ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Eigenlijk zou er een soort database of topic van onderdelen moeten komen die niet meer leverbaar zijn en dan een link naar waar het alternatief te kopen is.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
valt best wel mee luco, standaard dingen zijn vaak nog wel te vinden hoor, alleen is het wel jammer dat sommige interieur dingen er niet meer zijn. Maar niets wat een groot drama is he.
die rembekrachtiger is al heel lang bij Renault meer leverbaar.
die rembekrachtiger is al heel lang bij Renault meer leverbaar.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ik ga eerst de oude remdrukregelaar nog maar eens proberen voordat ik een nieuwe bestel, hopelijk functioneert ie nog...
Wat is eigenlijk de beste manier om de remdrukregelaar af te stellen bij een GT?
Wat is eigenlijk de beste manier om de remdrukregelaar af te stellen bij een GT?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
oude loshalen en de veer met rust laten, je kunt hem helemaal uitelkaar halen en dan schoonmaken en in elkaar zetten met remvet.
er zitten 2 plunjers in die vrij moeten kunnen bewegen en natuurlijk moet e binnen kant roestvrij zijn. Kijk maar eens stelt niet zo heel veel voor.
er zitten 2 plunjers in die vrij moeten kunnen bewegen en natuurlijk moet e binnen kant roestvrij zijn. Kijk maar eens stelt niet zo heel veel voor.

-
- Über-Spammer
Ja, het gaat meer om het afstellen als je alles compleet nieuw hebt (en dus ook de veer).
Ik ga alles opnieuw monteren onder de 5 en moet dus alles vanaf 0 afstellen, maar was even benieuwd hoe dat dan het beste te doen...(heb overigens nog niet in het werkplaatshandboek gekeken hoor, misschien staat het daar ook wel in).
Ik ga alles opnieuw monteren onder de 5 en moet dus alles vanaf 0 afstellen, maar was even benieuwd hoe dat dan het beste te doen...(heb overigens nog niet in het werkplaatshandboek gekeken hoor, misschien staat het daar ook wel in).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
staat het wel in.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Toen ik de mijn nieuwe remdrukverdeler er op heb gezet, heb ik eerst de schroef op de veer helemaal aangedraaid. Als je nu een stukje gaat rijden (op een weg met geen ander verkeer) en ff flink remt trapt gaan de achterwielen eerst blokkeren. Mooi rookgordijn en 2 strepen op de weg gezet
. Je voelt ook dat ie niet zo best remt. Nu de schroef een stukje los draaien net zolang totdat je op het punt komt dat de voorwielen eerst blokkeren en de achter wielen (net) niet.

ik zou dat gewoon doen op een remmen bank niet zo moeilijk, remmen met blokkerende achterwielen is niet echt veilig.
je moet ieder geval de rem druk begrenzer tijdens vullen van het systeem indrukken, anders kan je hem stuk maken. Je krijgt nl 0 druk achter de verdeler, en je perst dan je zuigertjes er uit. Je kunt ook dus dan niet ontluchten!
je moet ieder geval de rem druk begrenzer tijdens vullen van het systeem indrukken, anders kan je hem stuk maken. Je krijgt nl 0 druk achter de verdeler, en je perst dan je zuigertjes er uit. Je kunt ook dus dan niet ontluchten!
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Vandaar dat er staat "geen verkeer". Een remmen test bank heeft iedere hobby sleutelaar natuurlijk in zijn garage staan
. Op een rechte verlaten weg is er echt geen gevaar. Maar dat is mijn mening. Ontluchten moet natuurlijk ook, maar dat neem ik aan martijn dat zoiezo doet. Bij een 16v-tjes en GTT-tjes moet dat iid met de verdeler ingedrukt.

Laatst gewijzigd door Johan op vr 19 apr 2013 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou die remtestjes doen bij hard remmen in een lange bocht. Als ie dan voor eerder blokkeert dan achter, zit je safe.
(dan neem je de lastoverdracht van achter naar voor, en van binnen naar buiten ook mee, dus eigenlijk beter dan op een remmenbank)
(dan neem je de lastoverdracht van achter naar voor, en van binnen naar buiten ook mee, dus eigenlijk beter dan op een remmenbank)
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
Zit gewoon geklemd, dus kwestie van (voorzichtig) heel hard trekken.
Heeft er iemand misschien even een duidelijke foto van hoe het handremmechanisme hoort te zitten? Gaat om het deel onder de auto, onder de handremhendel.
En hoe doen jullie dat met een open luchtfilter en de carterventilatie voor de apk? Een filtertje mag officieel niet, maar ik heb weinig zin om hem aan te sluiten op mn inlaat alleen voor de apk.......
En hoe doen jullie dat met een open luchtfilter en de carterventilatie voor de apk? Een filtertje mag officieel niet, maar ik heb weinig zin om hem aan te sluiten op mn inlaat alleen voor de apk.......
R 5 Convertible Rulezz
-
- Car: R19.R
Loos in een blikkie mag wel, filtertje mag niet, het mag niet op straat kunnen lekken. Met het eerste kan dat niet, het tweede wel.
-
- Über-Spammer
Helaas geen foto gemaakt, maar om een idee te geven:CChris schreef:Heeft er iemand misschien even een duidelijke foto van hoe het handremmechanisme hoort te zitten? Gaat om het deel onder de auto, onder de handremhendel.
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... ba1349.jpg[/img]
Hmmmm ok, dan laat ik beide slangen maar ff in n blikkie lopen voor tijdelijk......daarna ff een mooie catchcan monteren
Ik heb heel erg zitten pielen al om die kabels in dat halve rondje te haken, maar kreeg het niet voor elkaar........ze wilden er niet in blijven haken. Zaterdag nog ns proberen aan de hand van je tekening. Dank je Martijn!
Ik heb heel erg zitten pielen al om die kabels in dat halve rondje te haken, maar kreeg het niet voor elkaar........ze wilden er niet in blijven haken. Zaterdag nog ns proberen aan de hand van je tekening. Dank je Martijn!
R 5 Convertible Rulezz
ik deed altijd 1 remklauw de kabel los en dan de handrem monteren en dan weer de kabel aan de klauwCChris schreef:Hmmmm ok, dan laat ik beide slangen maar ff in n blikkie lopen voor tijdelijk......daarna ff een mooie catchcan monteren
-
- Über-Spammer
Iemand ervaringen met imitatie koplampen voor een 5je? Wil een nieuw setje bestellen maar vraag me af of de twee keer zo dure Valeo's ook zoveel anders/beter zijn?
Is de pasvorm ook anders ofzo?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
in mn GTT (en nu ff in de witte) heb ik imitatie lampen zitten. Met wat licht aanpassingswerk passen ze prima.MartijnG schreef:Iemand ervaringen met imitatie koplampen voor een 5je? Wil een nieuw setje bestellen maar vraag me af of de twee keer zo dure Valeo's ook zoveel anders/beter zijn?
Wanneer je die beugels af komt gooien kunnen we wel ff kijken.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
En wat is licht aanpassingswerk?
Voorschermen verbuigen voor betere pasvorm?
Moet sowiezo op korte termijn even bij je langs komen...ik moet even wat opmeten voor mn achterste verbreders...ik mis een gat in mn achterscherm
Morgen thuis? 

Moet sowiezo op korte termijn even bij je langs komen...ik moet even wat opmeten voor mn achterste verbreders...ik mis een gat in mn achterscherm

Zo duur zijn die dingen toch niet?? Ik zou zelf gewoon Valeo nemen, maar ja. Iedereen moet dat natuurlijk zelf weten.
Ik heb het al meerdere keren meegemaakt, met andere onderdelen, dat de pasvorm van andere merken te wensen overlaat. Bijvoorbeeld de kachelradiator. Alleen die van Valeo paste echt goed.
Ik heb het al meerdere keren meegemaakt, met andere onderdelen, dat de pasvorm van andere merken te wensen overlaat. Bijvoorbeeld de kachelradiator. Alleen die van Valeo paste echt goed.
-
- Über-Spammer
Het gaat zaak zat ook goed, vandaar de vraag...als het inderdaad een hel is om het fatsoenlijk passend te krijgen ga ik voor Valeo spul. Maar Valeo is ook niet heilig he
Als ik bijna €100 kan besparen op iets wat net zo goed past, dan doe ik dat graag 

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Pasvorm kut....
Kleur verschil...
Jou auto...echt ff valeo zetten fuck die 50 xtra
ps bestel ook meteen nieuwe achterlampen bij valeo...
Kleur verschil...
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ja ben volgens mij morgen gewoon thuis. maar bel van te voren ffMartijnG schreef:En wat is licht aanpassingswerk?Voorschermen verbuigen voor betere pasvorm?
Moet sowiezo op korte termijn even bij je langs komen...ik moet even wat opmeten voor mn achterste verbreders...ik mis een gat in mn achterschermMorgen thuis?

aanpassingwerk was in mijn geval het aanpassen van het stelmechanisme van de lamp zelf. ding ging niet door de uitsparing in het voorfront. licht dremelwerk en klaar.

Project: GTT Blue Sport
-
Jochem de Haas schreef:Pasvorm kut....
Kleur verschil...
Inderdaad man, in jouw auto gewoon originele koplampen toepassen!
Nieuwe achterlampen van Valeo zijn, voor zover de stealer mij heeft geïnformeerd, niet meer nieuw te leveren.
Scintex nog wel.
Ik heb daar nu een goedkoper adres voor gevonden dan via de stealer.
-
- Über-Spammer
Zal eens kijken hoeveel korting ik kan afdingen bij de automaterialenzaak
Achterlichten heb ik nog genoeg setjes van liggen...beetje polijsten en klaar. Alles nieuw is overdreven (al ben ik aardig op weg
)

wie kan mij vertellen wat voor pennen er op een R5 gtt zitten?
gaat om de 2 pennen die in het zwevende gedeelte zitten.
klopt het dat er 1 een soort van plastic busje omheen zit met maatvoering 12mm?
de andere is een 10mm pen zonder plastic bus??
dit omdat mijn zwevende gedeelte 2 gaten heeft van 12mm
vindt het een beetje vreemd dat er dan 1 pen maar 10mm is.
past er ook een set van een andere renault op?
spoed!!!!!!!!!!!!!!
wie o wie!!!!! weet er wat????
gaat om de 2 pennen die in het zwevende gedeelte zitten.
klopt het dat er 1 een soort van plastic busje omheen zit met maatvoering 12mm?
de andere is een 10mm pen zonder plastic bus??
dit omdat mijn zwevende gedeelte 2 gaten heeft van 12mm
vindt het een beetje vreemd dat er dan 1 pen maar 10mm is.
past er ook een set van een andere renault op?
spoed!!!!!!!!!!!!!!
wie o wie!!!!! weet er wat????
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?