ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Chris schreef:
DennisT schreef:Bekende van Marktplaats volgens mij, die auto is al vaak van eigenaar gewisselt :~
Hij heeft met regelmaat te koop gestaan, maar is sinds 2000 slechts zes keer van eigenaar gewisseld.
Dat is wel 1x per 2 jaar, vink best veel hoor :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Joost, je hebt er met nog meer pk-tjes :P

[img]http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 5238_n.jpg[/img]
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Aardig gek maar dat gaat te ver.....

Andere vraag grotere hoofdremcilinder welke moet ik hebben?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

HRC? Hangt er van af welke remklauwen er voor zitten.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

je wilt toch naar RS formaat Joost? kan je dan niet beter ook een HRC van een RS of laguna 2liter nemen?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Standaard remklauwen ik heb nog adapters liggen voor 280mm schijven
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Standaard remklauwen 20.6mm (zuiger in remklauw 48mm)
RS remmen 23.8mm (zuiger in remklauw 54mm)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Oké heeft een grotere hrc zin met standaard remklauwen ?
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Nee.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Het is zelfs een afrader... :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Merijn schreef:Het is zelfs een afrader... :)
Want? Zeker met grotere schijven kan ik me voorsyellen juist wel te doen voor meer gevoel.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Alleen met grotere zuigers in de klauwen heeft het nut...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik heb een iets grotere HRC, van een Clio 16V, en vind het gevoel op het pedaal juist slechter geworden. Hij remt goed, maar ik kan veel moeilijker op het punt van net-niet-blokkeren komen. Je trapt, wat harder, nog harder en dan blokkeert ie. Gevoelsmatig klopt het niet, in elk geval. Moeilijk uit te leggen. :)

Ik heb wel een standaard setup en dus geen grotere schijven. Ik zie effe niet in wat dat aan het gevoel zou moeten veranderen, als je dezelfde klauwen houdt. Je verpompt evenveel remolie als met kleinere schijven. Maar misschien mis ik iets...

Edit: Effe nagedacht en je kunt best wel eens gelijk hebben. Bij een Clio, die volgens mij dezelfde klauwen heeft, maar grotere schijven, heb ik dat probleem niet... Of zou er gewoon iets niet goed zijn met mijn HRC of klauwen? ;)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Uit ervaring weet ik dat de combinatie 20.6mm HRC met remklauw zuiger 48mm goed werkt (standaard Clio 1.8 16v en R19 16v)

De combinatie 23.8mm HRC met remklauw zuiger 54mm werkt ook goed (een aantal megane's en Clio RS)
En dan bestaat er nog een HRC met 22,8mm zuiger (geen ervaring).

De combinatie HRC 19 met 48mm remklauwen was waardeloos en de combinatie HRC 20.6 met 54mm remklauwen was ook waardeloos.

Het is toch een kwestie van de verhoudingen van de oppervlaktes van de zuigers, waarbij de voorremklauwen maatgevend zijn voor de keuze van de HRC.

(Ik heb nog een goede HRC 19mm liggen. Mocht je die zoeken)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

De combinatie 23.8mm HRC met remklauw zuiger 54mm werkt inderdaad prima, heb ik zelf een tijdje mee rondgereden.

Rij nu met dezelfde 23.8mm HRC maar met 4 pots klauwen (mm weet ik niet maar remt prima)
Trust me. I know what I'm doing.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

logisch dat de pedaal gevoel weggaat met een grote HRC, de oppervlakte van de zuiger in de rempedaal word groter en daar door de druk in de leiding lager. Alleen hrc verhangen zou ik niet doen, wel ik combinatie met een rem bekrachiger die ook groter is. :grin:
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Wie kan mij helpen? Is er verschil in fusees tussen GTT phase 1 en phase 2? Ik weet dat de schokdempers en toplagers anders zijn, maar de fusees?

Dit om phase 1 veerpoten onder een phase 2 GTT te plaatsen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Fusee's van GTT's zijn 100% gelijk, ook die van de williams of Clio 16v zijn,(op 't lager na) gelijk.

'T verschil zit 'm puur in de veerpoot en topschotel.

Er zijn overigens wel R5 campus en GTS'n die wel andere fusee's hebben ;-)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Rob schreef:Wie kan mij helpen? Is er verschil in fusees tussen GTT phase 1 en phase 2? Ik weet dat de schokdempers en toplagers anders zijn, maar de fusees?

Dit om phase 1 veerpoten onder een phase 2 GTT te plaatsen.

:grin: (Y)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

zit de evo kit gewoon op de zelfde plaatsen vast als de gtt uitbouw of zit deze hoger ????
kan iemand mij dat vertellen. (Y)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Lijkt mij op dezelfde plaatsen
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Dr is een Nederlander op GT Turbo jacht in Italië, iemand van hier??

Een '89 is onder mn neus verkocht aan het schijnt iemand uit NL... (N)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jij hebt die phase 1 toch niet voor niets weggedaan?? (0)
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Merijn schreef:Jij hebt die phase 1 toch niet voor niets weggedaan?? (0)
:grin:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Merijn schreef:Jij hebt die phase 1 toch niet voor niets weggedaan?? (0)
Ach, soms kriebelt het een beetje :P

Die phase I heeft met niets gekost, zelf nog wat aan verdient. Kwam toevallig een mooie phase II tegen maar was net te laat
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Je hebt toch al een phase 2?

Wanneer issie af? :)
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Volgend jaar, eerst mn huis afmaken :)

Die Italiaanse 5 was een koopje, maar helaas
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wat is een koopje dan?
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Zelfde staat auto als wat ik had voor heel weinig 8)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Zo dit weekend even wat dingen gedaan aan mn GTT met Haas samen, waaronder een turbo revisie... :D
Komen we tot de conclusie dat de olie retourslang helemaal poreus is en op knappen staat....hmmm, even vervangen maar, maar is ie nog leverbaar...??

Vandaag gelukkig te horen gekregen dat er nog 2 op voorraad lagen in frankrijk, deze gelijk beide maar even besteld...., je weet maar nooit waar het goed voor is, wel een belangrijke slang lijkt me :smoke:
Morgen maar is kijken als ze binnen zijn, of het allemaal passend is
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ja, die olie retour slangen zijn inderdaad schaarser aan het worden!

Zoals meer R5 onderdelen....
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je kunt daar ook wel silicon hoses voor krijgen.

ik heb ook nog een nieuw ph2 setje liggen (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik heb m via CGB besteld een jaartje terug...let wel, levertijd bij CGB is langggggggggggg
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

of gewoon een rvs buisje nemen met silicone slangen van biesheuvel .
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb ooit een:
SAMCO 22MM-19MM OIL RESISTANT 90 DEGREE REDUCER ELBOW
via Ebay besteld, dat duurde een eeuwigheid, maar wel mooi blauw :)
Plaats reactie