Dennis' Mégane RS 225 --- Ook verkocht :)
Klopt, beste banden achter is het veiligste. Daarbij wil ik de Dunlops ook op rijden zodat daar ook Michelins op kunnen
Kwam net het volgende tegen trouwens; niet echt een fijn idee als je weet dat ik hiermee nog vol door Duitsland ben gereden, top op 248 km/h en ook langere tijd op 200+
[img]http://img268.imageshack.us/img268/4136/dsc00405gw.jpg[/img]
Dit is wel beter
:
[img]http://img688.imageshack.us/img688/1417/dsc00407q.jpg[/img]

Kwam net het volgende tegen trouwens; niet echt een fijn idee als je weet dat ik hiermee nog vol door Duitsland ben gereden, top op 248 km/h en ook langere tijd op 200+

[img]http://img268.imageshack.us/img268/4136/dsc00405gw.jpg[/img]
Dit is wel beter

[img]http://img688.imageshack.us/img688/1417/dsc00407q.jpg[/img]
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ach een klapband met 248 km/u op de teller merk je weinig meer van.
Maar inderdaad, goede banden is gewoon een must met snelle automobielen, zeker als je regelmatig het vermogen benut.
Maar inderdaad, goede banden is gewoon een must met snelle automobielen, zeker als je regelmatig het vermogen benut.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Afgelopen dinsdag hield de vergrendelknop van de bestuurdersdeur er mee op, toch wel erg onhandig. Aangezien linksachter ook al een tijdje niks meer deed er maar gelijk 2 besteld. Heeft iemand die dingen wel eens vervangen? Het is niet heel erg spannend volgens mij, alleen even voorzichtig zijn dat er geen klemmetje ofzo afbreekt.
[img]http://imageshack.us/a/img4/4974/20121019125635.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img4/4974/20121019125635.jpg[/img]
Ben het helemaal met je eens,beste banden horen voorop zeker bij een voorwiel aangedreven auto... (wat zou ik btw graag een RS willen, maar het is financieel niet echt handig...Adinsx schreef:Waarom niet de nieuwe voorop en degene die voor liggen achterop?
Of moet voor ook op korte termijn?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
rest van de reacties zeker niet gelezen? of geef een goeie onderbouwing van jouw mening aub.roadkill schreef:Ben het helemaal met je eens,beste banden horen voorop zeker bij een voorwiel aangedreven auto... (wat zou ik btw graag een RS willen, maar het is financieel niet echt handig...Adinsx schreef:Waarom niet de nieuwe voorop en degene die voor liggen achterop?
Of moet voor ook op korte termijn?
Project: GTT Blue Sport
Heel simpel
1 een uitbrekende auto van achter is makkelijker op te vangen dan een rechtuit glijdende auto, zeker met een voorwiel aangedreven auto...
2 70% van je rem vermogen komt van de voorwielen af.....
3 zo deden we het altijd, de voorbanden naar achter en nieuwe banden voorop (bij verschillende garages waar ik vroegah gewerkt heb... (btw in het geval van de Grand tour gaat diot weer niet op, voor en achter slijt ongeveer net zo rap, nou ja achter net iets rapper dan voor....... (terwijl het tot deze auto meestal 1 set achter op 2 sets voor was......)
1 een uitbrekende auto van achter is makkelijker op te vangen dan een rechtuit glijdende auto, zeker met een voorwiel aangedreven auto...
2 70% van je rem vermogen komt van de voorwielen af.....
3 zo deden we het altijd, de voorbanden naar achter en nieuwe banden voorop (bij verschillende garages waar ik vroegah gewerkt heb... (btw in het geval van de Grand tour gaat diot weer niet op, voor en achter slijt ongeveer net zo rap, nou ja achter net iets rapper dan voor....... (terwijl het tot deze auto meestal 1 set achter op 2 sets voor was......)
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dat is denk ik niet waar. Iemand die niet erg ervaren is kan gemakkelijker onderstuur dan overstuur opvangen.roadkill schreef:Heel simpel
1 een uitbrekende auto van achter is makkelijker op te vangen dan een rechtuit glijdende auto, zeker met een voorwiel aangedreven auto...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Ja duh, maar goed je moet toch al aardig je best doen voor overstuur met een voorwieldrijver, dan laat je of het gas los in de bocht of de achterwielen blokkeren, dus dan doen je toch wat fout. En bij overstuur gaat de onervaren bestuurder warschijnlijk gewoon rechtdoor want die gaan van schrik op de rem staan..
Maar goed je zal gewoon niet zo rap overstuur krijgen met een voorwiel aangedreven auto, wel onderstuur, vandaar dat ik de beste banden voor wil hebben en niet achter ( Al wil ik eigenlijk gewoon op alle 4 de wielen goede banden....)

elke banden toko zal je inderdaad aanraden om de beste banden achterop te zetten. Overstuur met een voorwiel aandrijver is toch moeilijker op te vangen.
Ben het op zich wel met jullie eens dat de beste banden achter beter zijn ivm overstuur, enkel wat ik al zei wanneer heb je nou overstuur met een voorwiel aangedreven auto???? Btw mijn bandenboeren zetten ook gewoon de beste banden voor...(net als de garage) Maar goed als je veel last hebt van vaak overstuur hebt met een voorwielaandrijver word het misschien tijd om eens naar de afstelling van je onderstel te kijken (of iets rustiger de hoek om gaan
) Plus wat ik al zei ik heb het liefst het meeste grip op de wielen die het meeste remvermogen te verwerken krijgen.... Maar denk dat het dus een beetje verschil van inzicht is.

Ja ik heb ze tijdje geleden vervangen:DennisT schreef:Afgelopen dinsdag hield de vergrendelknop van de bestuurdersdeur er mee op, toch wel erg onhandig. Aangezien linksachter ook al een tijdje niks meer deed er maar gelijk 2 besteld. Heeft iemand die dingen wel eens vervangen? Het is niet heel erg spannend volgens mij, alleen even voorzichtig zijn dat er geen klemmetje ofzo afbreekt.
[img]http://imageshack.us/a/img4/4974/20121019125635.jpg[/img]
binnen:
-bovenste gedeelte deurpaneel loshalen (na eerst handgreep, deurzak, hendel loshalen natuurlijk)
-zwart plastic kapje aan de kant wegschuiven
-stekkertje los maken met sensor (bruine stekker)
buiten:
-kapje van noodslot buitendeurhandel eraf halen
-via gaatje aan zijkant van je deur met een 180 graden haakje het slot 'naar je toe trekken' om 'm los te halen
-slot er van buitenaf uithalen
-handgreep kan je nu naar achter schuiven en via een 'draai' eruit halen (denk om de draad met stekker die je er doorheen moet frummelen)
-handgreep kan je nu openschroeven
omgekeerde volgorde weer monteren
Trust me. I know what I'm doing.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nou precies zoals je zelf omschrijft, als je de 'slechte' banden naar achter verhuist. Heeft niks met afstelling onderstel of rijgedrag te maken. Minder profiel is gewoon minder grip en dan dus overstuur wat je echt niet wilt, geloof me...roadkill schreef:Ben het op zich wel met jullie eens dat de beste banden achter beter zijn ivm overstuur, enkel wat ik al zei wanneer heb je nou overstuur met een voorwiel aangedreven auto????

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
wat dacht je van aquaplaning op een rechte weg. 

Beste banden en meeste profiel is nogal een groot verschil. Ik gooi overigens debanden met het minste profiel ook achter. Om dezelfde reden als Roadkill, de voorbanden hebben het meeste druk en te vertellen opeen voorwielaandrijver.
Mbt aquaplanning de voorbanden halen het meeste water weg waardoor achter minder te verwerken heeft, doe je het andersom heb je imo meer kans op een onbestuurbare auto...
Mbt aquaplanning de voorbanden halen het meeste water weg waardoor achter minder te verwerken heeft, doe je het andersom heb je imo meer kans op een onbestuurbare auto...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
achter de beste banden. je gaat liever rechtdoor dan dat de achterkant om zwaait.
jij niet, jij kan goed tegen sturen toetoet. :0
jij niet, jij kan goed tegen sturen toetoet. :0
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Sja wanneer zwaait de achterkant zomaar om, ik heb het nog niet meegemaakt.
Sja, mijn voorkant heb ik nog niet kapot gereden
Sja, mijn voorkant heb ik nog niet kapot gereden

- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Dan rij je niet hard genoeg, toeter!
De renaultjes zijn niet zo tailhappy als bv: crx of 205gti, als je achterkant gaat ben je wel zo goed als verloren.
Voorkant kun je bijsturen met de achterkant niks
De renaultjes zijn niet zo tailhappy als bv: crx of 205gti, als je achterkant gaat ben je wel zo goed als verloren.
Voorkant kun je bijsturen met de achterkant niks

Racing is the best way to convert money into noise
het gevaar zit in het onverwachte. Op een circuit kan je het zelf opwekken en controleren. Op een nat bos weggetje komt het onverwacht en komen de bomen erg snel dichtbij.
- Daan2D
- Berichten: 2250
- Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
- Car: M2GTRS + R25 + C3RS
- Locatie: Limburg
Dan rij je niet hard genoeg, toeter!
De renaultjes zijn niet zo tailhappy als bv: crx of 205gti, als je achterkant gaat ben je wel zo goed als verloren.
Voorkant kun je bijsturen met de achterkant niks
De renaultjes zijn niet zo tailhappy als bv: crx of 205gti, als je achterkant gaat ben je wel zo goed als verloren.
Voorkant kun je bijsturen met de achterkant niks

Racing is the best way to convert money into noise
Achterkant is best te controleren en weer recht te krijgen, zolang het maar droog is en je het verwacht. In alle andere situaties ben je gewoon kansloos.
Wat aquaplaning betreft: je voorwielen halen idd het meeste water weg. Maar het gaat ook om de druk per vierkante centimeter, die is voor veel hoger als achter omdat je motor daar zit.
Wat aquaplaning betreft: je voorwielen halen idd het meeste water weg. Maar het gaat ook om de druk per vierkante centimeter, die is voor veel hoger als achter omdat je motor daar zit.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik had in de Ardennen ook bijna 170k in de vangrail staan vanwege een happytail bij de SL500. Het is dat je er voor waakt bij wat ouwehoeren in een haarspeld, maar zoals anderen ook al aangeven, als je het niet verwacht ben je kansloos.
Overigens gaan bij mij als de bandjes kaal zijn ook vaak de beste voorop, maar bijna kale zeker niet achterop.
Overigens gaan bij mij als de bandjes kaal zijn ook vaak de beste voorop, maar bijna kale zeker niet achterop.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gewoon met goede banden blijven rijden....
300 a 400 euro gemiddeld genomen voor 2 bandjes.....
Auto tegen een boom iets duurder...
Jij met een niet fuctionerend onderkantje ...je halve leven weg
300 a 400 euro gemiddeld genomen voor 2 bandjes.....
Auto tegen een boom iets duurder...
Jij met een niet fuctionerend onderkantje ...je halve leven weg
Vandaag de 2 schakelaars op de handgrepen vervangen, linksvoor en rechtsachter. Best een kutklus zeg als je niet weet wat je precies los moet halen
Maargoed, alle deurgrepen etc. werken weer naar behoren
Vanmiddag ook nog een spannend momentje gehad bij de snelweg oprit: Wilde nog even een auto inhalen zoals ik daar wel vaker doe, maar ze hadden net nieuw asvalt gelegd met van die kleine steentjes erop. Best spannend als je kont ff opzij gaat met 130 km/h


Vanmiddag ook nog een spannend momentje gehad bij de snelweg oprit: Wilde nog even een auto inhalen zoals ik daar wel vaker doe, maar ze hadden net nieuw asvalt gelegd met van die kleine steentjes erop. Best spannend als je kont ff opzij gaat met 130 km/h

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Simpel zat, elke auto is ontworpen om als eerste onderstuur te krijgen omdat iedere idioot die ook maar een beetje in de slip raakt (of het nou onder of overstuur is) meteen het gas los laat. Er zijn maar weinig mensen met ervaring met overstuur, vertelde me laatst iemand "dat overstuur helemaal niet kan met een voorwielaandrijver"
Die mensen moeten er maar een keer achter komen.
Iedereen raad aan om de goede banden voorop te leggen maar ik heb ze liever achter, beetje aquaplanning met gladde voorbanden is vrij simpel op te vangen door de kracht van de aandrijflijn af te gooien (koppeling intrappen) maar een achterkant die begint te zwabberen omdat er een laag water tussen band en wegdek zit wil je echt niet meemaken.

Iedereen raad aan om de goede banden voorop te leggen maar ik heb ze liever achter, beetje aquaplanning met gladde voorbanden is vrij simpel op te vangen door de kracht van de aandrijflijn af te gooien (koppeling intrappen) maar een achterkant die begint te zwabberen omdat er een laag water tussen band en wegdek zit wil je echt niet meemaken.
jongens jongens... wat een coureursverhalen... Express overstuur creeeren, onverwacht overstuurd, aquaplannage....
Als het hard regent of als er veel water staat, pas je je snelheid aan! Wanneer je banden niet tegen of onder de APK grenswaarde aan zitten, gebeurt er echt geen hol, zolang je maar een beetje normaal doet. Het is toch gewoon een kwestie van common sense, dat je niet als een debiel gaat lopen scheuren als het regent of ben ik de enige? (Gezien het filegedrag in Nederland bij regenachtige omstandigheden niet....)

Als het hard regent of als er veel water staat, pas je je snelheid aan! Wanneer je banden niet tegen of onder de APK grenswaarde aan zitten, gebeurt er echt geen hol, zolang je maar een beetje normaal doet. Het is toch gewoon een kwestie van common sense, dat je niet als een debiel gaat lopen scheuren als het regent of ben ik de enige? (Gezien het filegedrag in Nederland bij regenachtige omstandigheden niet....)
Laatst gewijzigd door Haas op di 13 nov 2012 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Nee daar ben je zeker niet de enige in hoor Haas!
Regenrijden is voor mij ook niet weg gelegd. Gas gaat dicht.. Heb al teveel meegemaakt met water om te weten dat het dwars gaan niet waard is naar mijn mening 


Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Nee in de regen niet, te weinig skills hier 

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Niemand pakt hem terug in een slip zonder brokken op de openbare weg.
De openbare weg is daar niet voor ingericht plus dat je niet de enige bent op die weg!
En zoals een bekend autocoureur ooit zei:
Op een circuit gaat iedereen dezelfde kant op en staan geen paaltjes of andere obstakels.
En niet alleen water is gevaarlijk, denk eens aan klei op de weg tijdens het bieten rooien.
Dus pas je rijstijl aan tijdens slecht weer....regen, sneeuw....etc....etc...
De openbare weg is daar niet voor ingericht plus dat je niet de enige bent op die weg!
En zoals een bekend autocoureur ooit zei:
Op een circuit gaat iedereen dezelfde kant op en staan geen paaltjes of andere obstakels.
En niet alleen water is gevaarlijk, denk eens aan klei op de weg tijdens het bieten rooien.
Dus pas je rijstijl aan tijdens slecht weer....regen, sneeuw....etc....etc...
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Gewoon een paar x oefenen op een open terrein.Adrian schreef:Nee in de regen niet, te weinig skills hier
Gewoon om t een x gedaan te hebben...zodat als het een x onverwachts gebeurd je een soort van voorbereiding hebt gehad.
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Je kunt ook teveel oefenen hoor Jochem! Staat nu weer met opgereden banden en kapot differentieel hier......Jochem de Haas schreef:Gewoon een paar x oefenen op een open terrein.Adrian schreef:Nee in de regen niet, te weinig skills hier
Gewoon om t een x gedaan te hebben...zodat als het een x onverwachts gebeurd je een soort van voorbereiding hebt gehad.


Maar bij regen en gladdigheid neem ik geen enkel risico. Met nieuwe michelins kom je in de regen van de rotonde af en je gaat iets te vroeg op het gas (Geen volgas, gewoon rustig) en hij stapt opzij.

Mijn advies: alleen hard gaan als je het kunt en het veilig is.

Maar goed back on topic. Excuus Dennis

Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--