Jan 's Renault 5 gt turbo Blue Sport Loopt eindelijk weer!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

benzine pomp draait even bij contact. dus ff de auto zetten en op contact zetten en niet verder. dan moet de pomp ff zoemen.

Als je de auto op contact hebt, bij de fan voor het interieur(midden onder de afdekkap achter het schutbord) zit een relais daar komt de stroom van de ontsteking vandaan. mocht er dus geen stroom op de ontsteking staan op contact trek dat relais er uit en meet dan in de stekker van het relais. weer geen stroom? dan zekeringen controleren of je daar wel stroom hebt, daar wel stroom zou ik bij het contactslot gaan nameten. Dan weet je genoeg lijkt me. (Y)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Oke, je bedoelt achter het schutbord en onder de motorkap bij de fan. Ga vanmiddag even meten.

Brandstofpomp heb ik met contact aan gemeten, was geen resultaat.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

in het dashbord dikke witte draad deze gaat naar de pomp
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Benzinepomp werkt op de toerenteller bij een gt.
Pas als je hem gaat starten gaat die het doen.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Oke dit heb ik dus nog nooit meegemaakt.

Relais bij het schutbord los gehaald (wat abel zei :worship: )
Contacten door gemeten en relais getest

-relais was goed
-hoofdstroom was goed
-stuurstroom ook.

Alleen zat in de connector (waar je het relais in stopt) een draad verkeerd. Me helemaal dood lopen zoeken! Dus deze omgewisseld en pats boem bougies gingen vonken en de brandstofpomp kwam weer tot leven.

Daarna compressie gemeten (overal 0 bar)
Bleek dat de kleppen allemaal verkeerd stonden. De vorige eigenaar had de koppakking vervangen alleen niet de kleppen gesteld. Na het stellen van de kleppen startte hij na bijna zes jaar stilstand in drie omwentelingen en liep gelijk mooi stationair.

Nu de rest afbouwen en laten spuiten en dan weer een meeting opzoeken (D) [/b]
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

(Y) super!
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Weet iemand wat een nieuwe handremkabel voor een gtt kost?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

weinig

is gewoon te koop bij de brezan oid. vernieuw ze allebij anders heb je toch lengteverschil. zoiets wil je toch ook niet gebruikt hebben?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Waarom niet, ben niet van plan handrembochten te gaan maken. Goed is goed. Maar bij de brezan zullen ze wel niet teveel kosten.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik zou ook voor nieuw gaan. Je weet niet goed hoe het er binnenin uitziet bij een gebruikte. Komt er vocht in dan begint de ellende
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Een oude krijg je ook bijna niet meer verwijderd uit de remklauw, dus dat wordt sowiezo al niks.

Nieuw is de way to go :smile:

€20 ex per stuk via Partsbase.nl, dus zal bij Brezan niet veel schelen denk ik (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Zo even een update..

- Nieuwe remkabels gemonteerd
- auto torsie as verlaagd achter.. Dit was bijna niet te doen (draadeind brak af en andere perikelen), maar uiteindelijk is het me toch gelukt.
- koni verstelbare schokdempers gemonteerd

Alleen nu ik rij met mijn gtt, krijg ik hem wel stationair afgesteld als hij stil staat, maar zodra ik ga rijden valt deze uit. Bij het spruitstuk lekt hij niet want daar zit een nieuwe pakking op. vacuümslang naar de remmerij zit goed gemonteerd en heb de andere aansluiting (t.b.v. het carterontluchten) afgedopt. Heeft iemand iedeeën voor me? Carberateur heb ik ook al verwisseld.

Oja en heeft iemand nog een siliconenslang met dumpvalve aansluiting voor me?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

het moet een lek onder de gasklep zijn, anders valt hij op dat moment niet uit. dus zorgvuldig zoeken eventueel met remreiniger spuiten, als hij dat naar binnen zuigt valt de motor uit. Het kan zijn: slang naar de rembekrachtiger, rembekrachtiger zelf, spruitstuk pakking, carburateur pakking, slangetje naar de ontsteking/dumpvalve of de uitlaatgas recirculatie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

terugslagklepjes achter op spruitstuk die vuil zijn en open blijven staan?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Abel schreef:het moet een lek onder de gasklep zijn, anders valt hij op dat moment niet uit. dus zorgvuldig zoeken eventueel met remreiniger spuiten, als hij dat naar binnen zuigt valt de motor uit. Het kan zijn: slang naar de rembekrachtiger, rembekrachtiger zelf, spruitstuk pakking, carburateur pakking, slangetje naar de ontsteking/dumpvalve of de uitlaatgas recirculatie
Oke ik kan de slang naar de rembekrachter nog proberen. Heb het trucje met remreiniger ook al geprobeerd, had geen invloed.

Alleen vraag ik me nu af of ik de uitlaatgasrecirculatie goed op aangesloten.

Ik heb alle slangen (kleppendeksel, vanuit het onderblok, en vanaf het inlaatspruitstuk met elkaar verbonden en hier ook een klein filtertje op aangesloten). Uiteraard zit in de slang vanaf het inlaatspruitstuk een soort van asje die deze slang vernauwd. Heb ik dit goed aangesloten?

Nu heb ik een andere storing, de motor schommelt steeds in zijn toeren en als ik rij houdt hij in en lijkt het alsof ik geen benzine krijg. Komt iemand dit bekend voor?

Heb al een nieuw revisieset voor mijn carberateur besteld, denk dat dat wel wonderen doet.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

mark 5t schreef:terugslagklepjes achter op spruitstuk die vuil zijn en open blijven staan?
Ho wacht even, alletwee de slangen moeten dus voorzien zijn van een terugslagklep?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

effe uit mijn hoofd zitten er 2 van die grote slangnippels achterop je inlaatspruitstuk.

beide hebben dacht ik van die klepjes maar ben niet 100% zeker meer is al zo lang geleden.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

jazeker moeten daar klepjes in, die werken allebei op vacuüm in het spruitstuk,

de onderdruk zuigt carter damp in het spruitstuk, die olie dampen verbranden dan. Overdruk in je carter wil je nooit meemaken!!
Overal heb je dan olie dat uit je peilstok is gespoten...

Die zelfde vacuüm zorgt ook voor de rembekrachtiger.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Abel schreef:jazeker moeten daar klepjes in, die werken allebei op vacuüm in het spruitstuk,

de onderdruk zuigt carter damp in het spruitstuk, die olie dampen verbranden dan. Overdruk in je carter wil je nooit meemaken!!
Overal heb je dan olie dat uit je peilstok is gespoten...

Die zelfde vacuüm zorgt ook voor de rembekrachtiger.
Abel schreef:http://www.megafileupload.com/en/file/4 ... e-zip.html

dit een standaard en een coupe uitvoering kijk maar naar blad 5
ik heb echt het idee dat je daar een fout maakt met die ventilatie!

check die kleppen achter op het spruitstuk. slang er op, blazen kan, zuigen niet!
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die klepjes zitten er in om geen turbodruk in je rembooster te krijgen
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

turbo druk onder de zuigers is ook niet leuk mark :D
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

nog een paar weken dan wordt ie gespoten. :smoke:
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/a5d50 ... 3c6292.jpg[/img]
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

En van de week heeft Emil de auto op gehaald. Emil gaat hem nog strak maken en dan wordt hij weer blauw. Vakman die Emil! :worship:
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/897a0 ... fa031b.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/206a3 ... 24f4c9.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/aa0ca ... b3f2c8.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/8b627 ... b74adb.jpg[/img]
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wordt de 5 nog verder uit elkaar gehaald of ga je em zo laten spuiten? Mooier resultaat is toch al je wat meer demonteerd
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wat was het kenteken ook alweer?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Het is de YH-65-FT
Is dat zo Wouter? ik dacht dat je dan sneller kleurverschil variatie in het verloop van de nevel krijgt!?
Maar Emil heeft vast het antwoord voor je. Het resultaat mag er wezen, vanavond krijg ik hem weer terug (Y)

[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/05127 ... e4177a.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/972b3 ... 581f45.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/d906e ... f71d8f.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/87e32 ... 719ea5.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/bf98a ... 14a636.jpg[/img]
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/fb880 ... ea92ae.jpg[/img]
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ziet er zo goed uit....
Er is maar 1 nadeel...... ;-)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Nadelen ken ik niet. Is idd straks geworden de auto loopt ook al etc. dus alleen ramen, skirts en dergelijke monteren.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Jochem wel 449......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Ja zeker wel.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
emil
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 17 jan 2010 19:50
Locatie: zeewolde flevoland

Hoop dat je er blij mee bent .
Maar dat zal wel.en mocht je hulp nodig hebben met op bouwen dan hoor ik het wel
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Waar blijven die foto's :foto: :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Jaa een vraagje. Hoe loopt de elektra naar de stadslichten. Heb er namelijk geen spanning op. Dim en groot licht doet het wel gewoon. Het gaat om de voorzijde.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie