Restauratie 5GT Turbo / Nieuwe Clio erbij

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
wilco blue
Berichten: 1083
Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Nieuwstadt

Dat ziet echt super uit . Zeer mooi project en zeer mooie ruimte om het uittevoeren (Y) .
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er goed uit (Y)

neem aan dat je grille er voor de show in zit want dat sleutelt niet handig.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

leuk om te volgen dit!

haal die voorruit er nu eens uit !!! :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Straks moet het er zeker weer vanaf als ie gespoten gaat worden zeker?'
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Allereerst dikke chapeau voor het doorknallen, ik ben al blij als ik een avondje een keer een wiellager vervang tegenwoordig :lol:

Toch nog even wat (opbouwende) kritiek: Wel een beetje laat zie ik aan de laatste fotos, maar je had wel de perfecte mogelijkheid om de hele carroserie geheel door te lassen, ookal gebruik je 'm niet als circuitmonster, hij rijd er alleen maar beter van.

Tevens zou ik 'm met al dat laswerk rond de vitale delen toch nog even op een richtbank gezet hebben om even te controleren offie nog netjes rechts staat. Je hebt behoorlijk grote plaatvelden eruit gehaald en terug gebracht met lasspanningen, vooral rond de veertorens.
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Thnx voor de reacties mannen!

@Marc, ja klopt even voor het fototje erop gezet :)

@Martijn, die gata er nog uit! eerst de dorpel rechts erin lassen komende Zaterdag. Deel voor deel anders weet ik het zo niet meer :lol:

@Wouter, ja alles gaat er weer af als die naar de spuiter gaat

@Steven, dank voor de kritiek! Maar wat bedoel je precies met ''doorlassen'' meer stevigheid erin lassen zoals balkjes?
En over dat richten heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Wel heb ik de auto extra ondersteund toen ik bepaalde dingen eruit sleep en er weer in laste. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Doorlassen is om de 2 cm een 1cm proplas op alle naden, wordt veel met circuitautos gedaan om meer stevigheid te geven en scheuren te voorkomen.

Die richtbank kan nog steeds ;)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Oh op die manier! Thnx voor de tip Steven!! (Y) :worship:

En richten kan inderdaad nog. Zal het eens navragen bij me spuiter of hij er na kan kijken voordat hij begint met spuiten :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

:worship:

Richtbank zou ik wel doen, het zou zonde zijn van al je harde werk als blijkt dat er nog iets niet goed zit. (Y)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Thnx! Ik heb de spuiter vandaag gebeld. Hun hebben geen richtbank tot beschikking.
Ze hebben wel een bedrijf waar hun altijd de auto's laten richten. Hij zei ook meteen waarom hun geen richtbank hebben: te klein, we gaan in 2014 het pand uitbreiden en dan komt er een richtbank (Y)

Maar in 2014 is de GT Turbo al af ( hoop ik :lol: )

En weer even een update, vandaag de eerste steuntjes in de blanke lak gespoten. Morgen post ik wel wat foto's zodra ze uitgehard zijn. :)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Alle beugeltjes en steuntjes later ??scuderen??, ff naar een verzinkbedrijf brengen. die zien er dan helemaal nieuw uit.

ik weet die naam niet meer maar dit leek het er het meeste op. Alle beugels zijn dan chemichs schoon gemaakt en op nieuw geel verzinkt
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Abel schreef:Alle beugeltjes en steuntjes later ??scuderen??, ff naar een verzinkbedrijf brengen. die zien er dan helemaal nieuw uit.

ik weet die naam niet meer maar dit leek het er het meeste op. Alle beugels zijn dan chemichs schoon gemaakt en op nieuw geel verzinkt
scouperen. ;-) lijk er op. :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

maw elektolitisch verzinken
kost geen drol en alles weer nieuw.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Hmm ok dat wist ik niet.. iemand een tip waar ik dat kan doen?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

schooperen dus... ;)

Maar das geen verzinken!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schooperen
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

das veel te duur
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Gewoon laten passiveren lijkt me, dat is in mijn beleving het goedkoopste en geeft het materiaal de langste 'restduur'.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Wat een termen allemaal...hou het bij galvaniseren, dan weet iedereen waar je het over hebt zonder 0,0003s te verspillen aan een zoekopdracht :P
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

:grin:
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Haha, maar we leren er weer allemaal van!
Ik zal eens even rondkijken hier in de regio, is idd mooier, beter wat ik nu doe! (Y)

Denk dat ik dan ook maar meteen al me boutjes en moertjes laat doen, is dat ook meteen weer netjes, al zal het nog wel een klus worden om weer uit te zoeken :lol:

Thnx! :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Vraag eens aan martijg waar die het onlangs heeft laten doen. ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Galvano Veenendaal, €30 voor een emmer met alle bouten en moeren. Maar je vindt vast wat dichterbij in de buurt.

Later uitzoeken waar alle boutjes en moertjes terug moeten kost wel wat meer tijd ja (trust me....I know) :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

MartijnG schreef:Galvano Veenendaal, €30 voor een emmer met alle bouten en moeren. Maar je vindt vast wat dichterbij in de buurt.

Later uitzoeken waar alle boutjes en moertjes terug moeten kost wel wat meer tijd ja (trust me....I know) :p
:) Veel foto's maken en op papier uitprinten. Op de papieren foto een afdruk tekenen van de bijbehorende moeren, ringen e.d.

Kan vast wat tijd schelen en hou je het minste over!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Willeon de Zoete schreef:
MartijnG schreef:Galvano enz :p
:) Veel foto's maken en op papier uitprinten. Op de papieren foto een afdruk tekenen van de bijbehorende moeren, ringen e.d.

Kan vast wat tijd schelen en hou je het minste over!
Achteraf is het altijd makkelijk lullen. ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Uhhm, ik ga dus geen overzicht van minstens 300 boutjes/moertjes/ringetjes en klemmetjes bijhouden of printen :lol: Dat kost meer dan het laten galvaniseren...

Leuke is dat mijn auto vanaf 0 wordt opgebouwd dus deze auto heeft nooit een boutje of moertje gehad. Puzzelen is ook een hobby :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

mark 5t schreef:das veel te duur
???

Ik heb een compleet subframe en draagarmen laten stralen en schooperen voor € 60.-....
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

:D :D ok dan!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Hmm ok klinkt goed allemaal, thnx voor de tips!
Veenendaal is 20min rijds , makkelijk te doen dus. maar Galvano is overgenomen als ik zo lees op internet. Ik.zal eens even een belletje wagen :)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

EDIT, hij is dus in 2012 failliet verklaard door de rechter. Hmm we gaan weer verder zoeken :)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Vandaag weer bezig geweest met de turbo, dorpel rechts zit erin!
Nu nog de haakjes van de side skirt monteren, plamuren en voila! 8)

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... e0620b.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... ca60e9.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... 5113a8.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... 890673.jpg[/img]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Strak hoor! :worship:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zit er straks nog wel een stukje 'oud staal' aan die cas? ;)

Goed bezig, Rick! (Y)
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

De paashaas was vroeg dit jaar en dacht even fijn over te steken.
Resultaat, voorkant naar zen malle. :@

schade is:

bumper
radiateur
wielscherm
wielkuip
plastic onderkappen
plastic kappen rondom radiateur

Er zal vast nog wel iets zijn maar dat kan ik niet zien vanaf de bovenkant.

[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... 1f7369.jpg[/img]
[img]http://i243.photobucket.com/albums/ff16 ... a6aa5f.jpg[/img]

is afwachten wat de verzekering gaat doen.. anders wordt het nog een duur grapje helaas :(
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Wat voor dekking heb je??

Ziet er nasty uit, wel een aardig paashaas geweest trouwens...
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie