Renault 5 GT Turbo --- VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niks blabla... Het is niet voor niets zo gemaakt door Renault. :)

Als de phase 2 schroefset voor Tom voldoet, dan zou ik die gewoon kopen, in plaats van de gaan hobby'en met camber bouten.

Zelfde verhaal met die poten van een Golf 1. Da's gewoon beunwerk... :)
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Mij gaat het er idd meer om hoe laag gaat het, als je het op de originele manier doet dus. Phase I met I en phase II met II. En voor mij geldt dan I en I. Als dat niet veel beter is dan wat ik nu met de koni's heb dan kan ik inderdaad beter op de niet originele manier gaan werken. Iemand die een vb foto heeft met de originele combi.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Waarom zo laag? Die tijd is toch wel een beetje geweest?
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik durf je wel te garanderen dat een standaard set voor phase 1 zeker lager gaat dan je huidige hoogte!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Merijn schreef:Niks blabla... Het is niet voor niets zo gemaakt door Renault. :)

Als de phase 2 schroefset voor Tom voldoet, dan zou ik die gewoon kopen, in plaats van de gaan hobby'en met camber bouten.

Zelfde verhaal met die poten van een Golf 1. Da's gewoon beunwerk... :)
als je fusees van een TR monteerd heb je geen camberbouten nodig.

en inderdaad, Renault heeft niet voor niets de topschotel veranderd naar een andere caster hoek. dat zag er gewoon leuker uit :~

waarom op de volledige compressie van een schokdemper gaan lopen kloten als er zo'n simpele oplossing is. met zo'n oud hok zul je toch een beetje fantasie moeten hebben...

en poten van een Golf 1 gebruiken is beunwerk? dat ligt er meer aan wie het doet denk ik.
de Gaz poten hebben ook gewoon sleufgaten dus waarom zou het beunwerk zijn als je zoiets zelf maakt?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Mrtn schreef:Waarom zo laag? Die tijd is toch wel een beetje geweest?
raak je op goeie sex ook uitgekeken? :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Wel met dezelfde vrouw... ;)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Merijn schreef:Wel met dezelfde vrouw... ;)
niet getrouwd zeker :p
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Tuurlijk niet! :lol: :klop:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Abel schreef:
Merijn schreef:Wel met dezelfde vrouw... ;)
niet getrouwd zeker :p
Domste wat je kan doen .....tenzij zij rijk is en met je trouwt in gemeentschap van goederen
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Jochem de Haas schreef:
Abel schreef:
Merijn schreef:Wel met dezelfde vrouw... ;)
niet getrouwd zeker :p
Domste wat je kan doen .....tenzij zij rijk is en met je trouwt in gemeentschap van goederen
:D
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zal eens een foto opzoeken hoe laag mijne "maar" kon met phase 2 poten en phase 2 topschotels.

Nadeel is wel als je deze combi neemt en 'm volledig omlaag schroeft dat je weinig tot geen veerweg meer over hebt. Bij mij lag ie ook op de stootnokken die om de demper heen zitten.

Vergeet ook niet dat je t.o.v. mij ballonbanden om je velgen hebt zitten hè, dat scheelt ook weer 1-2 cm :beer:
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Wat is jouw bandenmaat dan?

Idd ben benieuwd naar foto's van phase I op I of phase II op II.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dennis rijdt op 165/50R15 denk ik zo. Normaal ga je onder een GTT op 195/45R15. Met 195/50R15 gaat het aanlopen bij een fatsoenlijke verlaging.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Fatsoenlijke verlaging? :lol:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

165/45/15 zelfs :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:Fatsoenlijke verlaging? :lol:
Met -30 veren liep het bij ook al aan, en dat vind ik nog geen fatsoenlijke verlaging :beer:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

DennisT schreef:165/45/15 zelfs :)
Bestaat dat ja? Nooit eerder tegengekomen (Y)

Nouja, ik had toendertijd 6(,5)J stalen 16v Cupvelgen onder mn zwarte GTT met 195/50R15 en die liepen toen niet aan met -30. Ja oke, bij het insturen wel, maar nog niet in de wielkasten/verbreders.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

DennisT schreef:
Merijn schreef:Fatsoenlijke verlaging? :lol:
Met -30 veren liep het bij ook al aan, en dat vind ik nog geen fatsoenlijke verlaging :beer:
Dat is ook zeker niet normaal! Ik rij op 195/40/16, 7,5J velgen en heb met -35 geen last van gehad en ook nu met mijn schroefset heb ik geen last van aanlopen. Wellicht gebruik je velgen met een verkeerde ET-waarde?
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

MartijnG schreef:
DennisT schreef:165/45/15 zelfs :)
Bestaat dat ja? Nooit eerder tegengekomen (Y)

Nouja, ik had toendertijd 6(,5)J stalen 16v Cupvelgen onder mn zwarte GTT met 195/50R15 en die liepen toen niet aan met -30. Ja oke, bij het insturen wel, maar nog niet in de wielkasten/verbreders.
195/50 gaat inderdaad niet werken. Die lopen altijd, ook zonder verlaging, aan aan de binnenscherm aan de voorzijde. :)

Ik ben benieuwd waar de band aanliep bij Dennis! :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat was ook met 195/50/15 banden, Clio 16v velgen. Liepen inderdaad aan bij het insturen, maar ook bij hobbels op de achterbumper :p

Nu loopt er overigens niks aan :beer:

@ Martijn: Ja Federal levert deze banden en Nangkang misschien ook nog, maar Nangkang vind ik echt troep. Deze banden zijn ook veel meer getrokken, mijne zitten gewoon netjes recht :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Phase II veerpoten met Phase II topschotels:

[img]http://imageshack.us/a/img689/4480/dsc00853t.jpg[/img]



Phase II veerpoten met Phase I veerschotels:

[img]http://imageshack.us/a/img203/3382/dsc00867vw.jpg[/img]
Wizard
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 3 okt 2012 18:04
Contacteer:

Gelukkig niet héél laag. ;)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Die bovenste foto is niet echt representatief, omdat het wiel niet op de grond staat. Dat zakt nog aardig wat in...

Maar zo laag als de 2e foto zul je het nooit krijgen met een phase 2 set en phase 2 schotels. Ziet er vet uit! :) Maar of het nog lekker rijdt?? :P
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Merijn schreef:Die bovenste foto is niet echt representatief, omdat het wiel niet op de grond staat. Dat zakt nog aardig wat in...

Maar zo laag als de 2e foto zul je het nooit krijgen met een phase 2 set en phase 2 schotels. Ziet er vet uit! :) Maar of het nog lekker rijdt?? :P
Er staat een krik onder de draagarm die het volle gewicht draagt van de voorzijde :)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

En dit is dan de laagste stand? Hmmz... Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar als jij het zegt. :)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Rol omtrek is ook iets anders dan 195/45/15, scheelt bijna 1,5cm in hoogte...dit staat wel vet! Maar ik kan me niet voorstellen dat t lekker rijdt :beer:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Daniël W. schreef:Rol omtrek is ook iets anders dan 195/45/15, scheelt bijna 1,5cm in hoogte...dit staat wel vet! Maar ik kan me niet voorstellen dat t lekker rijdt :beer:
Precies, daarom kan het een iets vertekend beeld geven.

@ Merijn: Ja dit was de laatste stand geloof ik, niet laag genoeg voor jou? :beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Nee, daar koop je geen schroefset voor!

Overigens heb ik hetzelfde probleem gehad met mijn GAZ Gold phase 1. Ik heb daarvoor andere veren gekregen van GAZ. Nu gaat ie een stuk lager, in combinatie met helper springs, om ze op spanning te houden.
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Ik denk dat ik toch voor niet officiële combinatie ga. Ik kan hem dan altijd zo schroeven als ik wil en ik kan eventueel altijd zo laag mogelijk gaan.

Dennis heb je ook een foto wanneer de auto op de grond staat met de officiële combi?

Ik heb idd 195/45/15 banden, op deze foto is mijn huidige hoogte goed te zien met de koni dempers en veren.

[img]http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... c61f4b.jpg[/img]

De achterkant ligt al aardig in de wielkast

[img]http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... 97d440.jpg[/img]
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Nee heb ik niet, maar het scheelt zo'n 4 cm wat je verder kan zakken.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik zou er verder helemaal niets aan doen.
Nu hou je je rij kwaliteit.....
Ik sta met mijn gaz set helemaal phase 2 net zo hoog/laag.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

DennisT schreef: Er staat een krik onder de draagarm die het volle gewicht draagt van de voorzijde :)
dat is natuurlijk niet representatief, aangezien het draagpunt van de krik en van het wiel niet op hetzelfde punt liggen.
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Jochem de Haas schreef:Ik zou er verder helemaal niets aan doen.
Nu hou je je rij kwaliteit.....
Ik sta met mijn gaz set helemaal phase 2 net zo hoog/laag.
Ik sluit me aan bij Jochem. Lager lijkt me niet nodig voor de wagen zelf, tenzij je een buikschraper wil zijn "omdat het kan"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Haas schreef:
DennisT schreef: Er staat een krik onder de draagarm die het volle gewicht draagt van de voorzijde :)
dat is natuurlijk niet representatief, aangezien het draagpunt van de krik en van het wiel niet op hetzelfde punt liggen.
Mee eens, het is ook ter indicatie :) Maar zal niet veel schelen.
Plaats reactie