Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

met carb rijdt ik 9 serie van NGK

origineel is 8 serie.

ik zit er dus aan te denken die weer eens te gaan monteren.
(moet ik wel eerst een bak maken en zwaardere drukgroep monteren o ja en nieuwe turbo monteren) maw wordt weer niks bij mij :p
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Slopert.....
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ah, ik dacht ff andersom. Een 9 is kouder natuurlijk.

Maar als Joost hiermee ook al gereden heeft met de carb zie ik daar het probleem niet in.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

haal er een bougie uit, dan weet je toch gelijk hoe laat het is ? Als hij zo rijk staat als je denkt moet die gitzwart zien.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

blok en bak zijn nog wel goed hoor jochem.
enkel de drukgroep te licht en als ik dan toch die ga vervangen doe ik gelijk er een phantomgrip in.

turbo heb ik destijds verkocht aan martijn voor op zijn blauwe gtt nieuwe ligt al 2 jaar klaar in doos.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

-jo- schreef:haal er een bougie uit, dan weet je toch gelijk hoe laat het is ? Als hij zo rijk staat als je denkt moet die gitzwart zien.
Dat is ie ook op de electrode na als ik t goed begreep
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Dan zijn de bougies voor "la poubelle". Met een nieuwe set zal het weer een aantal km's goed gaan tot ze ook verzadigd zijn tenzij je de huidige settings gaat aanpassen. Steeds kouder gaan is echt geen oplossing.

Toch gaat er 1 ding mijn pet te boven, je bent nu al zo lang met afstelwerk bezig en toch gaat het nog steeds mis met de mappings. Ik begreep ook dat je bij pro's geweest bent en toch nog steeds problemen ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Deze zijn net nieuw...bougies
Ja dat klopt, voor een intake gesprek....
45 euro per man per uur oftewel 90 e en dan tussen de 10 & 20 uur afstellen....op de weg.....niet op een bank.

Werd een beetje prijzig.
Maar goed....dit is ook niets..
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jochem, hang er ergens deze week een std 16v kabelboom aan met std ecu. 2 uurtjes werk en hij kan eindelijk genieten van dat kreng.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

|:

Wat een geld...

Misschien ff met Jeroen van de Belt contact opnemen Joost?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

tutuur schreef:Wat is precies hetgene wat je merk/waarneemt op het moment dat het voor jou gevoel niet goed gaat?

Er van uitgaande dat alle hardware in orde is, heb je de dwell settings op de disbobine aangepast?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

-jo- schreef:Jochem, hang er ergens deze week een std 16v kabelboom aan met std ecu. 2 uurtjes werk en hij kan eindelijk genieten van dat kreng.
Tja wat moet ik daar nou op zeggen..... :beer:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

niks, gewoon doen :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Volgens mij begrijp jij t niet zo .... :p ;-) :smile:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

-jo- schreef:niks, gewoon doen :lol:
nog ff eigenwijs..... (begin het wel goed zat te worden....)

Vanmiddag gereden zonder acceleratie verreiking maar helaas gewoon hetzelfde.

Bougies zijn nieuw en als ze er nu uitkomen rand zwart elektrode is schoon

morgen de weerstanden van de bobine maar eens verlagen zodat er een iets sterkere vonk uitkomt.....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Dat heb ik je 2x gevraagd en je ent er 2x geen antwoord op gegeven.
Als het goed is staat er voor het merk/type nr dis bobine een min en max dwell-setting voorgeschreven.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

tutuur schreef:Dat heb ik je 2x gevraagd en je ent er 2x geen antwoord op gegeven.
Als het goed is staat er voor het merk/type nr dis bobine een min en max dwell-setting voorgeschreven.
weet ik dat je het gevraagd hebt maar staat niets op de bobine......volgens de webshop DWELL tijd van deze bobine is zeer kort. 2.1ms
settings zijn door jeroen (bs) erin gezet ze zijn ook het zelfde als met dat andere blok en die had er geen last van

ook een beru bobine geprobeerd maar ook dit geen verbetering.
Laatst gewijzigd door Joost van der Hammen op di 6 nov 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zou daar eens mee gaan spelen. Gap van de bougies kleiner maken wil ook wel helpen maar pas nadat de ontsteking optimaal werkt
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Wat is precies het probleem? Misfire?

Tja, kan mengsel zijn, of ontsteking die het niet trekt, bij hoge vuldruk, en niet zo n lekker mengsel.

Bobines wat langer laden kan geen kwaad; kijk of het wat brengt. Simpel experimentje om ontstekingsproblemen uit te sluiten is elektrode-afstand ff wat krapper zetten.

Voor dat mengsel even wat met je accelleratieverrijking spelen.
rev it like a rental
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

vanavond wat info ingewonnen bij Menno (nogmaals bedankt) maar helaas nog zonder resultaat.

We hebben de afstand van de elektrode na gemeten staat op 0,7 mm dus zo laten staan en de weerstandjes vervangen door een lage waarde zodat de inkomende spanning naar de bobine omhoog gaat waardoor de vonk (uitgaande spanning hooger word) sterker word. maar helaas geen verbetering. Nu zou het ook nog kunnen dat die toch nog te rijk loopt op druk dus vandaar de AFR tabel zo als die nu is ingesteld. (had geen laptop bij om het gelijk te proberen) teven de ontstekingstabel dus hoor graag de opmerkingen of aanpassingen via de PM.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... ge-001.jpg[/img]

en zo zien alle bougies eruit

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 001110.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 001111.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Klapt ie er niet uit als ie boven de 6000 rpm komt? Gezien je AFR maar gaat tot 6000 rpm, wat doet hij boven de 6000?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

nee eerder al, net wanneer je vol gas geeft en de druk er vol op staat en de ecu interpoleerd verder
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat is toch alleen de afr target voor autotune? toch niet de echte ve table?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

klopt maar aan een VE table zie je niets zijn alleen maar getallen.

de VE table staat zo in/af gesteld dat dit de AFR waardes zijn bij een bepaalde druk en toerental.
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ik zou toch die VE tabel even een stukje omlaag trekken, in het gebied waar ie zo begint te horten en stoten. In van die wisselende belastingen loopt ie veel meer op de VE tabel dan op de target-lambda waarde / lambdaregeing.
Stuur anders ff een keer je hele calibratie, kijk ik ff.
rev it like a rental
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Post eens een datalog anders...
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

tutuur schreef:Post eens een datalog anders...
dat gaat niet
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Want?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

is elke 30ms een plaatje
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je kunt hem toch plotten in Megalogviewer. Dan rescalen naar het stukje waar het gebeurd en die 'printscreenen'.
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

na verschillende malen met Menno te hebben gemaild vandaag is er een aangepaste VE tabel en afr tabel tot stand gekomen en die werkt vrij aardig...... :D :grin: :D

of tervel gewoon te veel brandstof |: |:
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Jonguh dat roep ik nou al tijden....
Als we achter je reden, konden we bijna gratis bijtanken,iets benzine...
Maar beter dat nu zo is.....
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

^O^
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

idd te rijk dacht ik ook al mooi dat het opgelost is.
en nu knallen met die bak @1,5bar
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Beters (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie