
Twingo JK
Er zat toch een bedrijf in Groningen, dat stalen koppakkingen maakt. Dis is een keer ter sprake gekomen in het topic van Tutuur, toen hij de koppakking van de F7R eruit blies. Misschien deze http://www.wilmink.nl/techniek/
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ben ook wel benieuwd naar de oorzaak inderdaad...zoiets blaas je er normaal gesproken niet zomaar uit. Pingelsensor heeft dit blok ook wel gewoon neem ik aan, die zal ook wel gebruikt worden door je KMS systeem?
Maar koelwater alleen naar buiten dus hopelijk?
Maar koelwater alleen naar buiten dus hopelijk?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Wordt de druk in je koelsysteem niet te hoog? (en ik bedoel niet door lekkage vanuit de cilinders)
correctie: timing valt wel mee. is eigenlijk best wel conservatief boven de 100kpa
pingelsensor staat wel ingeprogrammeerd maar de waarden voor het aanpassen van de timing staan niet ingevuld dus dan doet ie natuurlijk vrij weinig.
heb je het blok al open liggen? dan kun je snel genoeg zien of het door pingelen is gekomen.
Wilmink levert koppakkingen, maakt ze niet...
pingelsensor staat wel ingeprogrammeerd maar de waarden voor het aanpassen van de timing staan niet ingevuld dus dan doet ie natuurlijk vrij weinig.
heb je het blok al open liggen? dan kun je snel genoeg zien of het door pingelen is gekomen.
Wilmink levert koppakkingen, maakt ze niet...
dies goed ovaal.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
ok wist ik niet was eerste oogopslag
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Een koppakking gaat er niet zo maar uit. En een sterkere koppakking is dan dus ook niet de oplossing.
Ik gebruik zelf originele koppakkingen omdat ik die liever vervang dan lagers oid. Ik had ook een kms systeem en bij mij zat er geen pingelsensor op.
Ik gebruik zelf originele koppakkingen omdat ik die liever vervang dan lagers oid. Ik had ook een kms systeem en bij mij zat er geen pingelsensor op.
-
- Berichten: 993
- Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Huizen
Turbo draait op standaard turbo druk toch?
In al die jaren dat ik met aangepakte motoren rondkachel is er nog nooit een stalen koppakking gebruikt, steeds de std items. Ik val waarschijnlijk in herhaling maar wanneer een koppakking erdoor gaat zit er gewoon iets fout in de mapping. Ik vind het een gaaf project maar wederom gezeik met of door een std alone managment. Waarschijnlijk gaat Arthur nu weer roepen en histerisch doen maar de praktijkcijfers zijn duidelijk, overal waar een std alone aan te pas komt loopt fout of loopt helemaal niet.
ps: ik denk dat Florus in de maandagochtend-sarcasme-modus vertoeft.
edit: kan je even een foto posten van cilinder 2 & 3 ? Het is alsof er pingelschade op cilinderrand en zuiger zit maar ben niet zeker.
ps: ik denk dat Florus in de maandagochtend-sarcasme-modus vertoeft.
edit: kan je even een foto posten van cilinder 2 & 3 ? Het is alsof er pingelschade op cilinderrand en zuiger zit maar ben niet zeker.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ik hou de eer aan mezelf Jo 

Dat was niet eens het geval Shizzle. Het gaat om de std-alone projecten algemeen. Trouwens, die megane van Dirk Kuypers (met compressor) is ook helemaal in de vernieling gedraaid bij het mappen. 2 bougies weggesmolten was het verdict en die had hem zelfs weggebracht naar een "specialist" om hem af te stellen. Het gaat erom dat je verdomd goed moet weten waar je mee bezig bent om zelfs maar een basismap te maken. 1 parameter fout instellen kan fataal zijn. Van persoonlijke verwijzingen is geen sprake.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Helemaal mee eens, hoor!
Het lijkt geen toeval te zijn dat de stand-alone setups toch vaker dan gemiddeld problemen opleveren. En niet zomaar wat kleine probleempjes... 
Ik doel er meer op dat je zonder aanleiding Arthur betrekt in deze discussie... Terwijl we Tuurke toch allemaal goed genoeg kennen en daar toch zeer waarschijnlijk op gaat reageren.
Anyway, je punt is duidelijk. Hopelijk kan Jankees erachter komen wat de oorzaak is!


Ik doel er meer op dat je zonder aanleiding Arthur betrekt in deze discussie... Terwijl we Tuurke toch allemaal goed genoeg kennen en daar toch zeer waarschijnlijk op gaat reageren.

Anyway, je punt is duidelijk. Hopelijk kan Jankees erachter komen wat de oorzaak is!

die fase ben ik allang voorbij hoor, ik weet en vind wat ik vind. Jo weet en vind wat hij vind.
helemaal niks mis mee toch, dat hij dan zulke opmerkingen gaat maken zegt meer over hem dan over mij
helemaal niks mis mee toch, dat hij dan zulke opmerkingen gaat maken zegt meer over hem dan over mij

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Omdat het niet zo hoort misschien....jankees schreef:Ja ziet er inderdaad vreemd uitvind ik ook
en wat het nut is van deze rare vorm, er zit alleen maar een hoop afzetting in die uitsparingen
Ronde zuiger, ronde bus cilinder maar een ovalepakking ?
lijkt mij dat de pakking ook echt rond moet zijn....
Oftewel er gaat iets fout...en goed ook .
jankees schreef:Ja ziet er inderdaad vreemd uitvind ik ook
en wat het nut is van deze rare vorm, er zit alleen maar een hoop afzetting in die uitsparingen
Florus schreef:Dat hoort zo.
-jo- schreef: ps: ik denk dat Florus in de maandagochtend-sarcasme-modus vertoeft.
Dit is geweldig en tegelijktijd heel beangstigendJochem de Haas schreef:Omdat het niet zo hoort misschien....
Ronde zuiger, ronde bus cilinder maar een ovalepakking ?
lijkt mij dat de pakking ook echt rond moet zijn....
Oftewel er gaat iets fout...en goed ook .

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Tja je kan niet alles weten..... 

kopbouten wel volgens de originele waardes aangezet?
pingelen kan natuurlijk ook dat sluit ik niet uit.
pingelen kan natuurlijk ook dat sluit ik niet uit.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
wat een wazige pakking zeg!
zijn die niet gewoon rond te verkrijgen?
lijkt me een stuk sterker in elk geval
zijn die niet gewoon rond te verkrijgen?
lijkt me een stuk sterker in elk geval
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
een foto van de kop zou het wellicht een stuk duidelijker kunnen maken 

gewoon met een verse pakking weer in elkaar zetten, alles goed natrekken en maar weer proberen.
alhoewel, dit is wel een uitgelezen kans om de compressie nog wat omlaag te halen
de foto's van de kop maken iig een hoop duidelijk. die pakking hoort dus gewoon zo te zijn!
alhoewel, dit is wel een uitgelezen kans om de compressie nog wat omlaag te halen

de foto's van de kop maken iig een hoop duidelijk. die pakking hoort dus gewoon zo te zijn!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja gek iets.....
Welke reden zal dit nu weer hebben ?
Interesse ...geen sarcasme
Welke reden zal dit nu weer hebben ?
Interesse ...geen sarcasme
in- en uitzetting bij hitte?
kijk naar de kop en je ziet de reden.
wss om de kleine boring en grote kleppen te compenseren is de dome niet rond. als je dan een ronde pakking gebruikt komt deze ter hoogte van de kleppen een stuk dichter bij de verbrandingskamer dan de plekken waar geen kleppen zitten....
mocht je toch de compressie willen verlagen, ik heb al even lopen rekenen
wss om de kleine boring en grote kleppen te compenseren is de dome niet rond. als je dan een ronde pakking gebruikt komt deze ter hoogte van de kleppen een stuk dichter bij de verbrandingskamer dan de plekken waar geen kleppen zitten....
mocht je toch de compressie willen verlagen, ik heb al even lopen rekenen
