rijd er niet meer mee sinds die raar doet.
uitlaat kant heeft geen speling inlaat kant heb ik nog niet gekeken omdat de fransen het lekker moeilijk bereikbaar hebben gemaakt
projectje megane 2 grand tour
met de juiste tools de inlaat kant gekeken en gevoeld,
iets wat speling en een soort knak geluidje
stiekum toch het asje gebroken ben ik bang voor
iets wat speling en een soort knak geluidje
stiekum toch het asje gebroken ben ik bang voor
mail gestuurd naar eindhoven, dank je voor de tip
ik heb c&c turbo ook gemailt
ik heb c&c turbo ook gemailt
kan iemand een nummer van de turbo opzoeken in het wel bekende prog van renault,
dank u
dank u
turbo vervangen voor 1 de gereviseerd is, nu het volgende,
turbo fluit als een idioot en dump valve blaast niet af
rara wat kan het probleem zijn?
turbo fluit als een idioot en dump valve blaast niet af
rara wat kan het probleem zijn?
losse slang?
geplofte IC?
heb je wel power?
geplofte IC?
heb je wel power?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
power wel maar blaast niet af.
vindt het alleen een erg naar geluid
vindt het alleen een erg naar geluid
oude turbo was de as heel alleen busje aan de lucht inlaat kant zat speling op daadoor kapot gegaan.
aan de slangen is niets te zien,
turbo maakt een jankend geluid en af en toe met verhoogd toerental piept deze.
zal proberen om filmpje te maken.
blankingplate zit erop lijkt mij dat je daar niets aan verkeerd kan doen.
aan de slangen is niets te zien,
turbo maakt een jankend geluid en af en toe met verhoogd toerental piept deze.
zal proberen om filmpje te maken.
blankingplate zit erop lijkt mij dat je daar niets aan verkeerd kan doen.
na 2 x een gerviseerde turbo kapot te hebben maar ff een andere gezocht.
de 1ste was direct naar de goden en de 2de na 100 km.
prutsers waren de o-ring vergeten waardoor die in overspeed ging en het moertje eraf is geschoten
de 1ste was direct naar de goden en de 2de na 100 km.
prutsers waren de o-ring vergeten waardoor die in overspeed ging en het moertje eraf is geschoten
gewoon mijn geld terug gekregen dus das dan weer lekker.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zolang je verder geen motorschade hebt opgelopen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
gelukkig niet, loopt nog als een zonnetje als er een turbo op zit.
moet wel weer olie verversen
moet wel weer olie verversen
nieuwe turbo zit er weer op en ruim 500 km verder brand nu het motor management lampje geel, bobines gecheckt en die zijn goed bij eriut trek reageert de motor.
wat zou het kunnen zijn?
motor loopt verder gewoon
wat zou het kunnen zijn?
motor loopt verder gewoon
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Stekkertje vergeten ergens bij het monteren? In zo'n geval zou een universele OBD uitlezer ideaal zijn 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
koop zo'n universele odbII dongle, die heten op Ebay elm327. Die heb je al voor onder de 10 euro, en als je handig bent met usenet, dan kun je wel een Torque pro(die installeer je op een android apparaat met bleutooth) vinden. dan lees je zo je ecu uit en kan je hem ook resetten
http://www.ebay.nl/itm/Mini-ELM327-Blue ... 5aef84bf5c
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=nl
http://www.ebay.nl/itm/Mini-ELM327-Blue ... 5aef84bf5c
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=nl
storingen gereset blijven weg
tis en blijft een renault
ga die obd is ff checken want das toch best handig als je gewoon zelf kan uitlezen
tis en blijft een renault
ga die obd is ff checken want das toch best handig als je gewoon zelf kan uitlezen
penbobines maar dat wist ik want die heb ik los gehad.
lambda sonde(kat vervangende pijp) en de wel bekende sleep ring
lambda sonde(kat vervangende pijp) en de wel bekende sleep ring