ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
Gewoon bij de brezan rijsbergen dan de 1.9 mm
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Na het vervangen van de koppakking blijft het probleem nog steeds.SamBam schreef:Er komt nogal wat olie uit mijn carterontluchtingsfilter. Als ik het expansievat leeg laat lopen zit er nog wat wit/grijs spul bij. Dit zakt na een tijdje naar de bodem. Wat is dit? Heb ik een te hoge oliedruk? Wat kan ik hieraan doen?
(Cup methode aangesloten)
grt, Sam
Zijn er nog andere opties?
Heeft er iemand een foto van een 5 GT Turbo phase II hoe het er origineel uit ziet in de kofferbak. Heeft deze wel kofferbakbekleding en zo ja hoe ziet het eruit.
Zaten er daarnaast in de auto vloermatten, zo ja hoe zien de originele eruit?
Bedankt alvast
Zaten er daarnaast in de auto vloermatten, zo ja hoe zien de originele eruit?
Bedankt alvast
Ik zal kijken of ik even een fotootje kan maken voor je. Afhankelijk van het 'pakket' wat je besteld hebt bij de dealer, heb je een luxe of minder luxe afwerking, volgens mij. De Bleu Sport heeft een luxe afwerking, met schuim over de wielkasten en een lampje in de roosters, die in de gaten achter de achterlampen zitten. Dat hebben lang niet alle 5jes.ackten schreef:Heeft er iemand een foto van een 5 GT Turbo phase II hoe het er origineel uit ziet in de kofferbak. Heeft deze wel kofferbakbekleding en zo ja hoe ziet het eruit.
Zaten er daarnaast in de auto vloermatten, zo ja hoe zien de originele eruit?
Bedankt alvast
[quote="SamBam"]Cilinderkop en onderblok zagen er nog goed uit. Alles is recht en geen scheuren.
Ik sta voor een raadsel. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Een scheur in een cilinderkop hoef je niet te zien. Die zul je moeten laten controleren.
Rij je veel korte stukken?
Dan kan het ook voorkomen.
Op het RCB forum had iemand daar ook last van.
Ik sta voor een raadsel. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Een scheur in een cilinderkop hoef je niet te zien. Die zul je moeten laten controleren.
Rij je veel korte stukken?
Dan kan het ook voorkomen.
Op het RCB forum had iemand daar ook last van.
cilinderkop aan de bovenzijde gecontroleerd?
daar scheuren ze ook nogal eens
uit mijn hoofd bij het oliekanaaltje
daar scheuren ze ook nogal eens
uit mijn hoofd bij het oliekanaaltje
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
oftwel kop laten afpersen
dan weet je gelijk waar je aan toe bent..
vind persoonlijk dat je een gtt kop ALTIJD moet laten checken
voordat je hem monteert.
9 van de 10 gtt koppen zijn krom,gescheurd of gevalletje kansloos
omdat er nooit iets aan gedaan is.

dan weet je gelijk waar je aan toe bent..
vind persoonlijk dat je een gtt kop ALTIJD moet laten checken
voordat je hem monteert.
9 van de 10 gtt koppen zijn krom,gescheurd of gevalletje kansloos
omdat er nooit iets aan gedaan is.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
idd helemaal mee eens!!!!!!
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Weet iemand of er vervangdelen zijn te krijgen voor de voorste krikpunten van een 5, of moet ik zelf wat plaatwerk in elkaar hobbiën?
Het is nu iig krokant:
[img]http://img194.imageshack.us/img194/300/cimg1822l.jpg[/img]
Het is nu iig krokant:
[img]http://img194.imageshack.us/img194/300/cimg1822l.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
moest laatst er iets van € 43 voor betalen (per stuk)
B18FT... what else ?
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Bedankt voor de info 

Nog een foto kunnen maken? En hoe zit het eigenlijk met de vloermatten. Wt zijn de originele matten van een fase 2?Merijn schreef:Ik zal kijken of ik even een fotootje kan maken voor je. Afhankelijk van het 'pakket' wat je besteld hebt bij de dealer, heb je een luxe of minder luxe afwerking, volgens mij. De Bleu Sport heeft een luxe afwerking, met schuim over de wielkasten en een lampje in de roosters, die in de gaten achter de achterlampen zitten. Dat hebben lang niet alle 5jes.ackten schreef:Heeft er iemand een foto van een 5 GT Turbo phase II hoe het er origineel uit ziet in de kofferbak. Heeft deze wel kofferbakbekleding en zo ja hoe ziet het eruit.
Zaten er daarnaast in de auto vloermatten, zo ja hoe zien de originele eruit?
Bedankt alvast
Was er eigenlijk schade aan je oude koppakking? Als daar niks aan is had je moeten verderzoeken. Heb je een compressietest gedaan? Heb je de kop laten vlakken en afpersen? Heb je het watersysteem gespoeld of is er nog olie miss bijgekomen tijdens het vervangen van de koppakking. Ik kan nog wel even doorgaan maar soms kan een pakking vervangen genoeg zijn en soms is het dat jammer genoeg niet. Maat je moet echt wel wat meer info geven.SamBam schreef:Nee ik rijd geen korte stukken. Voornamelijk 30 km of meer.
Kan het probleem ook ergens anders vandaan komen?
grt, Sam
Bij het vervangen van de koppakking geen schade aan de oude pakking, cilinders, bussen, kleppen etc. Alles is gecontroleerd en doorgespoeld. Hij was gelukkig niet warm gelopen ofzo. dus motorisch is hij in orde.
Hij kwalmt nog steeds uit de carterontluchting. Daaruit conludeer ik dat de carterdruk nog steeds te hoog is. Ook zit er olie en water(grijs goedje) in de catchtank.
Hopelijk zijn er nog opties waar ik naar kan kijken.
Compressietest zal ik zaterdag eens doen.
Hij kwalmt nog steeds uit de carterontluchting. Daaruit conludeer ik dat de carterdruk nog steeds te hoog is. Ook zit er olie en water(grijs goedje) in de catchtank.
Hopelijk zijn er nog opties waar ik naar kan kijken.
Compressietest zal ik zaterdag eens doen.
Net compressietest gedaan. Cilindernummertje 4 komt uit op 75 psi. de rest op 125.
Met een scheutje olie komt de 4e cilinder ook uit op 125. Conlusie; Kapotte zuigerveer.
Dus binnenkort mag hij weer uit elkaar.
grt, Sam
Met een scheutje olie komt de 4e cilinder ook uit op 125. Conlusie; Kapotte zuigerveer.
Dus binnenkort mag hij weer uit elkaar.
grt, Sam
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand een idee waar ik complete electrische schema's van de GTT kan vinden? Ze zouden in de Haynes moeten staan, maar precies dat hoofstuk (13) mis ik 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Graag!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nee, heb het niet meteen vandaag nodig. Ergens deze week is prima 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 2474
- Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
- Locatie: Bodegraven
- Contacteer:
check je mailMartijnG schreef:Nee, heb het niet meteen vandaag nodig. Ergens deze week is prima

Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
-
- Berichten: 1083
- Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Nieuwstadt
Hey mensen hoe is het hier ben al een paar jaartjes ingedut maar ben nu weer spring levend.vraagje ben bezig met mijn evo bodykit maar weet iemand of de stoot rubbers hier nog voor te krijgen zijn ?
Bvd wilco blue
Bvd wilco blue
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Stom vraagje;
Welke aansluitingen aan de hoofdremcilinder zijn voor welk wiel (als ik voor de auto sta)?
Aansluiting linksachter op de HRC (rembekrachtiger kant) heb ik rechtsvoor (passagierskant)
Aansluiting rechtsvoor op de HRC heb ik linksvoor (bestuurderskant).
Aansluiting linksvoor op de HRC = ?
Aansluiting rechtsachter op de HRC = ?
Fijn, een auto opbouwen nadat je deze 1,5 jaar geleden uit elkaar heb getrokken
Welke aansluitingen aan de hoofdremcilinder zijn voor welk wiel (als ik voor de auto sta)?
Aansluiting linksachter op de HRC (rembekrachtiger kant) heb ik rechtsvoor (passagierskant)
Aansluiting rechtsvoor op de HRC heb ik linksvoor (bestuurderskant).
Aansluiting linksvoor op de HRC = ?
Aansluiting rechtsachter op de HRC = ?
Fijn, een auto opbouwen nadat je deze 1,5 jaar geleden uit elkaar heb getrokken

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik weet het niet uit mijn hoofd.
Misschien heel stom:
Maar maakt het uit voor achter ? aangezien ze toch eerst naar de verdeler gaan...en van uit daar weer splitst
Misschien heel stom:
Maar maakt het uit voor achter ? aangezien ze toch eerst naar de verdeler gaan...en van uit daar weer splitst
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nouja, ergens zegt mij iets dat het een kruiselings systeem is, maar ik weet het dus even niet meer zeker 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
uiteraard, LV en RA naar de achteras toe bijv en RV en LA naar de vooras.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Het rode lampje van de koelvloeistof word toch aangestuurd door de sensor in de radiateur?
Het brand bij mij nu vrijwel vanaf een koude start, maar de fan slaat nog wel bij normale temp aan.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
De connector heb ik al vervangen ondertussen.
Het brand bij mij nu vrijwel vanaf een koude start, maar de fan slaat nog wel bij normale temp aan.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
De connector heb ik al vervangen ondertussen.