Vonk, brandstof en compressie. Dat zijn de 3 dingen die je nodig hebt om een motor te laten lopen.
Vonk heb je, compressie verlies je niet van de 1 op de andere dag, lijkt me. Dan blijft brandstof over.
Of hij is verzopen, of hij krijgt geen brandstof. Als je 'm verzopen hebt, dan moet je dat wel ruiken uit de uitlaat, bij doorstarten, lijkt me.
Heb je op alle bougies een vonk? Op 1 cilinder start ie niet, denk ik.
De startprocedure is volgens mij bij elk 5je anders. Ligt onder andere aan je carburateur-afstelling. Ik moet niet choken bij starten, want dan verzuipt ie bijna direct. Ik start 'm, dan merk je dat ie wat sneller gaat draaien, omdat hij wil aanslaan, dan een klein beetje gas erbij en lopen maar.
Overigens is het zo dat mijn brandstofpomp al begint te zoemen als ik 'm op contact zet. Er schijnt verschil in te zitten tussen phase 1 en 2, maar helemaal zeker is me dat niet geworden.