ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

Ik zit nog steeds met de stekkers ( die in het zwarte kastje zitten bij de veertoren) voor de conversie. Geen held in electronica en die werkplaatshandboeken bieden mij ook geen lampje boven het hoofd.


[img]http://img338.imageshack.us/img338/3736/stekkers002.th.jpg[/img]
[img]http://img221.imageshack.us/img221/2161/stekkers005.th.jpg[/img]
[img]http://img826.imageshack.us/img826/502/stekkers004.th.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door jacob op zo 19 feb 2012 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Wat zoek je? Ik kan je wel een schema geven waar de draden en aansluitingen van de clio 1.8 16v voor staan. van een F4R blok heb ik niets.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

ik zoek die van een clio 16v. De f4r aansluitingen doe ik niks mee. Heb kms erop zitten straks.

Dit is hoe de penbezetting nu zit. Dit is ook de stekker vanaf het dashboard naar de zwarte kast toe.

[img]http://img808.imageshack.us/img808/1792/document1b.png[/img]
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Jacobus, even voor de duidelijkheid, bibi heeft net een feestje achter de rug waardoor hij niet echt helder meer denkt maar ik kan je 1 ding met zekerheid zeggen. De kabelbomen van F7R en F7P zijn absoluut NIET identiek. Door dit fabeltje heb ik een opgerookte dashbordkabelboom. Vergeklijk de bruine stekkers maar even met elkaar ;-)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
jacob
Berichten: 521
Lid geworden op: za 5 nov 2005 21:25
Locatie: Veendam

-jo- schreef:Jacobus, even voor de duidelijkheid, bibi heeft net een feestje achter de rug waardoor hij niet echt helder meer denkt maar ik kan je 1 ding met zekerheid zeggen. De kabelbomen van F7R en F7P zijn absoluut NIET identiek. Door dit fabeltje heb ik een opgerookte dashbordkabelboom. Vergeklijk de bruine stekkers maar even met elkaar ;-)
Okay dan moet ik hem dus van een f7r hebben. Zover ik weet was mathias van plan een williams te bouwen en gebruikte hij williams delen. en de kabelboom achter het dash en deze kabelboom zijn die die hij erbij verkocht had.
Ik ga het allemaal eens naast mekaar leggen.
De volgende dingen heb ik nodig buiten kms op.

- olietemp draad. Voor externe olietemp meter
- Dynamo draden zitten 2 stuks op.
- spanningsdraad voor de fan.
- Signaal draad startmotor.
- Achteruitrij verlichting signaal vanaf de bak
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Iemand hier die me de (met foto's ?) correcte bekabeling kan geven van de radio aansluitingen ?

heb dit weekeind een radio proberen aansluiten en krijg altijd "TEL MUTE" op het scherm. Nu vermoedelijk is het "gewoon" ergens een draad die slecht contact maakt / die moet doorgeknipt worden maar vind het maar een "vieze" oplossing. Dus graag had ik ff een schema gekregen met kleurcodes enzo en dan kan ik misschien kijken of de vorige eigenaar hier niet (slecht) heeft aan zitten klussen :gun:


alvast bedankt !
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Ik denk eerder dat het aan je radio ligt dan aan de bedrading. Heb je geen andere iso kabel liggen om te testen?

http://www.12vhifi.nl/isoconnectors.html
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Ik heb een andere ISO kabel liggen, maar deze moet dan eerst helemaal overgebouwd worden op de kabelboom van de clio (daarom heb ik ook wederom het schema nodig met kleurcodes / en bekabelings info)

De radio komt trouwens uit een Cio 1 Phase 2 1.4 8V en heeft daar perfect gewerkt.

gaat trouwens om een LG LAC-M 6600R
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

De radio is waarschijnlijk voorzien van iso stekker aansluitingen in de radio zelf. De tel-mute draad dempt het geluid wanneer hier massa op gezet wordt, op de radio of in de gebruiksaanwijzing staat vast wel welke pin dit op de radio is.
Dan even in de auto meten waar deze draad voor is en dan eventueel deze draad loshalen.
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

Iemand een idee hoe ik netjes mijn bumper goed kan hangen ? (nog nooit zelf de bumper eraf genomen).

hij is namelijk teruggekomen van de caross. afdeling bij me moeder op school (motorkap & bumper zijn herspoten) en een van de leerlingen heeft de bumper erop gehangen en nu zit ik met het probleem dat 1 vd mistlampen niet meer werkt (slecht contact vermoed ik) en dat de bumper vooraan een ruimte heeft tussen de koplampen van 1-2 CM.

dus mijn vermoeden, die bumper er terug af en goed hangen !

ja ... maar hoe ? :)

zijn er "truken" om deze goed te krijgen ? Je zou verwachten dat als deze gewoon er netjes overal opgeschroefd is zoals het moet dat deze zichzelf wel zou recht trekken, maar blijkbaar niet dus ? :)

Iemand wat tips / how to's over het opbouwen van de bumper (en misschien afbouwen ook ... ik ben eruit dat ik in de wielkuipen de vijzen los moet maken, maar zijn er nog andere plaatsen ? ik dacht aan de passagiers kant vooraan dat er ook een ophangingspunt was ?) en hoe ik hem netjes uitgelijnd krijg en er netjes mooi recht op ?

mvg,
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Entity_Razer schreef:Iemand een idee hoe ik netjes mijn bumper goed kan hangen ? (nog nooit zelf de bumper eraf genomen).

hij is namelijk teruggekomen van de caross. afdeling bij me moeder op school (motorkap & bumper zijn herspoten) en een van de leerlingen heeft de bumper erop gehangen en nu zit ik met het probleem dat 1 vd mistlampen niet meer werkt (slecht contact vermoed ik) en dat de bumper vooraan een ruimte heeft tussen de koplampen van 1-2 CM.

dus mijn vermoeden, die bumper er terug af en goed hangen !

ja ... maar hoe ? :)

zijn er "truken" om deze goed te krijgen ? Je zou verwachten dat als deze gewoon er netjes overal opgeschroefd is zoals het moet dat deze zichzelf wel zou recht trekken, maar blijkbaar niet dus ? :)

Iemand wat tips / how to's over het opbouwen van de bumper (en misschien afbouwen ook ... ik ben eruit dat ik in de wielkuipen de vijzen los moet maken, maar zijn er nog andere plaatsen ? ik dacht aan de passagiers kant vooraan dat er ook een ophangingspunt was ?) en hoe ik hem netjes uitgelijnd krijg en er netjes mooi recht op ?

mvg,
je weet me wonen hey :p
rtclio
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 9 aug 2010 18:51

Hallo,

Ik heb andere spiegels, deze heb ik nog thuis.
Ik wil de kapjes opnieuw spuiten.... maar hoe krijg ik de kapjes eraf?
moet ik het glas verwijderen? ik zie wel schroeven zitten, moeten deze eruit of kan ik het eraf klikken..?

Groeten rtclio
Entity_Razer
Berichten: 260
Lid geworden op: di 8 feb 2011 21:19
Contacteer:

kris clio 16v schreef: je weet me wonen hey :p
daar houd ik je aan :)
kris clio 16v
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 17 nov 2008 18:04
Locatie: (Pijpelheide) Booischot

Entity_Razer schreef:
kris clio 16v schreef: je weet me wonen hey :p
daar houd ik je aan :)
:beer: ik ben thuis hahaha
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Wie helpt me even, ik twijfel even en aangezien de Clio thuis staat, kan ik zo snel niet kijken.

Onder het gasklephuis lopen 2 zwarte slangen naar het luchtfilterhuis toe. Als ik me niet vergis is er 1 van de stappenmotor en zorgt dus voor het stationair toerental. De andere komt vanaf het kleppendeksel en is dus direct carterontluchting?

Met het gr A luchtfilterhuis zitten die aansluiting niet opgenomen in het huis, dus die moeten los aangesloten zitten. de slang van de stappenmotor wil ik een los luchtfiltertje opzetten, maar wat kan ik het beste doen met de slang van de carterontluchting? Afdoppen?
Als ik onderstaande foto uit het topic van Geert bekijk, is dat de kleine aansluiting en zou deze afgedopt kunnen worden?

[img]http://img176.imageshack.us/img176/8108/pict1937ap7.jpg[/img]

heb het topic van Geert al even snel bekeken, maar daar kan ik het niet vinden en bovendien doen die foto's het niet meer.
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Je carteronluchting. Er zitten 2 aansluitingen op je kleppendeksel: een met een doorlaat van ca 10mm, die moet je ergens heel leiden. Bijvoorbeeld polje of luchtfilter. De andere aansluiting heeft een gaaje van 1mm, die gaat normaal naar de grote kamer van je inlaatspruitstuk. Je kunt de aansluiting ook afdoppen. (Ik heb hem ook afgedopt en bij de meg. F7R zit hij er niet eens op)
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dan is het dus net andersom qua aansluitgrootte dan ik opmaakte uit het verhaal van geert. Kan ik het dan niet net zo handig omdraaien : de grote aansluiting direcht naar het inlaatspruitstuk en de kleine aansluiting afdoppen?
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Je kunt er ook voor kiezen om de luchtregelschuif te demonteren en de gasklep zelf op gewenst toerental stellen.

Carterontluchting kun je het best ergens in een potje laten vallen.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik zit me net te bedenken dat dat van die omwisselen van de slangen misschien niet zo slim is in verband met vacuum?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

het dunne slangetje naar het inlaat spruitstuk kan je gerust afdoppen. De dikke niet. En de dunne als carter ventilatie gebruiken is ook geen goed idee. Het beste boor je ze uit :p :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nee, ik wilde de dikke juist direct op de inlaat zetten. De dikke zit standaard op het luchtfilter toch?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Haas schreef:nee, ik wilde de dikke juist direct op de inlaat zetten. De dikke zit standaard op het luchtfilter toch?
Klopt, beste sluit je deze aan op een catchtank (of een redbull blikje). Die rommel wil je het liefst niet in je inlaat.

Ik heb het nu zo:

[img]http://img854.imageshack.us/img854/8539/imagebzz.jpg[/img]

Daarna naar een catchtank (onderste slang), daar blijft 99% van de rommel en daarna naar de stappen motor. Met een luchtfiltertje er tussen.

[img]http://img205.imageshack.us/img205/9643/imagegio.jpg[/img][/img]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hmz, dat ziet er ook nog wel genieten uit inderdaad! Tnx, dat verheldert een hoop! (Y)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

pin me er niet op vast maar is dat geen omgekeerde werking ? Het inlaatspruitstuk zuigt niet, maar blaast.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bij een atmosferische zuigt ie wel :p Ik heb er een one way valve tussen gezet. Alhoewel ik wel verwachtte dat ik hem af kon doppen...
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

Goede morgen,

Zouden jullie mij kunnen zeggen welk garage bedrijf tegenwoordig goed is om voor een clio 1.8 16v uit 91de distributieriem te laten doen incl alle de zaken die daar bij komen kijken.

Is canonballman nog steeds actief?

Ik ben niet echt meer op de hoogte van dit wereldje

Alvast bedankt,

Groetjes
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Heb je je Williams eruit gedaan, Hesseling?? :P
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

nee man, ik heb er een 1.8 16v bij gekocht.
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

De auto staat bij Veban, voor de distributie. ik weet niet echt hoe ik een foto hier kan zetten anders had ik het wel even gedaan.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

PATRICK-CLIO schreef:De auto staat bij Veban, voor de distributie. ik weet niet echt hoe ik een foto hier kan zetten anders had ik het wel even gedaan.
je kan met de img tags de url van het plaatje in het bericht toevoegen, dus

[ img ] url naar plaatje [ /img ]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

effe een vragje.
weet iemand hier hoe ik een clio 16V kan uitlezen?
lambda waardes gasklep temperaturen enz?

zelf heb ik een verloopkabel gezien van obd 1 naar obd 2 op E-Bay hier zou je dan een obd 2 tool op kunnen aansluiten.

http://www.ebay.de/itm/Renault-12-Pin-O ... 4aab849925


iemand hier ervaring mee?

of is er een simpere/andere manier?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
PATRICK-CLIO
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 23 feb 2003 17:51
Locatie: amsterdam

thx Paul

Rob jij natuurlijk ook bedankt :gun:

[img]http://img716.imageshack.us/img716/338/dsc0472hu.jpg[/img]
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Vanavond bij een clio de remmerij geupgrade naar rs remmerij met de bijbehorende fusees. Ook de schokbrekers vervangen en solid topmounts geplaatst. Ook heb ik de rechter stuurkogel moeten vervangen. En de auto is niet uitgelijnd na deze kuur.

Alles goed maar als ik naar links stuur (op redelijke snelheid) lijkt het wel of ik op een lekke band rijd. Het bonkt flink. De homokineet was voorheen goed. En hij doet het ook bij gas los.

Iemand enig idee?
Plaats reactie