Joost GTTi Coupe

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Ik geloof dat Joost met originele compressie ging rijden.
Hij hoeft de turbodruk niet meer zo hoog te hebben :lol:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

tarabusi zijn de cilinders toch?
ik bedoel de zuigers
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mark 5t schreef:tarabusi zijn de cilinders toch?
ik bedoel de zuigers
ook, en inderdaad standaard compressie maar gewoon op 1.5 bar... :grin:

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_5891.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_5892.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_5883.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

(Y) mooi spul zal zeker wel gaan !!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

hoop het, gaat ook en piper 285 graden geplaatst worden
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

woei dat geeft meer power op hogere toeren toch?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

van 2500 tot 6500, Ik dacht dat er al een 270 inzat maar was een standaard nokkenas dus geen idee wat het allemaal gaat brengen.....maar over een paar weken weet ik het..... :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ik reken op veel pk`s en nog meer Nm`S :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Afhankelijk van hoe je die piper afstelt kun je een stuk hoger toerenbereik krijgen.
Dus ook meer vermogen mogelijk op dezelfde compressie verhouding (Y)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ben benieuwd wat voor verschil die Piper 285 je gaat brengen, ik zit er ook aan te denken die aan te schaffen (Y)
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

tutuur schreef:Afhankelijk van hoe je die piper afstelt kun je een stuk hoger toerenbereik krijgen.
Dus ook meer vermogen mogelijk op dezelfde compressie verhouding (Y)
heb jij de afstel gegevens???
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

op rtoc.org staat wel een schijfje daarvoor

edit: http://www.rtoc.org/files/Technical%20F ... g-disc.jpg
B18FT... what else ?
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

sieger everts schreef:op rtoc.org staat wel een schijfje daarvoor
schijfje heb ik linkje???
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

met linkje heb je niets aan , je moet betalend lid zijn

standaard timing voor die cam is 112 graden.

ik lees waardes tussen de 108 ( 11.9 op kwart mijl ) en 116 met wat kleinere turbo.
B18FT... what else ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Als ik het goed heb is minder graden hoger in het toerenbereik.
Ideale stand is net als alles per auto verschillend...
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tutuur schreef:Ideale stand is net als alles per auto verschillend..
(Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Zijn jullie vriendjes aan het worden? :D
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

tis roze dag vandaag he! :D
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mark 5t schreef:tis roze dag vandaag he! :D
dat weet jij weer......
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

DennisT schreef:Zijn jullie vriendjes aan het worden? :D
neen, maar hij heeft wel gelijk. Als je zo extreem gaat als Joost moet je gewoon een afstelling maken die bij het geheel past en dat betekent veel testwerk.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

we gaan wel zien wat het wordt, blok en bak zijn bijna klaar morgen ff :foto: uploaden....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Frank V.
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 16 nov 2001 0:00
Locatie: Den Haag, Nederland

Joost, super goed bezig man (Y) !!
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Fijne hamer zeker :foto:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik kan het niet helemaal goed zien, maar is het stuk waar het oliefilter op komt te zitten + daarbinnen nou ook gespoten?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zo te zien wel Haas.

Joost, wat voor spul heb jij nou op de lagers gesmeerd? Heb je ook 'pasta' voor de nokkenas gebruikt (zoals Piper aangeeft)?

Wordt eens tijd dat ik ook aan mn blokje ga beginnen :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

MartijnG schreef:Zo te zien wel Haas.
Is dat wel handig? Als die verf loslaat zit die dus in je olie... :(
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Alpine schreef:Fijne hamer zeker :foto:
ja hebben we regelmatig nodig gehad.... :(
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Haas schreef:
MartijnG schreef:Zo te zien wel Haas.
Is dat wel handig? Als die verf loslaat zit die dus in je olie... :(
verf is niet erg dat lost op maar poedercoating niet dan is het snel stuk....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

MartijnG schreef:Zo te zien wel Haas.

Joost, wat voor spul heb jij nou op de lagers gesmeerd? Heb je ook 'pasta' voor de nokkenas gebruikt (zoals Piper aangeeft)?

Wordt eens tijd dat ik ook aan mn blokje ga beginnen :smile:
is montage olie is ongeveer hetzelfde als de piper montage olie
zal wel wat bewaren voor je....
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Martijn, ik heb ook nog wel een ruime halve tube over voor je. (Y)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi spul is dat, heb bij mij alles gewoon ruim in de olie gezet..
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

kan ook het is alleen voor de eerste paar keer dat die rond gaat.....

JC5 089 is ook klaar (kapje gaat nog vervangen worden voor een zwart exemplaar) toch de startmotor ook maar na laten kijken en een nieuw setje lagers erin....kan nooit kwaad....

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_6238.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_6239.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_6240.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_6241.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0_6244.jpg[/img]
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Plaats reactie