Roald's 19 16v F7R Turbo
10x beter Roald!
Meteen een standalone er op? Doe maar luxe!
Meteen een standalone er op? Doe maar luxe!
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb wel wat leuks voor je liggen.. 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee een f7r met standalone management incl dashboard en dergelijke 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ja dat wel hetutuur schreef:10x beter Roald!
Meteen een standalone er op? Doe maar luxe!

Maar dat kost net zoveel als een F7P kop kopen+fris maken en er op zetten.
En ja zoals eerder gezegd de F7R kop is gewoon beter

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Hmm sorry maar geen interesse lijkt me geen spul voor straat gebruik, moet ook nog normaal stationair kunnen lopen enzoMartijn Kool schreef:nee een f7r met standalone management incl dashboard en dergelijke


Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb niet mijn blok te koop staan, dit loopt gewoon normaal stationair etc
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Dacht even dat je nog een Megane cup blok had vandaar.Martijn Kool schreef:ik heb niet mijn blok te koop staan, dit loopt gewoon normaal stationair etc
Maar goed ik hou het voorlopig bij mijn huidige F7R

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
het is ook een megane cup blok, alleen mijn blok is iets extremer nogRoald schreef:Dacht even dat je nog een Megane cup blok had vandaar.Martijn Kool schreef:ik heb niet mijn blok te koop staan, dit loopt gewoon normaal stationair etc
Maar goed ik hou het voorlopig bij mijn huidige F7R

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Achteras was een no-go idd, kan wel gaan zitten uitboren e.d maar dan is 't nog maar vragen of 't los wil. achteras wisselen gaat sneller 
@martijn: dat Magneti Spaghetti management van een cup-megane is alles behalve stand-alone

@martijn: dat Magneti Spaghetti management van een cup-megane is alles behalve stand-alone
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
klopt wel maar uber gaaf 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
leuk in een race-megane maar nutteloos in een poets-19Martijn Kool schreef:klopt wel maar uber gaaf


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
loopt anders kneiterhard 
edit-
wat kost zon management eigenlijk?

edit-
wat kost zon management eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op do 8 sep 2011 15:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Daar kun je niet onderuit idd. ding is gewoon echt netjes. zuinig op zijnRoald schreef:Poets 19![]()
Ja het is wel waar ik ben een poetsert

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ben ook zeer zuinig op de 19, volgend jaar het enige deel aanpakken wat nog moet en dat is de motorruimte helemaal netjes (zo goed als nieuw) maken, de 2.0 er in en dan is ie wel zo'n beetje af 

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nou ook hier de Renault pech eens bij toegeslagen helaas.
Ging zaterdag ineens al het handrem lampje branden, voelde al onraad eigenlijk.
Remvloeistof als eerste gecontroleerd die stond aan het minimum, mm ok dat verklaarde.
Vanmorgen wat remvloeistof bij gevuld lampje weer uit ik weer gelukkig (de sensor werkt iig na bijna 20 jaar nog
)
Toen voelde ik daar straks het rempedaal een paar keer behoorlijk diep weg vallen toen wist ik eigenlijk echt genoeg of lucht of lekkage in het systeem.
Voorzichtig naar huis gereden auto stil gezet alles nagekeken, rondom hoofdremcilinder allemaal mooi droog, rond de klauwen ook en geen olie over de velgen, zag wel dat remolie niveau al weer aardig gedaald was.
Toen maar eens onder de auto kijken en bingo rechts achter net voor de achteras zie ik de remvloeistof naar beneden druppelen.
Er zit nog genoeg olie in het systeem (nog niet aan minimum) en alleen als het pedaal langdurig hard word ingedrukt voel je de remdruk langzaam weg vallen (je drukt het pedaal door dan)
Dus morgen maar voorzichtig enkeltje garage doen en snel laten maken.
Ging zaterdag ineens al het handrem lampje branden, voelde al onraad eigenlijk.
Remvloeistof als eerste gecontroleerd die stond aan het minimum, mm ok dat verklaarde.
Vanmorgen wat remvloeistof bij gevuld lampje weer uit ik weer gelukkig (de sensor werkt iig na bijna 20 jaar nog

Toen voelde ik daar straks het rempedaal een paar keer behoorlijk diep weg vallen toen wist ik eigenlijk echt genoeg of lucht of lekkage in het systeem.
Voorzichtig naar huis gereden auto stil gezet alles nagekeken, rondom hoofdremcilinder allemaal mooi droog, rond de klauwen ook en geen olie over de velgen, zag wel dat remolie niveau al weer aardig gedaald was.
Toen maar eens onder de auto kijken en bingo rechts achter net voor de achteras zie ik de remvloeistof naar beneden druppelen.
Er zit nog genoeg olie in het systeem (nog niet aan minimum) en alleen als het pedaal langdurig hard word ingedrukt voel je de remdruk langzaam weg vallen (je drukt het pedaal door dan)
Dus morgen maar voorzichtig enkeltje garage doen en snel laten maken.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Tenzij het de leiding zelf is, dan wordt het alweer een leuke karweitje, maar het zal inderdaad wel de slang zijn. Easy fix!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Monteer gelijk Goodridge slangen, dat remt merkbaar beter. Voor de achterste moet wel de tank er onderuit. Tenminste dat kan ik me nog herinneren toen ik het bij mijzelf deed. De originele slangen kosten iets van 8 euro bij APO.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Heb helaas geen goodridge slangen liggen, zal er eerst weer een gewone onder gaan, gezien het ook mijn dagelijks vervoer is naast het feit dat het ook hobby is 

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Links wel, rechts niet, heb mijn rechter leiding paar jaar geleden vervangen, met goed gereedschap kan het allemaal preciesjacques schreef:Monteer gelijk Goodridge slangen, dat remt merkbaar beter. Voor de achterste moet wel de tank er onderuit. Tenminste dat kan ik me nog herinneren toen ik het bij mijzelf deed. De originele slangen kosten iets van 8 euro bij APO.

Links is er gewoon geen enkele ruimte what so ever

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Mooi dat rechts kan zonder de tank er onderuit te halen, scheelt me weer knaken
Anyway 16v net bij de garage neer gezet, was best spannend onderweg, moest beetje bij remmen met de handrem hier en daar
Hoor wel wat de schade aan den portemonnee is

Anyway 16v net bij de garage neer gezet, was best spannend onderweg, moest beetje bij remmen met de handrem hier en daar

Hoor wel wat de schade aan den portemonnee is

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Dat bijremmen met de handrem houdt het wel spannend



Hier zie je hoeveel ruimte er is. http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... m=1&itbs=1
Ik zou ze beide vervangen. Dit is gewoon de goden verzoeken.
Ik zou ze beide vervangen. Dit is gewoon de goden verzoeken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Lol, dat is toevallig mijn foto
in mijn geval was de andere leiding nog perfect, geen enkele aantasting te zien. Maar bij mij was het de nippel die niet meewerkte.

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Hier nu inmiddels bekend wat het euvel is.
Leiding is goed,slang is goed maar remdruk begrenzer is weg gerot.
Moet nu helemaal uit Frankrijk komen dus dat duurt wel een paar dagen.
Leiding is goed,slang is goed maar remdruk begrenzer is weg gerot.
Moet nu helemaal uit Frankrijk komen dus dat duurt wel een paar dagen.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Heb ik nog wel voor je liggen 

-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wat heb je bijna niet liggen
Maar hij is al besteld vind het ook weer lullig om te zeggen laat maar zitten heb al een andere tegen de garage.
In ieder geval thx dude

Maar hij is al besteld vind het ook weer lullig om te zeggen laat maar zitten heb al een andere tegen de garage.
In ieder geval thx dude

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ohja daar heb ik nog een ruitgeleider links liggen, boordcompu hendel en nog iets wat ik vergeten benXabre schreef:ik had anders nog wel een nieuwe liggen, eens gescoord op ebay, ligt alleen nog bij martijn

Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Is de nieuwe remdruk begrenzer binnen en er onder schijnen de ontluchtings nippels op 1 na niet meer los te komen...dingen zijn afgelopen jaren toch meerdere keren prima los gekomen, vorig jaar is er nog een remslang voor vervangen...
Bah als het tegen zit en je kan het niet gebruiken zit het altijd tegen

Bah als het tegen zit en je kan het niet gebruiken zit het altijd tegen


Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ontluchten wil ook prima zonder die dingen hoor, remzuiger een stukje naar buiten trappen en de leiding losdraaien en even open laten staan totdat er vloeistof naar buiten komt. dan de remzuiger terugdrukken en leiding weer vast. 
