ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Wie heeft er een gun over? Planning was de trein in te gaan om 15:30 richting Schiphol ivm vakantie Thailand. Maar er is dus een of andere !@#$% bij Wageningen voor de trein gesprongen.

twee opties: Via Den bosch, of weg laten brengen door schoonpa. Gaat de laatste worden denk ik.
Dit is dus serieus de laatste keer dat ik vertrouw op de trein. (ook al kan NS er weinig aan doen :~ )
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Ai, da's flink balen Adinsx. Hopelijk gaat de rest van de reis wel wat soepeler. Wij halen vanavond de 21 in elk geval op 8)
Fijne vakantie!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@tom,

waar vliegen jullie mee? Welke maatschappij?
Adinsx

@Willem-Jan
Daar ga ik vanuit ;)
Succes vanavond, en let vooral niet op het laswerk van de rolkooi of de verlagingstechniek (0)

@Gerald
Eva Air, en dan Elite Class geboekt. Entertainmentscherm voor de neus, internettoegang, net wat meer ruimte etc.

Overigens, inmiddels schoonpa gecharterd om ons weg te brengen. Toch maar weer terugvallen op de altijd betrouwbare vierwieler. (in dit geval een Altea 1.4 TSI overigens :lol:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Adinsx schreef: @Gerald
Eva Air, en dan Elite Class geboekt. Entertainmentscherm voor de neus, internettoegang, net wat meer ruimte etc.
Netjes, Niets mis met EVA air. Geniet er van. :smoke:
Adinsx

21:40 vliegen en al ff online ingecheckt gisteravond. Mocht eigenlijk niet van Holland International, maar ik kreeg de boekingscode van Eva Air na een belletje :p

In ieder geval maar een nachtje overslaan, want 14:30 Thailand-tijd landen we. Dan slaap ik tenminste die eerste nacht fatsoenlijk. :p

Kortgezegd, losballos. (0)
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Voor de heren die verstand hebben van computer dropveters.

Ik heb hier een voeding die ik buiten een PC om aan de praat wil zien te krijgen.

Merk ICO Electronics inc
type: ACE 840a

Wat ik er van begrijp wordt deze voeding normaal via het moederbord aan geschakeld. Maar wat ik van electro mee heb gekregen is niet genoeg om deze zonder moederbord aan de gang te krijgen.

iemand een idee? (I)

wel dit kunnen vinden, maar het wordt me nog niet duidelijk wat ik zou moeten doen om de stroom aan de gang te krijgen.

http://www.inovis-group.de/dokumente/29 ... 292519.pdf

Edit gevonden.
Zwart groene dropveters smaken het beste. :D
Daniël W.
Car: 5TL-T

Pin 13 en 14 doorverbinden ( groen met een zwarte massa) en aansluiten maar. .
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Daniël W. schreef:Pin 13 en 14 doorverbinden ( groen met een zwarte massa) en aansluiten maar. .
Bedankt Daniël (Y) Zo ver was ik net zelf ook al gekomen. ;-)
Daniël W.
Car: 5TL-T

Hehe super (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Heeft er iemand de meeting kalender voor komend seizoen al ergens gezien? Dan kan ik ook eens wat dingen in de agenda zetten ;-)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Ja die ja ;-) thx
Joost van der Hammen
Contacteer:

11 augustus nationale oldtimerfestival kan nog toegevoegd worden
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Joost van der Hammen schreef:11 augustus nationale oldtimerfestival kan nog toegevoegd worden
Ga ik doen (Y)
Adinsx

Kent iemand Marco Hoogendijk, service adviseur Stokman Alkmaar?
Kerel zit hier bij me in de groep tijdens een rondreis Thailand. Die kan me ff een partij kletsen. Gezellig dat wel, zeker inclusief een Belgische petrolhead als reisleider.

Ohja, groeten uit Phitsanulok Thailand
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Bij de Renault Dealer in Frankrijk hebben ze zo te zien eindelijk de leenauto eens vervangen :P Geen Renault 5 meer :P

In de zomer van 2010

[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... f2b264.jpg[/img]

Volgens Google maps :
[img]http://i142.photobucket.com/albums/r81/ ... a2c3de.jpg[/img]

Gelukkig nog wel een Service Express
Xabre
Car: 19 16V

schitterend dat soort dorps dealertjes met van die verlepte meuk die al 20 jaar stil staat enzo :worship:
Trust me. I know what I'm doing.
-jo-

een expres behoort al tot het "modern" spul. Bij mijn schoonouders in het dorp rijden de bakker en andere zelfstandigen nog dagelijks met de R4 rond :worship:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: , briljant dit.....als je dan weet wat voor eisen Renault hier aan een dealer stelt :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

ik weet nog wel dat destijds die mensen in dat garagebedrijf heel raar stonden te kijken dat ik zoveel intresse had in die 5 en Express. Al vonden ze die grijze 5 van mij wel heel leuk :P
Abel
Über-Spammer

zal vast wel met een volle accu in 1 keer starten!

:p dealer onderhouden he
Dolfijne5

Adinsx schreef:Kent iemand Marco Hoogendijk, service adviseur Stokman Alkmaar?
Misschien onbewust wel eens gezien.... :D
Haas
Car: Megane RS

Even een algemene vraag:

ik heb op dit moment een abo voor 25MB internet en digitale tv bij UPC. Ben hier op zich tevreden over, zij het dat de digitale tv-gids icm de opneemfunctie van de DVR niet altijd feilloos werkt en ik het wat prijzig vind (55eu per maand).
Afgelopen weekend rondgekeken naar alternatieven en daar kwam ik eigenlijk, mede dankzij de beperkte beschikbaarheid in deze wereldstad, al snel bij Telfort uit. Daar krijg ik voor min of meer hetzelfde pakket een betere prijs, namelijk 40eu per maand.

Nu hoor ik links en rechts niet al te beste verhalen over Telfort en dan met name over het TV deel; relatief veel storingen, blokkerig beeld, haperend geluid, enz.

Wat zijn jullie ervaringen?
UPC heeft me een 'aangepast' prijs-aanbod gedaan, waardoor ik alles bij elkaar opgeteld bij Telfort op jaarbasis 65eu goedkoper zou zijn.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Ik weet dat Telfort in de regio Amsterdam nog wel eens last heeft van storingen. Hoeveel, hoelang geen idee dat zou ik eens aan een collega moeten vragen.

Die heeft trouwens ook haar mobiele abbo voor de telefoon bij Telfort. Kreeg ze laatst een nota van ruim EUR 10.000,- van. Hadden ze een foutje gemaakt..... wel binnen 2 dagen teruggedraaid.
Mrtn
Car: R5GTT

zooo!! das wel even schrikken :lol:

bijna een maandsalaris :p
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer

Haas schreef:Even een algemene vraag:

ik heb op dit moment een abo voor 25MB internet en digitale tv bij UPC. Ben hier op zich tevreden over, zij het dat de digitale tv-gids icm de opneemfunctie van de DVR niet altijd feilloos werkt en ik het wat prijzig vind (55eu per maand).
Afgelopen weekend rondgekeken naar alternatieven en daar kwam ik eigenlijk, mede dankzij de beperkte beschikbaarheid in deze wereldstad, al snel bij Telfort uit. Daar krijg ik voor min of meer hetzelfde pakket een betere prijs, namelijk 40eu per maand.

Nu hoor ik links en rechts niet al te beste verhalen over Telfort en dan met name over het TV deel; relatief veel storingen, blokkerig beeld, haperend geluid, enz.

Wat zijn jullie ervaringen?
UPC heeft me een 'aangepast' prijs-aanbod gedaan, waardoor ik alles bij elkaar opgeteld bij Telfort op jaarbasis 65eu goedkoper zou zijn.
Tv kijken via DSL is qua kwaliteit minder als via kabel. bandbreedte is gewoon een stuk smaller en de maximale snelheid van Dsl haal je nooit. ook al heb je een 20Mbit verbinding, dat kan namelijk niet eens en is maximaal 18Mbit en die zul je hoogs zelden halen(nooit), en over die zelfde lijn gaat dus ook Je TV, vanwege die lagere bandbreedte wordt de bitrate van HD materiaal erg geknepen en heb je wel de resolutie maar niet de juist kwaliteit. tele2 is hier het ergs mee.

mijn optiek als je zo beperkt bent, verhuizen :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

hahaha... :)

Ik heb Haasje er al van kunnen overtuigen dat ie bij UPC moet blijven! (Y) Met dezelfde argumenten als jij aanhaalt, onder andere. HD via DSL haalt het gewoon echt niet bij kabel. Daarbij is de gegarandeerde bandbreedte bij consumenten-ADSL echt belabberd. Vaak 1 op 25 overbooking of zelfs nog hoger!
PaulM

naast dat ik alleen Digitenne heb om tv te kijken zal ik daar geen uitspraken over doen ;) maar heb wel internet via de kabel van Telfort en daar ansich geen issue's mee, misschien in 5 jaar tijd 1x paar uur geen internet gehad.
Merijn
Über-Spammer

Telfort en kabel strookt niet... :) Kabel is in Nijmegen gewoon UPC. Telfort maakt gebruik van DSL.

Ik heb in 9 jaar Telfort ook geen noemenswaardige problemen gehad met Internet. Televisie is wel een ander verhaal... Niet zozeer de storingen, maar gewoon de beeldkwaliteit.

Digitenne is echt te erg voor woorden! :) Maar ik geloof dat jij nog een beeldbuis hebt, in plaats van een plasma of LCD. Dan merk je daar niet zoveel van, denk ik.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Wij hebben hier niks anders dan digitenne of schotel, en zelfs volgens de kpn geen digitenne, perfect beeld hoor, nadeel aantal zenders
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
PaulM

tja kost niet veel en hou me niet echt bezig met moderne tv's etc. Als dit kreng is overleden komt er wel een mooie set incl dolby surround etc. :beer:
Merijn
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:Wij hebben hier niks anders dan digitenne of schotel, en zelfs volgens de kpn geen digitenne, perfect beeld hoor, nadeel aantal zenders
Perfect beeld?? Heb je nog een kleine tv staan? :) Het is echt niet om aan te zien, op moment dat je tv van 80 cm of groter hebt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het gebrek aan HD zender. :P Als je dat eenmaal hebt, kun je maar moeilijk terug.
Haas
Car: Megane RS

Zoals merijn al aangeeft.... ik heb besloten bij UPC te blijven. Vind het nog steeds meer dan genoeg geld, maar er is weinig competitief alternatief helaas... :)

Dank voor jullie opmerkingen (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Merijn schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:Wij hebben hier niks anders dan digitenne of schotel, en zelfs volgens de kpn geen digitenne, perfect beeld hoor, nadeel aantal zenders
Perfect beeld?? Heb je nog een kleine tv staan? :) Het is echt niet om aan te zien, op moment dat je tv van 80 cm of groter hebt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het gebrek aan HD zender. :P Als je dat eenmaal hebt, kun je maar moeilijk terug.
137cm groot genoeg, gewoon haarscherp beeld hoor.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie