[Basjan] Clio 16v Ombouw
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Gaaf project zeg doet mij denken aan mijn Clio S tijdperk



de blauwe is als nieuw, zeer bertrouwbaar !
en tadaa de 1.8 16v
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEDSRTX7.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VXB7R6VO.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VHIFMOB7.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQQMNBWZ.jpg[/img]
en tadaa de 1.8 16v
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEDSRTX7.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VXB7R6VO.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VHIFMOB7.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RQQMNBWZ.jpg[/img]
en er zijn vorderingen met de 1.8 16v, het motorblok is vrij van alle kabels, het voordeel is dat alles met stekkers zit dus ik hoef straks alleen maar de computer, de accu en nog 2 andere stekkers, welke naar binnen gaan aan te sluiten, scheelt een hoop werk. overigens heb ik uitgevonden hoe het zit met de stuurbekrachtiging, stuurbekrachtigingsreservoir, thermosstaat en een complete (originele) koppelingsset zijn onderweg.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBAFCRN4.jpg[/img]
verder is het dashboard eruit en heb ik de kabelboom binnen er ook uit gehaald, ongeschonden, het aftermarket alarm wat er in zat er tussenuit gehaald en voila men heeft weer een originele kabelboom.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXR8WNM6.jpg[/img]
en er is nog veel onderweg maar alvast een voorproefje welke onderdelen er al binnen zijn
- complete pakkingset
- verchroomd kleppen deksel
- thermosstaat
- valeo complete koppelingsset
- kopbouten
- kvs reservoir
- nieuwe f16 i.e. sticker
- wiechers veerpootbrug
- en ik kon het niet laten, nog een 'my engine donor' sticker
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MNUKD6CR.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XPZRQATW.jpg[/img]
de vorderingen :
blokkie is er uit en nu wordt het de hoogste tijd om deze klaar te maken
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWDGVRKR.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MRBHJIOC.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXY3X64S.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KR6QGYKE.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRMBA6IL.jpg[/img]
verder ben ik nog eventjes bij martijn kool langsgereden om het setje schijven, race remblokken en wiellagers voor de achteras op te halen.
een dezer dagen komen ook nog brembo geventileerde schijven voor de vooras binnen en een setje bougiekabels.
en heb vanmiddag ook nog even de handen uit de mauwen gestoken in de blauwe, wat mijn wens altijd nog was, waren de achterraampjes die open konden en ja die zaten logischerwijs wel op de 16v. zo gezegd zo gedaan, raampjes overgezet. had roest verwacht onder de rubbers van de blauwe maar tot mijn grote verbazing was deze knetter hard !
plaatjes bij de praatjes :
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WFK8EC6.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OAYOUW3X.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LA66PISQ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-V6VEZ3DW.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYXRLR7W.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YBAFCRN4.jpg[/img]
verder is het dashboard eruit en heb ik de kabelboom binnen er ook uit gehaald, ongeschonden, het aftermarket alarm wat er in zat er tussenuit gehaald en voila men heeft weer een originele kabelboom.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZXR8WNM6.jpg[/img]
en er is nog veel onderweg maar alvast een voorproefje welke onderdelen er al binnen zijn
- complete pakkingset
- verchroomd kleppen deksel
- thermosstaat
- valeo complete koppelingsset
- kopbouten
- kvs reservoir
- nieuwe f16 i.e. sticker
- wiechers veerpootbrug
- en ik kon het niet laten, nog een 'my engine donor' sticker
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MNUKD6CR.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XPZRQATW.jpg[/img]
de vorderingen :
blokkie is er uit en nu wordt het de hoogste tijd om deze klaar te maken
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWDGVRKR.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-MRBHJIOC.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-FXY3X64S.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KR6QGYKE.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-XRMBA6IL.jpg[/img]
verder ben ik nog eventjes bij martijn kool langsgereden om het setje schijven, race remblokken en wiellagers voor de achteras op te halen.
een dezer dagen komen ook nog brembo geventileerde schijven voor de vooras binnen en een setje bougiekabels.
en heb vanmiddag ook nog even de handen uit de mauwen gestoken in de blauwe, wat mijn wens altijd nog was, waren de achterraampjes die open konden en ja die zaten logischerwijs wel op de 16v. zo gezegd zo gedaan, raampjes overgezet. had roest verwacht onder de rubbers van de blauwe maar tot mijn grote verbazing was deze knetter hard !

plaatjes bij de praatjes :
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6WFK8EC6.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-OAYOUW3X.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LA66PISQ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-V6VEZ3DW.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZYXRLR7W.jpg[/img]
en dan ook nieuwe drijfstangboutjes. Lagers koop je voor 50 euro bij revisiebedrijf. Moet type met lipje zijn. Ik kan vanavond wel het typenummer opzoeken. Boutjes (origineel) zijn ca 20 euro (8 stuks) of je koopt bouten van ARP 100 euro (sterker en 3 keer te hergebruiken)Abel schreef:vergeet je drijfstang lagers niet!! als je die vergeet met een koppakking wissel dan kan het zomaar zijn dat je drijfstang lagers er uit lopen
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ik geloof er niets van dat je die originele niet opnieuw zou kunnen gebruiken. de meeste kracht komt van boven en heeft niets met die boutjes te maken. die hebben alleen erg te leiden als je hele hoge toeren vaak draait en zouden dus in een straat auto (bijna)nooit breken. Ik heb het nog nooit gehoord en het is ook nog nooit op deze site voorbij gekomen dat een drijfstang boutje de geest heeft gegeven in wat voor motor dan ook.jacques schreef:en dan ook nieuwe drijfstangboutjes. Lagers koop je voor 50 euro bij revisiebedrijf. Moet type met lipje zijn. Ik kan vanavond wel het typenummer opzoeken. Boutjes (origineel) zijn ca 20 euro (8 stuks) of je koopt bouten van ARP 100 euro (sterker en 3 keer te hergebruiken)Abel schreef:vergeet je drijfstang lagers niet!! als je die vergeet met een koppakking wissel dan kan het zomaar zijn dat je drijfstang lagers er uit lopen
maar voor 20 euro wie doet je wat....
BartV heeft er een keer een artikel over geschreven. Het komt er op neer als je heel veel kilometers met een F7P hebt gereden en je vervangt je koppakking, dat in no time je drijfstanglagers eruit liggen. Er zijn nog wel foto's van o.a. Renault1916v waar je bijna versleten lagerschalen kunt zien. Lagerschalen met lipje kopen, merk FM / Glyco, bestelnummer 71-4311/4 STD. Drijstangbouten moet je vervangen. KOOP GEEN LAGERSCHALEN BIJ DE RENAULT DEALER. Daar zit geen lipje aan en die gaan meedraaien en dat betekend einde krukas.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Relatie koppakking-drijfstanglagers heeft niets met elkaar te maken inderdaad, relatie kop-laten-vlakken-bij-vervangen-koppakking wel. aangezien de compressieverhouding dan hoger wordt.GerryTT schreef:Ik snap de relatie koppakking-drijfstanglagers niet?
Heeft toch niets met elkaar te maken?
Heb het zelf nog nooit mee gemaakt. ik reed de lagers er altijd met gemak uit zonder de kop te laten vlakken.

http://www.easycarparts.nl/renault/clio ... stanglager
welke van de 3 moet ik hebben, zie er een met bepaalde overmaat, wat houd dit in ?
welke van de 3 moet ik hebben, zie er een met bepaalde overmaat, wat houd dit in ?
Ik haal altijd een setje bij zomer motoren revisie in holten.
twee jaar geleden bij revisiebedrijf in Haarlem 46 euro voor de drijfstanglagers (8 schalen). Je kunt ook een setje bij Patric Biggelaar bestellen. Je moet waarschijnlijk STD hebben. Even de kruktap opmeten met de schuifmaat. Edit: De engelse webside heeft het over een set lagerschalen voor een drijfstang voor 10 Pond. Dan kun je beter je spullen hier halen.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
zo, heb het blokkie eventjes thuis gehaald, nog steeds geen spijt van de italiaanse import, wat een handig ding !
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMEH64K7.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KU33JZXJ.jpg[/img]
toen kwam de postbode ook nog even langs met mijn remschijven voor de voorkant
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVDP7QHE.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-76XBQVF3.jpg[/img]
En we zijn van start, begonnen met de bak er achterweg halen, en de nieuwe koppeling erin
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6OBGXIR.jpg[/img]
volgende stap, hele kop vrijmaken om te laten reviseren
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VO3NOR3K.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBISXGAC.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6HAOHSK.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKTOIMF6.jpg[/img]
Zo, ik heb net de kop opgehaald, en deze is super mooi gevlakt, erg tevreden over !
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-COJWCQ7X.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPDSZGOH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTWYDFVV.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFQWW3XS.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGG7WFDZ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJG4LYWA.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLPEPX6L.jpg[/img]
en dat was het weer even voor nu
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LMEH64K7.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KU33JZXJ.jpg[/img]
toen kwam de postbode ook nog even langs met mijn remschijven voor de voorkant
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVDP7QHE.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-76XBQVF3.jpg[/img]
En we zijn van start, begonnen met de bak er achterweg halen, en de nieuwe koppeling erin
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-A6OBGXIR.jpg[/img]
volgende stap, hele kop vrijmaken om te laten reviseren
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VO3NOR3K.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBISXGAC.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-K6HAOHSK.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SKTOIMF6.jpg[/img]
Zo, ik heb net de kop opgehaald, en deze is super mooi gevlakt, erg tevreden over !
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-COJWCQ7X.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPDSZGOH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTWYDFVV.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFQWW3XS.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SGG7WFDZ.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-RJG4LYWA.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-NLPEPX6L.jpg[/img]
en dat was het weer even voor nu
ff wat spuitwerk verricht
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HW7NL8WV.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRIGSCFW.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VBYVXNTT.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-HW7NL8WV.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-YRIGSCFW.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-VBYVXNTT.jpg[/img]
die inlaat ziet er wel leuk uit zo met dat black chrome look
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Even het topic aanvullen
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6OMOEBHT.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TG6H6MH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-43JEORTS.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4KGBKTSH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EI8OX4EY.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPM36G4S.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-47EIZISI.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TE3EVZHY.jpg[/img]
kooitje erin gezet (half dus alleen achterin) en even de Rsi Sideskirts gepast, binnenkort even in kleur spuiten, sideskirts blauw en de kooi wit of rood wat is mooier ?
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEFPARUB.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7SYKUKHC.jpg[/img]
na een tijdje stilte vanwege de vakantie, heb ik weer een aantal updates :
- U.S. Runninglights geinstalleerd
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JNM4SCNP.jpg[/img]
- En de sideskirts in kleur gespoten en gemonteerd
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XDXT8ZJ.jpg[/img]
verder vragen natuurlijk velen zich af wanneer het blok klaar is en deze erin komt. om een lang verhaal kort te maken, wil ik dit gerealiseerd hebben binnen afzienbare tijd van max 1 maand.
en dat was het weer even voor nu
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-6OMOEBHT.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TG6H6MH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-43JEORTS.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-4KGBKTSH.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-EI8OX4EY.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-IPM36G4S.jpg[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-47EIZISI.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-TE3EVZHY.jpg[/img]
kooitje erin gezet (half dus alleen achterin) en even de Rsi Sideskirts gepast, binnenkort even in kleur spuiten, sideskirts blauw en de kooi wit of rood wat is mooier ?
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEFPARUB.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7SYKUKHC.jpg[/img]
na een tijdje stilte vanwege de vakantie, heb ik weer een aantal updates :
- U.S. Runninglights geinstalleerd
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-JNM4SCNP.jpg[/img]
- En de sideskirts in kleur gespoten en gemonteerd
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-8XDXT8ZJ.jpg[/img]
verder vragen natuurlijk velen zich af wanneer het blok klaar is en deze erin komt. om een lang verhaal kort te maken, wil ik dit gerealiseerd hebben binnen afzienbare tijd van max 1 maand.
en dat was het weer even voor nu
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Wintervelgen project :
ik had nog een setje velgen liggen van de Rode 16v die onlangs naar de schroot is gegaan, de winter staat weer voor de deur dus dacht is even lekker knutselen met het volgende resultaat.
1 klaar, nog 3 te gaan.
Voor:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHML7TSE.jpg[/img]
Na:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LKSJZLPX.jpg[/img]
ik had nog een setje velgen liggen van de Rode 16v die onlangs naar de schroot is gegaan, de winter staat weer voor de deur dus dacht is even lekker knutselen met het volgende resultaat.
1 klaar, nog 3 te gaan.
Voor:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GHML7TSE.jpg[/img]
Na:
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LKSJZLPX.jpg[/img]
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Chique, Bas Jan!
Ik ben benieuwd hoe dat zal staan...
Persoonlijk zou ik er echt 195/45'ers onder leggen. Misschien niet voor de winter, maar wel voor de zomer. Meer grip en het ziet er ook wat mooier uit. Zeker als je bijvoorbeeld van die lekkere hoekige Toyo's neemt. Voor de winter is het misschien slimmer om juist iets minder breed rubber te nemen. Gezien het gewicht van de auto wordt het dan misschien meer een slee dan een auto.
Succes met het inbouwen van dat blok! Vergeet niet je remsysteem te updaten...

Persoonlijk zou ik er echt 195/45'ers onder leggen. Misschien niet voor de winter, maar wel voor de zomer. Meer grip en het ziet er ook wat mooier uit. Zeker als je bijvoorbeeld van die lekkere hoekige Toyo's neemt. Voor de winter is het misschien slimmer om juist iets minder breed rubber te nemen. Gezien het gewicht van de auto wordt het dan misschien meer een slee dan een auto.

Succes met het inbouwen van dat blok! Vergeet niet je remsysteem te updaten...

Hoofdreden is dat ik met die lenso's absoluut niet door het zout ga rijden.
Zit te denkennaan 175/50 -15 nog mooi iets getrokken op 7j
Zit te denkennaan 175/50 -15 nog mooi iets getrokken op 7j
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
Jazeker, om precies te zijn begin ik met de swap dinsdag 5 november, het is de bedoeling het oude blok er dan uit te hebben, en dan in het verloop van de week de rest inbouwen/ombouwen.
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GMMQEMZB.jpg[/img] [img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q66DFTER.jpg[/img]
Groet, Bas Jan.
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
'96 Clio I PH II, 1.2 mexx - '91 Clio I PH I, 1.8-16V - '95 Clio I PH II, 16V Ombouw project - '92 R19 16V PH II, Daily - '04 E87 BMW 118D
nice, nog mooier dan je chrome velgen imo.