MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
waarom hittebestendige verf? de boel wordt toch neit warmer als een 150? graden?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
zal het van de week nog eens aan de spuiter vragen.
Want wat ik laatst begrepen heb van hun kon het ook met gewone verf. juist omdat het niet belachelijk heet wordt.
uitgezonderd uitlaatspruitstuk en turbo natuurlijk.

uitgezonderd uitlaatspruitstuk en turbo natuurlijk.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Oke thanksWillem-Jan schreef:Om dan maar een beetje ontopic te blijven. Het is 'gewone' hittebestendige verf in de kleur antraciet. Ik heb toevallig bij de ALV Martijn dezelfde vraag gesteld.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ach met hitte bestendig weet je het zeker....
Ik had de 21 daar mee moeten doen
Ik had de 21 daar mee moeten doen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Het is inderdaad hittebestendige GRIJZE VERF, dus een aantal mensen zaten goed in de buurt
Sja, waarom geen gewone verf...omdat ik het risico niet ga lopen dat gewone verf er straks wel afbladdert
Eigenlijk boeit het ook niet, want normaal gesproken zou je deze verf uit moeten harden in de oven...maar daar zal de vriendin niet zo blij mee zijn denk ik
Nee, een collega van mij heeft deze lak ook gebruikt en was er erg tevreden over, dus heb ik ook maar een busje aangeschaft

Sja, waarom geen gewone verf...omdat ik het risico niet ga lopen dat gewone verf er straks wel afbladdert


Nee, een collega van mij heeft deze lak ook gebruikt en was er erg tevreden over, dus heb ik ook maar een busje aangeschaft

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
de verf zal op sommige plekken wel degelijk heter worden dan 150 graden. kijk, aan de voorkant van het blok bv niet maar wat denk je aan de achterkant rondom het uitlaatspruitstuk.
zeker geen overbodige luxe dus
zeker geen overbodige luxe dus

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Deze week 's avonds eens rustig gaan zitten met pakkingverwijderaar en een schraper om de cilinderbussen weer eens te ontdoen van de kit
Dus die zijn er klaar voor!
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0369.jpg[/img]
Ook nog even het blokje afgemaakt qua spuitwerkzaamheden, dus dat is ook voorlopig klaar:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0370.jpg[/img]
Nog even bij de spuiter geweest om de achteras eronder te zetten, want de GT staat nu volledig aan de binnenkant in kleur. Bodem en wielkasten staan in de tectyl, dus ook die is klaar en zal deze week weer 'thuis' komen:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0366.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0364.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0365.jpg[/img]
Daarnaast nog even snel de krukas grof nagemeten met een schuifmaat met het handboek erbij. Nu lijken de kruktappen voor de drijfstangen al op hun revisiemaat te zitten van ~43.73. Drijfstanglagers gechecked en inderdaad, daar staan 0.25 op (originele maat is 43,98 ). Prima
Echter de hoofdlagertappen blijken met de schuifmaat op ~54.6 uit te komen, wat dus ook de 1e ondermaat is (origineel is 54.
. Hoofdlagers bekeken en daar staat STD op genoteerd, dat lijkt me dus niet zo goed
Daarnaast vertonen de hoofdlagers ook al wat krasje misschien veroorzaakt door de verkeerde diameter van de lagers.
Tuurlijk, alles is gemeten met een schuifmaat, maar als ik de originele maat aanhoudt heb ik duidelijke speling tussen de schuifmaat en de kruktappen. Dus hoogstwaarschijnlijk heb ik verkeerde hoofdlagers...ik ga de krukas voor de zekerheid nog laten controleren

Dus die zijn er klaar voor!
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0369.jpg[/img]
Ook nog even het blokje afgemaakt qua spuitwerkzaamheden, dus dat is ook voorlopig klaar:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0370.jpg[/img]
Nog even bij de spuiter geweest om de achteras eronder te zetten, want de GT staat nu volledig aan de binnenkant in kleur. Bodem en wielkasten staan in de tectyl, dus ook die is klaar en zal deze week weer 'thuis' komen:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0366.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0364.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0365.jpg[/img]
Daarnaast nog even snel de krukas grof nagemeten met een schuifmaat met het handboek erbij. Nu lijken de kruktappen voor de drijfstangen al op hun revisiemaat te zitten van ~43.73. Drijfstanglagers gechecked en inderdaad, daar staan 0.25 op (originele maat is 43,98 ). Prima

Echter de hoofdlagertappen blijken met de schuifmaat op ~54.6 uit te komen, wat dus ook de 1e ondermaat is (origineel is 54.


Tuurlijk, alles is gemeten met een schuifmaat, maar als ik de originele maat aanhoudt heb ik duidelijke speling tussen de schuifmaat en de kruktappen. Dus hoogstwaarschijnlijk heb ik verkeerde hoofdlagers...ik ga de krukas voor de zekerheid nog laten controleren

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Goed, krukas is gecontroleer den goed bevonden. Was dus inderdaad een overmaat, dus er zaten verkeerde lagers op gemonteerd
Nieuwe lagers zijn besteld
Verder is de kop nog gecontroleerd en afgeperst, ook goed. De kop is minimaal gevlakt en de sterkere klepveren zijn gemonteerd. Binnenkort alles weer ophalen in Made en dan een begin maken met het opbouwen van het blokje.
Verder nog niet gek veel tijd aan de GTT kunnen besteden, maar alvast nieuwe remleidingen laten maken (koper) en de bodem opnieuw in de tectyl gezet.
Alvat begonnen met wat interieur werk zoals de dempingsmat, pedalen, kachel geplaatst. Deuren weer opgebouwd met raammechanisme en slotmechanisme. Kabelbomen naar de koplampen weer door het chassis getrokken.
Kon het ook niet laten om de kooi even te passen...
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0418.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0417.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0419.jpg[/img]
Die staat nu klaar om te vertrekken naar de spuiten samen met nog een hoop andere exterieur delen.
Ook is het subframe en de achteras terug gekomen van de spuiter, dus daar kunnen we ook alvast mee aan de gang
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0421.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0423.jpg[/img]
Gestaag gaan we verder

Nieuwe lagers zijn besteld

Verder is de kop nog gecontroleerd en afgeperst, ook goed. De kop is minimaal gevlakt en de sterkere klepveren zijn gemonteerd. Binnenkort alles weer ophalen in Made en dan een begin maken met het opbouwen van het blokje.
Verder nog niet gek veel tijd aan de GTT kunnen besteden, maar alvast nieuwe remleidingen laten maken (koper) en de bodem opnieuw in de tectyl gezet.
Alvat begonnen met wat interieur werk zoals de dempingsmat, pedalen, kachel geplaatst. Deuren weer opgebouwd met raammechanisme en slotmechanisme. Kabelbomen naar de koplampen weer door het chassis getrokken.
Kon het ook niet laten om de kooi even te passen...
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0418.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0417.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0419.jpg[/img]
Die staat nu klaar om te vertrekken naar de spuiten samen met nog een hoop andere exterieur delen.
Ook is het subframe en de achteras terug gekomen van de spuiter, dus daar kunnen we ook alvast mee aan de gang

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0421.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0423.jpg[/img]
Gestaag gaan we verder

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gaat lekker zo 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tering! Hoeveel 5jes staan d'r wel niet in die schuur joh! 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Je pakt het goed aan Martijn!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Mooie updates weer.
Heb je de achteras laten stralen en toen in z'n geheel laten spuiten? Of poedercoaten?
Dus ook het rubber laten spuiten?
En wat is het voordeel (resultaat) van sterkere klepveren?
En hoe herken je ze?
En in september issie klaar?

Dus ook het rubber laten spuiten?
En wat is het voordeel (resultaat) van sterkere klepveren?
En hoe herken je ze?
En in september issie klaar?
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
En hoe herken je ze? Andere winding? Andere kleur?
Ik heb nl. een donorblokje liggen waar rode klepveren in zitten en in een ander blok zitten zwarte klepveren.
Ik heb nl. een donorblokje liggen waar rode klepveren in zitten en in een ander blok zitten zwarte klepveren.
rode klepveren zijn volgens mij effe uit mijn hoofd van een vroege fase 1
latere types waren zwart dacht ik
(of een atmo kop?)
post eens wat fotos met name van de inlaatkanalen hier kan je het ook aan zien meen ik ooit eens van catrinus gehoord te hebben.
latere types waren zwart dacht ik
(of een atmo kop?)
post eens wat fotos met name van de inlaatkanalen hier kan je het ook aan zien meen ik ooit eens van catrinus gehoord te hebben.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Jouw eerste regel zou wel eens kunnen kloppen Mark. Een vroege phase 1.
Ik zal eens een fotootje schieten.
Ik zal eens een fotootje schieten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
kooi is nog de kleur welke hij was bij aankoop.DennisT schreef:Lekker bezig! Welke kleur is de kooi geworden?

Achteras is compleet gestraald, en daarna gespoten.Willeon de Zoete schreef: Heb je de achteras laten stralen en toen in z'n geheel laten spuiten? Dus ook het rubber laten spuiten?

@ martijn, zijn de astappen nu ook mee gespoten?
Je gaat weer lekker vooruit, wordt tijd dat ik martin ook eens aanspoor om met die blauwe verder te gaan....

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kooi is inderdaad nog wit en wordt weer wit 
Alles is gestraald en daarna gespoten.
Klepveren horen bij de nokkenas die erin komt. Volgens mij kun je ze optisch niet van elkaar onderscheiden.

Alles is gestraald en daarna gespoten.
Klepveren horen bij de nokkenas die erin komt. Volgens mij kun je ze optisch niet van elkaar onderscheiden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Cilinderkop en krukas zijn weer terug uit Made, samen met de nieuwe hoofdlagers. Motor opbouwen zal hopelijk niet heel lang meer gaan duren.
Ondertussen nog bezig met wat kleine zaken. Nieuwe draagarmrubber gemonteerd en draagarmen aan het subframe. Nog wat kleine delen schoongemaakt en gespoten.
Nog even de nieuwe fan gepast:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0436.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0433.jpg[/img]
De rolkooi staat ondertussen bij de spuiter
En ook zijn (bijna) alle beugeltjes en steuntje bij een bevriende straler gebracht
Er loopt veeel te veeel tegelijk, maar hopelijk komt alles een keer op zn pootjes terecht
Ik wilde trouwens mijn huidige rembekrachtiger op gaan knappen en kwam het volgende tegen:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0432.jpg[/img]
Hoort die ring normaal vastgeklemd te zitten en wat is het nut van die ring? Kon nog geen tekening terugvinden van een andere bekrachtiger, dus wie weet moet ik aan een andere? Tips anyone?
Ondertussen nog bezig met wat kleine zaken. Nieuwe draagarmrubber gemonteerd en draagarmen aan het subframe. Nog wat kleine delen schoongemaakt en gespoten.
Nog even de nieuwe fan gepast:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0436.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0433.jpg[/img]
De rolkooi staat ondertussen bij de spuiter



Er loopt veeel te veeel tegelijk, maar hopelijk komt alles een keer op zn pootjes terecht

Ik wilde trouwens mijn huidige rembekrachtiger op gaan knappen en kwam het volgende tegen:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0432.jpg[/img]
Hoort die ring normaal vastgeklemd te zitten en wat is het nut van die ring? Kon nog geen tekening terugvinden van een andere bekrachtiger, dus wie weet moet ik aan een andere? Tips anyone?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Krijg toch het griebus met al die kleine beugels e.d.
Wordt er horendol van.
enne. je straler zal eens kijken of ie nog een rembekrachtiger heeft liggen.

enne. je straler zal eens kijken of ie nog een rembekrachtiger heeft liggen.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen



Ik heb overigens een achterklep voor je geregeld

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Loop te dollen.MartijnG schreef:Ik heb hulp aangeboden he
![]()
![]()
Ik heb overigens een achterklep voor je geregeldzie PM...

enne hiero geen PM

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Nu wel 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
en terug.MartijnG schreef:Nu wel

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Even gebroederlijk naast elkaar...
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0514.jpg[/img]
Weinig aan gedaan behalve het verhuizen naar de nieuwe locatie. De groene is er ook nog tussendoor gekomen voor de ombouw voor AutoMaxx Summer Edition...nu weer langzaam aan verder. Gisteren de nieuwe voorbumper alvast wat aangepast door de koelsleuven wat te verlengen.
Volgende project zijn de kabelbomen en de bodem. Dus tank, remleidingen, achteras en subframe...
De volgende vraag; hoe hebben mensen het hier gedaan met het vervangen van hun remleidingen. Ik heb zo'n beetje alle klemmen kapot getrokken bij demontage van de remleidingen. Iemand eenidee of die krengen nog nieuw leverbaar zijn bij de dealer?
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0514.jpg[/img]
Weinig aan gedaan behalve het verhuizen naar de nieuwe locatie. De groene is er ook nog tussendoor gekomen voor de ombouw voor AutoMaxx Summer Edition...nu weer langzaam aan verder. Gisteren de nieuwe voorbumper alvast wat aangepast door de koelsleuven wat te verlengen.
Volgende project zijn de kabelbomen en de bodem. Dus tank, remleidingen, achteras en subframe...
De volgende vraag; hoe hebben mensen het hier gedaan met het vervangen van hun remleidingen. Ik heb zo'n beetje alle klemmen kapot getrokken bij demontage van de remleidingen. Iemand eenidee of die krengen nog nieuw leverbaar zijn bij de dealer?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 3702
- Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
- Car: Talisman sedan
- Locatie: St. Annaland
- Contacteer:
Die ene lijkt zo wel een terreinwagen... 

Cleaned Style
Projecttopic
Projecttopic