tegengekomen..
Verschil in dikte is meestal holle vs massieve as, holle as is dikker.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Had laatst nog de volgende discussie;

Wat is het verschil tussen de Phase 1 en Phase 2 sideskirts?

Volgens mij zat het enige verschil in de wielkastverbreders, maar zijn de skirts nou ook anders?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Geen verschil, enige is gespoten versus ongespoten..
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wel verschil!!! De manier hoe een phase I verbreder van het voorscherm op de skirt aansluit is anders. En achter natuurlijk de roostertjes, maar dat weet je natuurlijk

Montagepunten zijn hetzelfde
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Lezen, Wouter... :P

De verbreders zijn inderdaad anders. Maar zijn de SKIRTS ook anders?? Volgens mij ook niet, maar helemaal zeker ben ik niet.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ze hebben iig een andere structuur, PH2 glad en PH1 bobbelig.
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Volgens mij zijn ze aan de voorkant anders. De manier waarop de verbreder voor aansluit is anders volgens mij.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja aan de voorzijde anders...
Dit ivm overlopen naar de skirt van het voorscherm.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zouden ze eigenlijk nog nieuw verkrijgbaar zijn?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Had willeon niet een setje zgan te koop staan?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja complete Phase 1 set met spatbordverbreders geloof ik, maar daar heb ik niks aan. Maar de zoektocht naar een fatsoenlijk setje losse sideskirts begint me een beetje de neus uit te komen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb nog wel een zooi skirts liggen, maar kan je ze niet gewoon na laten maken van alu?
Zo lastig is die aansluiting toch niet?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Volgens Dialogys zijn de skirts van Phase 1 en 2 gelijk (zelfde nummer). Verbreders sowieso een ander nummer.

Prijs wordt nog aangegeven in Dialogys (€96 ex /kant). Binnenkort maar eens navragen of dit nog te leveren is :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Als ze voor dat geld gaan bij Renault, dan koop ik ook wel een nieuwe set. Al is het maar voor de zekerheid.

Ik verwacht dat ze niet meer leverbaar zijn en als ze dat wel zijn, dat te prijs ver boven de 200 euro uit komt.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Maarten-Jan schreef:
Mrtn schreef:Verschillende diktes ben ik al weg tegengekomen..
Verschil in dikte is meestal holle vs massieve as, holle as is dikker.
Mijn linkeras is 60cm lang, totale lengte. Welke maatvoeringen zijn er zoal?

Volgens mij ben ik het probleem op de verkeerde plek aan het zoeken, want heb deze as altijd gehad en ken het probleem tot voor ik de auto uit elkaar trok niet, maargoed... je moet ergens beginnen met zoeken...
Mrtn = Maarten
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Mike van http://www.gt-turbo-spares.co.uk/ heeft me ooit verteld dat ie nog nieuwe skirts kon leveren. Je kan 'm ff mailen z'n e-mail staat op z'n site...
gtturbospares@gmail.com werkt ook trouwens
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

(Y)

Dan zal ik dat e-mail adres maar eens proberen, want heb hem al meerdere keren via de site proberen te mailen maar nooit een reactie terug gehad...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

tutuur schreef:Had willeon niet een setje zgan te koop staan?

Ja, complete nieuwe phase 1 set met nieuwe grill.
Staat ingepakt klaar om naar Mike van GT turbo spares te gaan, maar zowel ik als hij kunnen geen transporteur vinden voor een normale prijs.....
We komen niet lager uit dan 200 euro verzendkosten...

@MartijnG, je moet Mike gewoon via FB een berichtje sturen, daar kan ik hem altijd snel op bereiken.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Weet iemand welke lengtes aandrijfassen er zijn voor de GT? Liefst links en rechts..
Mrtn = Maarten
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Goeiemorgen! Ik ga deze maand mijn koppeling vervangen van de GTT. (ontkoppelt totaal niet meer..) zijn er nog keerringen oid die dan ook vervangen moeten worden of is dit niet nodig? Groet Jack
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

koppeling is koppeling, dat is allemaal droog gemonteerd. Als je je bak loshaalt, en alles is droog dan is er niets aan de hand.

Op voorhand niets extra nodig. dat zie je pas als je het los haalt. neem ook meteen een nieuwe koppelings kabel mee!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als ie niet meer ontkoppelt heeft dekoppeling vervangen weinig zin.

Vervang eerst de kabel maar eens (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Of t pendaal ff opnieuw afstellen
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

drukgroep/lager/vork


kijk eerst ff op de bak of je hem daar kunt ontkoppelen. dikke bahco op de schakelvork oid..
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Heb al nieuwe kabel gemonteerd, die vork zit zo vast als een huis!
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Vanavond een beginnetje gemaakt met het blok los te maken. Nou zag ik dat hij toch wel olie lekt tussen bak en blok. Is het lastig om die keerring te vervangen en zijn die dingen nog te verkrijgen?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

makkie en makkelijk te verkrijgen.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Even een stomme vraag.., krukaskeerring houdt toch alleen de motorolie tegen? Heb het idee dat mn bak een beetje lekt en geen motorolie!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

bakolie ruikt sterk naar zwavel dus effe ruiken.

je hebt kans dat je binnenste bakkeering lek is.
vliegwiel zijde bedoel ik dus.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Enig idee hoe ik die moet vervangen, moet dan heel de bak uit elkaar?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan dmv de bak uitelkaar halen maar ook met de bak inelkaar.
moet je effe het pdf van de renault bak opzoeken op internet.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Voor wie er Frans kan lezen:
http://members.home.nl/jaspervanhoek/KMH_43_R5.PDF
Een leuk artikel (denk ik, m'n frans is niet al te best) over de 5 GTT PH1.
Had een collega voor me meegenomen uit frankrijk!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mooi en origineel en dan een oud kvs-vaatje erin houden ... |: :( :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wie verteld mij de maat van het moertje waarmee de klem van de verdeler zit vastgeschroefd? Basis is een Phase 1 blok (mijn Phase 2 gebruikt een bout en geen tapeind+moer).

Geen M6 en ook geen M8 :p Is het een M7 of één of andere Engelse maat ofzo? En waar haal ik zoiets...toch zeker niet alleen bij de dealer? (of beter nog, wie heeft er één liggen en doet die ff op de post :P)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

is de diameter anders of is het toevallig fijne draad?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Plaats reactie