Roald's 19 16v F7R Turbo

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

10x beter Roald!

Meteen een standalone er op? Doe maar luxe!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb wel wat leuks voor je liggen.. :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Martijn Kool schreef:ik heb wel wat leuks voor je liggen.. :p
Probeer je me zeker meteen een cup achteras aan te smeren :p
Anything worth doing is worth doing right!.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

nee een f7r met standalone management incl dashboard en dergelijke :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

tutuur schreef:10x beter Roald!

Meteen een standalone er op? Doe maar luxe!
Ja dat wel he :smile:
Maar dat kost net zoveel als een F7P kop kopen+fris maken en er op zetten.
En ja zoals eerder gezegd de F7R kop is gewoon beter :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Martijn Kool schreef:nee een f7r met standalone management incl dashboard en dergelijke :p
Hmm sorry maar geen interesse lijkt me geen spul voor straat gebruik, moet ook nog normaal stationair kunnen lopen enzo :beer: :p
Anything worth doing is worth doing right!.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik heb niet mijn blok te koop staan, dit loopt gewoon normaal stationair etc
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Martijn Kool schreef:ik heb niet mijn blok te koop staan, dit loopt gewoon normaal stationair etc
Dacht even dat je nog een Megane cup blok had vandaar.
Maar goed ik hou het voorlopig bij mijn huidige F7R :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Roald schreef:
Martijn Kool schreef:ik heb niet mijn blok te koop staan, dit loopt gewoon normaal stationair etc
Dacht even dat je nog een Megane cup blok had vandaar.
Maar goed ik hou het voorlopig bij mijn huidige F7R :)
het is ook een megane cup blok, alleen mijn blok is iets extremer nog :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Achteras was een no-go idd, kan wel gaan zitten uitboren e.d maar dan is 't nog maar vragen of 't los wil. achteras wisselen gaat sneller :)

@martijn: dat Magneti Spaghetti management van een cup-megane is alles behalve stand-alone
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

klopt wel maar uber gaaf :p
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Martijn Kool schreef:klopt wel maar uber gaaf :p
leuk in een race-megane maar nutteloos in een poets-19 :p KDFi management en wideband lambda er aan, EGR afdoppen, F7P nokken er in en klaar. dan heb je de tenminste ook een fatsoenlijke mapping ipv 314graden nokken en standaard mapping in die prut-megane van je :p
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

loopt anders kneiterhard :smile:

edit-

wat kost zon management eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op do 8 sep 2011 15:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Poets 19 :lol:

Ja het is wel waar ik ben een poetsert :p
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Roald schreef:Poets 19 :lol:

Ja het is wel waar ik ben een poetsert :p
Daar kun je niet onderuit idd. ding is gewoon echt netjes. zuinig op zijn :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ben ook zeer zuinig op de 19, volgend jaar het enige deel aanpakken wat nog moet en dat is de motorruimte helemaal netjes (zo goed als nieuw) maken, de 2.0 er in en dan is ie wel zo'n beetje af :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Nou ook hier de Renault pech eens bij toegeslagen helaas.

Ging zaterdag ineens al het handrem lampje branden, voelde al onraad eigenlijk.
Remvloeistof als eerste gecontroleerd die stond aan het minimum, mm ok dat verklaarde.
Vanmorgen wat remvloeistof bij gevuld lampje weer uit ik weer gelukkig (de sensor werkt iig na bijna 20 jaar nog :) )

Toen voelde ik daar straks het rempedaal een paar keer behoorlijk diep weg vallen toen wist ik eigenlijk echt genoeg of lucht of lekkage in het systeem.
Voorzichtig naar huis gereden auto stil gezet alles nagekeken, rondom hoofdremcilinder allemaal mooi droog, rond de klauwen ook en geen olie over de velgen, zag wel dat remolie niveau al weer aardig gedaald was.
Toen maar eens onder de auto kijken en bingo rechts achter net voor de achteras zie ik de remvloeistof naar beneden druppelen.

Er zit nog genoeg olie in het systeem (nog niet aan minimum) en alleen als het pedaal langdurig hard word ingedrukt voel je de remdruk langzaam weg vallen (je drukt het pedaal door dan)

Dus morgen maar voorzichtig enkeltje garage doen en snel laten maken.
Anything worth doing is worth doing right!.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Balen! Nouja een remslang of twee is gelukkig de hoofdprijs niet. :)
Trust me. I know what I'm doing.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Tenzij het de leiding zelf is, dan wordt het alweer een leuke karweitje, maar het zal inderdaad wel de slang zijn. Easy fix!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ik gok ook op de slang en dat is inderdaad een easy fix :)
Anything worth doing is worth doing right!.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Monteer gelijk Goodridge slangen, dat remt merkbaar beter. Voor de achterste moet wel de tank er onderuit. Tenminste dat kan ik me nog herinneren toen ik het bij mijzelf deed. De originele slangen kosten iets van 8 euro bij APO.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Heb helaas geen goodridge slangen liggen, zal er eerst weer een gewone onder gaan, gezien het ook mijn dagelijks vervoer is naast het feit dat het ook hobby is :)
Anything worth doing is worth doing right!.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

jacques schreef:Monteer gelijk Goodridge slangen, dat remt merkbaar beter. Voor de achterste moet wel de tank er onderuit. Tenminste dat kan ik me nog herinneren toen ik het bij mijzelf deed. De originele slangen kosten iets van 8 euro bij APO.
Links wel, rechts niet, heb mijn rechter leiding paar jaar geleden vervangen, met goed gereedschap kan het allemaal precies :)
Links is er gewoon geen enkele ruimte what so ever :p
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mooi dat rechts kan zonder de tank er onderuit te halen, scheelt me weer knaken :D
Anyway 16v net bij de garage neer gezet, was best spannend onderweg, moest beetje bij remmen met de handrem hier en daar :p
Hoor wel wat de schade aan den portemonnee is 8)
Anything worth doing is worth doing right!.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat bijremmen met de handrem houdt het wel spannend :p :smile:
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Hier zie je hoeveel ruimte er is. http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
Ik zou ze beide vervangen. Dit is gewoon de goden verzoeken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Lol, dat is toevallig mijn foto :smile: in mijn geval was de andere leiding nog perfect, geen enkele aantasting te zien. Maar bij mij was het de nippel die niet meewerkte.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hier nu inmiddels bekend wat het euvel is.
Leiding is goed,slang is goed maar remdruk begrenzer is weg gerot.
Moet nu helemaal uit Frankrijk komen dus dat duurt wel een paar dagen.
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Heb ik nog wel voor je liggen :)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Wat heb je bijna niet liggen :)

Maar hij is al besteld vind het ook weer lullig om te zeggen laat maar zitten heb al een andere tegen de garage.
In ieder geval thx dude (F)
Anything worth doing is worth doing right!.
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

ik had anders nog wel een nieuwe liggen, eens gescoord op ebay, ligt alleen nog bij martijn :p
Trust me. I know what I'm doing.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Xabre schreef:ik had anders nog wel een nieuwe liggen, eens gescoord op ebay, ligt alleen nog bij martijn :p
Ohja daar heb ik nog een ruitgeleider links liggen, boordcompu hendel en nog iets wat ik vergeten ben :p
Anything worth doing is worth doing right!.
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Is de nieuwe remdruk begrenzer binnen en er onder schijnen de ontluchtings nippels op 1 na niet meer los te komen...dingen zijn afgelopen jaren toch meerdere keren prima los gekomen, vorig jaar is er nog een remslang voor vervangen...
Bah als het tegen zit en je kan het niet gebruiken zit het altijd tegen :@ (N)
Anything worth doing is worth doing right!.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ontluchten wil ook prima zonder die dingen hoor, remzuiger een stukje naar buiten trappen en de leiding losdraaien en even open laten staan totdat er vloeistof naar buiten komt. dan de remzuiger terugdrukken en leiding weer vast. :)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

leuk he die ouwe k*tauto's waar alles altijd vastgerot zit ;)
Trust me. I know what I'm doing.
Plaats reactie