Jo edje, daar krijg je ongelofelijk veel spijt van.. +300pk diesel? spaar je landbouw voertuigen?
A5 emotieloos spul.. van 5jes blijf je huilen
Nee allemaal gein he.. jammer dat je de scene gaat verlaten. Veel plezien van het vaderschap gewenst. Je moet eens weten hoeveel van ons al kids hebben hier
Dat je Audi rijdt snap ik volkomen, daar kan die franse meuk bij lange na niet aan tippen (sorry), maar zet die Civic op MP! Over emotieloos gesproken...
Mrtn schreef:Dat je Audi rijdt snap ik volkomen, daar kan die franse meuk bij lange na niet aan tippen (sorry), maar zet die Civic op MP! Over emotieloos gesproken...
Wat je ook doet, doe het met veel plezier!!
Wat een onzin zeg, dan moeten hier ook een heleboel clios en meganes op mp, want alles wat geen rs is is ook emotieloos.
Gaaf Marcel! Is het je oude 5je?! Kom maar op met dat topic!
Ed, je zal er waarschijnlijk lang over nagedacht hebben. Maar als je 5je geen brood eet, lekker laten staan man. Misschien vind je het over een aantal jaar wel weer gaaf.
Nu dat we vanaf volgende week dag en nacht mogen rijden met onze oldtimers in België heb ik een volgend probleempje ontdekt.
Bij het opzetten van mijn verlichting doet de rechter koplamp heel raar. Enkel standlicht werkt en bij opzetten van knipperlicht gaat het standlicht mee knipperen. Ik vermoed ergens slechte massa maar heb totaal geen idee waar de massa genomen wordt voor de rechterkant. Als ik de mistlampen opzet werkt ook enkel de linkerkant en hoor ik een gezoem.
Waar moet ik beginnen zoeken want is toch een volledige kabelboom van links naar rechts.
Weet iemand in het kort te vertellen hoe het merkteken uitziet voor het afstellen van de ontsteking van een r5 gt turbo?
Auto heeft flink last van back-fire!
bij gt zit er een zaag streepje in een lange tand, die moet precies recht tegen over de dop van de nokkenas zitten, daar zit ook een vierkant gat in de bak waar een paar streepjes bij staan die staan voor graden (hoeveel voor en na weet ik niet, bdp is in het midden iig.
backfire lijkt me anders een lekke vacuüm potje op je ontsteking. probeer die maar eens met de mond aan dat slangetje wat vacuüm te zuigen en dan met je tong dicht houden. als die los laat, is het membraam lek en kun je de ontsteking weg gooien.
en kijk ook meteen naar de type ontsteking en trek voor de zekerheid eens je overdruk beveiliging los. 1 draadje los van dat potje aan de korte slang
Weet iemand in het kort te vertellen hoe het merkteken uitziet voor het afstellen van de ontsteking van een r5 gt turbo?
Auto heeft flink last van back-fire!
Joost van der Hammen schreef:Zou de helix monteren die zou tot 200pk en 300 nm moeten gaan
De rest ook.
Daarom mijn twijfel in het prijsverschil kwaliteit etc.
Helix: 200 pk 450 euro
KTR group N: 250 pk 180 euro
Sachs: 220 pk 92 euro
Valeo: 200 pk 92 euro
pk is niet zo interessant bij de koppeling. Het gaat meer om de "koppel" dus de NM die een koppeling aan kan. En als je toch al naar de sachs nijgt, waarom koop je die niet en probeer het daar eerst mee. Als de plaat toch gaat slippen dan laat je die aanpassen met wat sinterplaat.
Of je monteert een sinterplaat koppeling, die geveerd is. Dat rijd het zelfde als je gewone koppeling maar kan 30% meer vermogen aan als een "normale" koppeling
En er is ook een bedrijf die je druk groep kan verzwaren. Mark5t die weet wel welke en een aantal anderen hier ook wel.
Een geveerde sinterplaat rijd absoluut niet als een gewone koppeling.
File of stapvoets rijden is er dan echt niet meer bij.
Ik zou een sinter enkel monteren als je echt niet met het vermogen wegkomt of enkel en alleen circuit kilometers maakt
Racing is the best way to convert money into noise
Abel schreef:voeding van de ontsteking, het relais bij de kachel fan achter het schutbord. die los halen ff flink schudden tikken tegen je handpalm en terug plaatsen. Als dat helpt, koop alvast maar een nieuw relais, en anders check de contacten in de stekker
Dit relais nr8 zat vol water,geen wonder dat er niks vonkt. Het relais naast de rechter koplamp is ook een nr8,waar dient deze voor? Kan ik deze even gebruiken of heeft dat elders invloed op waardoor hij nog niet zou willen starten?
Abel schreef:voeding van de ontsteking, het relais bij de kachel fan achter het schutbord. die los halen ff flink schudden tikken tegen je handpalm en terug plaatsen. Als dat helpt, koop alvast maar een nieuw relais, en anders check de contacten in de stekker
Dit relais nr8 zat vol water,geen wonder dat er niks vonkt. Het relais naast de rechter koplamp is ook een nr8,waar dient deze voor? Kan ik deze even gebruiken of heeft dat elders invloed op waardoor hij nog niet zou willen starten?
Wat Joost zegt! het beste is ff over de sloop lopen. daar staan genoeg 5 19 en andere Renaults waar ze wel inzitten. of hier op de site een advertentie in de markt plaatsen.
Het is wel bingo de laatste tijd dat die voeding voor problemen zorgt. Ik heb zelf ook met die relais problemen gehad. En sindsdien vertrouw ik dat ding bij motor storingen niet meer. In een rijdende gt van mij begon dat ding te haperen. Knal KNAL KNAL en toen viel die uit.. Ik heb me toen het zuur gezocht en toen viel het kwartje! volgens mij in je claxon relais ook het zelfde trouwens.
Zijn er verschillende lengten aandrijfassen voor de GT?
Ik heb het idee dat ik nu een te lang exemplaar heb aan/in de bakzijde. Bij constante snelheid en bij inveren hoor je hem 'tokkelen' in de bak, waarbij er ook duidelijk trillingen worden doorgegeven. Bij deel- of vollast heb je er nagenoeg geen last van..
Er gaan heel erg veel verschillende lengtes aandrijfassen rond. Ik ben laatst nog bezig geweest met Jacco om dit uit te zoeken. Ik geloof dat er iets van 3 verschillende lengtes zijn zowel links als rechts. Ook verschillende diktes voor de korte(?) as volgens mij.
Ik zeg even uit mn hoofd dat er een lengteverschil van ongeveer een centimeter in kan zitten?
Je hebt zeker geen nummer van de huidige aandrijfas die eronder zit?
Alleen de oude assen van mijn zwarte GT. Ik heb twee gereviseerde assen gekocht voor mijn huidige project, maar eerlijk gezegd wil ik eerst afwachten of het goed gaat met de nieuwe assen voordat ik mijn oude assen weg doe Ze zijn namelijk ook net wat afwijkend qua lengtes vergeleken met mijn oude assen.
Andere assen zijn vast wel ergens te vinden voor wênagh
EDIT:
Als je alleen een keer wil testen of het geluid weggaat met een kortere as (of misschien wel een langere) kun je altijd een as lenen hoor, dat is geen probleem.
Mrtn schreef:Ik zal de as er eerst even onderuit knutselen en de lengte opnemen.. dan heb je net wat meer informatie om verder te kijken naar oplossingen
Bedankt voor je aanbod! Ik laat je de lengte tzt wel weten, dan kan jij mss kijken of je idd kortere modellen hebt liggen..
Je as is te lang. Heb ik ook ooit gehad scheelde toen 1cm