Goed, we rijden ondertussen alweer een poosje rond in TRt vorm.
Gebruik het ding dagelijks voor woon-werk-verkeer en dat gaat redelijk. (zoals je kan verwachten van een 20+ jaar oude auto...)
Veel meer dan het ding rijdend houden heb ik verder niet gedaan en dat is er onderhand ook wel aan af te zien...
Ziet er eerlijk gezegd niet uit....
Toch maar weer besloten dat ik in het autootje wil blijven rijden dus we gaan aan de slag om hem wat netter te maken.
De nadruk ligt dit keer dus vooral op het uiterlijk.
TO DO:
- Laswerk (ook deze carrosserie is helaas niet immuun voor die bruine ellende... Is al het een en ander aangepakt maar zitten nog een paar puntjes)
- GTT-spul repareren + monteren (bumpers/spatbordverbreders/skirts/spoiler/etc)
- Strak maken/plamuren/spuitklaar maken
- Spuiten
- Nieuwe vooruit
- Achteras vervangen
- Nieuwe wielen/banden
Hopelijk ziet het er dan weer allemaal wat beter uit.
Ga het merendeel wel zelf doen dus verwacht geen concours-auto....
Deze auto is om in te rijden en hij staat op straat in een grote stad. Zakken met geld uitgeven aan een professionele spuitbeurt en een showroom staat gaat hem dus niet worden, want bij elke kleine schade die ik, onherroepelijk, oploop zak ik dan door de grond...
Dan nu even een ander probleem...
(lange versie..voor de korte versie zie onder... 
)
Vorige week wilde hij (voor het eerst in tijden) ineens niet meer starten.
Startmotor deed zn werk maar hij sloeg totaal niet aan. Geen enkele hik/sputter zeg maar.
Na een tijdje zoeken en controleren maar eens de brandstoftoevoer bij de carb losgehaald en gekeken of er brandstof uit kwam.
Niks dus. Pomp leek niet te werken (pomp/filter is trouwens een halfjaar oud)
Brandstofpomprelais doorverbonden. bingo. brandstof.
Kreeg hem toen weer aan de praat.
Maar op de snelweg begint hij ineens vreselijk in te houden/stotteren.
Zodra ik goed gas gaf liep hij weer prima en bij gas los ook. Maar bij een constante snelheid (weinig gas dus) stotterde en bokte hij als een gek.
Stationair liep hij ook niet lekker. Alsof-ie op drie poten liep. Viel soms ook gewoon uit.
Ik denk: carburatie/ontsteking
trek bougiekabel 1 los en de helft van de bougie blijft in de kabel steken...
Ik dacht dus dat dat het misschien was.
ANWB erbij.
Helaas niet de juiste bougie bij zich.
Toch ook de carb effe leeggespoten om te kijken of er niet toch een sproeiertje verstopt zit.
Liep daarna weer prima! (dus MET rotte bougie!)
Stationair goed. Niks geen stotter meer.
Heen en weer naar Apeldoorn geweest. Prima.
Dag later: weer moeizaam stationar lopen (alsof op drie poten/laag in toeren).
Bij weinig gas rijdt hij weer erg hortend en stotend. Meer gas en hij loopt prima.
Nu lijkt het de ene keer weer prima te zijn en loopt hij netjes stationair. Bij de volgende keer dat ik hem start is het ineens weer bagger.
Dus: (korte versie)
- Vaak moeizaam stationair lopen ("drie cilinders"/laag in toeren/uitvallen). [maar soms dus ineens weer prima voor even]
- Bij weinig gas (constante (lage) snelheid) hortend/stotend/inhouden/stotteren.
- Bij meer gas loopt hij prima.
Ondertussen vervangen:
- Bougies
- Bougiekabels
Ik zit ondertussen toch weer meer in de richting van de carb te denken want het vervangen van bougies+kabels heeft niets veranderd. (wat ik dus in eerste instantie dacht dat het probleem zou zijn...)
Of zou het eventueel nog in de ontsteking/bobine of rotor/verdelerkap kunnen zitten?
Heb nog een verse rotor/verdelerkap liggen.
Daarnaast misschien toch nog maar weer een keer die carb opentrekken en alles schoonmaken/reviseren. Heb ik alleen niet heel lang geleden gedaan... (jaar ofzo?)
Kan ik gelijk alle vacuümslangen even goed controleren op lekken...
Hopelijk hebben jullie nog tips/ideeën om me verder te helpen!