
Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij
niet verkeerd! Williams stickers kopen? 

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Thnx!
@Geert, als ik een Williams heb koop ik ze van je
Hier nog een fototje vanaf de zijkant gezien, in het echt staat het beter als op de foto moet ik zeggen
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/8494_373284206115661_1844077147_n_zps198a795a.jpg[/img]
@Geert, als ik een Williams heb koop ik ze van je

Hier nog een fototje vanaf de zijkant gezien, in het echt staat het beter als op de foto moet ik zeggen

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/8494_373284206115661_1844077147_n_zps198a795a.jpg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
indd Wouter, die komen volgend jaar er op denk ik. Dit jaar lekker op deze touren 

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Vandaag Luxe kenteken plaatjes besteld, stuk beter zo! (y)
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/935667_375705515873530_578440283_n_zpsf9ecb557.jpg[/img]
Vanmiddag ook nog het 5je tevoorschijn gehaalt, vindt ie vast wel leuk om een ''keer'' zonlicht te zien in 3 jaar tijd :smash:
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/970606_375705662540182_1824875353_n_zps209c76bd.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/935667_375705515873530_578440283_n_zpsf9ecb557.jpg[/img]
Vanmiddag ook nog het 5je tevoorschijn gehaalt, vindt ie vast wel leuk om een ''keer'' zonlicht te zien in 3 jaar tijd :smash:
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/970606_375705662540182_1824875353_n_zps209c76bd.jpg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is een setje 16 inch OZ Superturismo's niks voor jou?
Staat erg goed onder je RS denk ik 


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Thnx!
Oranje worden zwart gespoten voor de winter
Verder vandaag nog even bezig geweest met de Clio en het 5je,
Bij de Clio een Skoda Fabia bumperlip en een pipercross viper kit gemonteerd, die overigs als de 5 klaar is daarop gemonteerd gaat worden
Aan de Turbo heb ik vandaag een aantal delen van de motorruimte van roest ontdaan en in de lijnolie gezet om weer vervolgens gespoten te worden.
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/999893_380307185413363_512518376_n_zpsfe63cca7.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/1016164_380307218746693_1580283935_n_zps589b92c5.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/969708_380194765424605_1316676236_n_zps7bdf3885.jpg[/img]

Oranje worden zwart gespoten voor de winter

Verder vandaag nog even bezig geweest met de Clio en het 5je,
Bij de Clio een Skoda Fabia bumperlip en een pipercross viper kit gemonteerd, die overigs als de 5 klaar is daarop gemonteerd gaat worden

Aan de Turbo heb ik vandaag een aantal delen van de motorruimte van roest ontdaan en in de lijnolie gezet om weer vervolgens gespoten te worden.
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/999893_380307185413363_512518376_n_zpsfe63cca7.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/1016164_380307218746693_1580283935_n_zps589b92c5.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/969708_380194765424605_1316676236_n_zps7bdf3885.jpg[/img]

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ook mijn Cliotje heeft de Ring mogen betreden afgelopen Zaterdag, was voor mij de eerste keer op de ring.. was super vet en wil graag snel terug erheen
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_2157_zps6d2a1732.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_5406_zpsf40eacba.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_5407_zps010ef670.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_5408_zpse0f148f4.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_6149_zps6abe5f8b.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_6150_zpse10b5756.jpg[/img]
En natuurlijk de sticker
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/1098148_404756742968407_406170162_n_zps1c3a5d87.jpg[/img]

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_2157_zps6d2a1732.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_5406_zpsf40eacba.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_5407_zps010ef670.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_5408_zpse0f148f4.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_6149_zps6abe5f8b.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/IMG_6150_zpse10b5756.jpg[/img]
En natuurlijk de sticker

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/Nurburgring/1098148_404756742968407_406170162_n_zps1c3a5d87.jpg[/img]
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
hehe
ik heb je ook nog gezien rick

ik heb je ook nog gezien rick

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Ik had nog even wat tijd gevonden gister.. Ben ik maar alvast begonnen met het tectyl aan brengen in de wielkast rechtsvoor
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/994263_411130188997729_1948974435_n_zpsc829d87a.jpg[/img]

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff169/paratroeper/994263_411130188997729_1948974435_n_zpsc829d87a.jpg[/img]
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Even een vraagje over het motorblok van de 5..
Nu ik binnenkort ga beginnen met het blok te reviseren heb ik een paar vragen kortom het motor vermogen.. standaard 88Kw [ 120pk] op de krukas, nu wil ik hem eigenlijk 115Kw [150pk] gaan geven op de krukas.
Alleen er zijn zoveel mogelijk heden ervoor, ik wil in ieder geval geen injectie inbouwen maar de carburateur behouden. Ik ben dan wel een automonteur maar opvoeren van een 5je heb ik nooit gedaan en ik wil ook niet dat het mis gaat daarom vraag ik het hier, want hier zijn er zat mensen die er zat van af weten.
- Voor de kosten wil ik zo 500 euro uitgeven aan het motorblok ( excl revisie )
- v-bak ga ik laten versterken en reviseren, aandrijfassen worden massive.
- Remmen worden geupgrade
Kijk, turbodruk, intercooler en dat soort dingen snap ik nog wel.. alleen wat komt er meer bij kijken, waar ik op moet letten?
Komt u maar met ideeen!
Nu ik binnenkort ga beginnen met het blok te reviseren heb ik een paar vragen kortom het motor vermogen.. standaard 88Kw [ 120pk] op de krukas, nu wil ik hem eigenlijk 115Kw [150pk] gaan geven op de krukas.
Alleen er zijn zoveel mogelijk heden ervoor, ik wil in ieder geval geen injectie inbouwen maar de carburateur behouden. Ik ben dan wel een automonteur maar opvoeren van een 5je heb ik nooit gedaan en ik wil ook niet dat het mis gaat daarom vraag ik het hier, want hier zijn er zat mensen die er zat van af weten.
- Voor de kosten wil ik zo 500 euro uitgeven aan het motorblok ( excl revisie )
- v-bak ga ik laten versterken en reviseren, aandrijfassen worden massive.
- Remmen worden geupgrade
Kijk, turbodruk, intercooler en dat soort dingen snap ik nog wel.. alleen wat komt er meer bij kijken, waar ik op moet letten?
Komt u maar met ideeen!

versnellingsbak een aandrijfassen zullen bij een beetje normaal rijden dat vermogen wel houden.
grp a carb met dikke turbo en klaar dacht ik zo.
motor in elk geval nieuwe bussen en zuigers.
lagers niet te vergeten
grp a carb met dikke turbo en klaar dacht ik zo.
motor in elk geval nieuwe bussen en zuigers.
lagers niet te vergeten
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Dankje Mark!
Motorblok ligt al uit elkaar. Hmm oke ik vindt de zuigers en bussen er nog netjes uitzien hoon patroon staat er nog helemaal in, geen scheurtjes enof krassen te vinden. Ik ga over een paar weken naar de revisieboer voor de onderdelen. En alles op te laten meten door hem.
Alles wordt wel vervangen kwa pakkingen, lagers, klepseals ect.
Group A carb, waar kan ik die zoal krijgen?
Motorblok ligt al uit elkaar. Hmm oke ik vindt de zuigers en bussen er nog netjes uitzien hoon patroon staat er nog helemaal in, geen scheurtjes enof krassen te vinden. Ik ga over een paar weken naar de revisieboer voor de onderdelen. En alles op te laten meten door hem.
Alles wordt wel vervangen kwa pakkingen, lagers, klepseals ect.
Group A carb, waar kan ik die zoal krijgen?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja Geert. Zoek nog een setje voor op de achterschermen.Geert schreef:niet verkeerd! Williams stickers kopen?
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Denk momenteel alleen bij k-TEC Engeland of je moet iemand weten die weet wat die moet aanpassen.
Ik denk groepA intercooler en turbo druk op 1 bar dat je een heel eind bent
En aandrijfassen gewoon standaard Renault houden....(heb er vandaag een nieuwe bijn mijn 5 tussen gezet rij zelf met 190wpk as is vervangen omdat de hoes lekte)
En vergeet niet om het te laten afstellen op een vermogensbank.
Welk revisie bedrijf ga je?
Ik denk groepA intercooler en turbo druk op 1 bar dat je een heel eind bent
En aandrijfassen gewoon standaard Renault houden....(heb er vandaag een nieuwe bijn mijn 5 tussen gezet rij zelf met 190wpk as is vervangen omdat de hoes lekte)
En vergeet niet om het te laten afstellen op een vermogensbank.
Welk revisie bedrijf ga je?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Rick....ik zou gewoon je huidige carb goed laten afstellen, dat groep A verhaal..mmmm
Das enkel grotere sproeiers en ze hebben de venturi uit gedraaid...
Ik denk niet dat je een echte groep A gaat vinden, die schijnen we anders te zijn.
En elke auto reageerd weer anders op zijn carb.
Grotere turbo T25...zeker niet groter
Front mount IC
Oliekoeler
En een 2,5 inch uitlaat
En t blok zelf...
Als je bussen en zuigers goed zijn prima....let wel ff op de zuiger veren.
Lagers vervangen
Nieuw kettingkje en spanner
Goede koppakking en bouten.
Das enkel grotere sproeiers en ze hebben de venturi uit gedraaid...
Ik denk niet dat je een echte groep A gaat vinden, die schijnen we anders te zijn.
En elke auto reageerd weer anders op zijn carb.
Grotere turbo T25...zeker niet groter
Front mount IC
Oliekoeler
En een 2,5 inch uitlaat
En t blok zelf...
Als je bussen en zuigers goed zijn prima....let wel ff op de zuiger veren.
Lagers vervangen
Nieuw kettingkje en spanner
Goede koppakking en bouten.
probeer een paar ebay setjes. koste geen drol. soms zit er een goeie set bijJochem de Haas schreef:Ja Geert. Zoek nog een setje voor op de achterschermen.Geert schreef:niet verkeerd! Williams stickers kopen?

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Dank allen voor de snelle reactie's
@Joost, Revisie bedrijf van Dam in Leersum, ja ik de motor als de 5 helemaal af is naar Fastchip brengen om hem netjes fijn af te laten stellen en meteen een vermogen testje erbij
@Jochem, Thnx voor de tips daar kan ik wel wat mee! Alleen die koppakking heb je 2 maten in toch?
@Joost, Revisie bedrijf van Dam in Leersum, ja ik de motor als de 5 helemaal af is naar Fastchip brengen om hem netjes fijn af te laten stellen en meteen een vermogen testje erbij

@Jochem, Thnx voor de tips daar kan ik wel wat mee! Alleen die koppakking heb je 2 maten in toch?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gewoon normale dikte nemen....ik zou wel kijken naar een " versterkte" die heeft de ringen rond zuigers die aan elkaar verbonden zijn.
Of t echt scheelt ? Ik heb t altijd gedaan ...baad t nie dan....
Of t echt scheelt ? Ik heb t altijd gedaan ...baad t nie dan....
-
- Berichten: 260
- Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
- Contacteer:
Je kan ook altijd Jo even PM'n hier op't forum die kan misschien ook nog wat tips & tricks geven. 
Als je ermee weg kan (lees: ruimte hebt) kan je ook altijd een chargecooler steken

Als je ermee weg kan (lees: ruimte hebt) kan je ook altijd een chargecooler steken

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat al gezegd is;
Bussen en zuigers en zuigerveren
Lagers sowieso nieuw
Distributieketting en spanner
Groep A / grotere sproeiers
Dikke elbow / downpipe + 2,5" uitlaat
T25 turbo
FMIC (gaat prima op een GT, chargecooler vind ik wat overkill voor deze toepassing vooral qua €€€)
Je kan er nog aan denken om een iets andere nokkenas erin te gooien als je toch alles los hebt liggen. Denk dat je daar ook nog wel een paar pk's mee scoort. Als je de Piper 270 Fast Road pakt hoef je ook geen andere klepveren te gebruiken en is het dus een relatief eenvoudige swap. Ultimate Road 285 moet je wel andere klepveren gebruiken.
Verder zorgen dat je koeling in orde is. Beste ben je af met een bredere Clio Diesel radiateur en een losse oliekoeler. Eventueel een goede dunne fan erop (Spal look-a-like). GT's hebben het nou eenmaal altijd redelijk moeilijk met koeling...
Bak en aandrijfasssen zou ik verder niks aan doen.
Bussen en zuigers en zuigerveren
Lagers sowieso nieuw
Distributieketting en spanner
Groep A / grotere sproeiers
Dikke elbow / downpipe + 2,5" uitlaat
T25 turbo
FMIC (gaat prima op een GT, chargecooler vind ik wat overkill voor deze toepassing vooral qua €€€)
Je kan er nog aan denken om een iets andere nokkenas erin te gooien als je toch alles los hebt liggen. Denk dat je daar ook nog wel een paar pk's mee scoort. Als je de Piper 270 Fast Road pakt hoef je ook geen andere klepveren te gebruiken en is het dus een relatief eenvoudige swap. Ultimate Road 285 moet je wel andere klepveren gebruiken.
Verder zorgen dat je koeling in orde is. Beste ben je af met een bredere Clio Diesel radiateur en een losse oliekoeler. Eventueel een goede dunne fan erop (Spal look-a-like). GT's hebben het nou eenmaal altijd redelijk moeilijk met koeling...
Bak en aandrijfasssen zou ik verder niks aan doen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Mannen, super bedankt voor de adviezen! Hier kan ik zeker wat mee.
Ik gaat eens op internet zoeken voor wat onderdelen en ideeen opdoen bij anderen.


Ik gaat eens op internet zoeken voor wat onderdelen en ideeen opdoen bij anderen.


-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als je overigens maar 500e wilt uitgeven dan kom je niet ver. Eerst zorgen dat het blok goed en mooi loopt en dan pas gaan modificeren. En als het niet teveel mag kosten zou ik beginnen met een downpipe en een uitlaat ofzo. Origineel loopt zo slecht nog niet!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Op het reviseren ga ik niet bezuigen, is meer een paar pktjes extra voor de fun daarvoor is tot nu toe die 500e. Waarschijnlijk zal het wel meer worden.
En zoals je aangeeft, een goed lopend motortje is wel een must natuurlijk voordat ik begin met modificeren ervan.
Origineel loopt ie inderdaad niet slecht, heb er van genoten toen de 5 nog reed
En zoals je aangeeft, een goed lopend motortje is wel een must natuurlijk voordat ik begin met modificeren ervan.
Origineel loopt ie inderdaad niet slecht, heb er van genoten toen de 5 nog reed

-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Mail naar de Reno dealer gestuurd voor een prijs opgave voor de zuigers, cilinderbussen ect. Zal wel even slikken worden 

niet bij de dealer halen.
kan revisie bedrijf ook leveren of joost effe pm sturen of ebay enz.
veel goedkoper
kan revisie bedrijf ook leveren of joost effe pm sturen of ebay enz.
veel goedkoper
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Thnx voor de tip!
Ik ben even aan het rond kijken prijzen zullen indd verschillend zijn. Al heb ik volle korting bij de Dealer
Bij biggelaar hebben ze een complete set voor 390 netto ex btw
Ik ben even aan het rond kijken prijzen zullen indd verschillend zijn. Al heb ik volle korting bij de Dealer

Bij biggelaar hebben ze een complete set voor 390 netto ex btw
