Jan 's Renault 5 gt turbo Blue Sport Loopt eindelijk weer!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

DennisT schreef:Die strips kosten iets van 65 euro geloof ik hoor! Per stuk!
Bij Renault gaan de prijzen alleen in de plus Rudo (0)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Zo goedemiddag allemaal, even stof van dit topic afblazen en enkele vorderingen op te biechten.

De auto is na 1,5 jaar dood stil te hebben gestaan nu bijna klaar om te spuiten. Onlangs heb ik nieuwe remleidingen gemonteerd en is er een andere turbo opgezet inclusief flenzen en passend gemaakt uitlaatsysteem.

Nu zoek ik nog een carberateur ! IEMAND?

[img]http://img812.imageshack.us/img812/6081 ... 165739.jpg[/img]

[img]http://img801.imageshack.us/img801/7341 ... 165757.jpg[/img]

Dit was wel even een klusje, maar goed resultaat.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Zo'n flens is ook een oplossing :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

hou er rekening mee dal je de turbo goed ondersteund anders is zo je uitlaatspruitstuk gescheurd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

precies, net wat Joost zegt.

Maak een steun tussen de bak en de turbo, anders heb je echt een gescheurd spruitstuk.

Wat voor turbo is het?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Zo te zien aan de flens een TD04.
Had ik ook op mijn clio turbo, deed het goed op een 1.8.
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Ja moet de steun inderdaad nog maken, komt ook aanzienlijk meer kracht op het uitlaatspruitstuk zonder. Is een TD04 inderdaad, al wel is op een GTT gezet deed het super.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

td o4 als in van een turbo diesel?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

mark 5t schreef:td o4 als in van een turbo diesel?
Waarschijnlijk subaru wrx TD04L
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Het is een Mitsubishi turbo, gebruikt op allerlei verschillende auto's.
Een Mitsubishi tubo wordt doorgaans beschouwd als beter en degelijker dan een Garrett.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

meer specs bekend van dit ding?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

had toch ook op je toen destijdse circuit gtt gezeten??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Klopt ja! alleen toen draaide ik veel te veel druk. Dat blok ligt hier nog steeds weg te huilen;). TD-04 van een subaru impreza inderdaad! Spoelt rond de 2500 tot 3000 toeren op.

Vroeger was een carberateur krijgen wel iets makkelijker!? Zijn ze opgegeten ofzo?
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Je wilt een groep A carb, zie hier!

http://link.marktplaats.nl/648812527
emil
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 17 jan 2010 19:50
Locatie: zeewolde flevoland

Daar zit bij mij aluminium pakking tussen
emil
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 17 jan 2010 19:50
Locatie: zeewolde flevoland

Daar zit bij mij aluminium pakking tussen
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Die advertentie van Willeon is een goeie kerel! Levert heelvele renault 5 spullentjes! :smile:
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

paratroeper schreef:Die advertentie van Willeon is een goeie kerel! Levert heelvele renault 5 spullentjes! :smile:
Dat is Nick toch?
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Weet niet precies hoe hij heet. Binnekort ga ik eens langs voor een pallet onderdelen :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Op dat forum zit ik ook :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Damn, die advertentie had ik nog nooit gezien. Moet daar ook maar eens gan informeren. Kijken of daar nog wat fatsoenlijks te vinden is :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Is inderdaad Nick, bedankt voor de info ken hem ook nog van eerder.
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Kan iemand mij vertellen waar ik een ombouwset voor een carberateur kan bestellen? (groep a)

En ik snap trouwens ook niet waarom niemand hier heeft uitgezocht hoe zo'n carberateur om te bouwen, want als ik nu mijn standaard carberateur laat ombouwen ben ik 150 euro kwijt! |:

Dus kan iemand mij verder helpen?

Danku!
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die zijn niet te bestellen... :) Dat is 'handwerk'.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zo moeilijk is het niet. Venturi (laten) vergroten, sproeiers veranderen en eventueel de chokeklep verwijderen. Thats it. Daarna de juiste afstelling vinden is veel moeilijker... :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En dan nog is het de vraag of het wel écht zoveel oplevert! Een originele group A carburateur, zoals die op de race/rally auto's is gebruikt, is wel iets anders dan een aangepaste standaard carburateur, heb ik begrepen.

Hoeveel druk ga je draaien? Da's ook wel van belang om te weten, alvorens je je carb gaat aanpassen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Merijn schreef:En dan nog is het de vraag of het wel écht zoveel oplevert! Een originele group A carburateur, zoals die op de race/rally auto's is gebruikt, is wel iets anders dan een aangepaste standaard carburateur, heb ik begrepen.

Hoeveel druk ga je draaien? Da's ook wel van belang om te weten, alvorens je je carb gaat aanpassen.
als het goed is is een groep a carburateur een aangepaste r11 turbo carburateur uit mijn hoofd. Die zijn iedergeval nooit fabrieks matig gemaakt en zijn dus altijd aahgepaste orginele. Ik heb op rtoc wel eens een schema gezien wat de precieze ombouw was, maar venturie maximaal vergroten naar 28.5 en de sproeiers aanpassen somt het wel op eigenlijk.

Spoeiers moet je toch eigelijk bij een aangepaste druk zo veranderen dat die voor jou setup goed is.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb m'n venturi eruit gehaald, en uit gedraaid tot 27,5mm (de wanddikte is dan op sommige plaatsen bijna 0 :D ).
Je kunt ze ook op EBAY vinden.
Met een grotere venturi heb je iig. een grotere hoofdsproeier nodig +/- 1,50mm.
Mijn setup is nu:
Venturi 27,5mm
Hoofdsproeier 1,45mm
Air Correct. 1,00mm
2nd stage 1,40mm
In DIT topic staat een hoop meer.
Hoofdsproeiers kun je kopen op de paruzzi (kever) site, de solex sproeiers daar passen niet alleen in een kever, maar ook in 'n 5je :p LINK
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Bedankt iedereen voor de reacties! Draaien kan ik zelf, dus dat komt goed! Wil op 0,8 bar druk gaan draaien. Maar eerst maar even afwachten tot mijn carberateurs uit België arriveren!
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Voor 0,8 bar is een group A m.i. nutteloos. Dat kan een standaard carb ook wel gewoon aan.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tot 1,2 Bar is er eigenlijk niks aan de hand met een standaard carburateur... Uiteraard moet de sproeierbezetting wel aangepast worden.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Met 0,8 of 1,2 bar kan er ook meer lucht door een 27,5mm dan een 25mm opening, anders had ik vroeger nooit een grotere carb op m'n (atmosferische) brommertje hoeven te schroeven :D.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@jan,

waarom wil je op 0.8 bar gaan rijden terwijl je er wel een grotere turbo op zet? De grotere turbo icm met een groep A zou je juist meer druk moeten kunnen gaan draaien.

Als ie op 0.8bar blijft staan kan je netzogoed voor standaard spul gaan in mijn ogen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

omdat Jan misschien nadenkt ? Meer vermogen met minder druk, komt enkel de levensduur ten goede. (Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie