MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

waarom hittebestendige verf? de boel wordt toch neit warmer als een 150? graden?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Gewone verf gaat 150 graden ook niet echt leuk vinden geloof ik. Sommige gebieden zullen ook nog wel warmer worden :)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

zal het van de week nog eens aan de spuiter vragen. ;-) Want wat ik laatst begrepen heb van hun kon het ook met gewone verf. juist omdat het niet belachelijk heet wordt.

uitgezonderd uitlaatspruitstuk en turbo natuurlijk.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Willem-Jan schreef:Om dan maar een beetje ontopic te blijven. Het is 'gewone' hittebestendige verf in de kleur antraciet. Ik heb toevallig bij de ALV Martijn dezelfde vraag gesteld.
Oke thanks :) zal het onthouden, resultaat ziet er goed uit.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat werd me ook steeds gezegd dat het met gewone verf kan.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ach met hitte bestendig weet je het zeker....

Ik had de 21 daar mee moeten doen (S)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ouch, dies wel héél sarcastisch :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Het is inderdaad hittebestendige GRIJZE VERF, dus een aantal mensen zaten goed in de buurt :lol:

Sja, waarom geen gewone verf...omdat ik het risico niet ga lopen dat gewone verf er straks wel afbladdert :p Eigenlijk boeit het ook niet, want normaal gesproken zou je deze verf uit moeten harden in de oven...maar daar zal de vriendin niet zo blij mee zijn denk ik :smile:

Nee, een collega van mij heeft deze lak ook gebruikt en was er erg tevreden over, dus heb ik ook maar een busje aangeschaft (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

de verf zal op sommige plekken wel degelijk heter worden dan 150 graden. kijk, aan de voorkant van het blok bv niet maar wat denk je aan de achterkant rondom het uitlaatspruitstuk.

zeker geen overbodige luxe dus (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Deze week 's avonds eens rustig gaan zitten met pakkingverwijderaar en een schraper om de cilinderbussen weer eens te ontdoen van de kit :p
Dus die zijn er klaar voor!

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0369.jpg[/img]

Ook nog even het blokje afgemaakt qua spuitwerkzaamheden, dus dat is ook voorlopig klaar:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0370.jpg[/img]

Nog even bij de spuiter geweest om de achteras eronder te zetten, want de GT staat nu volledig aan de binnenkant in kleur. Bodem en wielkasten staan in de tectyl, dus ook die is klaar en zal deze week weer 'thuis' komen:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0366.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0364.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0365.jpg[/img]

Daarnaast nog even snel de krukas grof nagemeten met een schuifmaat met het handboek erbij. Nu lijken de kruktappen voor de drijfstangen al op hun revisiemaat te zitten van ~43.73. Drijfstanglagers gechecked en inderdaad, daar staan 0.25 op (originele maat is 43,98 ). Prima (Y)

Echter de hoofdlagertappen blijken met de schuifmaat op ~54.6 uit te komen, wat dus ook de 1e ondermaat is (origineel is 54.8). Hoofdlagers bekeken en daar staat STD op genoteerd, dat lijkt me dus niet zo goed (0) Daarnaast vertonen de hoofdlagers ook al wat krasje misschien veroorzaakt door de verkeerde diameter van de lagers.

Tuurlijk, alles is gemeten met een schuifmaat, maar als ik de originele maat aanhoudt heb ik duidelijke speling tussen de schuifmaat en de kruktappen. Dus hoogstwaarschijnlijk heb ik verkeerde hoofdlagers...ik ga de krukas voor de zekerheid nog laten controleren (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Goed, krukas is gecontroleer den goed bevonden. Was dus inderdaad een overmaat, dus er zaten verkeerde lagers op gemonteerd |:

Nieuwe lagers zijn besteld (Y)

Verder is de kop nog gecontroleerd en afgeperst, ook goed. De kop is minimaal gevlakt en de sterkere klepveren zijn gemonteerd. Binnenkort alles weer ophalen in Made en dan een begin maken met het opbouwen van het blokje.

Verder nog niet gek veel tijd aan de GTT kunnen besteden, maar alvast nieuwe remleidingen laten maken (koper) en de bodem opnieuw in de tectyl gezet.

Alvat begonnen met wat interieur werk zoals de dempingsmat, pedalen, kachel geplaatst. Deuren weer opgebouwd met raammechanisme en slotmechanisme. Kabelbomen naar de koplampen weer door het chassis getrokken.

Kon het ook niet laten om de kooi even te passen...

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0418.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0417.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0419.jpg[/img]

Die staat nu klaar om te vertrekken naar de spuiten samen met nog een hoop andere exterieur delen.

Ook is het subframe en de achteras terug gekomen van de spuiter, dus daar kunnen we ook alvast mee aan de gang (Y)

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0421.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0423.jpg[/img]

Gestaag gaan we verder :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gaat lekker zo (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Tering! Hoeveel 5jes staan d'r wel niet in die schuur joh! :p
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je pakt het goed aan Martijn!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker bezig! Welke kleur is de kooi geworden? :p
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Mooie updates weer. (Y) Heb je de achteras laten stralen en toen in z'n geheel laten spuiten? Of poedercoaten?
Dus ook het rubber laten spuiten?

En wat is het voordeel (resultaat) van sterkere klepveren?
En hoe herken je ze?

En in september issie klaar?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zwaardere klepveren heb je met name nodig als je meer toeren gaat draaien, tegen zwevende kleppen, dus vaak gecombineerd met een 'snellere' nokkenas.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

En hoe herken je ze? Andere winding? Andere kleur?

Ik heb nl. een donorblokje liggen waar rode klepveren in zitten en in een ander blok zitten zwarte klepveren.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

rode klepveren zijn volgens mij effe uit mijn hoofd van een vroege fase 1
latere types waren zwart dacht ik

(of een atmo kop?)

post eens wat fotos met name van de inlaatkanalen hier kan je het ook aan zien meen ik ooit eens van catrinus gehoord te hebben.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Jouw eerste regel zou wel eens kunnen kloppen Mark. Een vroege phase 1.

Ik zal eens een fotootje schieten.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

DennisT schreef:Lekker bezig! Welke kleur is de kooi geworden? :p
kooi is nog de kleur welke hij was bij aankoop. ;-)
Willeon de Zoete schreef: Heb je de achteras laten stralen en toen in z'n geheel laten spuiten? Dus ook het rubber laten spuiten?
Achteras is compleet gestraald, en daarna gespoten. :D

@ martijn, zijn de astappen nu ook mee gespoten?

Je gaat weer lekker vooruit, wordt tijd dat ik martin ook eens aanspoor om met die blauwe verder te gaan.... (U)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kooi is inderdaad nog wit en wordt weer wit ;)

Alles is gestraald en daarna gespoten.

Klepveren horen bij de nokkenas die erin komt. Volgens mij kun je ze optisch niet van elkaar onderscheiden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Sterkere veren zijn van iets dikker materiaal gemaakt en hebben minder windingen.
Banjo RS
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 1 apr 2012 8:39
Locatie: Denhaag

Super dik.....zonde om strx mee te gaan rijden :)
Suc6 nog met afbouwen (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Cilinderkop en krukas zijn weer terug uit Made, samen met de nieuwe hoofdlagers. Motor opbouwen zal hopelijk niet heel lang meer gaan duren.

Ondertussen nog bezig met wat kleine zaken. Nieuwe draagarmrubber gemonteerd en draagarmen aan het subframe. Nog wat kleine delen schoongemaakt en gespoten.

Nog even de nieuwe fan gepast:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0436.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0433.jpg[/img]

De rolkooi staat ondertussen bij de spuiter (Y) En ook zijn (bijna) alle beugeltjes en steuntje bij een bevriende straler gebracht :smile: :beer:

Er loopt veeel te veeel tegelijk, maar hopelijk komt alles een keer op zn pootjes terecht :smile:

Ik wilde trouwens mijn huidige rembekrachtiger op gaan knappen en kwam het volgende tegen:

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0432.jpg[/img]

Hoort die ring normaal vastgeklemd te zitten en wat is het nut van die ring? Kon nog geen tekening terugvinden van een andere bekrachtiger, dus wie weet moet ik aan een andere? Tips anyone? (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Krijg toch het griebus met al die kleine beugels e.d. (U) Wordt er horendol van.

enne. je straler zal eens kijken of ie nog een rembekrachtiger heeft liggen. ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

(F) Ik heb hulp aangeboden he :p :beer:

Ik heb overigens een achterklep voor je geregeld ;-) zie PM...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:(F) Ik heb hulp aangeboden he :p :beer:

Ik heb overigens een achterklep voor je geregeld ;-) zie PM...
Loop te dollen. ;-)

enne hiero geen PM :(
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Nu wel :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

MartijnG schreef:Nu wel :p
en terug. :D
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Mooi allemaal hoor Martijn !! Ik heb het ongeveer net zo gedaan, stralen en spuiten in kleur, blanke lak erover en klaar (Y)

Supe chique :D
Mrtn = Maarten
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Even gebroederlijk naast elkaar...

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... AG0514.jpg[/img]

Weinig aan gedaan behalve het verhuizen naar de nieuwe locatie. De groene is er ook nog tussendoor gekomen voor de ombouw voor AutoMaxx Summer Edition...nu weer langzaam aan verder. Gisteren de nieuwe voorbumper alvast wat aangepast door de koelsleuven wat te verlengen.

Volgende project zijn de kabelbomen en de bodem. Dus tank, remleidingen, achteras en subframe...

De volgende vraag; hoe hebben mensen het hier gedaan met het vervangen van hun remleidingen. Ik heb zo'n beetje alle klemmen kapot getrokken bij demontage van de remleidingen. Iemand eenidee of die krengen nog nieuw leverbaar zijn bij de dealer?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik zal morgen aan Ronnie B. wel even vragen of het nog te krijgen is (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
RenaultclioII16v (Peter)
Berichten: 3702
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Car: Talisman sedan
Locatie: St. Annaland
Contacteer:

Die ene lijkt zo wel een terreinwagen... :D
Cleaned Style
Projecttopic
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een paar jaar geleden waren ze nog wel leverbaar. Ik heb ze toen allemaal vervangen. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Plaats reactie