projectje megane 2 grand tour

Vertel hier alles over je project.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

rijd er niet meer mee sinds die raar doet.

uitlaat kant heeft geen speling inlaat kant heb ik nog niet gekeken omdat de fransen het lekker moeilijk bereikbaar hebben gemaakt
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

met de juiste tools de inlaat kant gekeken en gevoeld,
iets wat speling en een soort knak geluidje

stiekum toch het asje gebroken ben ik bang voor
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Goed adresje voor turbo revisie is ETTeindhoven.nl . Veel tevreden klanten en een dito service.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

mail gestuurd naar eindhoven, dank je voor de tip
ik heb c&c turbo ook gemailt
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

kan iemand een nummer van de turbo opzoeken in het wel bekende prog van renault,

dank u
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

turbo vervangen voor 1 de gereviseerd is, nu het volgende,

turbo fluit als een idioot en dump valve blaast niet af
rara wat kan het probleem zijn?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

losse slang?

geplofte IC?

heb je wel power?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

power wel maar blaast niet af.
vindt het alleen een erg naar geluid
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

alles goed overgezet? blanking plate los? even goed kijken en eventueel los halen en opnieuw vast zetten. Intercooler lek? want er moet natuurlijk ook een reden zijn geweest dat de oude turbo stuk ging!
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

oude turbo was de as heel alleen busje aan de lucht inlaat kant zat speling op daadoor kapot gegaan.

aan de slangen is niets te zien,

turbo maakt een jankend geluid en af en toe met verhoogd toerental piept deze.

zal proberen om filmpje te maken.
blankingplate zit erop lijkt mij dat je daar niets aan verkeerd kan doen.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

na 2 x een gerviseerde turbo kapot te hebben maar ff een andere gezocht.
de 1ste was direct naar de goden en de 2de na 100 km.
prutsers waren de o-ring vergeten waardoor die in overspeed ging en het moertje eraf is geschoten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

okay hun fout dus, duur lesje
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

gewoon mijn geld terug gekregen dus das dan weer lekker.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zolang je verder geen motorschade hebt opgelopen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

gelukkig niet, loopt nog als een zonnetje als er een turbo op zit.

moet wel weer olie verversen
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

nieuwe turbo zit er weer op en ruim 500 km verder brand nu het motor management lampje geel, bobines gecheckt en die zijn goed bij eriut trek reageert de motor.
wat zou het kunnen zijn?
motor loopt verder gewoon
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

bougies?
Lamda?
nokkenas sensor?
loop die dan ook slecht?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Stekkertje vergeten ergens bij het monteren? In zo'n geval zou een universele OBD uitlezer ideaal zijn :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

koop zo'n universele odbII dongle, die heten op Ebay elm327. Die heb je al voor onder de 10 euro, en als je handig bent met usenet, dan kun je wel een Torque pro(die installeer je op een android apparaat met bleutooth) vinden. dan lees je zo je ecu uit en kan je hem ook resetten

http://www.ebay.nl/itm/Mini-ELM327-Blue ... 5aef84bf5c


https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=nl
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

storingen gereset blijven weg
tis en blijft een renault

ga die obd is ff checken want das toch best handig als je gewoon zelf kan uitlezen
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

en wat waren de storingen dan die erin zaten?
Trust me. I know what I'm doing.
ramon16V
Berichten: 340
Lid geworden op: zo 17 mar 2002 0:00
Contacteer:

penbobines maar dat wist ik want die heb ik los gehad.
lambda sonde(kat vervangende pijp) en de wel bekende sleep ring
Plaats reactie