Twingo JK

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Er zat toch een bedrijf in Groningen, dat stalen koppakkingen maakt. Dis is een keer ter sprake gekomen in het topic van Tutuur, toen hij de koppakking van de F7R eruit blies. Misschien deze http://www.wilmink.nl/techniek/
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ben ook wel benieuwd naar de oorzaak inderdaad...zoiets blaas je er normaal gesproken niet zomaar uit. Pingelsensor heeft dit blok ook wel gewoon neem ik aan, die zal ook wel gebruikt worden door je KMS systeem?

Maar koelwater alleen naar buiten dus hopelijk?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Wordt de druk in je koelsysteem niet te hoog? (en ik bedoel niet door lekkage vanuit de cilinders)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

correctie: timing valt wel mee. is eigenlijk best wel conservatief boven de 100kpa

pingelsensor staat wel ingeprogrammeerd maar de waarden voor het aanpassen van de timing staan niet ingevuld dus dan doet ie natuurlijk vrij weinig.

heb je het blok al open liggen? dan kun je snel genoeg zien of het door pingelen is gekomen.

Wilmink levert koppakkingen, maakt ze niet...
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dies goed ovaal.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dat hoort zo.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok wist ik niet was eerste oogopslag
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Een koppakking gaat er niet zo maar uit. En een sterkere koppakking is dan dus ook niet de oplossing.

Ik gebruik zelf originele koppakkingen omdat ik die liever vervang dan lagers oid. Ik had ook een kms systeem en bij mij zat er geen pingelsensor op.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Turbo draait op standaard turbo druk toch?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

In al die jaren dat ik met aangepakte motoren rondkachel is er nog nooit een stalen koppakking gebruikt, steeds de std items. Ik val waarschijnlijk in herhaling maar wanneer een koppakking erdoor gaat zit er gewoon iets fout in de mapping. Ik vind het een gaaf project maar wederom gezeik met of door een std alone managment. Waarschijnlijk gaat Arthur nu weer roepen en histerisch doen maar de praktijkcijfers zijn duidelijk, overal waar een std alone aan te pas komt loopt fout of loopt helemaal niet.

ps: ik denk dat Florus in de maandagochtend-sarcasme-modus vertoeft.

edit: kan je even een foto posten van cilinder 2 & 3 ? Het is alsof er pingelschade op cilinderrand en zuiger zit maar ben niet zeker.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik hou de eer aan mezelf Jo ;-)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Het is gewoon een praktijk gericht antwoord, gebaseerd op voorbeelden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Misschien maar gewoon niet meer naar elkaar refereren? Het is zo nutteloos... (0)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Dat was niet eens het geval Shizzle. Het gaat om de std-alone projecten algemeen. Trouwens, die megane van Dirk Kuypers (met compressor) is ook helemaal in de vernieling gedraaid bij het mappen. 2 bougies weggesmolten was het verdict en die had hem zelfs weggebracht naar een "specialist" om hem af te stellen. Het gaat erom dat je verdomd goed moet weten waar je mee bezig bent om zelfs maar een basismap te maken. 1 parameter fout instellen kan fataal zijn. Van persoonlijke verwijzingen is geen sprake.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Helemaal mee eens, hoor! :) Het lijkt geen toeval te zijn dat de stand-alone setups toch vaker dan gemiddeld problemen opleveren. En niet zomaar wat kleine probleempjes... :(

Ik doel er meer op dat je zonder aanleiding Arthur betrekt in deze discussie... Terwijl we Tuurke toch allemaal goed genoeg kennen en daar toch zeer waarschijnlijk op gaat reageren. :P

Anyway, je punt is duidelijk. Hopelijk kan Jankees erachter komen wat de oorzaak is! (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

die fase ben ik allang voorbij hoor, ik weet en vind wat ik vind. Jo weet en vind wat hij vind.

helemaal niks mis mee toch, dat hij dan zulke opmerkingen gaat maken zegt meer over hem dan over mij :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En precies DIT wilde ik voorkomen... :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

jankees schreef:Ja ziet er inderdaad vreemd uit :smile: vind ik ook
en wat het nut is van deze rare vorm, er zit alleen maar een hoop afzetting in die uitsparingen
Omdat het niet zo hoort misschien....
Ronde zuiger, ronde bus cilinder maar een ovalepakking ?
lijkt mij dat de pakking ook echt rond moet zijn....
Oftewel er gaat iets fout...en goed ook .
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jankees schreef:Ja ziet er inderdaad vreemd uit :smile: vind ik ook
en wat het nut is van deze rare vorm, er zit alleen maar een hoop afzetting in die uitsparingen
Florus schreef:Dat hoort zo.
-jo- schreef: ps: ik denk dat Florus in de maandagochtend-sarcasme-modus vertoeft.
Jochem de Haas schreef:Omdat het niet zo hoort misschien....
Ronde zuiger, ronde bus cilinder maar een ovalepakking ?
lijkt mij dat de pakking ook echt rond moet zijn....
Oftewel er gaat iets fout...en goed ook .
Dit is geweldig en tegelijktijd heel beangstigend :worship: En ik maar denken dat iedereen mee opging in Florus zijn maandagochtend-sarcasme-modus. Ik was echt overtuigd...maar nu schrik ik echt van de reacties.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja je kan niet alles weten..... :p
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kopbouten wel volgens de originele waardes aangezet?
pingelen kan natuurlijk ook dat sluit ik niet uit.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat een wazige pakking zeg!
zijn die niet gewoon rond te verkrijgen?

lijkt me een stuk sterker in elk geval
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

een foto van de kop zou het wellicht een stuk duidelijker kunnen maken :)
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

gewoon met een verse pakking weer in elkaar zetten, alles goed natrekken en maar weer proberen.
alhoewel, dit is wel een uitgelezen kans om de compressie nog wat omlaag te halen :smoke:

de foto's van de kop maken iig een hoop duidelijk. die pakking hoort dus gewoon zo te zijn!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ja gek iets.....
Welke reden zal dit nu weer hebben ?
Interesse ...geen sarcasme
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

:smile:
Laatst gewijzigd door jankees op di 21 mei 2013 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

in- en uitzetting bij hitte?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

kijk naar de kop en je ziet de reden.

wss om de kleine boring en grote kleppen te compenseren is de dome niet rond. als je dan een ronde pakking gebruikt komt deze ter hoogte van de kleppen een stuk dichter bij de verbrandingskamer dan de plekken waar geen kleppen zitten....

mocht je toch de compressie willen verlagen, ik heb al even lopen rekenen :smile:
Gesloten