Wizards Initiale 1.6 16V *nu met foto's*
Recent heb ik mij, in dit topic, voorgesteld. Nu wordt het tijd om de plannen eens er naast te leggen. In het verleden heb ik nooit slitgezeten. Een auto, na een half jaar nog standaard, is een uniekum.
Maar, nu begint het ook écht te kriebelen.
Wat er wel is gedaan? De auto is ontdaan van vuiligheid. Wat was de Clio smerig. Nu in spik en span. Voorzien van een polijst beurt. Kunstof weer op kleur gebracht. En dat houden we netjes bij!
Omdat er vraag was naar foto's, deze zijn (met een mobiel) gemaakt na het restylen:
[img]http://i49.tinypic.com/2s7bdpy.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/15dugj9.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/k02dqa.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/n321s6.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/vral1e.jpg[/img]
[img]http://i50.tinypic.com/1g3c5v.jpg[/img]
Een -voorlopig- to-do lijstje:
- Oranje knippers van de auto af. Wat een contrast!
- VPB!!
- Mistlampen voorzien van halogeen.
- Aerotwins wissers.
- Kunstof bumperdelen in kleur.
- Koplampen polijsten.
Beetje cosmetisch. Maar ook de performance krijgt aandacht:
- Inlaat aanpassen. Aanzuigbuis loopt achter de koplampen. Geweldig die emessie-eisen! Bedoeling is dus om het systeem te verlegen en de lucht voor bij de bumper aan te zuigen.
- Standaard luchtfilter vervangen door een inlegfilter. Geen 'oliebad filter' dus geen K&N.
- Sportkat. Én, misschien wel een andere einddemper of compleet systeem. Maar wel met dempers zodat het geluid enkel wat voller is. Niet per definitie harder. Die tijd heb ik gehad.
Langere termijn:
- Eens kijken wat we kunnen om het max-koppel, naar een lager momentum te trekken. Heb wel een adresje hier voor.
- Koni geel rondom (of Bilstein).
- RS-velgen mag. Kan.
- Remmerij aanpassen. Brembo/Tarox i.c.m Ferodo. Remt prima.
- Scherpere nokken? Sja, klinkt stoer, maar in al mijn wagens hebben scherpere nokken gelegen. Zo ook in mijn Alfa Romeo. Dat loopt als een tierelier. De Clio is luier op toeren en je merkt nu pas wat een nokkenasversteller doet... Wil sowieso eens op de rollenbank met de Clio.
Wat mij opviel is dat er maar bitterweinig mensen zijn die écht bezig zijn met performance. Eigenlijk de leidraad op Alfafora. Gezien Renault ook een aardige sportieve inslag heeft viel me dit enigszins ietswat tegen.
Maar goed, eerst maar eens starten met de zogenaamde prullaria en dan zien we wel weer verder!! Mocht iemand een VPB weten uit te halen of ervaring hebben met performance, ligt er iets op de plank wat niet wordt gemonteerd, geef een brul!
Maar, nu begint het ook écht te kriebelen.
Wat er wel is gedaan? De auto is ontdaan van vuiligheid. Wat was de Clio smerig. Nu in spik en span. Voorzien van een polijst beurt. Kunstof weer op kleur gebracht. En dat houden we netjes bij!
Omdat er vraag was naar foto's, deze zijn (met een mobiel) gemaakt na het restylen:
[img]http://i49.tinypic.com/2s7bdpy.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/15dugj9.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/k02dqa.jpg[/img]
[img]http://i48.tinypic.com/n321s6.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/vral1e.jpg[/img]
[img]http://i50.tinypic.com/1g3c5v.jpg[/img]
Een -voorlopig- to-do lijstje:
- Oranje knippers van de auto af. Wat een contrast!
- VPB!!
- Mistlampen voorzien van halogeen.
- Aerotwins wissers.
- Kunstof bumperdelen in kleur.
- Koplampen polijsten.
Beetje cosmetisch. Maar ook de performance krijgt aandacht:
- Inlaat aanpassen. Aanzuigbuis loopt achter de koplampen. Geweldig die emessie-eisen! Bedoeling is dus om het systeem te verlegen en de lucht voor bij de bumper aan te zuigen.
- Standaard luchtfilter vervangen door een inlegfilter. Geen 'oliebad filter' dus geen K&N.
- Sportkat. Én, misschien wel een andere einddemper of compleet systeem. Maar wel met dempers zodat het geluid enkel wat voller is. Niet per definitie harder. Die tijd heb ik gehad.
Langere termijn:
- Eens kijken wat we kunnen om het max-koppel, naar een lager momentum te trekken. Heb wel een adresje hier voor.
- Koni geel rondom (of Bilstein).
- RS-velgen mag. Kan.
- Remmerij aanpassen. Brembo/Tarox i.c.m Ferodo. Remt prima.
- Scherpere nokken? Sja, klinkt stoer, maar in al mijn wagens hebben scherpere nokken gelegen. Zo ook in mijn Alfa Romeo. Dat loopt als een tierelier. De Clio is luier op toeren en je merkt nu pas wat een nokkenasversteller doet... Wil sowieso eens op de rollenbank met de Clio.
Wat mij opviel is dat er maar bitterweinig mensen zijn die écht bezig zijn met performance. Eigenlijk de leidraad op Alfafora. Gezien Renault ook een aardige sportieve inslag heeft viel me dit enigszins ietswat tegen.
Maar goed, eerst maar eens starten met de zogenaamde prullaria en dan zien we wel weer verder!! Mocht iemand een VPB weten uit te halen of ervaring hebben met performance, ligt er iets op de plank wat niet wordt gemonteerd, geef een brul!
Laatst gewijzigd door Wizard op ma 24 dec 2012 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Wat bedoel je met vpb?
Project: GTT Blue Sport
Veerpootbrug. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
DuidelijkWizard schreef:Veerpootbrug.

Project: GTT Blue Sport
Ik zal afkortingen proberen te mijden.
Onduidelijkheidje van mijn kant.

Ik heb weinig foto's. Zal er een paar dumpen hier vanavond. 

tja uit de 1.6 16V zal je wel wat meer kunnen halen, maar inbouwen van een f4r zal op den duur echt wel cheaper zijn. een 1.6 130Pk kan ook maar die zijn schijt duur..
een f4r 140 pk, 170 pk of zelfs naar de 250pk (die nog goed te tunen zijn richting de 300PK) zijn in basis allemaal het zelfde blok
een f4r 140 pk, 170 pk of zelfs naar de 250pk (die nog goed te tunen zijn richting de 300PK) zijn in basis allemaal het zelfde blok
Je hebt een punt maar ben niet zo cijfergeil. Het TS-blok had ik ook zo afgesteld (of laten afstellen) dat ik in het toerenbereik, waarin ik het meeste rijd, de meeste winst boek. Alles voor de driveability. En dat dekt ook de lading. Een 1.6 16V zal nooit een strepentrekker worden. Zou ik dat wel willen kocht ik een ander type auto.
Maar ja, het blijft toch een soort van hobby. Ik doe het graag en kan het betalen. Motorswappen ben ik nooit echt een voorstander van geweest. Dan koop ik liever de auto die er omheen hoort. Heb wel eens gedacht aan een nieuwer type Clio met het atmosferisch 2.0 16V blok. Volgens mij leent dat blok zich wel om nog wat leuks mee te doen.
De tijd zal het ons leren!

Maar ja, het blijft toch een soort van hobby. Ik doe het graag en kan het betalen. Motorswappen ben ik nooit echt een voorstander van geweest. Dan koop ik liever de auto die er omheen hoort. Heb wel eens gedacht aan een nieuwer type Clio met het atmosferisch 2.0 16V blok. Volgens mij leent dat blok zich wel om nog wat leuks mee te doen.
De tijd zal het ons leren!
Zoals beloofd: In de openingspost staan wat foto's.Wizard schreef:Ik heb weinig foto's. Zal er een paar dumpen hier vanavond.
Waarom dan geen Rs 172 ofzo? Een K4M rijdt prima, maar daar ga je nooit heel erg veel winst uit halen met deze aanpassingen (nokkenassen kan wel wat schelen).Wizard schreef:Je hebt een punt maar ben niet zo cijfergeil. Het TS-blok had ik ook zo afgesteld (of laten afstellen) dat ik in het toerenbereik, waarin ik het meeste rijd, de meeste winst boek. Alles voor de driveability. En dat dekt ook de lading. Een 1.6 16V zal nooit een strepentrekker worden. Zou ik dat wel willen kocht ik een ander type auto.![]()
Maar ja, het blijft toch een soort van hobby. Ik doe het graag en kan het betalen. Motorswappen ben ik nooit echt een voorstander van geweest. Dan koop ik liever de auto die er omheen hoort. Heb wel eens gedacht aan een nieuwer type Clio met het atmosferisch 2.0 16V blok. Volgens mij leent dat blok zich wel om nog wat leuks mee te doen.
De tijd zal het ons leren!
Waarom geen RS182?
Of fase 3 RS?
Of, GTA?
Of....zo kun je steeds hoger gaan.
Antwoord: hobby. Zelfs mijn fiets zou ik 'tunen'.
Of fase 3 RS?
Of, GTA?
Of....zo kun je steeds hoger gaan.
Antwoord: hobby. Zelfs mijn fiets zou ik 'tunen'.

ik zou de achterspoiler ook in kleur laten spuiten 
dat met de luchtaanvoerbuis, gaat dat nu zoveel schelen dan?

dat met de luchtaanvoerbuis, gaat dat nu zoveel schelen dan?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Of het veel scheelt? Ligt eraan wat je ermee bedoelt. Achter de koplampen krijgt de motor weinig koude lucht hé.
Op het moment dat je zorgt voor een cold airintake kan de motor net een fractie lekkerder aan het gas hangen. De motor klimt een fractie lekkerder in de toeren. Dat kan wel iets schelen qua beleving. Mik je echter op resultaat, papierresultaat, moet ik je helaas teleurstellen. Denk dat het een druppel op een gloeiende plaat is.

meeste winst met air intake haal je al met een K&N vervangings filter. Die filter huizen zijn af fabriek echt niet gek hoor. En er zit al een slang op die koude lucht haalt.
Andere nokkenassen, met assen alleen haal je niet veel vermogenswinst, je moet natuurlijk ook je auto opnieuw laten mappen. Hier voor kun je het best bij Fastchip terecht, die doet dit op een rollenbank, en hiervoor worden ook wat voordeligere dagen geregeld in Goes. Dit organiseert Jo samen met Henk. En die Rollebank bij Tovami is echt een helegoede. Daar hebben we het over wiel vermogen Pk's aan de wielen. De meeste auto's binnen de club worden daar gemeten dus dan heb je ook goede vergelijkingen
Andere nokkenassen, met assen alleen haal je niet veel vermogenswinst, je moet natuurlijk ook je auto opnieuw laten mappen. Hier voor kun je het best bij Fastchip terecht, die doet dit op een rollenbank, en hiervoor worden ook wat voordeligere dagen geregeld in Goes. Dit organiseert Jo samen met Henk. En die Rollebank bij Tovami is echt een helegoede. Daar hebben we het over wiel vermogen Pk's aan de wielen. De meeste auto's binnen de club worden daar gemeten dus dan heb je ook goede vergelijkingen

K&N heb ik uitvoerig getest en het valt mij best tegen. Ik had zelf een SF-sprintfilter (inleg). Deze is flink wat duurder maar gaf mij het beste resultaat. De aanzuiging bij mijn Clio ligt achter de koplamp. Dat is niet optimaal. Natuurlijk zijn er geen schokkende winsten te halen maar dat het efficienter kan staat als een paal boven water.Abel schreef:meeste winst met air intake haal je al met een K&N vervangings filter. Die filter huizen zijn af fabriek echt niet gek hoor. En er zit al een slang op die koude lucht haalt.
Enkel en alleen nokkenassen vervangen heeft zeker geen meerwaarde. Gaat die hooguit onrustig van lopen. Meer bereik je niet.Andere nokkenassen, met assen alleen haal je niet veel vermogenswinst, je moet natuurlijk ook je auto opnieuw laten mappen. Hier voor kun je het best bij Fastchip terecht, die doet dit op een rollenbank, en hiervoor worden ook wat voordeligere dagen geregeld in Goes. Dit organiseert Jo samen met Henk. En die Rollebank bij Tovami is echt een helegoede. Daar hebben we het over wiel vermogen Pk's aan de wielen. De meeste auto's binnen de club worden daar gemeten dus dan heb je ook goede vergelijkingen

Zeker niet omdat een Clio 3 ook erg leuk wordt gevonden in dit huis en ik niet alweer een auto wil verkopen waarin voor duizenden euro's aan heb versleuteld. En toen de auto klaar was heb ik deze verkocht: Gereviseerde kop, getuned incl garantie, aangepast onderstel (Koni), aangepaste remmerij, aanzuiging aangepast, VPB, stabis, pakkingset, nieuwe startmotor, waterpomp, oliepomp, dis.set, dynamo, nieuwe ontsteking, 8 bougies, 4 kabels, 8 penbobines, nieuwe LMM, nieuwe lambda, alle radiatorslangen vervangen, radiator vervangen, ophanging voorzien van PU-rubbers, bodem volledig laten tectyleren, compleet nieuwe uitlaat, zeldzaam Recaro-interieur in topstaat. En...ach...Ik wilde eens wat anders

Thuis hebben ze gedanst van vreugde.

Nee, ik zie wel! Tips en adviezen zijn trouwens altijd welkom dus bedankt voor je reactie. En als jullie een adresje weten om wat spullen te bestellen of zelf wat hebben liggen kun je mij altijd een PB sturen.
Mooi project 'wizard' (kom op man, echte naam graag)
Ga je voor andere schokdempers neem dan meteen een schroefset. Daarmee kun je de achterkant wat meer laten zakken dan de voorkant. Dan komt ie wat rechter te staan. Heb zelf een H&R setje onder mijn 1600tje. Bevalt heeeeel goed. Tenzij je natuurlijk de duitse stijl ('kiel'vorm) mooi vindt en 'm met de kont omhoog wil rijden wat echter wel een raar weggedrag zal opleveren op de limiet.
Mijn Green inlegfilter bevalt ook goed in combinatie met gewoon de hele slang naar het luchtfilterhuis weglaten.
Ben benieuwd naar je vorderingen.....

Ga je voor andere schokdempers neem dan meteen een schroefset. Daarmee kun je de achterkant wat meer laten zakken dan de voorkant. Dan komt ie wat rechter te staan. Heb zelf een H&R setje onder mijn 1600tje. Bevalt heeeeel goed. Tenzij je natuurlijk de duitse stijl ('kiel'vorm) mooi vindt en 'm met de kont omhoog wil rijden wat echter wel een raar weggedrag zal opleveren op de limiet.

Mijn Green inlegfilter bevalt ook goed in combinatie met gewoon de hele slang naar het luchtfilterhuis weglaten.
Ben benieuwd naar je vorderingen.....
clio 2 phase 2 1.6 16v dynamique 'H&R'
Why?dolf jans schreef:Mooi project 'wizard' (kom op man, echte naam graag)
Heb nog niet direct aan Green gedacht. Van wat voor een materiaal is deze gemaakt? Ik ben niet zo weg van K&N. Er wordt beweerd dat de olie de luchtmassameter sloopt. Qua onderstel, mocht ik gaan voor een schroefset wordt het weer een KW. AST vind ik te duur voor een straatauto. H&R heb ik van gehoord maar bij mij gaan alarmbellen rinkelen.Ga je voor andere schokdempers neem dan meteen een schroefset. Daarmee kun je de achterkant wat meer laten zakken dan de voorkant. Dan komt ie wat rechter te staan. Heb zelf een H&R setje onder mijn 1600tje. Bevalt heeeeel goed. Tenzij je natuurlijk de duitse stijl ('kiel'vorm) mooi vindt en 'm met de kont omhoog wil rijden wat echter wel een raar weggedrag zal opleveren op de limiet.![]()
Mijn Green inlegfilter bevalt ook goed in combinatie met gewoon de hele slang naar het luchtfilterhuis weglaten.
Ben benieuwd naar je vorderingen.....
H&R is betaalbaar maar hardcore? Ik heb altijd een 'heutsgevoel' bij H&R. Wellicht ten onrechte. Ik zal er zeker eens naar kijken en meenemen in mijn overweging.
Ik bedoel wat anders met heutsgevoel.
En nee, heb me nooit verdiept in H&R (Duits?? VW??). In het Alfa-wereldje wordt dit merk nauwelijks tot niet gekocht. KW, Weitec (mindere mate) en AST zijn de schroefsets die de meesten kopen. En de 'gewone' verlagingset in combinatie met Koni, Bilstein of Monroe. Ondanks dat ik graag tegen de stroom in zwem ben ik wat onderstel aangaat altijd netjes aangesloten. Maar nogmaals, ik ga me er eens in verdiepen. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van medeforummers!

Ik sta er dan ook niet afkeurend tegenover. H&R is betaalbaar spul. Als het dan ook nog eens kwalitatief super is vind ik het best! Heb al eens gekeken naar prijzen maar dat stemt me tevreden. Tot nu toe. 

Even stof van het topic blazen. Gezien deze Clio een blijvertje is wil ik de audio aanpassen. Mijn Alpine heb ik verkocht dus opzoek naar een nieuwe. Ik twijfel nog tussen één met en zonder loopwerk. De IDA-serie schijnt kwalitatief toch minder te zijn maar ik ben het gesleur met CD's toch wel beu. Dus in dubio. Komende dagen oriënteren. Adviezen zijn natuurlijk welkom.
Voorin wil ik de originele vervangen door Focals. Heb ik eerder gehad en beviel prima. Audio System is een prima alternatief maar tegenwoordig ook flink gestegen qua prijs. Dus de prijs- kwaliteitsverhouding is wat teruggelopen. Ook hier ga ik oriënteren.
Qua vol geluid ga ik wel voor een Audio System. In een 12'' gesloten kist. De versterker blijft. Daarover hoef ik niet lang te denken.
In de tussentijd blijf ik wat rondkijken voor een luchtfilter, veerpootbrug, stabi's, en misschien toch verlagen... :joker:
Op Autoweek heb ik een topic aangemaakt: http://www.autoweek.nl/autoreview/34421 ... v-initiale
Voorin wil ik de originele vervangen door Focals. Heb ik eerder gehad en beviel prima. Audio System is een prima alternatief maar tegenwoordig ook flink gestegen qua prijs. Dus de prijs- kwaliteitsverhouding is wat teruggelopen. Ook hier ga ik oriënteren.
Qua vol geluid ga ik wel voor een Audio System. In een 12'' gesloten kist. De versterker blijft. Daarover hoef ik niet lang te denken.

In de tussentijd blijf ik wat rondkijken voor een luchtfilter, veerpootbrug, stabi's, en misschien toch verlagen... :joker:
Op Autoweek heb ik een topic aangemaakt: http://www.autoweek.nl/autoreview/34421 ... v-initiale
De auto eens ontdaan van pekel en overige winter narigheid. Meteen clayen en waxen als ik toch bezig ben en ach, het kunststof verdient ook aandacht. Dus, een productief dagje dat eindigt in het uitzuigen van mijn interieur en afdoen van het dashboard. Het resultaat mag er zijn. Ik heb wat foto's gemaakt maar het komt niet tot z'n recht. In reallife is de glans veel dieper en prominent aanwezig. Toch maar eens foto's maken bij avondzon. Of onder kunstlicht.
[img]http://i47.tinypic.com/33vgrat.jpg[/img]
[img]http://i49.tinypic.com/34tcrae.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/33yja8n.jpg[/img]
[img]http://i50.tinypic.com/2d8gnl1.jpg[/img]
[img]http://i45.tinypic.com/14uzxgk.jpg[/img]
[img]http://i47.tinypic.com/33vgrat.jpg[/img]
[img]http://i49.tinypic.com/34tcrae.jpg[/img]
[img]http://i46.tinypic.com/33yja8n.jpg[/img]
[img]http://i50.tinypic.com/2d8gnl1.jpg[/img]
[img]http://i45.tinypic.com/14uzxgk.jpg[/img]
De onderstaande foto van mijzelf geleend. Om aan te geven wat vandaag het vertrekpunt was. De staat van de koplampen:
[img]http://i47.tinypic.com/14t1vms.jpg[/img]
Ik hoor het de mensen al roepen; inderdaad de hoogste tijd om de koplampen aan te pakken. Het was niet meer aan te zien zo erg verweerd waren de koplampen.
Ik heb zo'n head unit restorer kit gekocht maar dit was niet toereikend. De polijstmachine is er aan te pas moeten komen voor het gewenst resultaat! Wel zijn de koplampen opnieuw geseald dus verwacht dat het resultaat lang blijft. Na 3 uren, diverse hits schuren en polijsten, is het onderstaande het resultaat:
[img]http://i43.tinypic.com/v4xtu9.jpg[/img][img]http://i39.tinypic.com/34zn0k5.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/23ru99h.jpg[/img][img]http://i42.tinypic.com/33dgxn8.jpg[/img]
[img]http://i40.tinypic.com/1gpqus.jpg[/img][img]http://i41.tinypic.com/14302lj.jpg[/img]
Vandaag ook een afspraak gemaakt voor een grote beurt, vloeistoffen wissel (rem/koelvloeistof/olie) en ook laat ik een half jaar eerder dan gepland de distributieriem vervangen en neem meteen multiriem en waterpomp mee! Fris APK'tje er op en gaan met die banaan! Nu nog even vlug kijken voor een leuke inlegfilter.
[img]http://i47.tinypic.com/14t1vms.jpg[/img]
Ik hoor het de mensen al roepen; inderdaad de hoogste tijd om de koplampen aan te pakken. Het was niet meer aan te zien zo erg verweerd waren de koplampen.

[img]http://i43.tinypic.com/v4xtu9.jpg[/img][img]http://i39.tinypic.com/34zn0k5.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/23ru99h.jpg[/img][img]http://i42.tinypic.com/33dgxn8.jpg[/img]
[img]http://i40.tinypic.com/1gpqus.jpg[/img][img]http://i41.tinypic.com/14302lj.jpg[/img]
Vandaag ook een afspraak gemaakt voor een grote beurt, vloeistoffen wissel (rem/koelvloeistof/olie) en ook laat ik een half jaar eerder dan gepland de distributieriem vervangen en neem meteen multiriem en waterpomp mee! Fris APK'tje er op en gaan met die banaan! Nu nog even vlug kijken voor een leuke inlegfilter.

zo dat ziet er strak uit!
moet mijn koplampen straks ook keer doen, zijn nu voor 20% vaal aan het worden. Nette initiale! 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ze zien er weer netjes uit! Hoop voor je dat het ook zo blijft, bij mij was het na veel polijstwerk na een maand of 2 weer helemaal terug...
Je hebt ook geschuurd, gepolijst en geseald?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Wizard, zou je hier een how to do van willen maken?Wizard schreef:Je hebt ook geschuurd, gepolijst en geseald?
Dus complete beschrijving met de gebruikte materialen, gereedschappen, enz, enz, enz.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Vanmorgen begonnen de auto van stof te ontdoen. Gedroogd waarna ik de Clio geclayed heb. Ieder plaatdeel heb ik gedaan met gepast geduld en zorgvuldigheid. Is best tijd in gaan zitten om dit naar behoren uit te voeren. De onderstaande afbeelding laat het resultaat zien. De omgeving tekent mooi in de lak.
[img]http://i43.tinypic.com/2sb8rcx.jpg[/img]
Ook de naden waren aan een schoonmaakbeurt toe. Deze heb ik behandeld met APC.
[img]http://i39.tinypic.com/j128ao.jpg[/img]
Altijd dankbaar.
[img]http://i41.tinypic.com/15xoowm.jpg[/img]
De naden afgeplakt met 3M-tape. Het polijsten kan beginnen.
[img]http://i41.tinypic.com/1jafd4.jpg[/img]
Hieronder het eindresultaat. Gemaakt in de zon waardoor het lastiger is om het goed op de plaat te krijgen. Zoals ik al vaker zeg vind ik de wetlook (diepe glans) op de foto's niet tot hun recht komen. In reallife is deze een stuk dieper.
[img]http://i39.tinypic.com/2q0598z.jpg[/img]
[img]http://i40.tinypic.com/ivlamr.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/2py5c7r.jpg[/img]
[img]http://i42.tinypic.com/2wmneqb.jpg[/img]
[img]http://i42.tinypic.com/14c9ylv.jpg[/img]
[img]http://i41.tinypic.com/2rdi9hs.jpg[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/350le.jpg[/img]
Ik heb nog geprobeerd om met behulp van de stralende zon te laten zien dat de swirls behoren tot het verleden. Niet helemaal zoals ik had gewild maar voor nu heb ik er vrede mee.
[img]http://i43.tinypic.com/2q3vqyc.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/2sb8rcx.jpg[/img]
Ook de naden waren aan een schoonmaakbeurt toe. Deze heb ik behandeld met APC.
[img]http://i39.tinypic.com/j128ao.jpg[/img]
Altijd dankbaar.

[img]http://i41.tinypic.com/15xoowm.jpg[/img]
De naden afgeplakt met 3M-tape. Het polijsten kan beginnen.
[img]http://i41.tinypic.com/1jafd4.jpg[/img]
Hieronder het eindresultaat. Gemaakt in de zon waardoor het lastiger is om het goed op de plaat te krijgen. Zoals ik al vaker zeg vind ik de wetlook (diepe glans) op de foto's niet tot hun recht komen. In reallife is deze een stuk dieper.
[img]http://i39.tinypic.com/2q0598z.jpg[/img]
[img]http://i40.tinypic.com/ivlamr.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/2py5c7r.jpg[/img]
[img]http://i42.tinypic.com/2wmneqb.jpg[/img]
[img]http://i42.tinypic.com/14c9ylv.jpg[/img]
[img]http://i41.tinypic.com/2rdi9hs.jpg[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/350le.jpg[/img]
Ik heb nog geprobeerd om met behulp van de stralende zon te laten zien dat de swirls behoren tot het verleden. Niet helemaal zoals ik had gewild maar voor nu heb ik er vrede mee.

[img]http://i43.tinypic.com/2q3vqyc.jpg[/img]